Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 11 posiedzeniu w dniu 27 września 2011 roku

Komisja realizowała następujący porządek obrad:

1. Przyjęcie protokołów z poprzednich posiedzeń komisji:

1) Nr 9/2011 z dnia 30 sierpnia 2011r.

2) Nr 10/2011 z dnia 12 września 2011r.

2. Ocena realizacji budżetu za I półrocze 2011r. wraz z „Informacją z kształtowania się wieloletniej prognozy finansowej, w tym przebiegu realizacji przedsięwzięć za I półrocze 2011r.” oraz „Informacją o przebiegu wykonania planu finansowego jednostek kultury za I półrocze 2011r.” – druki nr 150, 151, 152

3. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2011 rok – druk nr 176, 176A, 176/1, 176B, 176/2, 176C

4. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie przyjęcie założeń polityki społeczno – gospodarczej na rok 2012 - druk nr 164, 164A

5. Zaopiniowanie projektu uchwały zmieniającej uchwałę nr 321?XLIV/09 Rady Miejskiej Łomży z dnia 27 maja 2009r. w sprawie utworzenia Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Łomży i nadania statutu – druk nr 143, 143A, 143B, 143/1, 143/C

6. Sprawy różne

Ad. 1

Przyjęcie protokołów z poprzednich posiedzeń komisji:

1. nr 9/2011 z dnia 30 sierpnia 2011r. – komisja nie wniosła uwag do protokołu nr 9/2011 i w wyniku głosowania przyjęła go jednogłośnie – 4 głosami za,

2. nr 10/2011 z dnia 12 września 2011r. – komisja nie wniosła również uwag do protokołu nr 10/2011 i w wyniku głosowania przyjęła go 3 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 wstrzymującym się.

Ad. 2

Ocena realizacji budżetu za I półrocze 2011r. wraz z „Informacją z kształtowania się wieloletniej prognozy finansowej, w tym przebiegu realizacji przedsięwzięć za I półrocze 2011r.” oraz „Informacją o przebiegu wykonania planu finansowego jednostek kultury za I półrocze 2011r.” – druki nr 150, 151, 152

Sprawozdanie z wykonania budżetu miasta za I półrocze 2011 roku wraz z w/w informacjami przedstawiła komisji Pani Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta – zgodnie z drukami nr 150, 151, 152 – w załączeniu do protokołu.

Komisja nie wniosła uwag do w/w sprawozdania i w wyniku głosowania jednogłośnie pozytywnie – 6 głosami za oceniła realizację budżetu miasta za I półrocze 2011 roku.

Ad. 3

Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2011 rok – druk nr 176, 176A, 176/1, 176B, 176/2, 176C

Wniosek Prezydenta Miasta wraz z dwiema autopoprawkami, w działach merytorycznie podległych komisji przedstawiła komisji Pani Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta – zgodnie z drukami nr 176, 176A, 176/1, 176B, 176/2, 176C – w załączeniu do protokołu.

Radni zabierając głos w kwestii projektu powyższej uchwały zwrócili uwagę, że w rejonie SP nr 5 powstaną trzy nowe place zabaw dla dzieci, a np. przy ul. Polowej, gdzie są 4 duże bloki mieszkalne nie ma żadnego placu zabaw.

Więcej uwag w tym temacie komisja nie zgłosiła i w wyniku głosowania jednogłośnie pozytywnie – 6 głosami za zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2011 rok w działach merytorycznie podległych komisji.

Ad. 4

Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie przyjęcie założeń polityki społeczno – gospodarczej na rok 2012 - druk nr 164, 164A

Radna Bernadeta Krynicka poprosiła o wyjaśnienie w jakim zakresie realizowane będzie w 2012 roku zapisane w „Założeniach …” zadanie pn.: „Przygotowanie koncepcji modernizacji muszli koncertowej przy ul. Zjazd”.

Pan Andrzej Kiełczewski – Naczelnik Wydziału Rozwoju i Funduszy Zewnętrznych wyjaśnił, że w roku 2012 w zamierzeniach jest tylko opracowanie koncepcji muszli koncertowej.

Następnie radna Bernadeta Krynicka nawiązując do zapisanego w projekcie „Założeń …” zadania pn.: „Kreowanie atrakcji i produktów turystycznych, sportowych i rekreacyjnych” poprosiła Naczelnika Wydziału Rozwoju i Funduszy Zewnętrznych
o wyjaśnienie, czy chodzi w tym przypadku o realizację tego zadania przez LOT ZŁ. Zapytała też czy Pan Naczelnik orientuje się co LOT ZŁ tak naprawdę robi na rzecz miasta oprócz tego, że zajęła się pomnikiem i czy komisja może otrzymać sprawozdanie LOT ZŁ z jej działalności. Kończąc wypowiedź stwierdziła, że oczekuje informacji na temat działalności tej organizacji na rzecz miasta.

Następnie radny Andrzej Grzymała stwierdził, że chciałby otrzymać sprawozdanie z zawodów strzeleckich organizowanych przez LOT ZŁ i LOK.

Pan Józef Babiel – Wydział Kultury, Promocji i Sportu odnosząc się do wypowiedzi radnej Krynickiej i radnego Grzymały stwierdził, że wszystkie organizacje korzystające z dotacji miasta mają obowiązek przedkładania sprawozdań. Dodał, że jeśli zgodnie z podpisaną umową sprawozdanie LOK, bo to ta organizacja była organizatorem zawodów strzeleckich, już do wydziału wpłynęło, przekaże je komisji. Odnosząc się natomiast do funkcjonowania LOT ZŁ stwierdził, że Prezes Lipiński został zaproszony na kolejne posiedzenie komisji na dzień 4 października br. i sądzi, że będzie to najlepsza okazja, aby osobiście poinformował komisję o działaniach podejmowanych na rzecz miasta.

Więcej uwag i zapytań w tym temacie komisja nie zgłosiła i w wyniku głosowania jednogłośnie pozytywnie – 6 głosami za zaopiniowała projekt uchwały w powyższej sprawie.

Ad. 5

Zaopiniowanie projektu uchwały zmieniającej uchwałę nr 321?XLIV/09 Rady Miejskiej Łomży z dnia 27 maja 2009r. w sprawie utworzenia Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Łomży i nadania statutu – druk nr 143, 143A, 143B, 143/1, 143/C

Wniosek Prezydenta Miasta w powyższej sprawie przedstawił komisji Pan Józef Babiel – Wydział Kultury, Promocji i Sportu, zgodnie z drukami nr druk nr 143, 143A, 143B, 143/1, 143/C – w załączeniu do protokołu. Wyjaśnił, że przedłożony Radzie projekt statutu MOPS został dostosowany do nowych przepisów prawa, a główna zmiana merytoryczna polega na wprowadzeniu w MOSiR etatu Zastępcy Dyrektora tego ośrodka.

Radna Bernadeta Krynicka zwróciła się z zapytaniem, jaką rolę w MOSiR będzie pełnił zastępca Dyrektora, jakie osoba ta będzie miała wykształcenie, przygotowanie zawodowe.

Pan Józef Babiel – Wydział Kultury, Promocji i Sportu stwierdził, że w statucie MOSiR jest wyraźny zapis, że Zastępcę Dyrektora MOSiR powołuje Dyrektor na podstawie przepisów ustawy o pracownikach samorządowych /w postępowaniu konkursowym/. Wymagania dotyczące kwalifikacji zastępcy dyrektora MOSiR, o które pyta radna Krynicka określi w porozumieniu z Prezydentem Miasta Pan Dyrektor Sasinowski.

Następnie radny Andrzej Grzymała poprosił o wyjaśnienie, dlaczego powołuje się Zastępcę Dyrektora MOSiR.

Pan Józef Babiel – Wydział Kultury, Promocji i Sportu wyjaśnił, że z wnioskiem do Rady o powołanie Zastępcy Dyrektora MOSiR występuje Prezydent Miasta, który widzi potrzebę utworzenia tego stanowiska z uwagi na fakt, że jest to na chwilę obecną bardzo duży zakład pracy, zatrudniający 102 osoby, mający ogromny zakres działalności. Osoba Zastępcy Dyrektora ułatwi, usprawni zarządzanie ośrodkiem. Dodał, że np. w szkołach, gdzie zatrudnionych jest ok. 50 nauczycieli, przy jednym obiekcie, z jedną problematyką zatrudnionych jest dwóch zastępców. Zatrudnienie w MOSiR zastępcy dyrektora nie będzie przerostem administracyjnym.

Radny Andrzej Grzymała odnosząc się do w/w wypowiedzi stwierdził, że każdym obiektem zarządzanym przez MOSiR kieruje kierownik tego obiektu. Następnie o wypowiedź czy w ośrodku potrzebny jest zastępca dyrektora poprosił Dyrektora MOSiR - Pana Zbigniewa Sasinowskiego.

Pan Zbigniew Sasinowski – Dyrektor MOSiR stwierdził, że zastępca jest potrzebny, gdyż kierowanie MOSiR, który zarządza dwoma ogromnymi, bardzo trudnymi obiektami, jakimi są pływalnie, stadionem, Orlikami i szeregiem innych działań jest bardzo ciężkie. Sprawa zarządzania firmą dzięki zastępcy dyrektora w znacznym stopniu może się polepszyć. Podział zakresu obowiązków na dwie osoby, przy założeniu, że będzie to dobry menager, bez względu na to, jaki zakres czynności będzie posiadał, w znacznym stopniu powinien usprawnić funkcjonowanie całej firmy, jaką jest MOSiR. Dodał, że statut MOSiR opracowany przy tworzeniu ośrodka przewidywał utworzenie stanowiska zastępcy dyrektora po dwóch latach działalności MOSiR, jednak poprzedni Zarząd Miasta odrzucił to uznając, że firma może być zarządzana jednoosobowo. Następnie stwierdził, że otrzymał informację, że bulwary nadrzeczne i Marina będą również przez MOSiR zarządzane. MOSiR się rozrasta. Ponadto stwierdził, że MOSiR kieruje też sezonowo pracą lodowiska i basenu odkrytego. To wiąże się z sezonowym zatrudnianiem dodatkowych pracowników przez okres ok. 6 miesięcy. Pracy jest bardzo dużo.

Więcej uwag w tym temacie komisja nie zgłosiła i w wyniku głosowania jednogłośnie pozytywnie – 6 głosami za zaopiniowała projekt uchwały w powyższej sprawie.

Ad. 7

Sprawy różne:

Radna Bernadeta Krynicka zwróciła się do Pana Józefa Babiela z zapytaniem, czy Edyta Pankowska - zawodniczka Łomżyńskiego Klubu Karate otrzymała od Prezydenta Miasta pieniądze na wyjazd na Światowy Turniej Karate Kyokushin Juniorów w ramach Mistrzostw Świata do Tokio. Dodała, że wniosek w sprawie sfinansowania wyjazdu wpłynął do komisji, komisja go poparła i przekazała Prezydentowi Miasta z prośbą o sfinansowanie.

Pan Józef Babiel – Wydział Kultury, Promocji i Sportu wyjaśnił, że klub musi przedłożyć Prezydentowi precyzyjny wniosek i precyzyjną kalkulację kosztów
wyjazdu. Dodał, że taką informację o konieczności przedłożenia stosownych dokumentów klub otrzyma z wydziału. Turniej odbędzie się w listopadzie, więc jeśli klub złożonym wnioskiem przekona Prezydenta, że sprawa jest ważna, to uważa, że środki otrzyma.

Ponadto komisja w tym punkcie obrad dyskutowała na temat artykułu, jaki ukazał się w Internecie na temat wycofania zawodników LŁKS „PREFBET Śniadowo” Łomża z ostatnich finałowych zawodów o Mistrzostwo I Ligi Juniorów. Autorem artykułu jest Prezes Klubu Pan Andrzej Korytkowski, który jako przyczynę rezygnacji klubu z w/w zawodów podał brak dofinansowania ze strony miasta. Komisja dyskusją w tej sprawie zwróciła uwagę, że Pan Prezes Korytkowski obrał niewłaściwą drogę, gdyż zamiast udać się do Wydziału Sportu, czy też do Przewodniczącego Komisji Sportu Rady Miejskiej z prośbą o wsparcie finansowe, opublikował swoje żale i pretensje w Internecie. Zdaniem komisji korespondowanie z Radą, czy urzędem za pośrednictwem mediów nie jest właściwą drogą tym bardziej, że klub ten otrzymuje co roku z budżetu miasta bardzo duże dofinansowanie. Członkowie komisji zwrócili się do pana Babiela z prośbą o przekazanie do wiadomości komisji sprawozdania klubu z otrzymanych z miasta dotacji.

Przewodniczący obrad kończąc dyskusję w tym punkcie obrad zwrócił się do Pana Babiela z prośbą o przekazanie członkom komisji obu sprawozdań, o których na dzisiejszym posiedzeniu była mowa, tj. sprawozdania z zawodów strzeleckich organizowanych przez LOK i LOT ZŁ oraz sprawozdania LŁKS „PREFBET Śniadowo” Łomża z otrzymanych z miasta dotacji.

Następnie w związku z wyczerpaniem porządku dziennego Przewodniczący obrad zamknął posiedzenie komisji.

Na tym protokół zakończono

  • Data powstania: Data powstania: wtorek, 29 lis 2011 07:34
  • Data opublikowania: wtorek, 29 lis 2011 07:39
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej