Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 18 posiedzeniu w dniu 27 grudnia 2011 roku

 

Komisja realizowała następujący porządek obrad:

 

1. Przyjęcie protokołu nr 17/2011 z poprzedniego posiedzenia komisji


2. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2011 rok – druk nr 236, 236A


3. Zaopiniowanie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie udzielania i rozliczania dotacji na zadania oświatowe realizowane w szkołach i placówkach oświatowych prowadzonych na terenie miasta Łomży przez osoby prawne i fizyczne – druk nr 230, 230A


4. Zaopiniowanie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie określenia wysokości i szczegółowych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia oraz zasad obliczania i wypłacania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i doraźnych zastępstw nauczycielom szkół, przedszkoli i placówek prowadzonych przez miasto Łomża – druk nr 231, 231A


5. Przyjęcie planu pracy komisji na 2012 rok oraz przedłożenie propozycji tematów na sesje Rady Miejskiej na 2012 rok


6. Sprawy różne i wolne wnioski


Ad. 1


Przyjęcie protokołu nr 17/2011 z poprzedniego posiedzenia komisji


Komisja nie wniosła uwag do protokołu nr 17/2011 i w wyniku głosowania przyjęła go jednogłośnie – 10 głosami za.


Ad. 2


Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2011 rok – druk nr 236, 236A


Wniosek w powyższej sprawie przedstawiła komisji Pani Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta – zgodnie z drukiem nr 236 – w załączeniu do protokołu.


Radny Ireneusz Waldemar Cieślik poprosił o wyjaśnienie, czy inwestycja realizowana w PG nr 1 zostanie jeszcze w tym roku zakończona, a jeżeli nie, to czy środki nie przepadną i szkoła będzie mogła to zadanie wykonać w 2012 roku.


Pani Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta wyjaśniła, że inwestycja w PG nr 1 ma być wykonana jeszcze w tym roku.


Pan Andrzej Piechociński – Naczelnik Wydziału Oświaty zabierając głos w sprawie zapytania radnego Cieślika potwierdził wypowiedź Pani Skarbnik, że roboty elektryczne w PG 1 zostaną w 2011 wykonane.


Radna Hanka Gałązka zabierając głos w tym punkcie obrad poruszyła sprawę punktu przedszkolnego „Kubuś Puchatek”. Stwierdziła, że po pierwsze nie wie gdzie ten punkt przedszkolny się znajduje, a po drugie zapytała dlaczego tak późno z tego punktu środki są zdejmowane i przekazywane innym jednostkom oświatowym, które mają bardzo mało czasu na ich wydatkowanie /okres świąt, koniec roku budżetowego/. Poprosiła w związku z tym o wyjaśnienie dlaczego tak późno, czy dopiero teraz przed końcem roku się okazało, że to przedszkole nie funkcjonuje?


Pani Skarbnik stwierdziła, że nie odpowie na pytanie radnej Hanki Gałązka. wyjaśniła tylko, że punkt przedszkolny „Kubuś Puchatek” miał powstać w Łomży, ale nie powstał.


Więcej uwag w tym temacie komisja nie zgłosiła i w wyniku głosowania pozytywnie /8 głosami za, przy braku głosów przeciw i 2 wstrzymujących się/ zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2011 rok – zgodnie z drukiem nr 236A w działach merytorycznie podległych komisji.


Ad. 3


Zaopiniowanie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie udzielania i rozliczania dotacji na zadania oświatowe realizowane w szkołach i placówkach oświatowych prowadzonych na terenie miasta Łomży przez osoby prawne i fizyczne – druk nr 230, 230A


Wniosek Prezydenta Miasta w w/w sprawie przedstawił komisji Pan Andrzej Piechociński – Naczelnik Wydziału Oświaty – zgodnie z drukiem nr 230 – w załączeniu do protokołu.


Komisja nie wniosła uwag do projektu uchwały w powyższej sprawie i w wyniku głosowania zaopiniowała go pozytywnie /9 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 wstrzymującym się/.


Ad. 4


Zaopiniowanie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie określenia wysokości i szczegółowych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia oraz zasad obliczania i wypłacania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i doraźnych zastępstw nauczycielom szkół, przedszkoli i placówek prowadzonych przez miasto Łomża – druk nr 231, 231A


Wniosek Prezydenta Miasta w w/w sprawie przedstawił komisji Pan Andrzej Piechociński – Naczelnik Wydziału Oświaty – zgodnie z drukiem nr 231 – w załączeniu do protokołu.


Komisja nie wniosła uwag do projektu uchwały w powyższej sprawie i w wyniku głosowania zaopiniowała go pozytywnie /9 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 wstrzymującym się/.


Ad. 5


Przyjęcie planu pracy komisji na 2012 rok oraz przedłożenie propozycji tematów na sesje Rady Miejskiej na 2012 rok


W wyniku głosowania komisja jednogłośnie – 11 głosami za przyjęła n/w plan pracy na rok 2012


Styczeń-luty


1. Informacja o majątku miasta zarządzanym przez jednostki oświatowe – wielkość majątku, zawarte umowy użyczenia i najmu, pozyskiwane dochody w ostatnich 3 latach


2. Informacja o przygotowaniu wypoczynku dzieci i młodzieży w czasie ferii zimowych 2012r.


Marzec


1. Zaopiniowanie sprawozdania z wykonania budżetu za 2011r. w działach merytorycznie podległych Komisji


2. Ocena wykorzystania środków przeznaczonych w budżecie miasta na dokształcanie i doskonalenie nauczycieli w poszczególnych szkołach i placówkach oświatowych


Kwiecień


1. Mechanizmy dotowania szkół niesamorządowych w okresie ostatnich 5 lat oraz wysokość przekazanych środków /ostatnie 3 lata/ poszczególnym szkołom i placówkom oświatowym

2. Wykorzystywanie funduszu zdrowotnego nauczycieli w poszczególnych szkołach i placówkach oświatowych prowadzonych przez miasto Łomża


Maj-czerwiec


1. Informacja o przygotowaniu do wypoczynku letniego dzieci i młodzieży


2. Analiza funkcjonowania edukacji przedszkolnej w mieście Łomża


3. Ocena przygotowania obiektów oświatowych do remontów w czasie wakacji


4. Informacja o udzielaniu pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów i słuchaczy zamieszkałych na terenie miasta Łomża za 2011r.


Sierpień


1. Ocena realizacji budżetu miasta za I półrocze 2012r. w działach merytorycznie podległych Komisji


2. Informacja o przygotowaniu szkół i placówek oświatowych do rozpoczęcia roku szkolnego 2012/2013


Wrzesień-październik


1. Propozycje i analiza wniosków Komisji dotyczących budżetu na 2013r.


2. Informacja dotycząca sieci szkół i kierunków kształcenia (rok szkolny 2012/2013)


3. Wyniki naboru do przedszkoli, szkół podstawowych i szkół ponadgimnazjalnych. Ruch kadrowy nauczycieli


Listopad-grudzień


1. Informacja o wynikach egzaminów zewnętrznych w łomżyńskich szkołach i działaniach dyrektorów w celu podnoszenia poziomu kształcenia


2. Zaopiniowanie projektu budżetu miasta na 2013 rok w działach merytorycznie podległych Komisji


3. Informacja o realizacji zadań oświatowych w roku szkolnym 2011/2012


Ad. 6


Sprawy różne i wolne wnioski


Radna Bernadeta Krynicka zabierając głos w tym punkcie obrad poinformowała komisję, że otrzymała pismo od Rady Rodziców SP nr 7 w sprawie konieczności budowy sali gimnastycznej przy tej szkole. W związku z powyższym zgłosiła wniosek formalny o wprowadzenie zmian w projekcie budżetu na rok 2012 polegających na zdjęciu kwoty 100tys.zł z rozdziału 60016 „drogi publiczne i gminne” pkt. 9 „wykup gruntów pod drogi” i przeznaczenie jej na realizację w 2012 roku zadania pn. „przygotowanie dokumentacji technicznej na budowę sali gimnastycznej przy SP nr 7”. Wniosek umotywowała tym, iż w w/w szkole brak jest możliwości prowadzenia zajęć z w-f zgodnie z obowiązującymi standardami. Obecna sala gimnastyczna jest zbyt mała i pokryta eternitem – wniosek w załączeniu do protokołu.


W wyniku głosowania komisja jednogłośnie – 11 głosami za przyjęła wniosek zgłoszony przez radną Bernadetę Krynicką i opowiedziała się za uzupełnieniem opinii komisji w sprawie projektu budżetu miasta na 2012 rok, przyjętej na poprzednim posiedzeniu komisji o w/w wniosek i przedstawienie jej na Komisji Finansów i Skarbu Miasta.


Więcej spraw różnych komisja nie zgłosiła.


W związku z wyczerpaniem porządku dziennego Przewodniczący obrad zamknął posiedzenie komisji.

 

  • Data powstania: Data powstania: wtorek, 24 sty 2012 07:55
  • Data opublikowania: wtorek, 24 sty 2012 08:04
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej