Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 23 posiedzeniu w dniu 17 maja 2012 roku

Komisja realizowała następujący porządek obrad:

 

 

 

1.    Przyjęcie protokołu nr 22/2012 z poprzedniego posiedzenia komisji

2.    Zaopiniowanie sprawozdania z wykonania budżetu miasta za 2011 rok – druk nr 289

3.    Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2012 rok – druk nr 323, 323A

4.    Zaopiniowanie projektów uchwał:

a)    zmieniającej uchwały w sprawie przekształcenia szkół podstawowych w Łomży, ustalenia planu ich sieci i granic obwodów – druk nr 324A

b)    zmieniającej uchwały w sprawie założenia publicznych gimnazjów w Łomży, ustalenia planu ich sieci i granic obwodów – druk nr 324B

5.    Sprawy różne i wolne wnioski

 

Ad. 1

Przyjęcie protokołu nr 22/2012 z poprzedniego posiedzenia komisji

 

            Komisja nie wniosła uwag do protokołu nr 22/2012 z poprzedniego posiedzenia i w wyniku głosowania przyjęła go jednogłośnie – 10 głosami za.

 

Ad. 2

Zaopiniowanie sprawozdania z wykonania budżetu miasta za 2011 rok – druk nr 289

 

            Sprawozdanie z wykonania budżetu miasta za 2011 rok w działach merytorycznie podległych komisji przedstawiła Pani Grażyna Kołodziejska - Skarbnik Miasta – zgodnie z drukiem nr 289 – w załączeniu do protokołu.

 

            Przewodniczący obrad zabierając głos w dyskusji stwierdził, że budżet miasta w dziale ‘Oświata i wychowanie” za 2011 rok został wykonany prawie w 100%. Następnie poprosił o wyjaśnienie następujących spraw:

 

1.    czy zmiana opłat za przedszkola wprowadzona znowelizowaną uchwałą Rady miała wpływ na wielkość środków przekazywanych przedszkolom z budżetu miasta?

2.    czy powodem wykonania tylko w 75% zadania „termomodernizacja placówek oświatowych” było uzyskanie niższych kwot realizacji zadań w przetargach, czy nie wykonanie ich z jakichś przyczyn?

3.    jaki był powód wykonania tylko w 40% wykonania zadania „remont i modernizacja instalacji elektrycznej w SP nr 5”, czy zadanie to będzie kontynuowane w 2012r.?

 

Pani Mirosława Kluczek – Zastępca Prezydenta Miasta wyjaśniła, że trudno jest powiedzieć, jakie skutki poniosła za sobą zmiana uchwały dotyczącej opłat za pobyt dzieci w przedszkolach, gdyż zmiana ta dotyczyła roku szkolnego - czyli tylko czterech miesięcy roku 2011. Dodała, że środki na przedszkola były w budżecie miasta zaplanowane, mogły się tylko zmniejszyć dochody przedszkoli. Są one różne w każdym miesiącu. Szczegółowe dane będą znane po roku obowiązywania uchwały. Uważa, że drastyczna zmiana opłat za przedszkola nie wpłynęła na wzrost dotacji z budżetu miasta, jednak określone skutki przyniosła. Odnosząc się do zapytania dotyczącego termomodernizacji placówek oświatowych wyjaśniła, że np. zadanie to w II LO nie zostało w pełni wykonane, jednak środki jako wydatki niewygasające przeszły do budżetu szkoły na rok 2012 i zadanie będzie kontynuowane. Ponadto wpływ na wielkość środków na zadania z tego zakresu miały oszczędności z przetargów. Następnie stwierdziła, że zadanie „remont i modernizacja instalacji elektrycznej w SP nr 5” będzie kontynuowane w br. Przetarg już został ogłoszony.

 

Radna Hanka Gałązka poprosiła o wyjaśnienie, co było powodem wykonania w szkołach podstawowych tylko 96% budżetu, czy pozostałe 4% środków przeszło jako wydatki niewygasające na rok 2012?

 

Pani Skarbnik wyjaśniła, że te 4% niewykorzystanych środków przez szkoły podstawowe stanowią kwoty niewykonanych w całości wydatków inwestycyjnych, które będą kontynuowane w 2012r.

Pani Bernadeta Krynicka zwróciła się z prośbą o wyjaśnienie przyczyny wykonania tylko w 22% zadania z działu 854 „Edukacyjna opieka wychowawcza”.

 

Pani Skarbnik wyjaśniła, że zaplanowane w tym dziale zadanie w bursie nr 3, które miało być dofinansowane z PFRON nie doszło do skutku, stąd tak niskie wykonanie zadań w dziale 854.

 

Więcej uwag w powyższej sprawie Komisja nie zgłosiła i w wyniku głosowania 8 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 wstrzymującym się pozytywnie zaopiniowała sprawozdanie z wykonania budżetu miasta za 2011 rok w działach merytorycznie podległych komisji.

 

Ad. 3

 

Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2012 rok – druk nr 323, 323A

 

Wniosek Prezydenta Miasta w powyższej sprawie, w działach merytorycznie komisji podległych przedstawiła Pani Grażyna Kołodziejska – Skarbnik Miasta – zgodnie z drukiem nr 323 – w załączeniu do protokołu.

 

Komisja nie wniosła uwag do projektu uchwały w powyższej sprawie i w wyniku głosowania zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie – 9 głosami za.

 

Ad. 4

 

Zaopiniowanie projektów uchwał:


a)    zmieniającej uchwały w sprawie przekształcenia szkół podstawowych w Łomży, ustalenia planu ich sieci i granic obwodów – druk nr 324, 324A

b)    zmieniającej uchwały w sprawie założenia publicznych gimnazjów w Łomży, ustalenia planu ich sieci i granic obwodów – druk nr 324, 324B

 

Komisja po zapoznaniu się z wnioskiem Prezydenta Miasta – druk nr 324 nie wniosła uwag do w/w projektów uchwał i w wyniku głosowania zaopiniowała je:

 

a)    projekt uchwały zmieniającej uchwały w sprawie przekształcenia szkół podstawowych w Łomży, ustalenia planu ich sieci i granic obwodów – druk nr 324A – jednogłośnie pozytywnie – 9 głosami za,

b)    projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie założenia publicznych gimnazjów w Łomży, ustalenia planu ich sieci i granic obwodów – druk nr 324B jednogłośnie pozytywnie – 9 głosami za.

 

Ad. 5

Sprawy różne i wolne wnioski:

 

            Przewodniczący obrad przedstawił komisji dwa pisma:

1.    rodziców uczniów PG nr 2 w Łomży – w załączeniu do protokołu

2.    Stowarzyszenia Pamięci Walczących z Komunizmem i Faszyzmem „ZAPORA” w Łomży – w załączeniu do protokołu.

 

Komisja przyjęła do wiadomości informacje zawarte w przedstawionych przez Przewodniczącego obrad pismach.

 

            Więcej spraw w tym punkcie obrad komisja nie zgłosiła. W związku z powyższym Przewodniczący obrad zamknął posiedzenie komisji.

 

 

  • Data powstania: Data powstania: środa, 20 cze 2012 07:35
  • Data opublikowania: środa, 20 cze 2012 07:39
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej