Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 14 posiedzeniu w dniu 28 listopada 2011 roku

 

Komisja realizowała następujący porządek obrad:

 
1.    Przyjęcie protokołów z poprzednich posiedzeń komisji:


1)    nr 11/2011 z dnia 27 września 2011 roku


2)    nr 12/2011 z dnia 4 października 2011 roku


3)    nr 13/2011 z dnia 26 października 2011 roku


2.    Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie Rocznego Programu Współpracy Miasta Łomży z Organizacjami Pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art.3 ust.3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie na 2012 rok - druk nr 203, 203A wraz z autopoprawką Prezydenta Miasta – druk nr 203/1, 203B


3.    Przyjęcie wniosków zgłoszonych na piśmie przez przedstawicieli podmiotów branży turystycznej na posiedzeniu Komisji Sportu, Turystyki i Rekreacji w dniu 4.X.2011r.


4.    Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2011r. – druk nr 213, 213A wraz z autopoprawką Prezydenta Miasta – druk nr 213/1, 213B


5.    Analiza projektu budżetu miasta na 2012 rok – druk nr 205


6.    Sprawy różne





Ad. 1


Przyjęcie protokołów z poprzednich posiedzeń komisji:



1.    nr 11/2011 z dnia 27 września 2011 roku – komisja nie wniosła uwag do protokołu nr  11/2011 i wyniku głosowania przyjęła go jednogłośnie – 6 głosami za,


2.    nr 12/2011 z dnia 4 października 2011 roku – komisja nie wniosła uwag do protokołu nr 12/2011 i w wyniku głosowania przyjęła go 5 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 wstrzymującym się


3.    nr 13/2011 z dnia 26 października 2011 roku - komisja nie wniosła uwag do protokołu nr 12/2011 i w wyniku głosowania przyjęła go 5 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 wstrzymującym się



Ad. 2


Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie Rocznego Programu Współpracy Miasta Łomży z Organizacjami Pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art.3 ust.3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie na 2012 rok wraz z autopoprawką Prezydenta Miasta - druki nr 203, 203A, 203/1, 203B



    Projekt uchwały wraz z autopoprawką Prezydenta Miasta przedstawiła komisji Pani Mirosława Kluczek – Zastępca Prezydenta Miasta – zgodnie z drukami nr 203, 203A, 203/1, 203B – w załączeniu do protokołu.


    Radna Bernadeta Krynicka zabierając głos w sprawie „Programu …” podziękowała Pani Prezydent za uzupełnienie treści rozdziału 4 pkt. 1 ppkt. b „W zakresie ochrony zdrowia” o zapis „promocji zdrowia”, o czym mówiła na posiedzeniu Komisji Edukacji i Kultury.  


Radny Andrzej Wojtkowski – Przewodniczący komisji zabierając głos w dyskusji stwierdził, że na posiedzeniu Komisji Edukacji zgłosił wniosek „o uzupełnienie treści & 14 pkt. 2 o zapis „wraz z regulaminem przyznawania dotacji w poszczególnych dziedzinach”. Komisja Edukacji wniosek przyjęła jednogłośnie, jednak w autopoprawce Prezydenta Miasta nie został on uwzględniony. W związku z powyższym zwrócił się do Pani Prezydent z prośbą o wyjaśnienie dlaczego jego wniosek nie znalazł się w przedłożonej Radzie autopoprawce.


Pani Mirosława Kluczek – Zastępca Prezydenta Miasta wyjaśniła, że zgodnie z obowiązującymi przepisami na stronie Internetowej miasta wraz z ogłoszeniem o konkursie powinien być zamieszczany regulamin danego konkursu. Miasto Łomża w zarządzeniach ogłaszających konkursy, publikowanych w BIP, jako załącznik zamieszcza regulamin każdego konkursu. W związku z powyższym wniosek złożony przez radnego Wojtkowskiego jest realizowany, bo tak nakazuje ustawa i nie ma potrzeby uzupełniania treści „Rocznego programu …” o ten wniosek.


Radny Andrzej Wojtkowski – Przewodniczący komisji odnosząc się do wypowiedzi Pani Prezydent wyjaśnił, że regulaminy, o których mówi Pani Prezydent są to regulaminy otwartych konkursów ofert. Regulamin, o zamieszczenie którego wnosi to regulamin przyznawania dotacji w konkretnym konkursie, nie ogólny regulamin konkursu.


Pan Józef Babiel – Wydział Kultury, Promocji i Sportu odpowiadając Przewodniczącemu komisji wyjaśnił, że precyzyjnego algorytmu nie ma możliwości wraz z regulaminem konkursu zamieścić. Te algorytmy są możliwe do przyjęcia przez komisję konkursową dopiero po zebraniu wszystkich wniosków konkursowych, po zliczeniu wartości przyjmowanych za podstawę do wyliczenia dotacji, np. ilość zawodników, ilość punktów zdobytych we współzawodnictwie, ilość zawodników zakwalifikowanych w Polskich Związkach Sportowych, kwalifikacje kadry, ilość grup treningowych, itd. Zebranie tych wartości jest sumowana, dzielona przez liczbę punktów i wielkość środków, jakie dana komisja ma w danym konkursie do rozdysponowania. Dodał, że algorytmy są inne dla każdego konkursu i możliwe do opracowania i zastosowania tylko i wyłącznie w danym konkursie.


Radna Bernadeta Krynicka zabierając głos w dyskusji stwierdziła, że wyjaśnienia udzielone przez Panią Prezydent, Panią Naczelnik i Pana Babiela sprawę wyjaśniają. Nie widzi sensu dalszej dyskusji.


Radny Andrzej Wojtkowski – Przewodniczący komisji ponownie zabierając głos w dyskusji stwierdził, że intencją jego wniosku było umieszczanie, wzorem innych miast nie regulaminu konkursów, a konkretnych regulaminów przyznawania środków finansowych w danym konkursie. Dodał, że dyskusja w tej sprawie toczy się od ubiegłego roku. O takie regulaminy proszą również działacze sportowi, stowarzyszenia i organizacje biorące udział w konkursach, by mieli jasność z jakich działów, jakie zadania mogą realizować i na jakie środki mogą liczyć. Nie chciałby, żeby powtórzyła się sytuacja z roku ubiegłego, że do ostatniej chwili nie było wiadomo za co były przyznawane pieniądze, bo były ciągłe zmiany, bo do ostatniej chwili nie było regulaminu i nie było wiadome, na jakich zasadach dotacje będą przydzielane.  


Pani Mirosława Kluczek – Zastępca Prezydenta Miasta wyjaśniając Przewodniczącemu obrad stwierdziła, że regulaminy i oferty, które są możliwe do umieszczenia w BIP są umieszczane, innych zamieścić tam się nie da. Jasno wyjaśnił to Pan Józef Babiel, że algorytmy są możliwe do określenia i zastosowania dopiero po zebraniu wszystkich ofert biorących udział w danym konkursie.


Więcej uwag w tym temacie komisja nie zgłosiła i w wyniku głosowania 4 głosami za, przy braku głosów przeciw i 2 wstrzymujących się pozytywnie zaopiniowała Roczny Program Współpracy Miasta Łomży z Organizacjami Pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art.3 ust.3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie na 2012 rok wraz z autopoprawką Prezydenta Miasta zgodnie z drukiem nr 203B.



Ad. 3


Przyjęcie wniosków zgłoszonych na piśmie przez przedstawicieli podmiotów branży turystycznej na posiedzeniu Komisji Sportu, Turystyki i Rekreacji w dniu 4.X.2011r.



    Radna Bernadeta Krynicka zabierając głos w sprawie w/w wniosków stwierdziła, że wśród wniosków przedłożonych przez przedstawicieli łomżyńskiej branży turystycznej na piśmie jest wniosek, który w dyskusji na posiedzeniu komisji w dniu 4 października br. nie został zgłoszony. Dodała, że wniosek, o którym mówi – zapisany w pkt. 4 nie został również przez nikogo podpisany. W dyskusji na komisji żaden z obecnych na posiedzeniu przedstawicieli branży turystycznej tego wniosku nie zgłosił, a kilkakrotnie zadawała pytania, pytała tych Państwa o problemy z jakimi się borykają prowadząc swoją działalność na terenie naszego miasta. W związku z powyższym wniosła o nie przyjmowanie wniosku zapisanego w pkt. 4.


    Radny Andrzej Grzymała odnosząc się do w/w wypowiedzi stwierdził, że problem poruszony w pkt. 4 poruszał na spotkaniu w dniu 4 października br.


    Przewodniczący obrad zabierając głos w tym temacie zaproponował przekazanie Prezydentowi Miasta wszystkich wniosków zgłoszonych na piśmie. Dodał, że wiele z nich nie zostało przez nikogo podpisanych, a zgłoszone na komisji w dniu 4 października były.


    Następnie Przewodniczący obrad zwrócił się do Pani Marioli Jabłonowskiej z prośbą o ustosunkowanie się do wniosków zgłoszonych na piśmie przez przedstawicieli łomżyńskiej branży turystycznej.


Pani Mariola Jabłonowska – Zastępca Naczelnika Wydziału Kultury, Promocji i Sportu odnosząc się do niektórych wniosków stwierdziła, że funkcjonujące w mieście Centrum Informacji Turystycznej jest prywatną inicjatywą. Miasta nie stać na utworzenie własnego CIT, a poza tym byłoby to niezasadne, skoro już takie centrum w mieście istnieje. LOT ZŁ zobowiązał się do przejęcia części działań miasta z zakresu branży turystycznej, tym bardziej, że otrzymuje od miasta wsparcie finansowe na zadania związane z rozwojem turystyki w mieście. Dodała, że środki, jakie w 2012 roku w ramach promocji miasta będzie mogła przeznaczyć na broszury czy informatory i przekazać je np. CIT nie są duże. Wsparcie będzie możliwe na poziomie bieżącego roku. Jeśli chodzi o oznakowanie CIT, to dwa, czy 3 takie drogowe znaki informacyjne zostały na terenie miasta umieszczone. Sam CIT również jest oznakowany. Uważa, że zwiększenie ilości tych znaków w mieście również jest możliwe, wystarczy tylko to zgłosić do Wydziału Gospodarki Komunalnej. Następnie poinformowała, że miastu został przyznany info-kiosk, który stanie w centrum miasta. Dzięki temu zadaniu CIT i Turlomza również otrzymają dostęp do bazy turystycznej, będą z miastem w tym temacie współpracowały. Kontynuując wypowiedź stwierdziła, że opracowane przez PTTK mapy szlaków turystycznych oraz materiały informacyjne opracowane przez Pana Mariusza Staniurskiego i jego firmę zostaną przez miasto właściwie wykorzystane, tj. zostaną zamieszczone w nowych wydawnictwach. Kończąc wypowiedź wyjaśniła, że miasto jest otwarte na współpracę ze wszystkimi podmiotami, na wszelkie działania służące rozwojowi branży turystycznej.


Radna Bernadeta Krynicka zabierając głos w dyskusji stwierdziła, że Pani Kierownik PTTK na spotkaniu z komisją mówiła o oznakowaniu szlaków turystycznych. To zadanie jest istotne, bo turysta mając oznakowany szlak nim podąża. Następnie poruszyła problem, również zgłaszany przez podmioty branży turystycznej, a dotyczący zwiększenie ilości materiałów informacyjnych, ulotek i broszur, które mogłyby być bezpłatnie turystom wydawane.


Pani Mariola Jabłonowska raz jeszcze wyjaśniła, że wielkość środków finansowych, jakie w budżecie miasta na 2012 rok znajdą się na promocję miasta zadecyduje o możliwościach w tym zakresie, o tym, jaka ilość materiałów informacyjnych będzie mogła być zamówiona i przekazana zainteresowanym.
Więcej uwag w tym temacie komisja nie zgłosiła.


Radny Andrzej Grzymała zgłosił wniosek o zmianę nazwy dokutemu, jaki ma zostać przekazany Prezydentowi Miasta z „Wnioski …” na „Problemy zgłoszone na piśmie przez przedstawicieli podmiotów branży turystycznej na posiedzeniu Komisji Sportu, Turystyki i Rekreacji w dniu 4.X.2011r.”


W wyniku głosowania komisja wniosek przyjęła jednogłośnie – 6 głosami za.



Ad. 4


Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2011r. wraz z autopoprawką Prezydenta Miasta – druki nr 213, 213A, 213/1, 213B



Wniosek w sprawie zmian w budżecie miasta wraz z autopoprawką Prezydenta Miasta z dnia 24 listopada br., w działach merytorycznie podległych przedstawiła Komisji Pani Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta – zgodnie z drukami nr 213, 213A, 213/1, 213B – w załączeniu do protokołu.


Radna Elżbieta Rabczyńska zabierając głos w tym punkcie obrad poinformowała komisję, że na ostatnim posiedzeniu Komisja Rewizyjna analizowała wydatki MOSiR za okres I-X.2011r. – planowane do zrealizowanych. Sytuacją finansową MOSiR komisja jest bardzo zaniepokojona i w związku z tym zasugerowała Dyrektorowi MOSiR pewne rozwiązania związane z oszczędnością wody, tj. instalacją liczników do poboru wody, żeby ośrodek nie płacił dodatkowych pieniędzy, by zniwelował koszty, których faktycznie nie ponosi. Dodała, że Pan Dyrektor Sasinowski poinformował Komisje, że wprowadził program oszczędnościowy, z którym komisja ma zostać zapoznana jeszcze przed uchwaleniem budżetu na rok 2012. Kończąc wypowiedź stwierdziła, że wiele instytucji miasto dofinansowuje, należy się bacznie przyjrzeć ich wydatkom i starać się je racjonalizować, bo w budżecie miasta środków jest coraz mniej.


Więcej uwag w tym punkcie obrad Komisja nie zgłosiła i w wyniku głosowania 6 głosami za, jednogłośnie zaopiniowała projekt uchwały w powyższej sprawie – zgodnie z drukiem nr 213B.



Ad. 5


Analiza projektu budżetu miasta na 2012 rok – druk nr 205



    Omawianie tego punktu obrad komisja rozpoczęła od dyskusji i zadawania pytań.


    Radny Andrzej Modzelewski zwrócił się do Pani Skarbnik z zapytaniem, czy jest możliwość utworzenia w budżecie miasta rezerwy na sport, turystykę i rekreację.


    Pani Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta wyjaśniła, że utworzenie rezerwy na zadania, o które pyta radny Andrzej Modzelewski nie jest możliwe. Stwierdziła, że do utworzenia rezerwy celowej potrzebne są środki własne. Nie można na to zaciągnąć kredytu. Środki własne, jakimi miasto będzie dysponowało w roku 2012 zostały rozdysponowane w sposób przedstawiony Radzie w projekcie budżetu. Dodała, że na 2012 rok została utworzona łączna rezerwa budżetowa na kwotę 2.444tys.zł, jednak środki w niej zapisane są oszacowane na konkretne już zadania. Stwierdziła, że jeśli komisja i Rada podejmą decyzję o zmianie wielkości subwencji ogólnej i przeznaczenie jej części np. ca rezerwę o której mówi radny Modzelewski, trzeba będzie zmniejszyć planowane wydatki oświatowe o daną kwotę.


    Przewodniczący obrad zabierając głos w dyskusji zwrócił się do Pani Skarbnik z prośba o wyjaśnienie na jakie cele może być przeznaczona rezerwa budżetowa.


    Pani Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta wyjaśniła, że rezerwa budżetowa może być przeznaczona przede wszystkim na działania bieżące dla jednostek publicznych. Nie można jej przeznaczać na wynagrodzenia np., tylko na wydatki rzeczowe. Decyzję o rezerwie dla jednostek niepublicznych, tj. na dotacje może podejmować tylko Rada.


    Radna Bernadeta Krynicka zabierając głos w tym punkcie obrad zwróciła się do Pani Skarbnik z zapytaniem, czy w projekcie budżetu miasta na 2012 rok została zabezpieczona kwota rzędu 50tys.zł na organizację Półmaratonu o Puchar Prezydenta Miasta. Dodała, że Komisja tematem półmaratonu zajmowała się, gościła na swoim posiedzeniu przedstawicieli Łomżyńskiego Klubu Biegowego, którzy zobowiązali się do pomocy w zorganizowaniu takiego maratonu, który byłby imprezą cykliczną, miejską, promującą miasto Łomża.


    Pani Skarbnik wyjaśniła, że wniosek w tej sprawie nie wpłynął, nie ma więc w budżecie roku 2012 zabezpieczonych środków na ten cel. Dodała, że komisja może teraz złożyć wniosek intencyjny, który będzie mógł zostać zrealizowany w trakcie roku 2012 jeśli znajdą się w budżecie miasta dodatkowe środki.


    Radny Andrzej Modzelewski zabierając głos w dyskusji stwierdził, że miasto Łomża na sport młodzieżowy /5 sekcji, ok. 160 zawodników/ przeznacza rocznie 26tys.zł. Uważa więc, że kwota 50tys.zł na maraton to bardzo dużo. Uważa, że miasto na ten cel powinno wygospodarować środki ale wielkości kilku tysięcy złotych, pozostałą kwotę należy pozyskać od sponsorów. Kontynuując wypowiedź podkreślił, że nie jest przeciwny organizacji tego półmaratonu ale patrząc na ilość zadań i wielkość budżetu miasta na 2012 rok uważa, że jak na jednorazową imprezę wydatkowanie 50tys.zł to zbyt dużo. Nie jest to racjonalne.


    Radna Bernadeta Krynicka wyjaśniła, że kwota o której mówi i tak w pełni nie zabezpieczy kosztów jego organizacji. Brakującą kwotę pomogą pozyskać działacze sportowi, którzy na spotkaniu z komisją zobowiązali się do pomocy w organizacji tej imprezy.


    Radny Andrzej Grzymała stwierdził, że ze środków ŁPPiRPA można dofinansować organizację tego półmaranonu i to bez uszczerbku dla innych zadań, gdyż środków z koncesji co roku do budżetu miasta wpływa coraz więcej, nie wszystkie są wykorzystywane, co roku spora kwota zostaje i jest przenoszona na rok kolejny.


    Przewodniczący obrad zabierając głos w tym temacie stwierdził, że komisja o organizacji maratonu dyskutowała i wstępnie opowiedziała się za. Wniosku do Prezydenta w tej sprawie komisja nie złożyła, ponieważ miała to uczynić przy okazji omawiania projektu budżetu miasta na 2012 rok. Zaproponował przyjęcie wniosku intencyjnego, zgodnie z sugestią Pani Skarbnik.


Radna Bernadeta Krynicka wniosła o zabezpieczenie w budżecie miasta na rok 2012 kwoty 40tys.zł na organizację  Półmaratonu Łomżyńskiego o zasięgu ogólnokrajowym o Puchar Prezydenta Miasta Łomży /impreza cykliczna/. Uzasadniając wniosek stwierdziła, że Półmaraton Łomżyński odbywałby się raz w roku, miałby za zadanie promować Miasto Łomża. Promowałby także zdrowy styl życia. Za organizację półmaratonu byłby odpowiedzialny Urząd Miejski i MOSiR.


W wyniku głosowania komisja wniosek przyjęła 4 głosami za, przy braku głosów przeciw i 2 wstrzymujących się.


Więcej uwag w tym temacie komisja nie zgłosiła



Ad. 6


Sprawy różne:



    Komisja nie wniosła żadnych tematów w tym punkcie obrad.



W związku z wyczerpaniem porządku dziennego Przewodniczący obrad zamknął posiedzenie komisji.

 

  • Data powstania: Data powstania: wtorek, 13 gru 2011 08:07
  • Data opublikowania: wtorek, 13 gru 2011 08:12
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej