Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 2 posiedzeniu w dniu 11 stycznia 2011 roku

Komisja realizowała następujący porządek obrad:

1.    Informacja Zarządu ŁKS na temat sytuacji finansowej Klubu oraz plan rozwoju ŁKS na najbliższy rok

 

2.    Informacja Dyrektora MOSiR na temat funkcjonowania ośrodka za rok 2010 oraz planie działania na rok 2011

 

3.    Zaopiniowanie projektu budżetu miasta Łomży na 2011 rok w działach merytorycznie podległych Komisji – druk nr 1, 1A oraz nr 1/1

 

4.    Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Łomża na lata 2011-2014 – druk nr 2, 2A

 

5.    Przyjęcie Planu Pracy Komisji na 2011r. oraz zgłoszenie propozycji tematów do Planu Pracy Rady Miejskiej na 2011r.

 

6.    Sprawy różne

  

Ad. 1

 

Informacja Zarządu ŁKS na temat sytuacji finansowej Klubu oraz plan rozwoju ŁKS na najbliższy rok

  

Informację w powyższej sprawie przedstawił Komisji Pan Jarosław Kulesza – Prezes  Stowarzyszenia Łomżyński Klub Sportowy 1926 – informacja w załączeniu do protokołu.

 

Głos w dyskusji w tym temacie zabrali:

 

Radny Andrzej Grzymała zabierając głos w tej sprawie stwierdził, że z wypowiedzi Prezesa Stowarzyszenia ŁKS 1926 wynika, że klub nie posiada na dzień dzisiejszy żadnych zobowiązań wobec ZUS, Urzędu Skarbowego ani miasta, wobec tego istnieje możliwość dofinansowania z budżetu miasta. Następnie poprosił Pana Prezesa Kuleszę o informację, jaka kwota dofinansowania ze strony miasta satysfakcjonowałaby klub, by mógł on normalnie funkcjonować na obecnym poziomie.

 

Pan Jarosław Kulesza – Prezes Stowarzyszenia ŁKS 1926 wyjaśnił, że kwota 30tys.zł miesięcznie pozwoli klubowi na utrzymanie się na obecnym poziomie.

 

Radny Andrzej Modzelewski poprosił Prezesa ŁKS o wyjaśnienie, czy kwota 30tys.zł dotyczy seniorów i grup młodzieżowych, czy tylko seniorów.

 

Pan Jarosław Kulesza – Prezes Stowarzyszenia ŁKS 1926 wyjaśnił, że kwestia finansowania grup młodzieżowych to sprawa odrębna.

 

Radna Elżbieta Rabczyńska poprosiła o informację dot. ilości zawodników IV ligi, B klasy i grup młodzieżowych.

 

Pan Jarosław Kulesza – Prezes Stowarzyszenia ŁKS 1926 wyjaśnił, że w klubie są dwie drużyny seniorów /IV liga/ oraz Klasy B w skład których wchodzi 23 zawodników, natomiast w siedmiu drużynach grup młodzieżowych, średnio w każdej jest po 22 zawodników w każdej klasie rozgrywkowej, co daje ogółem 176 zawodników.

 

Następnie radny Mariusz Chrzanowski poprosił o informację dot. poziomu wynagrodzeń dla zawodników, jak też sytuacji finansowej grup młodzieżowych, tj. czy prawdą jest, że trenerzy nie mają pieniędzy na wyjazdy an zawody, że trenerzy są nie opłacani, że mają bardzo duże zadłużenie, itp.

 

Pan Jarosław Kulesza – Prezes Stowarzyszenia ŁKS 1926 wyjaśnił, że zawodnicy są opłacani przez sponsorów. Klub ze swojego budżetu opłaca trenerów. Jeżeli natomiast chodzi o sytuację finansową grup młodzieżowych, to rzeczywiście mają one duże zaległości finansowe z lat ubiegłych. W obecnym sezonie zaległości nie mają żadnych, ale też prawdą jest, że nie mają pieniędzy na wyjazdy, bo są ograniczone możliwości finansowe.

 

Radny Andrzej Grzymała ponownie zabierając glos w tym punkcie obrad stwierdził, że zadaniem własnym miasta jest finansowanie grup młodzieżowych.

 

Pani Skarbnik potwierdziła wypowiedź radnego, że tak, miasto ma za zadanie dofinansowanie grup młodzieżowych ale zgodnie z prawem, tj. stowarzyszenie powinno pisać programy i uczestniczyć w otwartych konkursach ofert i w ten sposób ubiegać się o środki z budżetu miasta, jak pozostałe podmioty nie zaliczane do sektora finansów publicznych.

 

Pani Ewa Grygo – Kierownik Biura Kultury, Sportu i Turystyki wyjaśniła, że w ubiegłym roku, po zakończeniu procedury związanej z rejestracją stowarzyszenia,  młodzieżowe grupy już dostały dofinansowanie z miasta w ramach otwartego konkursu ofert na program szkolenia sportowego w kwocie ok. 30tys.zł.

 

Pan Józef Babiel – Biuro Kultury, Sportu i Turystyki uzupełniając wypowiedź Pani Skarbnik wyjaśnił, że zadaniem miasta jest dofinansowanie, a nie pełne finansowanie działalności klubów sportowych.

 

Pan Jarosław Kulesza – Prezes Stowarzyszenia ŁKS 1926 odnosząc się do dofinansowania grup seniorów przez miasto wyjaśnił, że najłatwiej byłoby środki na ten cel przeznaczać z promocji miasta. Uważa, że klub w pełni na to zasługuje, bo promuje miasto od lat. Dodał, że tak to funkcjonuje w wielu miastach na terenie naszego kraju.

 

Radny Andrzej Wojtkowski – Przewodniczący obrad zwrócił się do Prezesa Stowarzyszenia ŁKS 1926 z zapytaniem, czy składał do Prezydenta Miasta wniosek o dofinansowanie. Dodał, że w projekcie budżetu miasta na 2011 rok takiej pozycji nie ma.

 

Pan Jarosław Kulesza – Prezes Stowarzyszenia ŁKS 1926 wyjaśnił, że składał wniosek jeszcze do Prezydenta Brzezińskiego.

 

Pan Józef Babiel – Biuro Kultury, Sportu i Turystyki zabierając głos w tej sprawie wyjaśnił, że w budżecie miasta nie może być takiej pozycji budżetowej jak „Sport kwalifikowany”. Dodał, że w czerwcu 2010r. nastąpiła zmiana ustawy o kulturze fizycznej, zgodnie z którą nie ma takiego pojęcia jak sport kwalifikowany. W budżecie nie ma więc też takiej pozycji, bo nie ma ku temu podstaw prawnych. Kończąc swoja wypowiedź wyjaśnił, że Rada Miejska może dofinansować to zadanie tylko w ramach ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie, w ramach uchwalonego budżetu. Kolejno wyjaśnił, że zarówno grupy seniorów, jak i grupy młodzieżowe mogą ubiegać się o środki w ramach ŁPPiRPA. Muszą tylko napisać wnioski, programy i złożyć je w urzędzie, by wziąć udział w otwartym konkursie ofert jak inne stowarzyszenia. Poza tym klub może się ubiegać również o środki /tylko grupy młodzieżowe/ w ramach działu 926 – rozdział realizacja programów szkolenia sportowego. Kontynuując swoją wypowiedź stwierdził, że najbardziej właściwym źródłem finansowania pierwszej drużyny powinny być środki z promocji miasta, co nie wyklucza dofinansowywania drużyny seniorów z działu 926, ale na zasadach zgodnych z prawem, tj. w ramach udziału w otwartych konkursach ofert.

 

Pani Skarbnik zwracając się do Prezesa Stowarzyszenia ŁKS 1926 stwierdziła, że klub nie powinien liczyć tylko na dofinansowanie z budżetu miasta. Stwierdziła, że są programy zewnętrzne, w tym programy Ministerstwa Kultury Fizycznej i Sportu i w ramach których klub również powinien pisać programy i ubiegać się o środki. Dodała, że z tych programów korzysta bardzo dużo stowarzyszeń z całej Polski.

 

Pan Jarosław Kulesza – Prezes Stowarzyszenia ŁKS 1926 wyjaśnił, że wie, że takie zewnętrzne programy są również ogłaszane, że klub może w nich uczestniczyć i nad tym pracuje. Dodał, że do czasu utworzenia stowarzyszenia ŁKS 1926 klub z wiadomych powodów w tego typu konkursach i programach nie mógł brać udziału.  Raz jeszcze podkreślił, że klub reprezentuje miasto na zewnątrz i wzorem innych miast powinien być dofinansowywany ze środków przeznaczonych w budżecie na promocję miasta.

 

Radny Andrzej Wojtkowski – Przewodniczący obrad ponownie zabierając głos w tym punkcie obrad stwierdził, że nie rozumie dlaczego w budżecie miasta na 2011 rok nie znalazły się na ŁKS środki z promocji miasta, jak też dlaczego klub nie otrzymał na seniorów żadnych pieniędzy w roku ubiegłym, skoro nie ma żadnych zobowiązań finansowych. Ponadto zwrócił się do Prezesa SŁKS 1926 z prośbą o podanie kwoty, jakiej oczekuje od miasta i czy wskazane wcześniej 30tys.zł to suma na miesięczne klubu, łącznie z opłatami za trenerów, itd.

 

Radny Andrzej Grzymała stwierdził, że klub powinien złożyć do miasta nowy wniosek, do nowych władz miasta.

 

Pan Jarosław Kulesza – Prezes Stowarzyszenia ŁKS 1926 odpowiadając na zapytanie Przewodniczącego komisji przedstawił „Założenia do osiągnięcia celu gry w II lidze w przeciągu dwóch lat oraz roczny plan finansowy klubu” – w załączeniu do protokołu.

 

Kolejno głos w tym punkcie obrad zabrał Pan Zbigniew Sasinowski – Dyrektor MOSiR, który stwierdził, że SŁKS 1926 musi również ponosić koszty utrzymania się na stadionie. Wyjaśnił, że stadion jest obiektem miejskim i zarówno Prezydent, jak i MOSiR ma obowiązek generować przychody ze świadczenia usług na obiekcie miejskim. Dodał, że Rada ma prawo uchwałą zwolnić klub z opłaty za korzystanie ze stadionu i użyczać mu go nieodpłatnie, chociaż Urzędy Skarbowe różnie takie rzeczy interpretują i może być problem. Następnie poinformował, że w czasie modernizacji stadionu klub SŁKS praktycznie nie płacił MOSiR-owi praktycznie za nic, a wg starej struktury przygotowanie jednej imprezy, tj. zaangażowanie ludzi, sprzętu, przygotowanie jej i posprzątanie po niej kosztuje ok. 500zł i to też należy liczyć jako wkład miasta w dofinansowanie klubu. Kończąc swoją wypowiedź stwierdził, że niedługo zakończy się remont obiektów przy ul. Zjazd i jeśli klub będzie z tego korzystał, ceny będą inne, z pewnością wyższe niż na obiekcie sprzed modernizacji, i o tym też należy pamiętać.

 

Następnie Przewodniczący obrad zwrócił się do Dyrektora MOSiR z prośbą o określenie, jakie koszty rocznie musi ponieść SŁKS 1926 za korzystanie z boisk treningowych, szatni, itd.

 

Pan Zbigniew Sasinowski – Dyrektor MOSiR wyjaśnił, że koszty korzystania z obiektów można określić, ale najpierw klub musi wykazać swoje potrzeby w tym zakresie. W zależności od tego, ile w roku klub będzie miał na stadionie treningów, ile meczy, ile razy będzie korzystał z szatni, itp., tyle będzie musiał miastu zapłacić. Stwierdził, że jeśli klub złoży ofertę korzystania z infrastruktury MOSiR, otrzyma od MOSiR ofertę cenową. Dodał, że taką ofertę cennika za korzystanie z infrastruktury MOSiR przedstawił poprzednim władzom miasta, jednak nie otrzymał w tej sprawie ani jego akceptacji, ani uwag, czy propozycji dokonania w nim poprawek. Dodał, że to w gestii Prezydenta Miasta leży ustalanie cen za korzystanie z obiektów miejskich.

 

Następnie radny Andrzej Modzelewski poprosił o informację, czy obecnie SŁKS 1926 korzysta z pomieszczeń MOSiR znajdujących się przy ul. Zjazd.

 

Pan Zbigniew Sasinowski – Dyrektor MOSiR wyjaśnił, że tak. Klub obecnie korzysta z 3 pomieszczeń przy ul. Zjazd.

 

Następnie głos w dyskusji zabrała radna Elżbieta Rabczyńska. Zwróciła się z zapytaniem do Prezesa SŁKS 1926 z zapytaniem, co klub jako stowarzyszenie zrobił, aby pozyskać środki z zewnątrz. Dodała, że owszem, zadaniem miasta jest dofinansowywać organizacje pozarządowe, pomagać im, ale samorząd musi widzieć inicjatywę Prezesa ŁKS i ludzi, którzy sportem w mieście zarządzają.

 

Pan Jarosław Kulesza – Prezes Stowarzyszenia ŁKS 1926 odpowiadając radnej wyjaśnił, że stowarzyszenie ŁKS 1926 powstało dnia 29.07.2010r. czyli w II połowie roku, kiedy już wszystkie konkursy były rozpisane i było za późno na wzięcie w nich udziału. Jedyną możliwością dla klubu było skorzystanie ze środków miejskich, ze środków na szkolenia i z tego klub skorzystał. W roku 2011 ŁKS złoży wniosek do Ministerstwa Sportu i Turystyki i ma nadzieję, że zostanie w nim uwzględniony.

 

Kolejno Przewodniczący obrad poprosił Prezesa SŁKS 1926 o wyjaśnienie, jak przedstawia się sytuacja finansowa klubu jeśli chodzi o przygotowania do nowego sezonu.

 

Pan Jarosław Kulesza – Prezes Stowarzyszenia ŁKS 1926 wyjaśnił, że w związku z modernizacją stadionu brak jest w mieście bazy treningowej dla piłkarzy i w związku z tym klub korzysta odpłatnie z hali sportowej przy Zespole Szkół Technicznych w Łomży oraz, również odpłatnie z boisk w Ostrołęce.

 

Radny Andrzej Modzelewski zabierając głos w dyskusji stwierdził, że jego zdaniem miasto powinno ŁKS-owi nieodpłatnie użyczać swoje obiekty.

 

Pani Skarbnik wyjaśniła, że miasto użyczając nieodpłatnie podmiotom swoje obiekty, bierze na siebie całkowite koszty ich użytkowania. To wszystko kosztuje i za użyczenie np. nieodpłatne ŁKS-owi Sali gimnastycznej przy jakiejś szkole, koszty poniesie szkoła użyczająca klubowi salę.

 

Radna Bernadeta Krynicka zabierając głos w dyskusji stwierdziła, że reklama jest dźwignią handlu. ŁKS promuje Łomżę na zewnątrz, więc uważa, że klub powinien ze środków przeznaczonych na promocję miasta otrzymywać dofinansowanie. Dodała, że koszty użyczenia klubowi nieodpłatnie sal do ćwiczeń nie są aż tak wysokie, by miasta nie było stać na ich poniesienie.

 

Radny Andrzej Modzelewski poparł wypowiedź przedmówczyni. Dodał, że miasto zamiast dawać ŁKS-owi środki z promocji, w zamian może nie pobierać od klubu opłat za korzystanie z miejskich obiektów.

 

Radny Zbigniew Prosiński zabierając głos w tej sprawie stwierdził, że jego zdaniem miasto powinno zrobić wszystko w tym celu, aby zawodnicy ŁKS korzystali z miejskich obiektów i w mieście zostawiali pieniądze, a nie jak obecnie w Ostrołęce. Dodał, że kwestia odpłatności, czy bezpłatnego korzystania przez klub z obiektów miasta jest kwestią do ustaleni, bo MOSiR, czy szkoły, czy też inne miejskie obiekty to i tak środki budżetu miasta, więc pieniądze za korzystanie z tych obiektów pozostają w miejskim, zamkniętym obiegu.

 

Przewodniczący obrad kończąc dyskusję w tym punkcie obrad stwierdził, że Pan Prezes Kulesza przedstawił komisji potrzeby finansowe klubu, jego obecną sytuację prawną i finansową, jak też potrzeby na najbliższy rok. Zasugerował następnie, aby Pan Prezes SŁKS 1926 napisał jeszcze jeden wniosek do Prezydenta Miasta w sprawie dofinansowania klubu przez samorząd, jak też w sprawie bezpłatnego, czy też z zastosowaniem ulg korzystania przez klub z boisk na treningi. Zapewnił, że komisja ze swojej strony będzie klub wspierać, pomagać mu, aby za kilka miesięcy nie doszło do sytuacji sprzed utworzenia stowarzyszenia, aby i samorząd i klub wzajemnie się wspierając osiągały porozumienia dla dobra łomżyńskiego sportu.

  

            Na tym zakończono omawianie tego punktu obrad.

  

Ad. 2

 

Informacja Dyrektora MOSiR na temat funkcjonowania ośrodka za rok 2010 oraz planie działania na rok 2011

  

Pan Zbigniew Sasinowski – Dyrektor MOSiR na wstępie swojej wypowiedzi wyjaśnił, że pisemna informacja na temat funkcjonowania MOSiR za rok 2010 oraz planie działania na rok 2011 zostanie przekazana komisji w przeciągu najbliższych dwóch dni. Następnie przedstawił działania ośrodka podjęte od czasu jego utworzenia. Wyjaśnił następnie, że MOSiR jest firmą w ciągłej budowie, przejmuje pod swoją jurysdykcję ciągle nowe obiekty i one wyznaczają kolejne etapy związane np. z zatrudnieniem, finansami, administracja, itd. Jako pierwszy obiekt MOSiR przejął boisko ORLIK 2012 na ul. Katyńskiej od PG nr 1, następnie przejął w zarząd stadion miejski /bez modernizowanej jego części/. Następnie MOSiR powiększył się o zmodernizowany obiekt pływalni miejskiej przy ul. Niemcewicza. W tej chwili kończy się II etap modernizacji stadionu miejskiego. Trwa już jego odbiór. Bardzo zaawansowane są już też działania związane z odbiorem pływalni nr 2 przy ul. Wyszyńskiego. Następnie stwierdził, że MOSiR oprócz struktur zajmujących się zarządzaniem, administracją i nadzorem obiektów, buduje również dział organizacji imprez i promocji sportu. Stwierdził, że MOSiR już szereg imprez zorganizował, poszerza obecnie swoją działalność o współpracę ze środowiskami osób niepełnosprawnych i przygotowuje w związku z tym projekt do PFRON celem podejmowania wspólnych działań na rzecz tych osób na bazie pływalni miejskiej nr 2. Kolejno poinformował, że MOSiR zarządza następującymi obiektami: stadion przy ul. Zjazd, pływalnia miejska nr 1, boisko ORLIK przy ul. Katyńskiej, boisko ORLIK przy ul. Wyszyńskiego oraz skatepark przy ul. Konstytucji 3 Maja /nadzór i eksploatacja/, a niebawem już pływalnia miejska nr 2. Dodał, że w materiale, który przedłoży komisji znajdzie się informacja na temat imprez, które się odbyły. Stwierdził, że MOSiR jest organizatorem dwóch cyklicznych imprez, tj. miejska amatorska liga piłki nożnej oraz miejska amatorska liga koszykówki, a wiosną rozpocznie funkcjonowanie Łomżyńska Akademia Piłkarska /koedukacyjna/, powstaje już też Łomżyńska Akademia Koszykarzy Amatorów, jak też wspinaczka skałkowa na skateparku.

 

Głos w dyskusji w tym punkcie obrad zabrali:

 

            Radna Elżbieta Rabczyńska poprosiła o informację dotycząca wielkości przychodów i rozchodów MOSiR za rok 2010.

 

            Pani Skarbnik wyjaśniła, że zaplanowane przychody MOSiR na rok 2010 wynosiły 661tys.zł i tyle MOSiR wydatkował. Dodała, że wpływy MOSiR to pieniądze uzyskane tylko ze sprzedaży biletów na pływalni nr 1, ponieważ pozostałe obiekty będące w zarządzie MOSiR świadczą usługi i nieodpłatnie. Następnie stwierdziła, że na rok 2011 zaplanowano 1.100tys.zł przychodów z biletów, w związku z tym, iż w niedługim czasie zostanie otwarta pływalnia nr 2.

 

            Radny Andrzej Modzelewski poprosił Dyrektora MOSiR o informację ile jest pokoi w motelu przy ul. Zjazd i jakie ta działalność przynosi dochody.

 

Pan Zbigniew Sasinowski – Dyrektor MOSiR wyjaśnił, że obiekt, o którym mowa jest w bardzo złym stanie i praktycznie od chwili przejęcia go przez MOSiR jest hotelem robotniczym. Średnie obłożenie pokoi to 20-23 miejsca noclegowe, wykorzystywane przez wykonawców i pracowników firm realizujących prace na stadionie. Zamiarem firmy jest przekształcenie tego obiektu w hostel, po uprzednim wyposażeniu go w odpowiednie urządzenia i meble. Dodał, że była część gastronomiczna zostanie podzielona na dwie części, dzięki czemu zwiększy się część hotelowa obiektu o 10 miejsc, natomiast część, która stanowiła szatnię zostanie wydzielona na potrzeby obsługi i administracji kortów. Kontynuując swoją wypowiedź wyjaśnił, że na dzień dzisiejszy MOSiR w tym obiekcie zajmuje siedem pomieszczeń, brakujące zostaną wygospodarowane po dokonaniu remontu budynku.

 

Pani Skarbnik wyjaśniła, że na roboty remontowe hotelu w projekcie budżetu miasta na 2011 rok wpisana została kwota 55tys.zł, Dyrektor Sasinowski zakładał kwotę wyższą.

 

Radna Elżbieta Rabczyńska ponownie zabierając głos w dyskusji poprosiła o informację na temat zatrudnienia w MOSiR.

 

Odpowiedzi w tej sprawie udzieliła radnej Pani Skarbnik. Stwierdziła, że w 2010r. przewidywane było w MOSiR zatrudnienie w wielkości 57 etatów, na rok 2011 planowane jest zatrudnienie na 102 etaty. Dodała, że dochody MOSiR do budżetu planowane były na kwotę 692.050zł, a na rok 2011 – 1mln.382.500. Wydatki jednostki na 2010r. to kwota 3.283tys.zł, a na rok 2011 – 5.555.565zł.

 

Przewodniczący obrad odnosząc się do w/w informacji wyjaśnił, że zastanawia się, czy 102 etaty w MOSiR w Łomży, w takim stanie, w jakim on jest obecnie, to nie za dużo. Dodał, że w Białymstoku, w mieście 300-tysięcznym, które ma obiektów bez porównania więcej w zarządzie niż łomżyński MOSiR, jest 131 etatów. Następnie poprosił o informację, ilu w tych 102 etatach jest pracowników administracyjnych, a ilu obsługi.

 

Pan Zbigniew Sasinowski – Dyrektor MOSiR wyjaśnił, że zatrudnienie na pływalni miejskiej nr 1 to 26 etatów. Planowane zatrudnienie na pływalni nr 2 to 40-42 etaty – wymusza je kodeks pracy i inne przepisy dotyczące zatrudnienia osób w tego typu obiektach. Dodał, że do tego należy doliczyć osoby zatrudnione, zajmujące się utrzymaniem stadionu i pozostałymi obiektami tzw. niekubaturowymi, których jest 9. Łącznie 35 osób z 57 etatów MOSiR to osoby bezpośrednio pracujące przy utrzymaniu obiektów. Reszta etatów to administracja, tj. dyrektor, główny księgowy, specjalista ds. kadr, specjalista ds. bhp. Kończąc swoją wypowiedź wyjaśnił, że wzrost zatrudnienia w MOSiR w roku 2011 wiąże się tylko i wyłącznie z zatrudnieniem pracowników na pływalni miejskiej nr 2 oraz na stadionie miejskim.

 

Radny Konrad Haponik zabierając głos w dyskusji zwrócił się do Dyrektora MOSiR z zapytaniem, czy po zakończeniu modernizacji stadionu planuje organizowanie na nim imprez lekkoatletycznych o większym zasięgu?

 

Pan Zbigniew Sasinowski – Dyrektor MOSiR wyjaśnił, że tak, już pracownicy zajmujący się organizacją imprez nad tym pracują. Ponadto poinformował, że planuje umieszczenie na stadionie banerów reklamowych, na których reklamowaliby się sponsorzy, firmy i to też przynosiłoby MOSiR-owi dodatkowe dochody. Dodał, że osoby zatrudnione w dziale promocji sportu i organizacji imprez to ludzie bardzo młodzi, pełni pomysłów. Wszystkie ich plany i zamierzenia w odpowiednim czasie zostaną przeanalizowane i w miarę możliwości finansowych i organizacyjnych realizowane.

 

Następnie Przewodniczący obrad wyjaśnił, że w projekcie budżetu miasta na 2011 rok zapisana została kwota ponad 60tys.zł na utrzymanie lodowiska, które miało miastu zasponsorować ECHO INVESTMENT, ale nie zasponsorowało. W związku z powyższym poprosił Dyrektora MOSiR o wyjaśnienie, na jaki cel MOSiR planuje wydatkować te środki.

 

Pan Zbigniew Sasinowski – Dyrektor MOSiR wyjaśnił, że te środki przez MOSiR nie zostaną wydatkowane, bo są to środki celowe. Dodał, że lodowisko ma szansę powstać na przełomie roku 2011/2012 i wówczas te środki będą potrzebne.

 

Przewodniczący obrad kończąc dyskusję w tym temacie stwierdził, że jest to pierwsze spotkanie komisji poświęcone ŁKS, MOSiR, ale zapewnił, że będzie ich wiele. Dodał, że nie chce ukrywać, że szczególnie środowisko sportowe naszego miasta przedstawia zarzuty w stronę MOSiR co do fachowości zatrudnionych ludzi – organizatorów sportu. Kończąc wypowiedź stwierdził, że jest wiele spraw do dyskusji, analizy i rozwiązania, a dotyczących merytorycznej pracy komisji i wyraził nadzieję, że na kolejnych spotkaniach komisja kolejno będzie się nimi zajmowała i starała się je rozwiązywać.

  

Ad. 3

 

Zaopiniowanie projektu budżetu miasta Łomży na 2011 rok w działach merytorycznie podległych Komisji – druk nr 1, 1A oraz nr 1/1

  

            Przewodniczący obrad przystępując do realizacji tego punku wyjaśnił, że na poprzednim posiedzeniu Pani Skarbnik szczegółowo przedstawiła komisji projekt budżetu miasta na 2011 rok w działach merytorycznie podległych komisji. Zgodnie z ustaleniami z poprzedniego spotkania poprosił członków komisji o przedstawianie na piśmie konkretnych wniosków, które po zakończeniu dyskusji w tym temacie podda pod głosowanie.

 

W dyskusji głos zabrali:

 

Radny Mariusz Chrzanowski wniósł o wsparcie z budżetu miasta Juwenaliów Łomżyńskich 2011 organizowanych przez Państwową Wyższą Szkołę Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży kwotą 30.000zł – wniosek wraz z załącznikami i uzasadnieniem w załączeniu do protokołu.

 

W wyniku głosowania Komisja wniosek przyjęła jednogłośnie – 7 głosami za.

 

Następnie radny Konrad Haponik złożył wniosek w sprawie zdjęcia kwoty 200tys.zł z zadania „Remont i modernizacja Zespołu Szkół Ogólnokształcących, w tym aula” /dział 801, rozdział 80120, & 6050/ lub z rezerwy budżetowej miasta i przeznaczenie jej na wykonanie dokumentacji technicznej sali sportowej przy II LO w Łomży – wniosek w załączeniu do protokołu.

 

W wyniku głosowania Komisja wniosek przyjęła 4 głosami za, przy 2 głosach przeciw i 1 wstrzymującym się.

 

Następnie radny Andrzej Modzelewski wniósł o udostępnienie obiektów sportowych należących do miasta w sposób jak najbardziej korzystny pod względem finansowym i logistycznym dla ŁKS 1926 Łomża – wniosek w załączeniu do protokołu.

 

W wyniku głosowania Komisja wniosek przyjęła jednogłośnie – 7 głosami za.

 

Więcej wniosków nie zgłoszono.

 

W wyniku głosowania Komisja 7 głosami za – jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt budżetu miasta na 2011 rok w działach merytorycznie podległych komisji, wraz z wyżej wymienionymi, przyjętymi przez komisję wnioskami.

  

Ad. 4

 

Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Łomża na lata 2011-2014 – druk nr 2, 2A

  

            Komisja nie wniosła uwag do projektu uchwały w powyższej sprawie i w wyniku głosowania zaopiniowała go jednogłośnie pozytywnie – 7 głosami za.

  

Ad. 5

 

Przyjęcie Planu Pracy Komisji na 2011r. oraz zgłoszenie propozycji tematów do Planu Pracy Rady Miejskiej na 2011r.

  

            Przewodniczący obrad przystępując do realizacji tego punktu obrad poprosił komisję o zgłaszanie uwag i propozycji do zaproponowanego przez niego projektu Planu Pracy Komisji na 2011 rok.

 

            Radny Mariusz Chrzanowski wniósł o uzupełnienie planu pracy – kwartał I pkt. 4 o zapis „Omówienie zasad przyznawania dotacji finansowych stowarzyszeniom i klubom sportowym działającym na terenie miasta”.

 

            Przewodniczący obrad stwierdził, że popiera wniosek radnego Mariusza Chrzanowskiego. Dodał, że pkt. podobnej treści również chciał zaproponować do ujęcia w planie pracy komisji. Ponadto wniósł o przeniesienie pkt. 5 z I kwartału jako pkt. 5 II kwartału.

 

            Więcej uwag do proponowanego przez Przewodniczącego Komisji Planu Pracy Komisji na 2011 nie zgłoszono. W wyniku głosowania Komisja jednogłośnie – 7 głosami za przyjęła przedłożony plan pracy, wraz z w/w, przyjętymi przez komisję poprawkami.

 

            Następnie Przewodniczący obrad przedstawił Komisji propozycje tematów na sesje Rady Miejskiej na 2011 rok.

 

            Komisja nie wniosła uwag do proponowanych przez Przewodniczącego Komisji propozycji tematów na sesje Rady i w wyniku głosowania przyjęła je jednogłośnie – 7 głosami za.

  

Ad. 7

  

Sprawy różne:

  

            Komisja nie zgłosiła żadnych tematów w tym punkcie obrad.

 

            W związku z wyczerpaniem porządku dziennego Przewodniczący obrad zamknął posiedzenie komisji.

 
  • Data powstania: Data powstania: piątek, 25 mar 2011 08:22
  • Data opublikowania: piątek, 25 mar 2011 08:26
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej