Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 15 posiedzeniu w dniu 12 grudnia 2011 roku

 

Komisja realizowała następujący porządek obrad:

1.    Przyjęcie protokołu nr 14/2011 z dnia 28 listopada 2011r.


2.    Informacja o łomżyńskich klubach i stowarzyszeniach sportowych w roku 2011 - druk nr 225


3.    Informacja o stanie zaawansowania budowy bulwarów miejskich


4.    Informacja o stanie organizacyjnym i finansowym MOSiR


5.    Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2011 rok wraz z autopoprawką Prezydenta Miasta z dnia 9.XII.2011r. w działach merytorycznie podległych komisji – druki nr 226, 226A, 226/1, 226B


6.    Zaopiniowanie projektu budżetu miasta na 2012 rok – druk nr 205


7.    Sprawy różne


Ad. 1


Przyjęcie protokołu nr 14/2011 z dnia 28 listopada 2011r.



    Komisja nie wniosła uwag do protokołu nr 14/2011 i w wyniku głosowania przyjęła go jednogłośnie – 5 głosami za.



Ad. 2


Informacja o łomżyńskich klubach i stowarzyszeniach sportowych w roku 2011 - druk nr 225



    Informację w powyższej sprawie przedstawiła komisji Pani Ewa Grygo – Naczelnik Wydziału Kultury, Promocji i Sportu – zgodnie z drukiem nr 225 – w załączeniu do protokołu.


    Przewodniczący obrad zabierając głos w tym temacie podziękował za bardzo wyczerpującą, przejrzystą informację.



    Komisja nie wniosła uwag do w/w informacji i w wyniku głosowania przyjęła ją jednogłośnie – 7 głosami za.



Ad. 3


Informacja o stanie zaawansowania budowy bulwarów miejskich – w załączeniu



    Informację w powyższej sprawie przedstawił komisji Pan Marek Raszczyk – Naczelnik Wydziału Inwestycji. Poinformował komisję, że na dzień 10 grudnia br. zaawansowanie prac przy realizacji zadania pn. „Tereny sportowo-rekreacyjne nad Narwią – etap I” przedstawia się następująco:


    wykonano karczowanie drzew


    wykonano konstrukcję żelbetową punktu widokowego


    zakończono wykonywanie przepustów wałowych


    wykonano stalowe ścianki szczelne wraz z ich zakotwieniem


    wykonano ściany oporowe w porcie


    trwa wykonywanie nasypu pod bulwar /60%/


    kontynuuje się wykonywanie umocnień brzegu poprzez wykonywanie narzutu kamiennego oraz układanie faszyny z narzutem kamiennym w płotkach /30%/


    rozpoczęto wykonywanie licowania ścianek szczelnych betonem /20%/


    trwają roboty ziemne i montażowe związane z realizacją kanalizacji deszczowej /45%/


    trwają roboty ziemne i montażowe związane z realizacją kanalizacji sanitarnej /35%/


    wykonywane są dalby cumownicze w porcie – zakończono wbijanie rur stalowych stanowiących konstrukcję dalb cumowniczych. Trwa montowanie odbojnic.


Całkowity stan zaawansowania robót na dzień 10 grudnia 2011r. – 49%. Planowany stopień zaawansowania prac na koniec 2011 roku – 58%.



    Komisja nie wniosła uwag do w/w informacji i w wyniku głosowania przyjęła ją jednogłośnie – 7 głosami za.



Ad. 4


Informacja o stanie organizacyjnym i finansowym MOSiR – w załączeniu



    Informację w powyższej sprawie przedstawił komisji Pan Marian Czarkowski – główny księgowy MOSiR – informacja w załączeniu do protokołu.



    Radna Bernadeta Krynicka zwróciła się do Pana Mariana Czarkowskiego z zapytaniem, jaki % kosztów utrzymania MOSiR stanowią koszty osobowe. Jednocześnie zwróciła uwagę i poprosiła o wyjaśnienie, czy stan zatrudnienia w MOSiR nie jest przesadzony. Jako przykład podała, stan personelu zatrudnionego w recepcjach, tj. na pierwszej pływalni 3 etaty, na drugiej 6,5 etatu, wejść na pierwszą pływalnię było ponad 61tys., a na drugą ponad 58tys. Z obserwacji sądzi, że dwie recepcjonistki jednocześnie pracujące na pływalni nie są potrzebne.



    Pan Marian Czarkowski – główny księgowy MOSiR odnosząc się do w/w pytań radnej wyjaśnił, że za 11 miesięcy br. wynagrodzenia w MOSiR wyniosły 2.072tys.zł, przy wydatkach ogółem /wraz z inwestycjami/ 5.200tys.zł, bez inwestycji 4.100tys.zł. Jeśli zaś chodzi o stan zatrudnienia w MOSiR wyjaśnił, że regulują je przepisy unijne. Niedawno przeprowadzona kontrola z Urzędu Marszałkowskiego wskazała, że np. na pływalni nr 2 jest za mało ludzi nowozatrudnionych. W umowie z UE na dofinansowanie zadanie „Pływalnia nr 2” jest powiedziane m.in. że musi być tam zatrudnionych minimum 20 kobiet i 18 mężczyzn. Do tego zobowiązało się miasto i pod tym warunkiem otrzymało dofinansowanie.



    Radna Elżbieta Rabczyńska zabierając głos w dyskusji stwierdziła, że na prośbę Komisji Rewizyjnej MOSiR przedłożył szczegółowe sprawozdanie dot. m.in. zatrudnienia i płac w MOSiR. Ze sprawozdania tego wynika, że przy tak dużym zatrudnieniu ośrodek wypłacał jeszcze w 2011 roku pieniądze za godziny nadliczbowe, m.in. recepcjonistkom, konserwatorom na ogólną kwotę 15tys.zł. W związku powyższym zwróciła się do Pana Czarkowskiego z prośbą o wyjaśnienie przyczyn dodatkowego zatrudniania pracowników, a w związku z tym ponoszenia dodatkowych kosztów. Ponadto stwierdziła, że MOSiR podpisał w 2011r. kilka umów o dzieło i umów zlecenie na ogólną kwotę 60tys.zł. Chciała wiedzieć, jaki był przychód MOSiR z tej formy wykonywania usług. Kończąc wypowiedź radna poprosiła o wyjaśnienie, co wynika z programu oszczędnościowego, który Dyrektor MOSiR obiecał przedstawić Komisji Rewizyjnej do dnia 11 grudnia br.



    Pan Marian Czarkowski – główny księgowy MOSiR odnosząc się do pytania dot. programu oszczędnościowego stwierdził, że MOSiR jako całość funkcjonuje zgodnie z obowiązującym prawem, zgodnie z podpisanymi umowami, standardami. Następnie wyjaśnił, że kwestia nadgodzin wynika m.in. z zatrudnienia tj. potrzeby zastępstwa gdy jeden z pracowników jest np. na zwolnieniu lekarskim. Dodał, że nadgodzin MOSiR nie planuje, jednak one występują, nie da się ich uniknąć przy trzyzmianowym trybie pracy, ciągłym. Muszą być zachowane przepisy bhp, kodeksu pracy, itd. Ponadto stwierdził, że najwięcej nadgodzin było tuż przed uruchomieniem pływalni nr 2 czy oddaniem do użytku stadionu, kiedy to konserwatorzy i ekipy sprzątające dopinały wszystko, by zdążyć na czas.



    Przewodniczący obrad zabierając głos w tym temacie stwierdził, że należy zwrócić uwagę na fakt, że w MOSiR jest bardzo duże zatrudnienie. Uważa, że należy je przeanalizować.


    Radny Andrzej Modzelewski zwrócił się z zapytaniem, kiedy zostaną oddane do użytku szatnie przy boisku bocznym.



    Pani Skarbnik wyjaśniła, że zostanie wykonany budynek szatni. Przetarg został już ogłoszony. Miasto otrzymało już dokumentację na wykonanie tego budynku. Jest to bardzo drogie zadanie. Na dziś kwota na ten cel zabezpieczona /w wydatkach niewygasłych/ to środki rzędu 400tys.zł. Jak przetarg zostanie rozstrzygnięty, środki zostaną uruchomione i zadanie będzie realizowane.



    Radny Andrzej Grzymała poprosił o informację, ile rocznie kosztuje MOSiR utrzymanie obiektu sportowo- rekreacyjnego przy ul. Konstytucji 3 Maja.



    Pan Marian Czarkowski – główny księgowy MOSiR wyjaśnił, że rocznie jest to kwota ok. 23-25tys.zł.



    Radny Andrzej Grzymała ponownie zabierając głos w tym temacie zwrócił się do Pana Czarkowskiego z zapytaniem czy MOSiR nie rozważał przekazania tych terenów ŁSM.



Pan Marian Czarkowski – główny księgowy MOSiR wyjaśnił, że MOSiR nie dysponuje tym majątkiem tylko Prezydent Miasta.



Radny Andrzej Modzelewski zwrócił się do Pana Mariana Czarkowskiego z zapytaniem, jaką zniżkę w % za korzystanie z obiektów sportowych mają łomżyńskie kluby sportowe?



Pan Marian Czarkowski – główny księgowy MOSiR wyjaśnił, że taką zniżkę otrzymał przede wszystkim ŁKS, który płaci tylko 25% przyjętej stawki. Dodał, że niewielką zniżkę otrzymał też Klub „Perspektywa”. Do udzielania zniżek uprawniony jest tylko Prezydent Miasta.



Więcej uwag w tym temacie komisja nie zgłosiła i w wyniku głosowania jednogłośnie – 7 głosami za przyjęła informację w powyższej sprawie.



Ad. 5


Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2011 rok wraz z autopoprawką Prezydenta Miasta z dnia 9.XII.2011r. w działach merytorycznie podległych komisji – druki nr 226, 226A, 226/1, 226B



Komisja nie zgłosiła uwag i w wyniku głosowania pozytywnie /5 głosami za, przy braku głosów przeciw i 2 wstrzymujących się/ zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2011 rok wraz z autopoprawką Prezydenta Miasta z dnia 9 grudnia br. w działach merytorycznie podległych komisji – zgodnie z drukiem nr 226B.



Ad. 6


Zaopiniowanie projektu budżetu miasta na 2012 rok – druk nr 205



    Radny Andrzej Modzelewski zabierając głos w tym punkcie obrad stwierdził, że rok temu podczas opiniowania budżetu na rok 2011 komisja zgłosiła do Prezydenta Miasta wniosek o zwiększenie % udziału środków na sport w budżecie miasta. W związku z powyższym zwrócił się do Pani Skarbnik z zapytaniem czy wniosek komisji został uwzględniony w projekcie budżetu na 2012 rok. Dodał, że realizacja wniosku komisji rozwiązałaby problem finansowy wszystkich łomżyńskich klubów sportowych.



    Pani Skarbnik wyjaśniła, że „kultura, kultura fizyczna i sport” ma na rok 2012 trzy procent środków w ogólnej puli budżetu miasta/8.296.466zł/, w roku ubiegłym był to 1%. Wniosek komisji został więc uwzględniony.



Radny Andrzej Modzelewski zwrócił się do Pani Skarbnik z zapytaniem, czy podanej kwocie jest też MOSiR.



Pani Skarbnik wyjaśniła, że tak.



Przewodniczący obrad zwrócił się do Pani Skarbnik z zapytaniem, czy w projekcie budżetu miasta na 2012 rok został uwzględniony wniosek komisji dotyczący zabezpieczenia środków na organizację Półmaratonu Łomżyńskiego.



Pani Mirosława Kluczek – Zastępca Prezydenta Miasta odnosząc się do w/w zapytania wyjaśniła, że Dyrektor MOSiR poinformował ja, że przewidział w planie pracy ośrodka na 2012 rok taki maraton w miesiącu maju. MOSiR będzie w stanie wygospodarować na ten cel kwotę ok. 10-15tys.zł.



Więcej uwag w tym temacie komisja nie zgłosiła i w wyniku głosowania pozytywnie /6 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 wstrzymującym się/ zaopiniowała projekt budżetu miasta na 2012 rok w działach merytorycznie podległych komisji.



Ad. 7


Sprawy różne:



1.    Pan Arkadiusz Samluk – Łomżyńskie Stowarzyszenie Sportów Ekstremalnych – poinformował komisję, że organizacja, którą reprezentuje jest zainteresowana otwarciem w Łomży odkrytego skateparu na terenie, który jest nieużytkiem, jest własnością dwóch właścicieli, tj. spółdzielni mieszkaniowej i MPEC. Spółdzielnia mieszkaniowa wyraziła zgodę na przekazanie tego terenu pod skytepark, natomiast MPEC z decyzją się wstrzymuje, żąda za dzierżawę terenu zapłaty. W związku z tym zwrócił się do komisji z prośbą o wsparcie działań.



Radna Elżbieta Rabczyńska odnosząc się do w/w wypowiedzi stwierdziła, że komisja pochwala inicjatywę, przyjmuje ją do wiadomości i prosi o przedstawienie na piśmie konkretnej propozycji, oczekiwań.



Pani Mirosława Kluczek – Zastępca Prezydenta Miasta wyjaśniła, że pismo w sprawie otwarcia w Łomży otwartego skateparku wpłynęło do Prezydenta Dobosza. Z informacji, jakie od Prezydenta Dobosza uzyskała wynika, że MPEC nie widzi problemu w nawiązaniu współpracy, że widzi nawet możliwość udzielenia pomocy technicznej przy realizacji skateparku jeśli zajdzie taka potrzeba. Kończąc wypowiedź skierowała Pana Arkadiusza Samluka do Pana Andrzeja Kiełczewskiego – Naczelnika Wydziału Rozwoju i Funduszy Zewnętrznych, który na polecenie Prezydenta Dobosza pokieruje tą sprawą.

 

2.    Przewodniczący obrad poruszył sprawę dofinansowania Łomżyńskiego Klubu Sportowego w roku 2012. Stwierdził, że jego zdaniem sport seniorski powinien być finansowany z promocji miasta.



Radny Konrad Haponik zabierając głos w w/w sprawie stwierdził, że nakład finansowy prywatny na działalność ŁKS, m.in. ze strony Prezesa ŁKS jest ogromny. Nie tylko miasto finansuje klub, ale i działacze klubu inwestują w niego swoje własne, bardzo duże pieniądze.  Fakt, że znalazły się osoby, dzięki którym ten klub prosperuje zobowiązuje komisję do zajęcia się tematem poważnie i podjęcia próby pomocy.



Radny Andrzej Modzelewski poparł wypowiedź przedmówcy. Stwierdził, że działacze ŁKS działają społecznie i wykładają prywatne środki na działanie klubu. Miasto musi wspomóc działalność klubu, by mógł on normalnie funkcjonować.



Radna Bernadeta Krynicka zwróciła się do Pani Prezydent Kluczek i Pani Naczelnik Grygo z zapytaniem, czy mają jakiś pomysł na wsparcie finansowe klubu.



Radny Mariusz Chrzanowski zabierając głos w dyskusji stwierdził, że budżet miasta na 2012 rok nie został jeszcze uchwalony. Rada może go tak ukształtować, że dotację ŁKS otrzyma. W trakcie roku budżetowego, po uchwaleniu budżetu jest to trudne, natomiast w trakcie kształtowania budżetu komisja może zawnioskować o taką dotację, która będzie satysfakcjonowała ŁKS. Dodał, że inne miasta, zbliżone wielkością do Łomży z promocji wydatkują dużo większe środki na sport. Sport jest też formą promocji miasta.



Pani Mirosława Kluczek – Zastępca Prezydenta Miasta odnosząc się do w/w wypowiedzi radnych stwierdziła, że budżet został tak ukształtowany, by miasto mogło realizować wszystkie zadania. Dodała, że w roku 2011 100tys.zł zostało z profilaktyki przeniesione na sport. Być może uda się to i w tym roku. Ponadto stwierdziła, że nie można porównywać budżetów miast, ich wydatków na poszczególne zadania tylko na zasadzie porównywania ich wielkości. Każde miasto ma swoje uwarunkowania i potrzeby i to one głównie decydują o tym, na co dane miasto jakie środki przeznacza. Osobiście wie jak ważny jest sport, docenia jego działaczy, ale przede wszystkim popiera sport młodzieżowy jako alternatywę spędzania wolnego czasu dzieci i młodzieży. Realia są takie, jakie są i jeśli komisja zaproponuje z jakiego działu, z jakiego zadania zaplanowanego na rok 2012 przesunąć środki na sport, zostanie to przeanalizowane.



Radna Elżbieta Rabczyńska zwróciła się z zapytaniem do obecnych na posiedzeniu komisji działaczy ŁKS, jakich środków oczekują od miasta w roku 2012.



Pan Jarosław Kulesza – Prezes ŁKS 1926 Łomża wyjaśnił, że w 2011 roku ŁKS otrzymał z miasta w sumie 110tys.zł i przynajmniej tej wielkości dotację chciałby uzyskać w roku 2012. Następnie poinformował komisję, że np. miasto Sokółka wydatkuje z promocji miasta bardzo duże środki na swój klub, a dodatkowo na każdy mecz klub otrzymuje dotację w wysokości 10tys.zł. Jest to ogromne wsparcie klubu, jak też ogromna promocja miasta. Odnosząc się do stadionu łomżyńskiego stwierdził, że żadnego klubu łomżyńskiego nie jest stać na korzystanie z niego. Na dziś ŁKS i „Perspektywa” wystąpiły o zniżki i je otrzymały i tylko one ze stadionu korzystają. Uważa więc, ze należy cennik dostosować do możliwości finansowych klubów. Lepiej jest zrobić realną cenę, która przyciągnie i lokalne kluby sportowe i podmioty z zewnątrz, niż odstraszać. Porównując cennik ostrołęcki i łomżyński takie wrażenie się odnosi. Kończąc wypowiedź zwrócił się do Komisji o wsparcie, o wygospodarowanie środków w budżecie na rok 2012 na ŁKS, w którym trenuje łomżyńska młodzież różne dyscypliny sportu i ma dzięki uprawianiu sportu alternatywę spędzania we właściwy sposób czasu wolnego.



    Pani Mirosława Kluczek – Zastępca Prezydenta Miasta ponownie zabierając głos w tym punkcie obrad stwierdziła, że miasto w miarę możliwości wspiera klub nie tylko poprzez dotację ale też m.in. udzielenie dużej ulgi za korzystanie ze stadionu. Ponadto wyjaśniła, że z wnioskami o zwiększenie dotacji trafia do niej wielu przedstawicieli różnych klubów i stowarzyszeń i każdy ma swoje racje, a budżet miasta jest taki jaki jest i należy tak podzielić środki, by wszyscy choć w części otrzymali wsparcie z  miasta.



    Pan Józef Babiel zabierając głos w dyskusji wyjaśnił, że w br. ze środków profilaktycznych wydzielona została pula środków na sport dzieci i młodzieży, co pozwoliło zwolnić środki w dziele „kultura fizyczna” na sport wyczynowy, seniorski. Dodał, że na najbliższej sesji Rada będzie podejmowała uchwałę w sprawie Łomżyńskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2012 rok, więc jeżeli w tym programie znajdą się radykalne zapisy, które przynajmniej wykażą wolę Rady, że sport dzieci i młodzieży jest najważniejszym działaniem profilaktycznym, to będzie to pozwalało i uprawomocniało Prezydenta Miasta, żeby szedł tą ścieżką, a tym samym blokując środki z tzw. „kapslowego” na sport dzieci i młodzieży uwolni się środki w kulturze fizycznej na sport seniorski, w tym na ŁKS. 



    Radny Andrzej Grzymała stwierdził, że ŁKS może napisać program profilaktyczny i przystąpić do otwartego konkursu ofert w ramach ŁPSiRPA i pozyskać w ten sposób środki na realizowane zadania. Dodał, że co roku z tzw. „kapslowego” jest coraz więcej pieniędzy w budżecie miasta i część ich zawsze zostaje, więc jest możliwość ubiegania się ŁKS o środki w ramach ŁPPiRPA.



    Komisja ustaliła, że jutro na posiedzeniu Komisji Rodziny, Opieki Społecznej i Zdrowia jako komisji wiodącej w temacie ŁPPiRPA zgłoszony zostanie wniosek o uzupełnienie zapisu, zgodnie z sugestiami przedstawionymi przez Pana Józefa Babiela.



    Więcej spraw różnych nie zgłoszono.


W związku z wyczerpaniem porządku dziennego Przewodniczący obrad zamknął posiedzenie komisji.

 

  • Data powstania: Data powstania: środa, 28 gru 2011 07:28
  • Data opublikowania: środa, 28 gru 2011 07:33
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej