Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 14 posiedzeniu w dniu 26 czerwca 2007 roku

Komisja realizowała następujący porządek dzienny:

1.      Przyjęcie protokołów nr 12 i 13 z poprzednich posiedzeń Komisji

 

2.      Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie przyznania dotacji z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych do realizacji stowarzyszeniom - druk nr 134, 134A

 

3.      Zaopiniowanie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego i przyjęcia wartości jednego punktu w złotych celem wynagradzania pracowników nie będących nauczycielami, zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych oświaty Miasta Łomży - druk nr 132, 132A

 

4.      Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie nadania statutu Zasadniczej szkole Zawodowej w Łomży – druk nr 127, 127A

 

5.      Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na rok 2007 - druk nr 137, 137A

 

6.      Informacja o przygotowaniu szkół, przedszkoli i placówek do okresu wakacji. Informacja o wypoczynku letnim dzieci i młodzieży - druk nr 133 i 145

 

7.      Informacja o stanie zagrożenia patologią w mieście Łomża /alkoholizm, narkomania, nikotynizm, przemoc /ze szczególnym uwzględnieniem dzieci i młodzieży - druk nr 128

 

8.      Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie przyznania dotacji przedmiotowej dla jednostek publicznych zaliczanych do sektora finansów publicznych – druk nr 142, 142A

 

9.      Wytypowanie przedstawiciela Komisji do składu komisji konkursowej celem wyłonienia kandydata na dyrektora PG nr 2

 

10. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie przyznania dotacji celowych na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków położonych na obszarze miasta Łomża - druk nr 136, 136A.

 

11. Zaopiniowanie projektu uchwały zmieniającej Uchwałę Nr 25/V/07 z dnia 21 lutego 2007 r. w sprawie określenia zasad dotacji celowych na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków położonych na obszarze Miasta Łomża - druk nr 138, 138A

 

12. Zaopiniowanie wniosku w sprawie przyznania dotacji z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie zadań publicznych w sferze turystyki oraz sportu i kultury fizycznej, zleconych do realizacji stowarzyszeniom – druk nr 135

 

13. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie przyjęcia Strategii Zrównoważonego Rozwoju Miasta Łomża do roku 2020 - druk nr 131, 131A

 

14. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji na zadania oświatowe gminy i powiatu realizowane w szkołach i placówkach oświatowych, prowadzonych na terenie Miasta Łomży przez osoby prawne i fizyczne - druk nr 140, 140A

 

15. Informacje ze szkół dotyczące obiektów sportowych oraz ich wykorzystanie na zajęciach lekcyjnych i pozalekcyjnych

 

 16. Sprawy różne 

 

Ad. 1

 

Przyjęcie protokołów nr 12 i 13 z poprzednich posiedzeń Komisji

 

             Komisja nie wniosła uwag do protokołu nr 12/07 z posiedzenia Komisji z dnia 15 maja 2007 roku i w wyniku głosowania przyjęła go 5 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 wstrzymującym.           

Komisja nie wniosła również uwag do protokołu nr 13/07 z dnia 22 maja 2007r. i w wyniku głosowania przyjęła go 5 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 wstrzymującym. 

Ad. 2

Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie przyznania dotacji z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych do realizacji stowarzyszeniom - druk nr 134, 134A 

            Wniosek w powyższej sprawie przedstawił Komisji Pan Józef Babiel – Biuro Kultury i Sportu – zgodnie z drukiem nr 134.

            Radny Krzysztof Sychowicz zabierając głos w dyskusji w tym temacie stwierdził, że wymienione w przedmiotowym projekcie uchwały zadania, jak i proponowane kwoty dotacji na nie znajdują się również w kolejnej uchwale, którą Komisja ma dziś opiniować, tj. w druku nr 135. Prosi o wyjaśnienie tej kwestii.           

Pan Józef Babiel wyjaśnił, że rzeczywiście są to te same zadania, można więc było w uchwale zawartej w druku nr 135A ich nie ujmować.           

Więcej uwag w tym temacie Komisja nie zgłosiła i w wyniku głosowania jednogłośnie pozytywnie – 6 głosami za zaopiniowała projekt uchwały w powyższej sprawie.  

Ad. 3 

Zaopiniowanie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego i przyjęcia wartości jednego punktu w złotych celem wynagradzania pracowników nie będących nauczycielami, zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych oświaty Miasta Łomży - druk nr 132, 132A

             Wniosek w powyższej sprawie przedstawił Komisji Pan Wojciech Kowalik – Naczelnik Wydziału Oświaty, Kultury i Sportu – zgodnie z drukiem nr 132.           

Komisja po zapoznaniu się z wnioskiem Prezydenta Miasta oraz po wysłuchaniu wyjaśnień udzielonych przez Pana Wojciecha Kowalika – Naczelnika Wydziału Oświaty, Kultury i Sportu jednogłośnie pozytywnie – 6 głosami za zaopiniowała projekt uchwały w powyższej sprawie.  

Ad. 4 

Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie nadania statutu Zasadniczej szkole Zawodowej w Łomży – druk nr 127, 127A            

Wniosek w powyższej sprawie przedstawił Komisji Pan Wojciech Kowalik – Naczelnik Wydziału Oświaty, Kultury i Sportu – zgodnie z drukiem nr 127. Uzupełniając przedłożony wniosek stwierdził, że jest to ramowy statut szkoły, zostanie on przez radę pedagogiczną dostosowany do nowo powstałej placówki.           

Komisja po zapoznaniu się z wnioskiem Prezydenta Miasta oraz po wysłuchaniu wyjaśnień udzielonych przez Pana Wojciecha Kowalika – Naczelnika Wydziału Oświaty, Kultury i Sportu jednogłośnie pozytywnie – 6 głosami za zaopiniowała projekt uchwały w powyższej sprawie. 

Ad. 5 

Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na rok 2007 - druk nr 137, 137A                       

Wniosek w powyższej sprawie przedstawiła Komisji Pani Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta – zgodnie z drukiem nr 137.           

Przy okazji omawiania tego punktu obrad głos w dyskusji zabrała Pani Irena Zwornicka – Dyrektor Zespołu Szkół Drzewnych w Łomży. Zwróciła się do Komisji z prośbą o pomoc w uzyskaniu odpowiedzi na wnioski, jakie składała do Prezydenta Miasta w sprawie zmiany przeznaczenia środków przydzielonych podległej jej placówce na opracowanie dokumentacji.           

Przewodnicząca stwierdziła, że sprawę postawi na najbliższym posiedzeniu Komisji. Do udziału w spotkaniu zaprosi Panią Dyrektor, będzie obecny już Pan Prezydent i sprawa zostanie wyjaśniona.

            Komisja nie wniosła uwag i w wyniku głosowania 6 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 wstrzymującym pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2007 rok wraz z autopoprawką Prezydenta Miasta z dnia 20 czerwca br., w działach merytorycznie podległych Komisji.

  

Ad. 6

 

Informacja o przygotowaniu szkół, przedszkoli i placówek do okresu wakacji. Informacja o wypoczynku letnim dzieci i młodzieży - druk nr 133 i 145

             Przewodnicząca obrad stwierdziła, że tematem wypoczynku dzieci i młodzieży zajmowała się już Komisja Rodziny, Opieki Społecznej i Zdrowia, która zwróciła uwagę na brak organizacji na czas wakacji tzw. półkolonii w szkołach. Uważa, że miasto winno zwrócić się do szkół z ofertą, że takie półkolonie w szkołach mogą się odbyć, by one zebrały informację od rodziców, czy na taki rodzaj wypoczynku będzie zapotrzebowanie. Uważa, że szkoły powinny złożyć dobrą ofertę polegającą na dobrej organizacji czasu wolnego poprzez koła zainteresowań, dostęp do sal sportowych, komputerów oraz zapewnienie posiłku.            

Pan Naczelnik Kowalik zobowiązał się do przekazania dyrektorom szkół informacji w sprawie możliwości organizacji tzw. półkolonii w ferie i wakacje.           

Więcej uwag do przedłożonych informacji Komisja nie wniosła.  

Ad. 7 

Informacja o stanie zagrożenia patologią w mieście Łomża /alkoholizm, narkomania, nikotynizm, przemoc /ze szczególnym uwzględnieniem dzieci i młodzieży - druk nr 128            

Przewodnicząca obrad zwróciła uwagę, że opracowany w tej sprawie jest materiałem zbiorowym, przekazanym Pani Annie Bigiej przez jednostki i instytucje zajmujące się utrzymaniem ładu i porządku na terenie miasta. Nie ma więc możliwości głębszej analizy dokumentu, bo na komisji przedstawicieli tych firm też nie ma, a jest to bardzo ważny temat. Z przedstawionej informacji wynika, że bardzo obniżył się wiek inicjacji alkoholowej, że jest bardzo dużo huligańskich zachowań, itp.           

Następnie głos w tym temacie zabrała radna Edyta Śledziewska – Przewodnicząca Komisji Bezpieczeństwa i Porządku. Stwierdziła, że na zaproszenie jej Komisji przybyli na jej posiedzenie przedstawiciele: Straży Miejskiej, Prokuratury, Policji i Sądu Rejonowego. Wyjaśniła, że posiedzenia Komisji są otwarte i radni nawet jeśli nie są ich członkami, a temat jest dla nich istotny, mogą w nich brać udział bez zaproszenia. To Komisja Bezpieczeństwa w tym temacie została wytypowana jako Komisja wiodąca, więc gościła na swym posiedzeniu wszystkich w/w instytucji. Temat bardzo szeroko i dokładnie został przez Komisję przeanalizowany, goście odpowiadali na zapytania członków Komisji. Ponadto stwierdziła, że informację tę instytucje przekazują Radzie kurtuazyjnie, bo nie jest to ich obowiązkiem, jak też do ich obowiązków nie należy uczestniczenie w posiedzeniach Komisji. Należy to uszanować. Kończąc swą wypowiedź stwierdziła, że Komisja wypracowała wnioski, które w swej opinii na najbliższej sesji przekaże.           

Komisja nie wniosła uwag do w/w informacji.  

Ad. 8 

Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie przyznania dotacji przedmiotowej dla jednostek publicznych zaliczanych do sektora finansów publicznych – druk nr 142, 142A            

Komisja nie wniosła uwag do projektu powyższej uchwały i w wyniku głosowania zaopiniowała ją jednogłośnie pozytywnie – 6 głosami za. 

Ad. 9 

Wytypowanie przedstawiciela Komisji do składu komisji konkursowej celem wyłonienia kandydata na dyrektora PG nr 2

             Przewodnicząca obrad stwierdziła, że w wyniku przeprowadzonego konkursu nie wyłoniono kandydata na stanowisko dyrektora PG 2, w związku z czym rozpisany został nowy konkurs. Dodała, że w komisji konkursowej z ramienia Komisji Edukacji udział brał radny Krzysztof Sychowicz i proponuje, by w II turze konkursu również on komisję reprezentował.           

Radna Edyta Śledziewska zgłosiła kandydaturę radnego Tadeusza Zarembę, który wyraził zgodę na pracę w komisji konkursowej.            Następnie radny Krzysztof Sychowicz zgłosił kandydaturę radnego Jana Bajno, który nie wyraził zgody na pracę w komisji z uwagi na obowiązki zawodowe.            

Więcej kandydatur nie zgłoszono.           

W wyniku głosowania radny Krzysztof Sychowicz większością głosów /4 głosami za/ został wytypowany do składu komisji konkursowej celem wyłonienia kandydata na dyrektora PG nr 2. 

Ad. 10 

Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie przyznania dotacji celowych na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków położonych na obszarze miasta Łomża - druk nr 136, 136A            

Projekt uchwały w powyższej sprawie przedstawiła Komisji Pani Wiesława Serwatko – Naczelnik Wydziału Polityki Gospodarczej i Inwestycji – zgodnie z drukiem nr 136.           

Komisja nie wniosła uwag do projektu powyższej uchwały i w wyniku głosowania zaopiniowała ją jednogłośnie pozytywnie – 7 głosami za. 

Ad. 11

 Zaopiniowanie projektu uchwały zmieniającej Uchwałę Nr 25/V/07 z dnia 21 lutego 2007 r. w sprawie określenia zasad dotacji celowych na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków położonych na obszarze Miasta Łomża - druk nr 138, 138A            

Projekt uchwały w powyższej sprawie przedstawiła Komisji Pani Wiesława Serwatko – Naczelnik Wydziału Polityki Gospodarczej i Inwestycji – zgodnie z drukiem nr 138.           

Komisja nie wniosła uwag do projektu powyższej uchwały i w wyniku głosowania zaopiniowała ją jednogłośnie pozytywnie – 7 głosami za. 

Ad. 12 

Zaopiniowanie wniosku w sprawie przyznania dotacji z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie zadań publicznych w sferze turystyki oraz sportu i kultury fizycznej, zleconych do realizacji stowarzyszeniom – druk nr 135 

            Wniosek w powyższej sprawie przedstawił Komisji Pan Józef Babiel – Biuro Kultury i Sportu – zgodnie z drukiem nr 135.

            Komisja nie zgłosiła uwag do przedstawionego wniosku i w wyniku głosowania jednogłośnie pozytywnie – 6 głosami za zaopiniowała projekt uchwały w powyższej sprawie.  

Ad. 13 

Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie przyjęcia Strategii Zrównoważonego Rozwoju Miasta Łomża do roku 2020 - druk nr 131, 131A            

Projekt uchwały w powyższej sprawie przedstawiła Komisji Pani Wiesława Serwatko – Naczelnik Wydziału Polityki Gospodarczej i Inwestycji – zgodnie z drukiem nr 131.           

Radny Krzysztof Sychowicz zabierając głos w dyskusji stwierdził, że „Strategia” bardzo małym stopniu uwzględnia rolę szkolnictwa wyższego w naszym mieście, a należy pamiętać, że daje ono szansę na to, że duża część młodzieży w mieście pozostanie, zostanie jej wykształcenie dostosowane do rynku pracy. Samo zasygnalizowanie w przedmiotowym dokumencie, że wyższe uczelnie w mieście są, że będą się rozwijać to stanowczo za mało. Istniejące trzy uczelnie w Łomży mają ogromne znaczenie na rozwój miasta..

            Radny Jan Bajno wniósł, by na str. 65 pkt. 3 „Priorytety realizacyjne” w akapicie „Ponadto do priorytetów realizacyjnych zaliczono również te cele operacyjne i zadania, które będą służyły ....” pod kropką nr 2 zapisać „poprawie infrastruktury drogowej na terenach, gdzie występują jeszcze drogi gruntowe”.

            Wniosek radnego Bajno Komisja przyjęła jednogłośnie.

            Więcej wniosków Komisja nie zgłosiła i w wyniku głosowania jednogłośnie pozytywnie – 7 głosami za zaopiniowała projekt uchwały w sprawie przyjęcia Strategii Zrównoważonego Rozwoju Miasta Łomża do roku 2020 , wraz z w/w, przyjętą przez Komisję poprawką. 

Ad. 14 

Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji na zadania oświatowe gminy i powiatu realizowane w szkołach i placówkach oświatowych, prowadzonych na terenie Miasta Łomży przez osoby prawne i fizyczne - druk nr 140, 140A            

Wniosek w powyższej sprawie przedstawiła Komisji Pani Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta – zgodnie z drukiem nr 140.

Komisja nie wniosła uwag do przedstawionego wniosku i w wyniku głosowania jednogłośnie pozytywnie – 6 głosami za zaopiniowała projekt uchwały w powyższej sprawie.  

Ad. 15 

Informacje ze szkół dotyczące obiektów sportowych oraz ich wykorzystanie na zajęciach lekcyjnych i pozalekcyjnych

 

             Przewodnicząca obrad nawiązując do przedłożonej informacji stwierdziła, że został Komisji przedłożony bardzo usystematyzowany materiał, ale niektóre szkoły bardzo pobieżnie przedstawiły dane, inne zaś bardzo rzeczowo, bardzo szczegółowo. Uważa, że informacja ta nie odzwierciedla faktycznego stanu zaplecza sportowego łomżyńskich szkół.            

Pan Naczelnik Kowalik wyjaśnił, że informacja powyższa została przedstawiona Komisji w bardzo czystej formie – tak jak pokazały to szkoły. Natomiast jest już opracowanie stanu technicznego boisk i sal sportowych wykonane przez fachowców i jeśli Komisja sobie życzy, przekaże je Komisji na kolejne posiedzenie. Jeśli zaś chodzi o wykorzystanie sal szkolnych na zajęcia pozaszkolne, w tym wynajem pomieszczeń innym instytucjom, organizacjom, itp.. stwierdził, że należy o taką informację zwrócić się do szkół we wrześniu. Wówczas będzie to informacja rzetelna, bieżąca, bo na dziś można przedstawić tylko, jak sprawa wynajmu sal szkolnych wyglądała w ubiegłym roku szkolnym.           

Radny Krzysztof Sychowicz stwierdził, że szkoły winny dać pełną informację, konkretną: kiedy, na ile czasu, za ile i komu wynajmują swe pomieszczenia. Chodzi mu o dane ile % zajmują zajęcia programowe, ile zajęcia pozalekcyjne a ile % to wynajem sal na różne, pozaszkolne cele i jakie szkoła ma z tego tytułu wpływy.            

Radny Tadeusz Zaremba stwierdził, że należy uregulować zasady wynajmowania sal szkolnych, by nie było żadnych wątpliwości i podejrzeń co do niewłaściwego wykorzystywania ich pomieszczeń.            Przewodnicząca obrad stwierdziła, że na kolejne posiedzenie zostanie przygotowana informacja o stanie boisk, natomiast o informację o wykorzystaniu pomieszczeń szkolnych Komisja zwróci się do dyrektorów szkół we wrześniu, bo wówczas zostanie ona zaktualizowana. Ponadto stwierdziła, że kwestia wykorzystania pomieszczeń będzie przedmiotem obrad kolejnego posiedzenia Komisji, bo dziś nieobecny jest Pan Prezydent Choiński i na wiele pytań Komisja nie uzyska odpowiedzi. Na następnym spotkaniu w obecności Prezydenta temat zostanie przez Komisję przeanalizowany i rozpatrzony szczegółowo.           

Ad. 16 

Sprawy różne:            

Radna Wanda Mężyńska wyjaśniła, że Komisja winna otrzymać odpowiedź od Posła Lecha Kołakowskiego dotyczącą możliwości zwiększenia subwencji oświatowej na 2007 rok.           

Pani Alicja Grabińska poinformowała Komisję, że miasto w tej sprawie napisało wnioski na dwa zadania, w części powiatowej i gminnej. W części powiatowej miasto otrzymało po 15 tys. zł na każde planowane zadanie, natomiast z grupy wniosków gminnych na kwotę 268tys.zł na remonty – tylko 33% wnioskowanej kwoty w tym roku ma samorząd otrzymać. Dodała, że wszystkie wnioski miasta w jakimś stopniu zostały uwzględnione, nie jest to jednak zwiększenie subwencji oświatowej. Takie dofinansowanie corocznie jest gminom przyznawane.            

Przewodnicząca obrad wyjaśniła, że na jej ręce wpłynęła odpowiedź od Posła Kołakowskiego w sprawie interpelacji w Ministerstwie Edukacji i właśnie w tym punkcie obrad zamierzała z nią Komisję zapoznać /pismo w załączeniu/. Dodała, że wyśle Posłowi Kołakowskiemu podziękowanie na piśmie za okazaną pomoc.             Na tym posiedzenie Komisji zakończono.                         

  • Data powstania: Data powstania: czwartek, 23 sie 2007 09:38
  • Data opublikowania: czwartek, 23 sie 2007 09:53
  • Data przejścia do archiwum: wtorek, 21 gru 2010 11:44
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej