Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 37 posiedzeniu w dniu 5 grudnia 2013 roku

Komisja realizowała następujący porządek obrad:

 

1. Omówienie wyników w/w spotkania

2. Sprawozdanie z działalności MOSiR w Łomży za 10 miesięcy 2013r – druk nr 645

3. Zaopiniowanie projektu budżetu miasta na 2014 rok w działach merytorycznie podległych komisji – druk nr 621

4. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Łomża na lata 2014-2027 – druk nr 622

5. Sprawy różne i wolne wnioski

Ad. 1

Omówienie wyników spotkania Komisji o godz. 15.30 przy obiekcie po byłym przedszkolu przy ul. Reymonta 4

Radna Bernadeta Krynicka stwierdziła, że obiekt przy ul. Reymonta, który w dniu dzisiejszym komisja obejrzała jest obiektem bardzo ładnym, jak najbardziej nadaje się on do zaadaptowania na Centrum Sportów Walki i miasto powinno dołożyć wszelkich starań, aby go na ten cel przekazać. Budynek jest w bardzo dobrym stanie, ma bardzo ładne sale – z parkietem, wykładzinami – kwestia tylko wykonania prac, dzięki którym budynek spełni wszelkie wymagania sanitarne i przeciwpożarowe. Opowiedziała się za przekazaniem budynku na Centrum Sportów Walki. Dodała, że radni, w tym Komisja Sportu - powinni wszystko zarobić, aby budynek przy ul. Reymonta 4 został zaadoptowany na ten cel. Budynek i teren wokół budynku to idealne miejsce dla dzieci i młodzieży, żeby dbały o zdrowie i rozwój kultury fizycznej. Rolą Rady jest zadbać o to. Jest zachwycona tym budynkiem i zdziwiona, że ktoś chce to rozebrać. Uważa, że byłby to ogromny błąd. Należy budynek przekazać jak najszybciej, by powstawało tam Centrum Sportów Walki. Łomża byłaby jednym z nielicznych miast, które miałoby taki ośrodek. Miejsce jest bardzo dobre, wokół bloki, basen, szkoła.

Radny Zbigniew Prosiński stwierdził, że nie zachwycałby się tak stanem omawianego budynku, bo wcale nie jest on dobry. Docenić należy przede wszystkim inicjatywę i zrobić coś w tym kierunku, żeby pomysł udało się zrealizować. Obiekt służyłby przede wszystkim dzieciom i młodzieży i jeżeli udałoby się w jednym miejscu zebrać wszystkie kluby zajmujące się sportami walki, to byłby powód do dumy całego miasta. Dodał, że w sportach walki Łomża ma wyniki bardzo dobre, czego nie można powiedzieć o innych dyscyplinach, szczególnie tych, które w naszym kraju są uważane za najbardziej popularne. Raz jeszcze podkreślił, że inicjatywa jest jak najbardziej słuszna, a stan budynku – skoro Pan Dariusz Syrnicki twierdzi, że jest w stanie doprowadzić go do właściwego stanu, to myśli, że to zrobi.

Radny Andrzej Modzelewski stwierdził, że inicjatywa jest szczytna, a obiekt przy ul. Reymonta 4 jest duży i można go dostosować na potrzeby Centrum Sportów Walki. Nakłady finansowe na remont i adaptację budynku nie będą małe, będą olbrzymie. Za Panem Syrnickim przemawia fakt, że przedstawił radnym deklaracje wielu firm dot. pomocy w finansowaniu i wykonaniu zadania. Opowiedział się za przekazaniem obiektu na potrzeby Centrum Sportów Walki.

Radna Bernadeta Krynicka zabierając głos ad vocem do wypowiedzi radnego Modzelewskiego stwierdziła, że zależy co dla kogo jest mało. Wybudować taki budynek a wyremontować go tylko, to ogromna różnica.

Radny Andrzej Modzelewski odnosząc się do w/w wypowiedzi stwierdził, że czasami wybudowanie nowego obiektu bardziej się opłaca niż remont czegoś starego. Dodał, że wizualnie obiekt przy ul. Reymonta 4 wygląda dobrze, jednak przy ruszeniu z jego remontem może się okazać, że trzeba wiele rzeczy robić od podstaw.

Radny Zbigniew Prosiński ponownie zabierając głos zwrócił się do Pana Dariusza Syrnickiego z apelem, by „mocno naciskał Prezydenta”, jak też aby spróbował z firmami, których deklaracje o pomocy otrzymał, podpisać jakieś przedwstępne umowy, bo same deklaracje niewiele mówią.

Radny Andrzej Grzymała stwierdził, że najważniejszą sprawą w obiekcie będzie dostosowanie jego wysokości do potrzeb Centrum Sportów Walki. Wierzy, że to się uda. Wierzy również w to, że wszyscy radni w liczbie 23 osób, które się podpisały pod deklaracją pomocy przekazania obiektu, dalej będą tę inicjatywę wspierać, i utrzymywać swoje stanowisko, by cos z tego wyszło. Wolałby żeby powstało tam Centrum Sportów Walki i żeby pieniądze z budżetu miasta zamiast na Park Przemysłowy, zostały przekazane na Centrum Sportów Walki, bo dzięki temu dzieci i młodzież będzie miała gdzie trenować. Należy dać szansę Panu Syrnickiemu, bo cel jest szczytny.

Przewodniczący obrad – radny Andrzej Wojtkowski stwierdził, że w budynku przy ul. Reymonta 4 był dzisiaj po raz pierwszy i jest mile zaskoczony, bo pomieszczenia nie są bardzo zdewastowane, są w ogólnie dobrym stanie. Poza tym miejsce jest bardzo dobre. Budynek znajduje się w centrum osiedla, przy szkole i basenie i młodzież miałaby tam fajne miejsce do trenowania, spędzania w należyty sposób czasu wolnego. Dodał, że komisja odwiedziła dziś również obecne miejsce do ćwiczeń Łomżyńskiego Klubu Karate przy Alei Legionów. Porównując oba miejsca i ich usytuowanie to obiekt przy ul. Reymonta 4 zdecydowanie wygrywa i z racji wielkości i miejsca w jakim się znajduje. Dodał, że pomieszczenia przy Alei Legionów również Pan Syrnicki adaptował we własnym zakresie i stworzył tam warunki najlepsze z możnych do osiągnięcia. Wyraził nadzieję, że wszyscy radni będą optować za przekazaniem obiektu przy ul. Reymonta i że Prezydent Miasta zmieni swoje nastawienie i przychyli się do prośby Pana Syrnickiego i budynek przekaże – komu konkretnie i na jakich warunkach – to już kwestia dalsza. Kończąc wypowiedź poprosił naczelników wydziałów Urzędu Miejskiego o wypowiedzi w sprawie omawianego budynku przy ul. Reymonta 4.

Radny Zbigniew Prosiński zwrócił się do Pani Prezydent z prośbą, by przedstawiła komisji swoje zdanie w omawianej sprawie.

Pani Mirosława Kluczek – Zastępca Prezydenta Miasta stwierdziła, że co do budynku przy ul. Reymonta 4 muszą się wypowiedzieć fachowcy – czy nie ma tam zagrożenia dla zdrowia i życia.. Taka opinia musi być i dopiero będzie można mówić co dalej. Przypomniała następnie, że dyskusja przy temacie obiektu przy ul. Reymonta 4 zmierzała cały czas do sprzedaży budynku, by miasto uzyskało dochody, które są również potrzebne. Z całą pewnością Centrum Sportów Walki również jest miastu potrzebne. Pewne jest również to, że w razie przekazania obiektu, miasto nie będzie mogło go przekazać 5 czy 6 klubom. Będzie to musiał być jeden zarządzający klub, który z pozostałymi klubami się domówi, wynajmie im pomieszczenia, użyczy, itp. Decyzja o przekazaniu bądź nie obiektu należy do Prezydenta Miasta i jeśli Prezydent zdecyduje się przekazać go, to ustali zasady – czy w drodze konkursu, czy w innej formie.

Pani Henryka Pezowicz – Naczelnik Wydziału Gospodarowania Nieruchomościami stwierdziła, że jeżeli wydział otrzyma dane odnośnie podmiotu, który o obiekt się ubiega, ustali sposób przekazania go. Na chwilę obecną nie jest w stanie nic więcej na ten temat powiedzieć. Gdy wpłynie wniosek o przekazanie budynku, sprawa zostanie przeanalizowana, zostaną zebrane wszystkie niezbędne dokumenty i zostanie wydana decyzja, zgodnie z przepisami prawa.

Przewodniczący obrad – radny Andrzej Wojtkowski zwrócił się do Pani Naczelnik z zapytaniem, jak sprawa obiektu ma się do planu zagospodarowania przestrzennego, czy przekazanie obiektu na Centrum Sportów Walki wymagałoby zmiany planu, a jeśli tak, czy byłoby to możliwe.

Pani Henryka Pezowicz – Naczelnik Wydziału Gospodarowania Nieruchomościami wyjaśniła, że nie ma planu zagospodarowania, jest studium. W studium na terenie tym przewidziane jest budownictwo wielorodzinne i usługowe. Dodała, że studium jest dokumentem ogólnym, nie wymagałoby żadnych zmian w razie przekazania budynku na cel, o którym mowa.

Pan Marek Raszczyk – Naczelnik Wydziału Inwestycji stwierdził, że jego zdaniem stan budynku przy ul. Reymonta 4 nie jest dobry, wymaga nakładu kilkuset tysięcy zł na remont. Każdy remont, każda przebudowa wiąże się z dostosowaniem obiektu do aktualnie obowiązujących przepisów. Obiekt będzie wymagał pozytywnej opinii o dopuszczeniu go do użytkowania Straży Pożarnej i Sanepidu. Wszystkie materiały użyte do budowy istniejącego budynku w chwili obecnej nie spełniają norm p.poż. Jest to głównie konstrukcja lekka, bazująca na płycie pilśniowej, nie ma tam żadnych powłok ognioodpornych – całe wnętrze, wszystkie płyty musiałyby być wyrzucone i zamienione na płytę gipsową, ognioodporną. Z zewnątrz budynku też są okładziny drewniane, palne. Należy przemyśleć również sprawę ocieplenia budynku, bo nie ma tam jako takiej warstwy konstrukcyjnej. Współczynnik przenikania dla tych ścian jest bardzo wysoki. Koszt ogrzewania budynku w chwili obecnej na pewno byłby bardzo duży. Wymiany wymaga też instalacja centralnego ogrzewania, instalacja elektryczna, która w 70% jest wykonana z aluminium. Wentylacja mechaniczna, która tam było widać nie spełnia swojej roli, w ogóle nie działa, a przy pomieszczeniach przeznaczonych pod obiekt stały, przy wysokości 2,5m wymagana jest wentylacja mechaniczna lub klimatyzacja. Normalnie wysokość pomieszczenia powinna być 3m. Dodał, że Pan Syrnicki jest chyba świadomy, że żeby wykonać wszystkie te rzeczy o których mówił, to trzeba wiele części budynku zburzyć. Wszystkie stropy wymagają rozbiórki. Z zewnątrz zieleń jest bardzo ładna, ale chodniki, opaska w koło budynku, ogrodzenie – w to wszystko - żeby wyglądało na miarę dzisiejszych czasów, należy zainwestować.

Przewodniczący obrad – radny Andrzej Wojtkowski zwrócił się do Naczelnika Raszczyka z zapytaniem czy obiekt przy ul. Reymonta 4 nadaje się tylko do rozbiórki, czy nie koniecznie.

Pan Marek Raszczyk – Naczelnik Wydziału Inwestycji stwierdził, że wszystko da się wyremontować tylko czy jest to ekonomicznie uzasadnione, to inna kwestia.

Pan Dariusz Syrnicki zapewnił, że przy pomocy firm, których deklaracje przedstawił Radzie na ostatniej sesji jest w stanie budynek przy ul. Reymonta 4 wyremontować i dostosować na potrzeby Centrum Sportów Walki. Zwrócił się za pośrednictwem komisji do Rady i Prezydenta z prośbą o przekazanie budynku. Ze swojej strony zobowiązał się, że przez okres pół roku budynek wyremontuje. Jeżeli w tym czasie nie wywiąże się z umowy, budynek wróci do miasta bez względu na koszty jakie poniesie. Dodał, że budynek i tak nie jest użytkowany, nie przynosi miastu korzyści, a skoro ma być zburzony, to miasto nic na takiej umowie nie straci.

Pani Grażyna Kołodziejska – Skarbnik Miasta stwierdziła, że w sprawie formy, zasad i podstaw ewentualnego przekazania przez budynku klubom musi się wypowiedzieć prawnik. Następnie przypomniała, że ustalenia Pana Syrnickiego z Prezydentem były takie, że Pan Syrnicki do końca I kwartału 2014 roku miał przedstawić biznesplan całego przedsięwzięcia. W chwili obecnej komisja dyskutuje nad czymś niewiadomym – komisja nie wie w jakiej formie i kto konkretnie chce otrzymać budynek, na jaki okres czasu, itd. Ważna jest również sprawa konsekwencji przekazania budynku przez miasto, bo to nie zostaje bez wpływu na finanse miasta.

Przewodniczący obrad – radny Andrzej Wojtkowski przyznał raję przedmówcom, że sprawą ewentualnego przekazania budynku muszą się zająć prawnicy. Zapewnił ze swojej strony, że sprawę nadal komisja będzie pilotowała, na którejś z kolejnych komisji na pewno do tematu powróci.

Radna Bernadeta Krynicka stwierdziła, że należy zrobić wszystko, aby budynek jak najszybciej został przekazany, by Pan Syrnicki mógł go remontować i jak najszybciej trenować tam dzieci i młodzież.

Radny Zbigniew Prosiński zwrócił się do Pani Prezydent z prośbą o przyspieszenie prac związanych z budynkiem przy ul. Reymonta 4, o przekazanie informacji i dyskusji z dzisiejszego posiedzenia komisji oraz o wyjaśnienie niuansów prawnych związanych z przekazaniem tego budynku klubom sportowym. Dodał, że z wypowiedzi Pani Prezydent i Pani Skarbnik wynika, że władze miasta postawiły na jego sprzedaż, by uzyskać dochody do budżetu miasta. Osobiście jest przekonany, że na dzień dzisiejszy jeżeli Prezydent wystąpi do Rady z wnioskiem o sprzedaż tej działki, to jej nie sprzeda, bo radni się na to nie zgodzą.

Pan Marek Raszczyk – Naczelnik Wydziału Inwestycji stwierdził, że nie byłby takim optymistą jak Pan Syrnicki jeśli chodzi o czas wykonania remontu budynku. Wyjaśnił, że każda ingerencja w konstrukcję budynku wiąże się z uzyskaniem pozwolenia na budowę. Sama procedura potrwa w tym przypadku, potrzebny jest projekt, czas na jego wykonanie, itd.

Przewodniczący obrad – radny Andrzej Wojtkowski poparł wypowiedź radnego Zbigniewa Prosińskiego, by w sprawie budynku przy ul. Reymonta 4 decyzja zapadła jak najszybciej, by komisja i cała Rada została powiadomiona o sytuacji. Wówczas będzie wiadomo czy dalsze ustalenia są potrzebne, czy nie ma takiej możliwości. Na tym zamknął ten punkt obrad.

Ad. 2

Sprawozdanie z działalności MOSiR w Łomży za 10 miesięcy 2013r. – druk nr 645

Sprawozdanie w powyższej sprawie przedstawił Pan Sławomir Grygo – Dyrektor MOSiR, zgodnie z drukiem nr 645 – w załączeniu do protokołu. Uzupełniając przedłożoną informację Dyrektor Grygo poinformował komisję, że: w dniu jutrzejszym odbędzie się odbiór usuwania usterek na stadionie, obiekt ten posiada certyfikat i jest przygotowany na mistrzostwa Polski, gdyby MOSiR miał drugie, zapasowe urządzenia lekkoatletyczne. W br. została wybudowana skocznia treningowa, zostały zamontowane 4 dodatkowe belki, rzutnia do kuli znajdująca się poza ogrodzeniem stadionu została osuszona – ona również posiada certyfikat. Ponadto boisko tartanowe zostało umyte, wyczyszczone. Stadion jest podłączony elektronicznie na całej długości bieżni. Ławki rezerwowych zawodników zostały już przeniesione na boczne boisko. Jedynym mankamentem na stadionie jest nagłośnienie, ale nad tym MOSiR również pracuje. Jeżeli chodzi o baseny poinformował, że wykonano na nich sporo nowych zadań inwestycyjnych – informacje szczegółowe znajdują się w przedłożonej informacji. Dodał, że wykonanie dodatkowych inwestycji było możliwe dzięki temu, że MOSiR praktycznie nie wydaje żadnych środków na organizację imprez oraz na zatrudnianie dodatkowych ludzi przy organizacji imprez - wszystko robi własnymi siłami. Ponadto dzięki sprywatyzowaniu nauki pływania wystąpiły oszczędności, które można było przenieść na inne działania ośrodka. Dodał, że basen nr 2 jest dobrym basenem, posiada certyfikat i można na nim rozgrywać mistrzostwa Polski na dystansach 25m. Kolejno poinformował, że na „Orliku” odbywa się bardzo dużo zajęć, niemal wszystkie terminy są zarezerwowane. Był problem z oświetleniem, ale została wykonana przebudowa linii dodatkowej i „Orlik” już w najbliższy poniedziałek zostanie podłączony do nowej sieci elektrycznej. Lodowisko zostanie oddane do użytkowania na Święta Bożego Narodzenia. Trwają prace związane z jego uruchomieniem. Następnie poinformował komisję, że od stycznia Łomża będzie miała własną poradnię sportowo-lekarską. Będzie to poradnia komercyjna, ale będzie. Trwają ostatnie rozmowy w tej kwestii.

Radna Bernadeta Krynicka podziękowała Dyrektorowi MOSiR za obszerną, merytorycznie przygotowaną informację. Stwierdziła, że przedłożone dane dokładnie pokazują ile miasto refunduje mieszkańcom środków na kulturę fizyczną. Dodała, że na basenie nr 1 stosunek przychodów do kosztów w porównaniu z rokiem ubiegłym obniżył się. Stadion ma bardzo niskie dochody, wręcz znikome, a ogromne środki idą na jego utrzymanie i ogółem na sport w mieście, na utrzymanie bazy. Tych środków nie widać, mieszkańcy nie zdają sobie nawet sprawy z tego, jakie to są ogromne pieniądze. Dodała, że zwiększyły się dochody hotelu, ale port rzeczny to kolejny obiekt, na który idą tylko środki z miasta, a który nic praktycznie nie zarabia. Trzeba coś zrobić, by port zaczął przynosić dochody. Dodała, że informacji jakie posiada port nie jest dobrze zrobiony – nie ma tam zejścia do kajaków. Kończąc wypowiedź stwierdziła, że coraz więcej pieniędzy miasto wydaje na kulturę fizyczną dla wszystkich mieszkańców i to należy oddzielić, bo czym innym jest kultura fizyczna, rozwój społeczeństwa, a czym innym są zajęcia sportowe. Na sport jest bardzo mało środków – na trenowanie przyszłych mistrzów sportu.

Pan Sławomir Grygo – Dyrektor MOSiR stwierdził, że ośrodek ma wspaniałą bazę sportową, która jest dobrze, racjonalnie wykorzystywana. Dodał, że stadion od godz. 14 żyje – korzystają z niego kluby sportowe. Następnie wyjaśnił, że jeśli chodzi o port rzeczny, to pewne sprawy na etapie projektowania zostały zaplanowane i MOSiR nie może tego zmienić, np. nie może pobierać opłaty za toalety, czy lunety – a byłyby z tego określone dochody. Dodał, że w przyszłym roku zostaną poprawione pomosty. MOSiR zakupił sprzęt do wyciągania łodzi, pięć trzyosobowych kajaków kanoe i dzięki temu oferta powoli się poszerza. Port został szeroko w Internecie rozreklamowany i coraz więcej gości jadących na Mazury, zatrzymuje się w naszym porcie. Potwierdził, że duży wysiłek musi iść ze strony MOSiR, żeby szukać dochodów.

Przewodniczący obrad – radny Andrzej Wojtkowski zwrócił się z zapytaniem, jakie i wobec kogo zostaną wyciągnięte konsekwencje, gdy nie zostaną usunięte wszystkie usterki na stadionie.

Pan Sławomir Grygo – Dyrektor MOSiR stwierdził, że w dniu jutrzejszym odbędzie się posiedzenie komisji. MOSiR zgłosi ze swojej strony uwagi do protokołu odbioru.

Pan Marek Raszczyk – Naczelnik Wydziału Inwestycji wyjaśnił, że jest szereg usterek na stadionie, które cyklicznie się powtarzają. W ich przypadku urząd wystąpi z propozycją, aby wykonawca przedłużył na te elementy gwarancję. Jeśli wykonawca się na to nie zgodzi, pozostanie droga sądowa.

Przewodniczący obrad kończąc ten punkt porządku obrad pogratulował Pani Prezydent pracowników MOSiR – w szczególności dyrektora, który od momentu, kiedy objął to stanowisko, MOSiR działa bardzo sprawnie. Następnie podziękował Panu Sławomirowi Grygo – Dyrektorowi MOSiR za owocną pracę i życzył dalszych dobrych przedsięwzięć.

Pan Sławomir Grygo – Dyrektor MOSiR podziękował za słowa uznania, za współpracę z władzami miasta i Komisją Sportu. Dodał, że zawsze z szacunkiem odbiera wszelkie uwagi i w miarę możliwości stara się je realizować. Następnie stwierdził, że słowo podziękowania zawdzięcza załodze, z którą w MOSiR współpracuje.

Komisja sprawozdanie MOSiR za 10 miesięcy 2013 roku przyjęła przez aklamację.

Ad. 3

Zaopiniowanie projektu budżetu miasta na 2014 rok w działach merytorycznie podległych komisji – druk nr 621

Projekt budżetu miasta na 2014 rok w działach merytorycznie podległych komisji przedstawiła Pani Grażyna Kołodziejska – Skarbnik Miasta, zgodnie z drukiem nr 621 – w załączeniu do protokołu.

Radny Andrzej Grzymała stwierdził, że 2-3 miesiące temu odbyła się debata na temat sportu łomżyńskiego i większość radnych opowiedziała się za zwiększeniem nakładów na sport w mieście. Z przedłożonego projektu budżetu miasta na rok 2014 nie widać, żeby Prezydent Miasta do tego wniosku się przychylił.

Pani Grażyna Kołodziejska – Skarbnik Miasta stwierdziła, że w dziale 926 „kultura fizyczna”:

- „obiekty sportowe” – kwota 65.224tys.zł – nieznaczna różnica, wg złożonych wniosków - na poziomie roku 2013,

- „zadania w zakresie kultury fizycznej” – dotacja celowa z budżetu na finansowanie zadań dla stowarzyszeń – środki zostały zwiększone o 275.417zł w stosunku do roku 2013

- „pozostała działalność” – dotacje celowe dzielone w trakcie roku na różne zadania, imprezy sportowe, konkursy – zaplanowano kwotę o 19tys.zł mniejszą niż w roku 2013.

Dodała, że oprócz podstawowych pozycji budżetowych tę sferę budżetu dofinansowuje się także ze środków alkoholowych, z wielu obniżonych opłat, ulg i zwolnień – to również obciąża budżet miasta, a budżecie miasta tego nie widać.

Pani Mirosława Kluczek – Zastępca Prezydenta Miasta stwierdziła, że w ubiegłym roku ze środków na profilaktykę na sport przekazano 200tys.zł. W tym roku Prezydent zaplanował 300tys.zł, a więc o kolejne 100tys.zł więcej.

Przewodniczący obrad poprosił o wyjaśnienie skąd w Rocznym Programie Współpracy Miasta Łomży z Organizacjami Pozarządowymi wzięła się kwota 800tys.zł na sport – czy w takim razie rzeczywiście taka kwota na sport w 2014 roku zostanie przeznaczona? Z wyjaśnień Pani Skarbnik i Pani Prezydent wynika, że będą to mniejsze środki. Ponadto poprosił o wyjaśnienie czy kwota 800tys.zł zapisana w programie jest przeznaczona na same konkursy.

Pani Mirosława Kluczek – Zastępca Prezydenta Miasta wyjaśniła, że kwoty zapisane w programie nie są przeznaczone na same konkursy. Częściowo też środki z Programu Współpracy są przekazywane w trybie pozakonkursowym, jak też na inne, dodatkowe zadania, jakie w trakcie roku są realizowane.

Radna Bernadeta Krynicka stwierdziła, że Komisja powinna złożyć wniosek do Prezydenta o zwiększenie środków na sport. W projekcie budżetu miasta na rok 2014 przedłożonym Radzie za mało środków zaplanowano na ten cel.

Radny Zbigniew Prosiński poprosił o wyjaśnienie z jakich środków finansowane są wyjazdy zawodników łomżyńskich klubów na imprezy międzynarodowe. Dodał, że z imprezami, które odbywają się w kraju kluby sobie z reguły radzą, są w stanie we własnym zakresie, dzięki sponsorom taki wyjazd sfinansować. Wyjazdy zagraniczne są bardzo drogie, a korzystają z nich zawodnicy bardzo doświadczeni i często mają problemy z ich opłaceniem.

Pani Mirosława Kluczek – Zastępca Prezydenta Miasta wyjaśniła, że jeżeli taka sytuacja zaistnieje i klub złoży wniosek o dofinansowanie, to jeśli są jeszcze pieniądze, to tego typu wyjazdy są finansowane ze środków zapisanych w Rocznym Programie Współpracy Miasta Łomży z Organizacjami Pozarządowymi w trybie pozakonkursowym. Takie sytuacje miały miejsce w bieżącym roku. W trybie pozakonkursowym organizacje mogą się ubiegać o kwotę do 20tys.zł rocznie, jednorazowo może być to kwota najwyżej 10tys.zł.

Radny Zbigniew Prosiński poprosił Panią Prezydent o wyjaśnienie czy cała kwota na realizację Rocznego Programu Współpracy Miasta Łomży z Organizacjami Pozarządowymi jest rozdysponowywana, czy też Prezydent Miasta tworzy jakąś rezerwę, która jest wykorzystywana w nagłych, nieprzewidzianych wypadkach.

Pani Mirosława Kluczek – Zastępca Prezydenta Miasta wyjaśniła, że nie zawsze rezerwa środków zostaje. Wszystko zależy od tego ile środków rozdysponowanych zostanie w konkursach, a ile pozostanie.

Radny Zbigniew Prosiński stwierdził, że złoży formalny wniosek o utworzenie rezerwy budżetowej na finansowanie lub dofinansowanie zadań, o których mówił.

Radny Andrzej Modzelewski stwierdził, że na jednym z posiedzeń komisja rozmawiała o zorganizowaniu Gali Sportu – by była to cykliczna, coroczna impreza miejska. W związku z powyższym zwrócił się z zapytaniem czy na ten cel projekt budżetu miasta na rok 2014 przewiduje środki – czy można to zadanie zapisać w budżecie miasta w rozdziale „dotacje celowe z budżetu miasta na finansowanie zadań zleconych”?

Pani Mirosława Kluczek – Zastępca Prezydenta Miasta wyjaśniła, że już trwają prace nad zorganizowaniem Gali Sportu. Zajmuje się tym MOSiR, a środki na to jeśli będzie potrzeba pójdą z promocji miasta. Nie da się tego zadania wpisać jako oddzielnej pozycji w budżecie miasta.

Przewodniczący obrad zabierając głos stwierdził, że komisja w bieżącym roku bardzo często dyskutowała na temat sytuacji łomżyńskiego sportu. Komisja złożyła do Prezydenta Miasta wniosek o przeznaczenie 2% budżetu miasta na sport. Pod tym wnioskiem podpisało się trzydziestu prezesów łomżyńskich klubów sportowych. W dniu dzisiejszym złożył wniosek następującej treści: przekazanie kwoty 200tys.zł z rozdziału 7005 „wykup gruntów” na rzecz rozdziału 92609 „dotacje dla stowarzyszeń sportowych” – wniosek w załączeniu do protokołu.

Radna Bernadeta Krynicka odnosząc się do wniosku złożonego przez Przewodniczącego obrad stwierdziła, że 200tys.zł to zbyt mała kwota. Komisja wnioskowała o 2% budżetu na sport, a kwota zapisana w projekcie budżetu plus wnioskowana przez Przewodniczącego komisji nie będzie stanowić 2% ogólnej puli budżetu miasta. Następnie poprosiła Panią Skarbnik o informację jaka kwota stanowi 1% budżetu miasta.

Pani Grażyna Kołodziejska – Skarbnik Miasta stwierdziła, że 1% dochodów własnych miasta to kwota 608tys.zł.

Więcej uwag i zapytań w tym temacie komisja nie zgłosiła.

Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie wniosek, który złożył w dyskusji, tj. o przekazanie kwoty 200tys.zł z rozdziału 7005 „wykup gruntów” na rzecz rozdziału 92609 „dotacje dla stowarzyszeń sportowych” – wniosek w załączeniu do protokołu.

W wyniku głosowania komisja wniosek przyjęła 2 głosami za, przy 1 głosie przeciw i 1 głosie wstrzymującym. Radny Zbigniew Prosiński nie wziął udziału w głosowaniu.

Następnie poddał pod głosowanie wniosek radnego Andrzeja Modzelewskiego o dopisanie w dziale 926 zadania pod tytułem „Gala Sportu w Łomży” i zabezpieczenie środków finansowych na ten cel – wniosek w załączeniu do protokołu.

W wyniku głosowania komisja wniosek przyjęła 3 głosami za, przy braku głosów przeciw i 2 głosach wstrzymujących.

Następnie poddał pod głosowanie wnioski radnego Zbigniewa Prosińskiego:

1. utworzenie w rozdziale 92605 & 2820 pozycji: „środki przyznawane stowarzyszeniom w trybie pozakonkursowym” w wysokości 20% środków przeznaczonych na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych stowarzyszeniom – w wyniku głosowania komisja wniosek przyjęła 3 głosami za, przy braku głosów przeciw i 2 głosach wstrzymujących – wniosek w załączeniu do protokołu.

2. o wprowadzenie zadania „budowa boiska wielofunkcyjnego przy SP nr 10 i PG nr 2 – I etap” – wniosek w załączeniu do protokołu.

Ponadto radny Zbigniew Prosiński stwierdził, że w Założeniach polityki społeczno-gospodarczej miasta na 2014 rok Prezydent Miasta wpisał zadanie „I etap rewitalizacji Parku Jana Pawła II”, a w projekcie budżetu miasta na 2014 rok to zadanie nie zostało ujęte. Zwrócił się do pani Prezydent z prośbą o bliższe informacje w tej sprawie.

Pani Mirosława Kluczek – Zastępca Prezydenta Miasta stwierdziła, że jest wiele zadań, które nie zostały ujęte w projekcie budżetu miasta na rok 2014 pomimo tego, że były zapisane w strategii, bo były inne zadania, ważniejsze, które trzeba było ująć.

Radny Zbigniew Prosiński stwierdził, że było to dosyć duże zadanie, bo jego wartość opiewała na ok. 5mln.zł. Jeżeli Prezydent nie czuł się na siłach, to można było tego zadania w strategii nie wpisywać i „nie drażnić” mieszkańców, bo problem przewija się od lat, mieszkańcy ucieszyli się, że w końcu coś tam się będzie działo, a jednak zadanie na przyszły rok nie zostało wpisane – chociaż część.

Następnie Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie projekt budżetu miasta na 2014 rok wraz z w/w, przyjętymi przez komisję wnioskami.

Projekt budżetu miasta na rok 2014 w działach merytorycznie podległych komisji, komisja zaopiniowała pozytywnie 3 głosami za, przy 2 głosach przeciw i braku głosów wstrzymujących, wraz z w/w, przyjętymi przez komisję wnioskami.

 

Ad. 4

Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Łomża na lata 2014-2027 – druk nr 622

 

Komisja nie wniosła uwag do projektu powyższej uchwały i w wyniku głosowania w wyniku głosowania nie zajęła stanowiska w powyższej sprawie stosunkiem głosów: 2 głosy za, 2 głosy przeciw, przy 1 głosie wstrzymującym.

 

Ad. 5

Sprawy różne i wolne wnioski:

1. Radny Andrzej Grzymała stwierdził, że w dniu dzisiejszym w skrzynce na listy znalazł ulotkę Prezydenta Miasta, zachęcającą mieszkańców Łomży do spotkań z Prezydentem i rozmów o problemach miasta. W związku z powyższym zwrócił się do pani Skarbnik z zapytaniem z jakiś środków ulotki zostały wykonane, poprosił o przedstawienie faktury. Dodał, że odnosi wrażenie, że Prezydent rozpoczął tym kampanię wyborczą na kolejny rok.

Pani Grażyna Kołodziejska – Skarbnik Miasta stwierdziła, że nie widziała ulotki ani faktury za ulotkę, o której mówi radny Grzymała, więc trudno jest się jej do pytania odnieść.

2. Pan Grzegorz Kotarski – Klub Szachowy Maraton zwracając się do Pani Prezydent stwierdził, że wiele klubów, stowarzyszeń i organizacji pozarządowych otrzymuje ulgi i zwolnienia z opłat, czy wręcz bezpłatnie korzysta z infrastruktury miasta, natomiast inne podmioty zupełnie nie korzystają z miejskiej infrastruktury. W związku z powyższym zwrócił się do Pani Prezydent z zapytaniem, czy ten fakt można brać pod uwagę przy podziale środków, bo obecnie są bardziej i mniej preferowane podmioty.

Pani Mirosława Kluczek – Zastępca Prezydenta Miasta odnosząc się do w/wypowiedzi stwierdziła, że jest to bardzo cenna uwaga i rzeczywiście część klubów korzysta z ulg i zwolnień, a część nie. Zaproponowała Panu Kotarskiemu złożenie formalnego wniosku do Prezydenta Miasta w tej sprawie. Wniosek zostanie rozpatrzony.

Więcej spraw w tym temacie komisja nie zgłosiła.

W związku z wyczerpaniem porządku dziennego Przewodniczący obrad zamknął posiedzenie komisji.

  • Data powstania: Data powstania: wtorek, 31 gru 2013 08:03
  • Data opublikowania: wtorek, 31 gru 2013 08:05
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej