Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 5 posiedzeniu w dniu 26 kwietnia 2011 roku

Komisja realizowała następujący porządek obrad:

1.    Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia komisji

 

2.    Ocena zakupów inwestycyjnych w MOSiR

 

3.    Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na rok 2011 – druk nr 90, 90A

 

4.    Ocena zaawansowania realizacji zadań w zakresie upowszechniania turystyki i rekreacji, w tym planu budowy bulwarów miejskich

 

5.    Przyjęcie sprawozdania z wykonania budżetu miasta za 2010 rok w działach merytorycznie podległych komisji – druk nr 71

 

6.    Dyskusja nad odpowiedziami Pana Prezydenta na wnioski przedstawione przez komisję na posiedzeniu w dniu 24 marca 2011r.

 

7.    Sprawy różne

 

Ad. 1

 

Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia komisji

 

            Komisja nie wniosła uwag do protokołu nr 4/2011 z dnia 22 marca 2011 roku i w wyniku głosowania przyjęła go jednogłośnie – 7 głosami za.

 

Ad. 2

 

Ocena zakupów inwestycyjnych w MOSiR

 

            Pan Zbigniew Sasinowski – Dyrektor MOSiR wyjaśnił, że w 2010 roku MOSiR wydatkował: kwotę 44.375,47zł na przebudowę dachu środkowej części budynku noclegowo-administracyjnego i całkowity remont dachu; ok. 50tys.zł na adaptację pomieszczeń biurowych, zajmowanych wcześniej przez ŁKS oraz wykorzystywanych wcześniej jako pokoje hotelowe; kwotę 26.024zł na: zakup kserokopiarki - urządzenia wielofunkcyjnego oraz zakup serwera obsługującego całą, powstającą sieć do obsługi biura i poszczególnych obiektów zarządzanych przez MOSiR; 60tys.zł na zakup samochodu osobowo-dostawczego. Ponadto MOSiR nieodpłatnie otrzymał samochód – voldzwagen transporter od DPS, jak też wyposażenie hotelu, stadionu i MOSiR, tj. sprzęt komputerowy, meble, trochę urządzeń. Następnie stwierdził, że jeżeli chodzi o rok 2011, to założone wydatki inwestycyjne MOSiR opiewają na kwotę 250tys.zł. Ponieważ zabrakło w znacznej mierze pierwszego wyposażenia stadionu miejskiego po modernizacji, MOSiR musiał zmienić przeznaczenie planowanych wydatków i dokonał i nadal dokonuje zakupów, które wyposażają infrastrukturę budynku i poszczególne jego pomieszczenia wg ich przeznaczenia /w tym m.in. pokój medyczny, pokój kontroli antydopingowej, szatnie, pokoje trenerów, itp./. Do tej pory na doposażenie stadionu wydatkowano ok. 75tys.zł, natomiast na doposażenie pływalni miejskiej nr 2 ok. 40tys.zł.

 

            Radna Bernadeta Krynicka zabierając głos w dyskusji stwierdziła, że przy saunie na pływalni miejskiej nr 2 jest tylko jeden prysznic bez słuchawki, ze stałą temperaturą wody. Uważa, że powinny tam być zainstalowane przynajmniej dwa prysznice, że powinny to być prysznice ze słuchawką, ze zmianą temperatury wody. Następnie zwróciła się do Dyrektora MOSiR z zapytaniem, czy możliwe będzie wykonanie tam jeszcze jednego prysznica, zainstalowanie w obu prysznicach słuchawek ze zmienną temperaturą wody.

 

            Pan Zbigniew Sasinowski – Dyrektor MOSiR wyjaśnił, że pływalnia została tak zaprojektowana i zrealizowana. Wyjaśnił, że jeśli znajdą się środki, to w przerwie technologicznej będzie to możliwe.

 

            Pani Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta zaprzeczyła stwierdzeniu Dyrektora MOSiR. Wyjaśniła, że na pływalnię miasto otrzymało środki z Unii Europejskiej i została ona wykonana zgodnie z zatwierdzoną dokumentacją. Żadnych zmian przez okres 10 lat nie będzie można tam dokonać.

 

            Radna Bernadeta Krynicka ponownie zabierając głos w tym temacie stwierdziła, że przynajmniej słuchawkę w prysznicu należy zamontować oraz zrobić zmienną temperaturę wody. Stwierdziła, że sauna ta jest pośmiewiskiem dla tych, którzy z niej korzystają, a znają zasady korzystania z tego typu obiektów i doskonale wiedzą, że popełniono błąd. Należy to zmienić, naprawić.

 

            Radny Konrad Haponik stwierdził, że radni w czasie wizyt na stadionie, czy pływalni miejskiej stwierdzają, że na tych obiektach są pewne niedociągnięcia i to znaczne, i wskazują je.

 

            Pani Skarbnik stwierdziła, że przy inwestycjach unijnych obowiązują procedury jeśli chodzi o dokonywanie jakichkolwiek zmian w zadaniach. Raz jeszcze podkreśliła, że jeśli sauna i jej wyposażenie zostały wykonane zgodnie z projektem, to nic tam zmienić przez 10 lat nie będzie można.

 

            Radna Bernadeta Krynicka stwierdziła, że w czasie swojej pracy w Radzie zauważyła, że cokolwiek od radnych wypływa, to wszystko jest negowane. Odpowiedź na wszystko jest jedna, że „nic nie można zrobić”. Jeżeli chodzi o kwestię sauny stwierdziła, że jej zdaniem należy najpierw sprawdzić jej wykonanie z dokumentacją, z projektem, upewnić się i dopiero mówić, że „się nie da zrobić”. Żenujące jest wg radnej, żeby na nowo otwartym basenie był tak karygodny błąd popełniony i że nie można tam zainstalować chociażby słuchawki. Błędy trzeba naprawiać.

 

            Pani Anna Armista – Naczelnik Wydziału Inwestycji stwierdziła, że sprawdzi w dokumentach tej inwestycji, czy sauna i całe jej oprzyrządowanie zostało wykonane zgodnie z projektem. Dodała, że projektant tej pływalni ma doświadczenie w tej dziedzinie. Łomżyńska pływalnia jest piątą pływalnią tego projektanta.

 

            Radna Bernadeta Krynicka raz jeszcze zabierając głos w tym temacie stwierdziła, że pomimo doświadczenia tego projektanta, zostało to źle zrobione. Następnie stwierdziła, że w tej sprawie rozmawiała już z Panią Naczelnik Armista. Otrzymała wyjaśnienie, że to się zmieni, jednak tak się nie stało. Uważa, że tak tego zostawić nie można, należy naprawić istniejący błąd.

 

            Przewodniczący komisji zabierając głos w tym temacie stwierdził, że na wyjazdowym posiedzeniu Komisji Bezpieczeństwa wskazano wiele niedociągnięć na stadionie, dziś mowa o błędach na pływalni. Radni mają wiele spostrzeżeń i je przekazują celem naprawienia błędów powstałych przy realizacji poszczególnych zadań, tak, aby właściwie one służyły mieszkańcom miasta.

 

            Radna Elżbieta Rabczyńska stwierdziła, że już wcześniej wskazywała na błąd podstawowy popełniony już przy projektowaniu nowej pływalni, tj. fakt, że nie spełnia ona wymogów do tego, aby można było na niej przeprowadzać zawody krajowe, czy międzynarodowe. Nie ma więc powodów do pochwał jeśli chodzi o nowe inwestycje. Te informacje i uwagi są również w mediach. Uważa, że potrzebne są wyjaśnienia tych spraw.

 

            Radny Andrzej Grzymała stwierdził, że wszystkie uwagi dotyczące wykonanych zadań unijnych, zgłaszane na komisjach powinny być sprawdzane pod kątem ich zgodności z przyjętymi projektami. Jeśli tak, to tak jak w przypadku stacji paliw w MPGKiM, uniemożliwia jej realizację realizowany projekt unijny. Przez okres 5 lat stacja paliw nie może być tam uruchomiona. Nie dotrzymanie warunków umowy spowodowałoby, że miasto musiałoby unii zwracać przyznane środki w całości plus odsetki.

 

            Pani Anna Armista – Naczelnik Wydziału Inwestycji wyjaśniła, że odpowiedź na temat założeń do projektu pływalni nr 2 i sprawdzenia jej wykonania zgodnie z projektem jest przygotowana. Po podpisaniu jej przez Prezydenta Miasta, zostanie przekazana do komisji.

 

            Następnie radny Zbigniew Prosiński zwrócił się do Dyrektora Sasinowskiego z zapytaniem, czy MOSiR posiada sprzęt do obsługi skałki wspinaczkowej znajdującej się na terenie sportowo-rekreacyjnym przy ul. Konstytucji 3 Maja.

 

            Dyrektor MOSiR wyjaśnił, że sprzętu do obsługi skałki MOSiR nie posiada, ale to nie problem, to można kupić i na to środki muszą być przewidziane. Problem jest natomiast brak ludzi z odpowiednimi kwalifikacjami, którzy obsługiwaliby by osoby chętne do korzystania ze skałki. Dodał, że w Łomży jest przeszkolonych kilku operatorów, nie ma natomiast ani jednego instruktora, a to właśnie tylko instruktor zgodnie z nowymi przepisami może prowadzić skałkę. Dodał, że podjął już działania w kierunku podpisania umowy z instruktorem. Jest to osoba spoza Łomży, dlatego skałka będzie czynna nie codziennie, a w wyznaczonych dniach i godzinach. Jeszcze w tym roku zostanie udostępniona mieszkańcom Łomży. Ponadto wyjaśnił, że ścianka wspinaczkowa wymaga już przeglądu i ewentualnej naprawy uszkodzonych części i dopiero po dokonaniu tego będzie mogła zostać oddana do użytkowania.

 

            Pani Anna Armista – Naczelnik Wydziału Inwestycji przedstawiła komisji listę operatorów ścianki wspinaczkowej. Wyjaśniła, że osoby te zostały specjalnie przeszkolone, a ich uprawnienia w czasie gdy kierowano je na te szkolenia wystarczały, by mogli być opiekunami ścianki skałkowej. Dodała, że nie ma wiedzy na temat zmian co do uprawnień dla osób mogących sprawować tę funkcję.

 

            Radny Zbigniew Prosiński ponownie zabierając głos w tym temacie stwierdził, że osoby o których mówi Pani Naczelnik są operatorami ścianki wspinaczkowej, ale nie są zatrudnione w MOSiR. Zapytał więc, co ma zrobić przeciętny Łomżyniak, który chce ze ścianki wspinaczkowej teraz skorzystać.

 

            Pani Anna Armista – Naczelnik Wydziału Inwestycji odpowiadając radnemu Prosińskiemu wyjaśniła, że jest regulamin korzystania ze ścianki wspinaczkowej. Są na niej właściwe oznaczenia i osoby korzystające ze skałki zgodnie z zaleceniami regulaminu nie maja prawa z niej spaść nie mając żadnych zabezpieczeń. Podkreśliła, że na ściance oznaczono do jakiej wysokości można się wspinać bez pomocy instruktora i bez użycia zabezpieczeń. Dodała, że osoby, które ze ścianki wspinaczkowej chcą w pełni korzystać, muszą przejść kurs indywidualnie. Dodała, że osoby przeszkolone to nauczyciele szkół i zostali oni po to przeszkoleni, aby zabezpieczyć zajęcia wspinaczkowe na skałce w czasie zajęć szkolnych.

 

            Przewodniczący obrad zwrócił się do Dyrektora MOSiR i Naczelnik Armista z prośbą o udzielenie na piśmie odpowiedzi na zapytania zadane w dyskusji w sprawie korzystania ze ścianki skałkowej oraz osób mających uprawnienia do jej prowadzenia.

 

            Następnie radny Zbigniew Prosiński poruszył kwestię dwóch boisk znajdujących się na terenie sportowo-rekreacyjnym przy ul. Konstytucji 3 Maja. Stwierdził, że boisko do piłki plażowej jest praktycznie w ogóle nie używane. W związku z tym poprosił Dyrektora MOSiR o wyjaśnienie, czy MOSiR posiada siatki do bramek, czy może je zamontować, bo może wówczas te boiska ożyją, zaczną być użytkowane.

 

            Dyrektor MOSiR wyjaśnił, że co jakiś czas wyposażenie boisk na obiekcie przy Konstytucji 3 Maja jest uzupełniane, ale jest ono ciągle dewastowane. Dodał, że obecnie obiekt jest chroniony, może zniszczeń będzie mniej. Wyjaśnił, że monitoring policyjny obiektu jest, ale on nic nie daje, bo w sytuacjach, kiedy na obiekcie dochodziło do zdarzeń dewastacyjnych, nie można się było doprosić o jego dokumentację.

 

            Pani Naczelnik Armista wyjaśniła, że na obiekcie tym są zainstalowane 3 czy 4 kamery, miało to wystarczyć aby obiekt był właściwie monitorowany, trzeba to sprawdzić, czy właściwie zdarzenia są nagrywane. Monitoring tego obiektu jest wpięty do monitoringu ŁSM. Uważa, że wszystkie zdarzenia powinny być na monitoringu widoczne.

 

            Kolejno głos w dyskusji zabrał radny Andrzej Modzelewski. Zwrócił się do Dyrektora MOSiR z zapytaniem, czy boisko ze sztuczną trawą na stadionie przy ul. Zjazd jest już odebrane i czy można z niego korzystać. Ponadto zapytał, czy na terenie obiektu przy ul. Konstytucji 3 Maja oraz na terenie boiska na stadionie przewidziana jest budowa zaplecza, tj.  postaci szatnie, łazienki.

 

            Pan Dyrektor Sasinowski wyjaśnił, że boisko to nie jest oddane jeszcze do użytku. Trwa na nim usuwanie usterek wykrytych przy odbiorze. Dopiero po uprawomocnieniu się decyzji nadzoru budowlanego o dopuszczeniu obiektu do użytkowania, będzie można z niego korzystać. Następnie stwierdził, że szatnie na stadionie są, ale w nowym budynku.

 

Pani Naczelnik Armista odpowiadając radnemu Modzelewskiemu wyjaśniła, że w projekcie obiektu przy ul. Konstytucji 3 Maja był budynek socjalno-administracyjny ale nie wystarczyło środków na jego realizację. Jeżeli chodzi o zaplecze na stadionie wyjaśniła, że w planach również było ono ujęte, jednak koszt realizacji całej inwestycji pn. „stadion miejski” znacznie przekroczył możliwości finansowe miasta, jakie na to zadanie zaplanowano. Dlatego Prezydent Miasta podjął decyzję o realizacji I etapu tego zadania i wykonane zostało boisko i oświetlenie.

 

            Kolejno radny Mariusz Chrzanowski zwrócił się do Dyrektora Sasinowskiego z zapytaniem, czy MOSiR ma w swoich założeniach np. pisanie projektów celem ubiegania się o środki unijne. Dodał, że taka możliwość istnieje, inne ośrodki z tego rodzaju pozyskiwania środków korzystają, rozwijają się, a nie bazują tylko na środkach otrzymanych z miasta, bo to jest najprostsze.

 

            Dyrektor Sasinowski wyjaśnił, że MOSiR jest młodą firmą, niespełna dwuletnią, ale na pewno będzie szukał niebawem rozwiązań, które odciążą miasto finansowo.

 

            Następnie Przewodniczący obrad zwrócił się do Dyrektora MOSiR z zapytaniem dotyczącym odpłatności za korzystanie z boisk na stadionie, tj. czy cennik już został zatwierdzony przez Prezydenta Miasta. Zapytał także o dostępność do szatni dla grup korzystających ze stadionu. Ponadto stwierdził, że docierają do niego informacje, że mimo tego, że cennik nie jest zaakceptowany przez PM, a MOSiR proponuje osobom ubiegającym się o korzystanie ze stadionu na potrzeby zawodów i że są to ceny bardzo wysokie.

 

            Dyrektor Sasinowski wyjaśnił, że boiska na stadionie będą użyczane odpłatnie. Cennik został przekazany do zatwierdzenia Prezydentowi Miasta. Jeśli chodzi o szatnie, to będą one dostępne dla tych grup, które będą korzystały ze stadionowych boisk. Cena za korzystanie z nich będzie wliczona w koszt użyczenia boiska. Dodał, że cennik po zatwierdzeniu przekaże do wiadomości komisji. Kolejno wyjaśnił, że odpłatność za korzystanie z boisk będzie inna dla drużyn z Łomży – mniejsza, a dla drużyn spoza miasta ceny będą wyższe. Tak jest i w innych miastach. Dodał, że problemem jest dojście z szatni do stadionu, bo trzeba przejść przez bardzo uczęszczaną trasę przy ul. Zjazd. Problem zniknąłby, gdyby pojawiła się obwodnica i ruch ul. Zjazd stałby się ruchem lokalnym.

 

            Przewodniczący obrad stwierdził, że z uwagi na bezpieczeństwo niezbędne jest zakupienie i zamontowanie ogrodzenia o wysokości 8m na całości boiska przy ul. Zjazd, gdyż na części terenu ogrodzenie to jest znacznie niższe.

 

            Pani Naczelnik Armista wyjaśniła, że boczne ogrodzenie ma wysokość 4m i wg projektantów jest to wystarczająca wysokość, bezpieczna.

 

            Następnie głos w dyskusji zabrał Pan Paweł Lisiecki – TV Skorpion. Stwierdził, że co tydzień obecny jest na stadionie na meczach IV ligi i stwierdza, że murawa stadionu jest w coraz gorszym stanie, że nie jest po każdym meczu konserwowana i doprowadzana do właściwego stanu. Po każdym meczu zostają dziury w tych samych miejscach.

 

            Pan Dyrektor Sasinowski nie zgodził się z wypowiedzią przedmówcy. Stwierdził, że po każdym meczu murawy, trybuny i stadion – cały obiekt jest przywracany do porządku. Wszystko to odbywa się zgodnie z procedurami, wskazaniami co do użytkowania, konserwacji, itp. tego obiektu. Wyjaśnił następnie, że ze względów oczywistych płyta główna jest przeeksploatowana, a jest ona bardzo trudna w utrzymaniu. Dlatego były skargi, że MOSiR nie chce udostępnić boiska, itd. Wynikało to tylko i wyłącznie z tego, że to boisko nie może być tak często użytkowane. Ponadto stwierdził, że profesjonalna płyta boiska powinna mieć minimum 4cm grubości darń, a na łomżyńskim boisku darń ma wysokość 2,5cm. Kończąc swoją wypowiedź zaprosił komisję na stadion celem dokonania przeglądu obiektu.

 

            Przewodniczący obrad ponownie zabierając głos w dyskusji zwrócił się do Naczelnik Armista z zapytaniem, jak to się stało, że siedziska na stadionie zostały umocowane za wysoko i teraz wykonywana jest podsypka pod nie?

 

            Pani Naczelnik Armista wyjaśniła, że projektant zaprojektował jednakowe siedziska na ca całym obiekcie. Za sugestią Prezydenta w sektorze VIP zamontowano lepsze siedziska, wyższe, jednak w praktyce okazuje się, że są zbyt wysoko zainstalowane i dlatego wykonywana jest pod nie podsypka.

 

            Radna Bernadeta Krynicka odnosząc się do wypowiedzi Naczelnik Armista stwierdziła, że na basenie nie można wymienić prysznica, zainstalować słuchawki, bo jest to inwestycja unijna, a na stadionie można było kupić i zamontować inne siedziska i teraz wykonywać podsypkę pod nie, chociaż i to też jest inwestycja unijna. Następnie zwróciła się do Naczelnik Armista z zapytaniem, kiedy do komisji wpłynie odpowiedź na zapytania zadawane na dzisiejszym posiedzeniu komisji, a dotyczące m.in. dot. zainstalowania słuchawki w prysznicu na nowej pływalni.

 

            Naczelnik Armista wyjaśniła, że przygotowywana jest odpowiedź dotycząca pływalni /w tym jej założeń projektowych/. Zostanie ona uzupełniona o odpowiedź na pytania zadane w dniu dzisiejszym i przekazana komisji – jutro przed sesją, jeśli nie to w czwartek - po podpisaniu przez Prezydenta Miasta.

 

            Przewodniczący Komisji zwrócił się do Naczelnik Armista z prośbą o wyjaśnienie w piśmie kierowanym do komisji spraw związanych z obsługą ścianki wspinaczkowej, tj. instruktor czy operator to osoba, która może być zatrudniona do obsługi ścianki.

 

Ad. 3

 

Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na rok 2011 – druk nr 90, 90A

 

Komisja po zapoznaniu się z wnioskiem Prezydenta Miasta oraz po wysłuchaniu wyjaśnień udzielonych przez Panią Jadwigę Kozłowską – Skarbnika Miasta jednogłośnie pozytywnie – 7 głosami za, zaopiniowała projekt uchwały w powyższej sprawie w działach merytorycznie podległych komisji.

 

Ad. 4

 

Ocena zaawansowania realizacji zadań w zakresie upowszechniania turystyki i rekreacji, w tym planu budowy bulwarów miejskich

 

            Pani Anna Armista – Naczelnik Wydziału Inwestycji uzupełniając przedłożoną Komisji na poprzednim posiedzeniu na piśmie informację na temat realizacji bulwarów wyjaśniła, że realizacja zadania rozpocznie się w sierpniu br. Na wcześniejsze wykonywanie prac nie zezwala Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska uzasadniając swoją decyzję tym, że ochrona okresu lęgowego ptaków jest najważniejsza.

 

            Następnie głos w tym punkcie zabrał Pan Jerzy Lipiński Prezes Lokalnej Organizacji Turystycznej Ziemia Łomżyńska. Na wstępie poinformował, że jednym z elementów ożywienia miasta i rzeki Narew będzie podjęcie próby przez LOT ZŁ reaktywacji Łomżyńskiego Towarzystwa Wioślarskiego. Ponadto przedstawił „Apel do mieszkańców miasta Łomży” związany z opracowywaniem przez LOT ZŁ przedsięwzięcia pt. „Szlak narodowości, religii i kultur Łomży” /w załączeniu/. Kolejno poinformował, że organizacja, którą reprezentuje planuje powołać komitet społeczny budowy pomnika herbu miejskiego, który zostanie usytuowany na terenie bulwarów miejskich. Wyjaśnił, że miasto z tego tytułu nie poniesie żadnych kosztów. Będzie to sprawa całkowicie społeczna.

 

            Kolejno głos w tym punkcie obrad zabrała radna Bernadeta Krynicka. Wracając do tematu bulwarów poprosiła Naczelnik Armista o wyjaśnienie, czy na terenie bulwarów przewidziane jest usytuowanie kamery internetowej /na Starym Mieście również/, która na bieżąco, na żywo pokazywała będzie jakiś fragment bulwarów, czy na terenie bulwarów zostaną umieszczone ławeczki, żeby mieszkańcy i turyści mogli usiąść i miło spędzić czas.

 

            Naczelnik Armista wyjaśniła, że usytuowanie ławek na terenie bulwarów jest przewidziane, monitoring również. Jeśli chodzi o sprawę usytuowania tam kamerki, aby na bieżąco pokazywać jakiś teren bulwarów, na to pytanie nie umie odpowiedzieć. Sprawę wyjaśni i udzieli odpowiedzi w terminie późniejszym.

 

            Radna Elżbieta Rabczyńska zwróciła się do Naczelnik Armista z zapytaniem czy w okolicy bulwarów przewidziana jest budowa parkingu.

 

            Naczelnik Armista wyjaśniła, że parking jest przewidziany. Będzie on usytuowany w pobliżu Hospicjum. Wyjaśniła, że ponadto parkingi znajdą się również przy hotelu i wzdłuż ul. Rybaki.

 

            Następnie głos w tym punkcie obrad zabrał Przewodniczący Komisji. Stwierdził, że w pełni popiera inicjatywę reaktywacji Łomżyńskiego Towarzystwa Wioślarskiego w takiej formie, w jakiej ono kiedyś funkcjonowało, tj. aby było to towarzystwo sportowe.

 

            Pan Jerzy Lipiński – Prezes LOT ZŁ wyjaśnił, że na początku swojej działalności ŁTW będzie miało charakter bardziej rekreacyjny, gdyż sport jest drogim wydarzeniem w jakimkolwiek życiu społecznym, trudnym do realizacji bez wsparcia finansowego z zewnątrz.

 

Ad. 5

 

Przyjęcie sprawozdania z wykonania budżetu miasta za 2010 rok w działach merytorycznie podległych komisji – druk nr 71

 

Sprawozdanie z wykonania budżetu miasta za 2010 rok w działach merytorycznie podległych przedstawiła komisji Pani Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta – zgodnie z drukiem nr 71 – w załączeniu do protokołu.

 

Komisja nie wniosła uwag do w/w sprawozdania i po wysłuchaniu wyjaśnień udzielonych przez Panią Skarbnik zaopiniowała je jednogłośnie pozytywnie – 6 głosami za, w działach merytorycznie podległych komisji.

 

 

Ad. 6

 

 

Dyskusja nad odpowiedziami Pana Prezydenta na wnioski przedstawione przez komisję na posiedzeniu w dniu 24 marca 2011r.

 

            Przewodniczący Komisji zabierając głos w tym temacie stwierdził, że został zmuszony do wpisania w/w punktu do porządku posiedzenia komisji z uwagi na to że wnioski Komisji nie zostały zrealizowane, odpowiedzi są bardzo wymijające, niekonkretne. Odnosząc się do wniosku dotyczącego opracowania nowego regulaminu przyznawania dotacji klubom sportowym wyjaśnił, że nieprawdą jest to, co zostało napisane w odpowiedzi na wniosek komisji, tj. że na jego wniosek zgłoszony na sesji, projekt programu został odesłany ponownie do komisji. To radna Hanka Gałązka taki wniosek zgłosiła, a on wniosek radnej poparł. Dodał, że nie rozumie dlaczego nie powstał nowy regulamin przyznawania dotacji, gdyż na sesji Prezydent Miasta stwierdził, że taki regulamin zostanie opracowany, że to tylko kwestia czasu. Ponadto stwierdził, że „przeanalizowanie” regulaminu było podyktowane tylko i wyłącznie prośbą klubów sportowych. Odnosząc się do kolejnego wniosku dot. przedłożenia pisemnego wyjaśnienia dotyczącego działań w przygotowaniu materiałów do przeprowadzenia konkursu w ramach programu współpracy miasta z organizacjami pozarządowymi stwierdził, że w odpowiedzi na ten wniosek komisja otrzymała kalendarium. Zawarte w nim działania i terminy nie są do końca zgodne z prawdą. Uważa, że Rada poprzedniej kadencji mogła podjąć uchwałę w sprawie rocznego programu współpracy miasta z organizacjami pozarządowymi, gdyby w stosownym czasie materiał taki do Rady wpłynął. Kontynuując wypowiedź stwierdził, że z większością zapisów zawartych w odpowiedzi udzielonej komisji nie zgadza się. Podane działania i terminy ich realizacji nie są prawdziwe – to totalne bzdury. To wszystko spowodowało, że w mediach podano, że poprzez działania Komisji Sportu RM kluby sportowe nie dostały pieniędzy na czas. Nie zgadza się z tym, bo to nie jest prawdą. Kończąc wypowiedź stwierdził, że ma zamiar w w/w sprawach zgłosić kolejne wnioski do Prezydenta Miasta                                                                                                           

Pani Ewa Grygo – Kierownik Biura Kultury, Sportu i Turystyki wyjaśniła, że każdy konkurs ma inny, własny regulamin, który wraz z informacją o ogłoszeniu konkursu jest umieszczany na stronie internetowej miasta. Konkurs, o którym mówi Przewodniczący komisji już został ogłoszony i zakończony jeśli chodzi o składanie ofert przez kluby. Odnosząc się do wypowiedzi Przewodniczącego komisji dotyczącego informacji podanej w mediach stwierdziła, że informacje podawane w mediach nie są miarodajne, a często niezgodne z prawdą.

 

            Radna Bernadeta Krynicka zabierając głos w tym temacie stwierdziła, że nie należy się opierać na informacjach, na „prawdzie” podawanej w mediach, a ta kwestia non stop pojawia się na tej komisji. Następnie stwierdziła, że sprawa regulaminu ciągnie się od dawna, a są ważniejsze sprawy, którymi komisja powinna się zająć. Trzeba zacząć robić coś nowego, innego.

 

            Przewodniczący obrad odnosząc się do wypowiedzi radnej Bernadety Krynickiej stwierdził, że sprawa jest bardzo ważna, dlatego wyjaśnia ją już tyle czasu.

 

Ad. 7

 

Sprawy różne:

 

            Radna Bernadeta Krynicka zabierając głos w tym punkcie obrad zaproponowała, żeby komisja na jednym z najbliższych posiedzeń zastanowiła się i przedyskutowała sprawę organizacji maratonu w naszym mieście. Wyjaśniła, że Komisja powinna zrobić coś dla dobra mieszkańców miasta, a mieszkańcy o zorganizowanie takiej imprezy proszą. Dodała, że maraton taki na stałe powinien się wpisać w kalendarium imprez sportowych miasta Łomży. Powinien to być maraton o zasięgu ogólnokrajowym.

 

            Komisja ustaliła, że tematem organizacji maratonu zajmie się na najbliższym posiedzeniu.

 

Więcej spraw różnych nie zgłoszono. W związku z powyższym Przewodniczący obrad zamknął posiedzenie komisji.

  • Data powstania: Data powstania: środa, 29 cze 2011 08:10
  • Data opublikowania: środa, 29 cze 2011 08:18
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej