Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 30 posiedzeniu w dniu 3 grudnia 2012 roku

Komisja realizowała następujący porządek obrad:

 

1. Przyjęcie protokołu nr 29/12 z poprzedniego posiedzenia komisji

2. Zaopiniowanie projektu budżetu miasta na 2013 rok w działach merytorycznie podległych komisji – druk nr 420

3. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2013-2024 – druk nr 423, 423A

4. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2012 rok w działach merytorycznie podległych komisji – druk nr 438, 438A

5. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłat za świadczenia w przedszkolach publicznych prowadzonych przez miasto Łomża – druk nr 434, 434A

6. Zaopiniowanie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie udzielania i rozliczania dotacji na zadania oświatowe realizowane w przedszkolach, szkołach i placówkach oświatowych, prowadzonych na terenie miasta Łomży przez osoby prawne i fizyczne – druk nr 435, 435A

7. Przyjęcie planu pracy komisji i propozycji tematów sesji na 2013r.

8. Sprawy różne i wolne wnioski

Ad. 1

Przyjęcie protokołu nr 29/12 z poprzedniego posiedzenia komisji

Komisja nie wniosła uwag do protokołu nr 29/12 z poprzedniego posiedzenia i w wyniku głosowania przyjęła go jednogłośnie – 8 głosami za.

Ad. 2

Zaopiniowanie projektu budżetu miasta na 2013 rok w działach merytorycznie podległych komisji – druk nr 420

Projekt budżetu miasta na 2013 rok w działach merytorycznie podległych komisji przedstawiła Pani Grażyna Kołodziejska – Skarbnik Miasta – zgodnie z drukiem nr 420 – w załączeniu do protokołu.

W dyskusji w tym temacie głos zabrali:

Radna Wanda Mężyńska zwróciła się z prośbą o wyjaśnienie: planowanego na 2013r. znaczącego wydatku w dziale 85419 „Ośrodki rewalidacyjno-wychowawcze” oraz o wyjaśnienie przyczyny zmniejszenia kwot na realizację zadania dot. termomodernizacji SP 10 i PG 2.

Pani Mirosława Kluczek – Zastępca Prezydenta Miasta odnosząc się do zapytania dot. zadania „Ośrodki rewalidacyjno-wychowawcze” wyjaśniła, że w roku 2012 zadanie, o które zapytała radna Mężyńska nie było realizowane przez cały rok, powstało w trakcie roku. W roku 2013 zadanie będzie realizowane przez cały rok, stąd znacznie wyższa kwota zaplanowana w budżecie roku 2013.

Pani Skarbnik odnosząc się do zapytania radnej Mężyńskiej dot. zmniejszenia kwot na realizację zadań w SP nr 10 i PG nr 2 wyjaśniła, że w maju br. miasto złożyło wniosek o dofinansowanie termomodernizacji w/w placówek oraz bursy nr 1 i zadanie to zostało zakwalifikowane do dofinansowania. Umowa miała zostać zawarta w październiku br., jednak tak się nie stało. Kilka dni temu do UM wpłynęło pismo, że miasto znalazło się w drugiej turze podmiotów, z którymi będą zawierane umowy i nastąpi to w roku przyszłym. W związku z tym wszystkie wydatki na w/w zadania, poniesione w 2012 roku miasto musiało sfinansować z własnych środków. Nie ma więc 30% dotacji na to zadanie po stronie dochodów, stąd ciągłe zmiany, poprawki do budżetu miasta na 2012 rok. Kończąc wypowiedź stwierdziła, że miasto nie miało żadnego wpływu na zmianę terminu zawarcia umowy. Jak wiadomo prace w placówkach trwają, część już została zakończona i miasto musi je sfinansować z własnych środków.

Radna Bernadeta Krynicka poruszyła temat związany z opracowaniem dokumentacji technicznej na budowę sali gimnastycznej przy SP nr 7. Stwierdziła, że zadanie to było jedyną poprawką, jaką radni przegłosowali i wprowadzili do uchwały w sprawie budżetu miasta na rok 2012. Zadanie nie zostało wykonane, a więc uchwała w sprawie budżetu nie została zrealizowana. W związku z powyższym zwróciła się do Pani Prezydent z zapytaniem gdzie są pieniądze, jakie na opracowanie w/w dokumentacji Rada w budżecie przyjęła w wysokości 200tys.zł. Kończąc wypowiedź stwierdziła, że złoży wniosek o przesunięcie tych środków na 2013 rok.

Pani Skarbnik odnosząc się do w/w zapytania stwierdziła, że nie wie czy zostały podjęte jakieś działania zmierzające do opracowania w/w dokumentacji. Należałoby o to zapytać w Wydziale Inwestycji. Dodała, że na chwilę obecną brak jest źródeł finansowania tej sali gimnastycznej, więc nawet gdyby dokumentacja techniczna została opracowana, istnieje zagrożenie, że w ciągu dwóch lat /taki jest okres ważności dokumentacji technicznej/ nie zostanie zrealizowane to zadanie.

Radna Bernadeta Krynicka odnosząc się do wypowiedzi stwierdziła, że skoro dokumentacja techniczna jest ważna 2 lata, to jak zostanie opracowana w 2013 roku, to w roku 2015 sala gimnastyczna może zostać wybudowana.

Pani Prezydent odnosząc się do wypowiedzi radnej Krynickiej stwierdziła, że miasto nie ma środków na realizację dwóch hal gimnastycznych. Hala przy II LO powstanie za 2-3 lata, w zależności od tego jak będzie finansowana. Dodała, że te 200tys.zł zapisane w budżecie miasta na rok 2012 na opracowanie dokumentacji technicznej sali gimnastycznej przy SP nr 7 nie zostało wydane. Te pieniądze zostały przeznaczone m.in. na zadania, o których wspomniała Pani Skarbnik, tj. termomodernizację obiektów oświatowych. Stwierdziła, że wydanie pieniędzy w tym momencie na opracowanie projektu, co do którego są wątpliwości czy zostanie on zrealizowany w terminie, jest z punktu widzenia ekonomicznego miasta niezasadne. Przypomniała, że Prezydent Miasta będzie się ubiegał o środki z Totalizatora Sportowego na finansowanie tego zadania. Jeśli to się uda, zadanie jest realne do wykonania.

Radna Bernadeta Krynicka złożyła formalny wniosek o przesunięcie /zabezpieczenie/ zaplanowanej kwoty 200tys.zł w roku 2012 na rok 2013 w celu przygotowania dokumentacji technicznej sali gimnastycznej przy Szkole Podstawowej nr 7 w Łomży. Uzasadniając stwierdziła, że w roku 2012 Rada Miejska podjęła uchwałę w sprawie budżetu miasta, w której zabezpieczyła kwotę 200tys.zł na przygotowanie dokumentacji technicznej sali gimnastycznej przy SP nr 7.

Radna Bogumiła Olbryś zabierając głos w tym punkcie obrad stwierdziła, że w budżecie na rok 2012 zostało zapisane zadanie dot. opracowania dokumentacji technicznej na boiska przy trzech placówkach oświatowych, w tym przy Zespole Szkół Weterynaryjnych na kwotę ok. 15tys.zł. W związku z powyższym poprosiła o wyjaśnienie czy w tym temacie zostały podjęte jakieś działania.

Pani Skarbnik stwierdziła, że nie zna tematu. Sprawę wyjaśni i udzieli radnej odpowiedzi na czwartkowym posiedzeniu Komisji Finansów i Skarbu Miasta.

Kolejno głos w dyskusji zabrał radny Janusz Mieczkowski – Przewodniczący obrad. Stwierdził, że projekt budżetu miasta na 2013 rok zakłada wydatki na oświatę na poziomie 112mln.zł, co stanowi 37,5% budżetu miasta. Nastąpi więc w 2013 roku wzrost nakładów na oświatę o 2,8% w stosunku do roku 2012. Wzrost ten jednak nie osiąga poziomu inflacji. Jeżeli chodzi o wydatki na kulturę, to zakłada się je na poziomie 7,4mln.zł, co stanowi zaledwie 2,5% budżetu miasta. W roku 2013 nastąpi w związku z tym spadek nakładów na zadania z zakresu kultury o 14,5%. Na edukacyjną opiekę wychowawczą natomiast wydatki kształtują się na poziomie 9,7mln.zł. Stanowią one 3,25% budżetu miasta. Tu następuje spadek nakładów o 33% w stosunku do roku ubiegłego. Kontynuując wypowiedź stwierdził, że prawie we wszystkich w/w działach widoczny jest zaplanowany spadek wydatków. Kolejno poprosił o wyjaśnienie następujących spraw:

· co jest powodem planowanego spadku dochodów z najmu, dzierżawy składników majątkowych internatów i burs szkolnych – z kwoty 41tys.zł w 2012r. do 4tys.zł w 2013r.,

· czy planowana jest sprzedaż, zbycie jakiegoś składnika majątku oświaty w ramach dochodu „wpływy w tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego, przysługującego osobom fizycznym – dochody ze zbycia praw majątkowych” na kwotę 4.950tys.zł

· z jakiego tytułu planowane są „wpłaty z tytułu odpłatnego nabycia prawa własności oraz prawa użytkowania wieczystego nieruchomości” na kwotę 1.493tys.zł

· czy nie zostały przeszacowane planowane – na kwotę prawie 9mln.zł dochody z tytułu zbycia praw majątkowych?

Pani Skarbnik odnosząc się do w/w zapytań wyjaśniła, że przy planowaniu budżetu na rok 2013 nie były zakładane dochody z tytułu sprzedaży majątku oświaty. Była natomiast zakładana zmiana przeznaczenia części działki należącej do placówki oświatowej, jej przekwalifikowanie. Ponadto brana była pod uwagę także sprzedaż działki i budynku przy ul. Reymonta. Jeżeli chodzi o spadek dochodów internatów i burs wyjaśniła, że taka wysokość dochodów została przewidziana przez te placówki W trakcie roku jeśli uda się tym jednostkom pozyskać dodatkowe dochody /szczególnie w okresie wakacji na kolonie, obozy/, to środki te zostaną zwiększone. Na chwilę planowania budżetu trudno było bursom i internatom przewidzieć, jakie dochody uzyskają.

Radny Ireneusz Waldemar Cieślik zabierając głos w dyskusji poruszył temat związany z realizacją zadania „Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych – modernizacja i remont instalacji elektrycznej, budowa ogrodzenia oraz budowa parkingu przy SP nr 5”. Stwierdził, że zadanie to było realizowane w 2012 roku. Wykonano z tego tylko część – remont instalacji elektrycznej. W związku z tym poprosił o wyjaśnienie co będzie z budową ogrodzenia oraz budową parkingu i drogi dojazdowej do SP nr 5. Dodał, że dokumentacja na parking przy SP nr 5 została wykonana w 2011r. W tym samym czasie opracowana została dokumentacja na parking i ogrodzenie SP nr 4 i to zadanie zostało wykonane. Natomiast przy SP nr 5 inwestycja nie została zrealizowana, została odsunięta. W związku z tym wyraził obawę, że ani parking ani ogrodzenie przy SP nr 5 nie będą wykonane, bo dokumentacja się zdewaluuje.

Pani Skarbnik wyjaśniła, że wszystkie inwestycje zaplanowane na rok 2013 zostały ujęte w załączniku inwestycyjnym do projektu budżetu miasta. Dodała, że wpłynęło wiele wniosków inwestycyjnych ze szkół, jednak w pierwszym rzędzie miasto musiało zabezpieczyć pieniądze na kontynuację realizowanych zadań unijnych.

Radny Andrzej Wojtkowski zabierając głos w dyskusji również nawiązał do zadania „wykonanie parkingu i ogrodzenia przy SP nr 5”. Stwierdził, że Prezydent Dobosz zapewniał, że w roku 2013 zostanie to zrealizowane. Dodał, że teren został rozkopany, prace rozpoczęte, a nie zostaną dokończone, bo okazuje się, że w przyszłym roku w budżecie miasta nie przewidziano na to pieniędzy.

Radna Alicja Konopka zabierając głos w sprawie projektu budżetu miasta poprosiła o wyjaśnienie z czego wynika i czym jest spowodowany duży wzrost nakładów w 2013r. na zadanie „zakup pomocy naukowych, dydaktycznych i książek”. Ponadto zwróciła się do Pani Prezydent z zapytaniem, czy można zaplanować środki w ramach promocji miasta /na stałe/, na takie imprezy jak np. Teatr w Walizce. Chodzi o wyodrębnienie, zarezerwowanie konkretnej kwoty na ten cel co roku w budżecie miasta – w środkach przeznaczonych na promocję miasta. Dałoby to zapewnienie instytucjom kultury, że organizowane przez nie imprezy mają zabezpieczenie finansowe. Kolejno zgłosiła wniosek o zwiększenie środków budżetowych na zadania inwestycyjne związane z potrzebami Filharmonii Kameralnej im. Witolda Lutosławskiego w Łomży. Zdaniem radnej należy co roku na ten cel z budżetu miasta wygospodarować jakąś kwotę, bo w całości, jednorazowo nie uda się budynku Filharmonii wyremontować. Kończąc wypowiedź poprosiła o wyjaśnienie dot. różnic w planowanych na rok 2013 dotacjach – Katolicka Bursa Szkolna dla Młodzieży Męskiej – na 70 uczniów kwota 531.090zł i Ośrodek Rewalidacyjno-Wychowawczy w Niepublicznym Przedszkolu „Mały Artysta” na 11 uczniów – 528.528zł.

Pani Prezydent odnosząc się do ostatniego zapytania, dot. różnicy w kwotach planowanych dotacji wyjaśniła, że wynika ona z różnicy kwot przyznawanych na ucznia niepełnosprawnego. Im dziecko /uczeń/ ma większą, sprzężoną niepełnosprawność, tym kwoty przekazywane szkole na niego są wyższe. Kończąc wyjaśniła, że kwota dotacji, o którą pyta radna Konopka wynikają z czystych wyliczeń, z kwot dotacji na ucznia.

Przewodniczący obrad ponownie zabierając głos w dyskusji w tym punkcie obrad przedstawił pismo Dyrektora Filharmonii Kameralnej w Łomży w sprawie zabezpieczenia w budżecie miasta na 2013 rok środków finansowych na realizację IX Jesiennego Festiwalu Muzycznego „Sacrum et musica” – pismo w załączeniu do protokołu. W związku z w/w pismem złożył wniosek formalny wyodrębnienie w dziale 700 rozdział 75075 „zakupy usług pozostałych – promocja miasta” kwoty 49tys.zł w budżecie miasta na rok 2013, z przeznaczeniem na organizację w roku 2013 festiwali /dofinansowanie/: „Teatr w Walizce” oraz „Sacrum et musica”.

Następnie głos w dyskusji zabrał Pan Janusz Żelechowski – Przewodniczący NSZZ „Solidarność” Pracowników Oświaty. Przypomniał, że wiosną br. złożył do komisji prośbę dot. zabezpieczenia w budżecie miasta na 2013 rok środków na podwyżki płac dla pracowników administracji i obsługi szkół. Prośbę tę ponowił w miesiącu październiku. Z toczącej się dyskusji, z przedłożonego projektu budżetu miasta na rok następny wynika, że prośba ta nie została uwzględniona. Kończąc wypowiedź stwierdził, że komisja prośby związków popierała, obiecała wnioskować w tej sprawie do Prezydenta miasta.

Pani Prezydent odnosząc się do w/w wypowiedzi stwierdziła, że służby podległe Prezydentowi Miasta analizowały sprawę wynagrodzeń poruszonej przez Przewodniczącego Żebrowskiego grupy pracowników oświaty. Z przeprowadzanych analiz wynika, że wynagrodzenia w/w są bardzo różne w różnych szkołach. Są szkoły, w których pracownicy ci zarabiają przyzwoicie, na miarę możliwości, a są szkoły, w których osoby te zarabiają bardzo mało.

Radny Janusz Mieczkowski – Przewodniczący obrad odnosząc się do wypowiedzi Przewodniczącego NSZZ „Solidarność” Pracowników Oświaty stwierdził, że komisja dwukrotnie zajmowała się sprawą i do Prezydenta Miasta skierowała dwa wnioski /17 kwietnia br. i 28 września br./ w sprawie rozważenia możliwości dokonania regulacji płac dla pracowników administracji i obsługi szkół. Na żaden wniosek komisja odpowiedzi nie otrzymała. W związku z powyższym zwrócił się do pani Prezydent z prośbą o przeanalizowanie sprawy i przedłożenie jej na najbliższym posiedzeniu. Po otrzymaniu odpowiedzi od Prezydenta Miasta komisja do tematu powróci.

Więcej uwag w sprawie projektu budżetu miasta na rok 2013 komisja nie zgłosiła.

W związku z powyższym Przewodniczący obrad zamknął dyskusje w tym temacie i poddał pod głosowanie zgłoszone wnioski:

1. zgłoszony przez radną Bernadetę Krynicką - o przesunięcie /zabezpieczenie/ zaplanowanej kwoty 200tys.zł z roku 2012 na rok 2013 w celu przygotowania dokumentacji technicznej sali gimnastycznej przy Szkole Podstawowej nr 7 w Łomży. W roku 2012 Rada Miejska podjęła uchwałę w sprawie budżetu miasta, w której zabezpieczyła kwotę 200tys.zł na przygotowanie dokumentacji technicznej sali gimnastycznej przy SP nr 7 – w wyniku głosowania komisja wniosek przyjęła 7 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym

2. zgłoszony przez radną Alicję Konopka o zwiększenie środków budżetowych na zadania inwestycyjne związane z potrzebami Filharmonii Kameralnej im. Witolda Lutosławskiego w Łomży – w wyniku głosowania komisja wniosek przyjęła 8 głosami za - jednogłośnie

3. zgłoszony przez radnego Janusz Mieczkowskiego – Przewodniczącego obrad o wyodrębnienie w dziale 700 rozdział 75075 „zakupy usług pozostałych – promocja miasta” kwoty 49tys.zł z przeznaczeniem na organizację w roku 2013 festiwali /dofinansowanie/: „Teatr w Walizce” oraz „Sacrum et musica” – w wyniku głosowania komisja wniosek przyjęła 8 głosami za – jednogłośnie.

Następnie Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie budżetu miasta na 2013 rok, wraz z w/w, przyjętymi przez komisję wnioskami.

W wyniku głosowania komisja 7 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym pozytywnie zaopiniowała projekt budżetu miasta Łomży na 2013 rok w działach merytorycznie podległych komisji, wraz z w/w, przyjętymi przez komisję wnioskami.

Ad. 3

Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2013-2024 – druk nr 423, 423A

Wniosek Prezydenta Miasta w w/w sprawie przedstawiła Pani Grażyna Kołodziejska – Skarbnik Miasta – zgodnie z drukiem nr 423 – w załączeniu do protokołu.

Komisja nie wniosła uwag do projektu uchwały i w wyniku głosowania pozytywnie – 6 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym zaopiniowała projekt uchwały sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2013-2024 – zgodnie z drukiem 423A.

Ad. 4

Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2012 rok w działach merytorycznie podległych komisji – druk nr 438, 438A

Wniosek Prezydenta Miasta w sprawie zmian w budżecie miasta na 2012 rok w działach merytorycznie podległych komisji przedstawiła Pani Grażyna Kołodziejska – Skarbnik Miasta – zgodnie z drukiem nr 438 – w załączeniu do protokołu.

Komisja nie wniosła uwag do w/w projektu uchwały i w wyniku głosowania pozytywnie – 5 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2012 rok, w działach merytorycznie podległych komisji – zgodnie z drukiem nr 438A.

Ad. 5

Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłat za świadczenia w przedszkolach publicznych prowadzonych przez miasto Łomża – druk nr 434, 434A

Wniosek w w/w sprawie przedstawiła komisji Pani Mirosława Kluczek – Zastępca Prezydenta Miasta – zgodnie z drukiem nr 434 – w załączeniu do protokołu.

Komisja nie wniosła uwag do projektu uchwały w powyższej sprawie i w wyniku głosowania zaopiniowała go jednogłośnie pozytywnie – 6 głosami za.

Ad. 6

Zaopiniowanie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie udzielania i rozliczania dotacji na zadania oświatowe realizowane w przedszkolach, szkołach i placówkach oświatowych, prowadzonych na terenie miasta Łomży przez osoby prawne i fizyczne – druk nr 435, 435A

Wniosek w w/w sprawie przedstawiła komisji Pani Mirosława Kluczek – Zastępca Prezydenta Miasta – zgodnie z drukiem nr 435 – w załączeniu do protokołu.

Radna Bernadeta Krynicka zabierając głos w w/w sprawie stwierdziła, że przedszkola skorzystają finansowo na tej uchwale.

Komisja nie wniosła uwag do projektu powyższej uchwały i w wyniku głosownia zaopiniowała go jednogłośnie pozytywnie – 6 głosami za.

Ad. 7

Przyjęcie planu pracy komisji i propozycji tematów sesji na 2013r.

 

Przewodniczący obrad przedstawił komisji propozycję planu pracy komisji oraz propozycje tematów na sesje Rady Miejskiej na 2013 rok.

Komisja nie wniosła uwag do przedłożonego przez Przewodniczącego obrad projektu i w wyniku głosowania jednogłośnie – 6 głosami za przyjęła następujący Plan Pracy Komisji wraz z zapisanymi pogrubioną czcionką tematami na sesje Rady Miejskiej na rok 2013:

Styczeń-luty

1. Informacja o przygotowaniu wypoczynku dzieci i młodzieży w czasie ferii zimowych 2013r.

Marzec - kwiecień

1. Zaopiniowanie sprawozdania z wykonania budżetu za 2012r. w działach merytorycznie podległych Komisji

2. Wykorzystywanie funduszu zdrowotnego nauczycieli w poszczególnych szkołach i placówkach oświatowych prowadzonych przez miasto Łomża

Maj-czerwiec

1. Informacja o przygotowaniu do wypoczynku letniego dzieci i młodzieży

2. Ocena przygotowania obiektów oświatowych do remontów w czasie wakacji

3. Informacja o udzielaniu pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów
i słuchaczy zamieszkałych na terenie miasta Łomża za 2012r.

Lipiec-Sierpień

1. Ocena realizacji budżetu miasta za I półrocze 2013r. w działach merytorycznie podległych Komisji

2. Informacja o przygotowaniu szkół i placówek oświatowych do rozpoczęcia roku szkolnego 2013/2014

Wrzesień-październik

1. Propozycje i analiza wniosków Komisji dotyczących budżetu na 2014r.

2. Informacja dotycząca sieci szkół i kierunków kształcenia (rok szkolny 2013/2014)

3. Wyniki naboru do przedszkoli, szkół podstawowych i szkół ponadgimnazjalnych. Ruch kadrowy nauczycieli

Listopad-grudzień

1. Informacja o wynikach egzaminów zewnętrznych w łomżyńskich szkołach i działaniach dyrektorów w celu podnoszenia poziomu kształcenia

2. Zaopiniowanie projektu budżetu miasta na 2014 rok w działach merytorycznie podległych Komisji

3. Informacja o realizacji zadań oświatowych w roku szkolnym 2012/2013

Ad. 8

Sprawy różne i wolne wnioski:

Przewodniczący obrad przedstawił treść pisma Dyrektora Zespołu Szkół Mechanicznych i Ogólnokształcących nr 5 w Łomży w sprawie udziału radnych Rady Miejskiej Łomży w organizowanym w szkole „Maratonie Pisania Listów 2012” – pismo w załączeniu do protokołu.

Więcej spraw w tym temacie komisja nie zgłosiła.

W związku z wyczerpaniem porządku dziennego Przewodniczący obrad zamknął posiedzenie komisji.

  • Data powstania: Data powstania: środa, 27 lut 2013 08:42
  • Data opublikowania: środa, 27 lut 2013 08:46
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej