Na 30 posiedzeniu w dniu 26 lutego 2013 roku
Komisja realizowała następujący porządek obrad:
1. Przyjęcie protokołu nr 29 z poprzedniego posiedzenia komisji
2. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na rok 2013 - druk 469, 469A
3. Informacja Prezydenta Miasta o zakończonym I etapie inwestycji „Bulwary Miejskie” - plan zagospodarowania dla celów turystycznych i rekreacyjnych - druk nr 467
4. Informacja o majątku zarządzanym przez MOSiR - zawarte użyczenia, umowy najmu – pozyskiwane dochody w ostatnich 3 latach - druk nr 462
5. Informacja o zgrupowaniach, obozach sportowych organizowanych przez UKS-y, kluby sportowe dotowane przez miasto Łomża podczas ferii zimowych 2013 - druk nr 472
6. Sprawy różne.
Ad. 1
Przyjęcie protokołu nr 29 z poprzedniego posiedzenia komisji
Komisja nie wniosła uwag do protokołu nr 29/12 z poprzedniego posiedzenia i w wyniku głosowania przyjęła go jednogłośnie – 4 głosami za.
Ad. 2
Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na rok 2013 - druk 469, 469A
Wniosek Prezydenta Miasta w w/w sprawie w działach merytorycznie podległych komisji przedstawiła Pani Grażyna Kołodziejska – Skarbnik Miasta – zgodnie z drukiem nr 469 – w załączeniu do protokołu.
Komisja nie wniosła uwag do przedstawionego projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie i w wyniku głosowania jednogłośnie pozytywnie – 4 głosami za zaopiniowała pozytywnie – zgodnie z drukiem nr 469A.
Ad. 3
Informacja Prezydenta Miasta o zakończonym I etapie inwestycji „Bulwary Miejskie” - plan zagospodarowania dla celów turystycznych i rekreacyjnych - druk nr 467
Informację w powyższej sprawie przedstawił komisji Pan Marek Raszczyk – Naczelnik Wydziału Inwestycji – zgodnie z drukiem nr 467 – w załączeniu do protokołu.
Przewodniczący obrad zwrócił się do Naczelnika Raszczyka z zapytaniem, czy I etap inwestycji przebiega w sposób prawidłowy i nie będzie usterek, braków przy odbiorze zadania.
Naczelnik Raszyk poinformował, że inwestycja przebiega prawidłowo. Jej oddanie oficjalne nastąpi w maju. Towarzyszyć temu wydarzeniu będą imprezy organizowane przez Wydział Kultury i MOSiR.
Pan Sławomir Grygo – Z-ca Dyrektora MOSiR wyjaśnił, że w wyniku konkursu wyłoniony został już kierownik bulwarów. W przedłożonej informacji przedstawiony został Radzie program na pierwszych pięć dni – 1-5 maja br. z okazji otwarcia bulwarów oraz planowane formy aktywności sportowo-rekreacyjnej proponowanych przez MOSiR na terenie bulwarów na cały 2013 rok. Kończąc wypowiedź stwierdził, że problemem dla MOSiR będzie pozyskanie 400tys.zł na realizację zadań przewidzianych w projekcie bulwarów, do realizacji przez MOSiR przez okres 5 lat. Takich środków na dziś MOSiR w swoim budżecie nie posiada.
Następnie Przewodniczący komisji zwrócił się do Dyrektora MOSiR z zapytaniem dot. hangaru. Czy MOSiR już coś konkretnie w tej sprawie wie.
Pan Sławomir Grygo – Z-ca Dyrektora MOSiR wyjaśnił, że ośrodek otrzymał działkę, na której hangar można postawić. MOSiR złożył hangar do projektu budżetu na 2013 rok w kwocie 50tys.zł, jednak na żadne inwestycje środków nie otrzymał. W związku z tym wystąpił do Prezydenta Miasta z wnioskiem, że MOSiR nie jest w stanie zrealizować tego przedsięwzięcia, gdyż należałoby przystąpić do opracowania dokumentacji posadowienia hangaru, itd. Temat trafił do Wydziału Inwestycji. Problem tkwi w braku środków finansowych na ten cel.
Więcej uwag w tym temacie komisja nie zgłosiła i informację zawartą w druku nr 467 przyjęła przez aklamację.
Ad. 4
Informacja o majątku zarządzanym przez MOSiR - zawarte użyczenia, umowy najmu – pozyskiwane dochody w ostatnich 3 latach - druk nr 462
Informację w w/w sprawie przedstawił komisji Pan Sławomir Grygo – Zastępca Dyrektora MOSiR – zgodnie z drukiem nr 462 – w załączeniu do protokołu.
Komisja nie wniosła uwag do przedłożonej informacji w powyższej sprawie i w wyniku głosowania przyjęła ją jednogłośnie – 4 głosami za, zgodnie z drukiem nr 462.
Ad. 5
Informacja o zgrupowaniach, obozach sportowych organizowanych przez UKS-y, kluby sportowe dotowane przez miasto Łomża podczas ferii zimowych 2013 - druk nr 472
Komisja nie wniosła uwag do przedłożonej informacji w powyższej sprawie i w wyniku głosowania przyjęła ją jednogłośnie – 4 głosami za, zgodnie z drukiem nr 472.
Ad. 6
Sprawy różne:
Radny Andrzej Modzelewski zabierając głos w tym punkcie obrad zwrócił się do Pani Prezydent z prośbą o przygotowanie na następne posiedzenie komisji informacji nt. procentowego udziału organizacji pozarządowych w realizowanych zadaniach, dofinansowywanych przez miasto /dodatkowa rubryka w informacji „udział własny organizacji” przedstawiony w %.
Pani Prezydent Mirosława Kluczek wyjaśniła, że taką informację na następne posiedzenie członkowie Komisji otrzymają. Dodała, że wkład własny każdej organizacji to zazwyczaj 15%, bo takie są wymogi formalne przy przystępowaniu organizacji do konkursów organizowanych przez miasto.
Więcej tematów w tym punkcie komisja nie zgłosiła.
W związku z wyczerpaniem porządku dziennego Przewodniczący obrad zamknął posiedzenie komisji.
Na tym protokół zakończono