Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 39 posiedzeniu w dniu 21 stycznia 2014 roku

 

Komisja realizowała następujący porządek obrad:

1. Przyjęcie protokołu nr 38/2013 z poprzedniego posiedzenia komisji

2. Przyjęcie sprawozdania z działalności komisji za 2013 rok

3. Przyjęcie planu pracy komisji oraz przedstawienie propozycji tematów na sesje Rady Miejskiej na 2014 rok

4. Sprawy różne i wolne wnioski

Ad. 1

Przyjęcie protokołu nr 38/2013 z poprzedniego posiedzenia komisji

Komisja nie wniosła uwag do protokołu nr 38/2013 z ostatniego posiedzenia i w wyniku głosowania przyjęła go jednogłośnie – 6 głosami za.

Ad. 2

Przyjęcie sprawozdania z działalności komisji za 2013 rok

Komisja nie wniosła uwag do przedłożonego przez Przewodniczącego Komisji sprawozdania z działalności komisji za 2013 rok i w wyniku głosowania przyjęła je jednogłośnie – 6 głosami za – sprawozdanie w załączeniu do protokołu.

Ad. 3

Przyjęcie planu pracy komisji oraz przedstawienie propozycji tematów na sesje Rady Miejskiej na 2014 rok

Plan Pracy Komisji na 2014 rok przedstawił Przewodniczący obrad – radny Andrzej Wojtkowski. Dodał, że tematy proponowane na sesje Rady Miejskiej zaznaczone zostały pogrubioną czcionką. Następnie poprosił o uwagi do w/w planu.

Radny Andrzej Modzelewski wniósł o uzupełnienie planu pracy komisji w miesiącach styczeń luty o dodatkowy punkt w brzmieniu: „Możliwość utworzenia punktu konsultacyjnego dla organizacji pozarządowych, stowarzyszeń i klubów sportowych”. Zdaniem radnego jest to bardzo istotna sprawa – chodzi o szeroką informację dla wszystkich zainteresowanych o możliwościach dofinansowania realizowanych zadań zarówno ze środków miejskich, wojewódzkich, krajowych, jak i unijnych. Dodał, że nie chodzi o utworzenie dodatkowego etatu, a w Wydziale Kultury, Promocji i Sportu aby zostało utworzone miejsce, gdzie organizacje pozarządowe otrzymywałyby pełną informację o możliwościach finansowania swojej działalności. Na ten cel jest dużo środków, a niewiele organizacji z nich korzysta z tych możliwości. Dodał, że w takim punkcie przedstawiciel organizacji pozarządowej oprócz informacji o możliwości pozyskania środków na swoje zadania powinien też uzyskać pomoc w prawidłowym napisaniu wniosku pod względem formalnym czy mailowym przesyłaniu bieżących informacji do wszystkich organizacji o ogłaszanych konkursach, programach itp.

Pani Mirosława Kluczek – Zastępca Prezydenta Miasta wyjaśnił, że w Wydziale Kultury, Promocji i Sportu jest osoba odpowiedzialna za współpracę miasta z organizacjami pozarządowymi. Dodała, że na stronie internetowej miasta w zakładce organizacje pozarządowe znajduje się wiele informacji, w tym informacje o możliwości korzystania z pieniędzy z różnych źródeł, nie tylko z konkursów organizowanych przez miasto. Pan Wawrzyniec Kłosiński, który zajmuje się z urzędu kwestią współpracy z organizacjami pozarządowymi jest zobowiązany do udzielania wszelkich informacji i porad zgłaszającym się do niego podmiotom. Kończąc stwierdziła, że można pomyśleć o usprawnieniu współpracy z organizacjami pozarządowymi, jednak nie widzi potrzeby tworzenia odrębnego punktu konsultacyjnego ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi.

Następnie radny Andrzej Modzelewski wniósł o uzupełnienie planu pracy komisji na 2014 rok w miesiącu marcu o punkt: „Analiza wykorzystania środków finansowych przyznanych przez miasto w ramach dotacji organizacjom pozarządowym, stowarzyszeniom i klubom sportowym za 2013 rok”. Wyjaśnił, że dokonanie w/w analizy pozwoli na racjonalne przekazywanie środków w latach następnych.

Radny Andrzej Grzymała zaproponował przesunięcie punktu „Informacja dotycząca realizacji projektu – Domek Pastora” z miesiąca marca na sierpień z uwagi na fakt, że coś już z tym zadaniem się będzie działo, będzie na pewnym etapie realizacji, a w marcu komisja w tej sprawie nic się nie dowie.

Więcej uwag w tym temacie komisja nie zgłosiła. Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie zgłoszone poprawki:

1. radnego Andrzeja Modzelewskiego dot. uzupełnienie planu pracy komisji w miesiącach styczeń luty o dodatkowy punkt w brzmieniu: „Możliwość utworzenia punktu konsultacyjnego dla organizacji pozarządowych, stowarzyszeń i klubów sportowych” – w wyniku głosowania komisja przyjęła przez aklamację

2. radnego Andrzeja Modzelewskiego dot. uzupełnienia planu pracy komisji na 2014 rok w miesiącu marcu o punkt: „Analiza wykorzystania środków finansowych przyznanych przez miasto w ramach dotacji organizacjom pozarządowym, stowarzyszeniom i klubom sportowym za 2013 rok” - w wyniku głosowania komisja przyjęła przez aklamację

3. radnego Andrzeja Grzymały dot. przesunięcia punktu „Informacja dotycząca realizacji projektu – Domek Pastora” z miesiąca marca na sierpień - w wyniku głosowania komisja przyjęła przez aklamację.

Następnie Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie Plan Pracy Komisji na 2014 rok wraz z w/w, przyjętymi przez komisję poprawkami.

Ad. 4

Sprawy różne i wolne wnioski

 

Komisja nie zgłosiła żadnych spraw w tym punkcie obrad.

W związku z wyczerpaniem porządku dziennego Przewodniczący obrad zamknął posiedzenie komisji.

 

  • Data powstania: Data powstania: środa, 26 lut 2014 07:54
  • Data opublikowania: środa, 26 lut 2014 07:56
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej