Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 23 posiedzeniu w dniu 27 sierpnia 2012 roku

 

Komisja realizowała następujący porządek obrad:

 

1.    Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzeń Komisji

2.    Informacja na temat  przygotowania bazy sportowej i rekreacyjnej na terenie miasta przed nowym rokiem szkolnym - druk nr 371

3.    Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na rok 2012  - druk nr 368, 368A, 368/1, 368B

4.    Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie powołania przedstawiciela (delegata) mającego pełnić funkcję członka zwyczajnego w Stowarzyszeniu Szlak Wodny im. Króla Stefana Batorego - druk nr 367, 367A

5.    Sprawy różne.

Ad. 1

Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzeń Komisji

            Komisja nie wniosła uwag do protokołu nr 22/2012 z poprzedniego posiedzenia komisji i wyniku głosowania przyjęła go jednogłośnie – 6 głosami za.

Ad. 2

Informacja na temat  przygotowania bazy sportowej i rekreacyjnej na terenie miasta przed nowym rokiem szkolnym - druk nr 371

            Informację w powyższej sprawie przedstawili komisji: Pani Mirosława Kluczek – Zastępca Prezydenta Miasta oraz Pan Sławomir Grygo – p.o. Dyrektora MOSiR – zgodnie z drukiem nr 371 – w załączeniu do protokołu.

Głos w dyskusji w tym temacie zabrali:

            Radna Elżbieta Rabczyńska stwierdziła, że w przedłożonej Radzie informacji zawartej w tabeli brakuje rubryki informującej o terminie ostatecznego wykonania dotychczas niezrealizowanych zadań, przyczynach ich niezrealizowania, a także ostatecznym terminie wykonania.

            Pani Mirosława Kluczek – Zastępca Prezydenta Miasta wyjaśniła, że baza sportowa i rekreacyjna w niektórych obiektach jest w trakcie realizacji. Przedłożona Radzie informacja mówi o stanie wykonania prac na dzień 17 sierpnia br. Na jutrzejsze posiedzenie Komisji Edukacji i Kultury przygotowywana jest informacja uzupełniająca, w której dane będą bardziej aktualne – jaki jest stan realizacji poszczególnych zadań obecnie.

            Przewodniczący komisji – radny Andrzej Wojtkowski stwierdził, że komisja prosząc o informację na temat  przygotowania bazy sportowej i rekreacyjnej na terenie miasta przed nowym rokiem szkolnym miała na uwadze nie tylko obiekty będące w zarządzie MOSiR, ale także sale gimnastyczne, boiska i inne obiekty sportowe znajdujące się w użytkowaniu placówek oświatowych. Na spotkaniu poświęconym ustaleniu porządku sesji prosił o uzupełnienie informacji zawartej w druku nr 371 o dane dotyczące przygotowania boisk szkolnych i sal gimnastycznych do nowego roku szkolnego, czy bramki są właściwie umocowane, itd. Prosił o podanie informacji do których z tych obiektów były zgłaszane zastrzeżenia czy zalecenia, które z nich zostały już wykonane, a które są w trakcie realizacji, czy z jakich przyczyn zostaną naprawione w terminie późniejszym. Takiej uzupełniającej informacji jednak komisja nie otrzymała. Wyraził przekonanie, że kolejne informacje będą zawierały dane, o które prosił.

            Pani Mirosława Kluczek – Zastępca Prezydenta Miasta wyjaśniła, że dyrektorzy szkół podając informację na temat przygotowania obiektów którymi zarządzają do rozpoczęcia nowego roku szkolnego nie wyodrębniali szkoły od sali gimnastycznej czy boiska, tylko potraktowali obiekt jako całość. Stwierdziła, że jak podano w informacji w wielu obiektach jeszcze remonty trwają. Wiele z nich do 1 września zostanie ostatecznie zrobionych. Ten ostatni tydzień wakacji to czas na kończenie prac w wielu obiektach. Jeśli chodzi o zabezpieczenie obiektów sportowych, w tym właściwe zabezpieczenie bramek i innych urządzeń wyjaśniła, że do dyrektorów szkół wystosowane zostało zalecenie sprawdzenia tego wszystkiego jeszcze przed zakończeniem roku szkolnego, aby przed wakacjami skontrolowano to wszystko, aby w czasie wakacji, kiedy na obiektach nie będzie nauczycieli nic złego się nie zadziało. Tym bardziej dyrektorzy szkół po wakacjach muszą sprawdzić stan obiektów i urządzeń i w razie jakichkolwiek usterek, do 1 września muszą je usunąć.

            Przewodniczący komisji – radny Andrzej Wojtkowski stwierdził, że w informacji przedłożonej Radzie informacje podane na komisji przez panią Prezydent powinny się znaleźć, o takie uzupełnienie prosił.

            Radny Konrad Haponik zabierając głos w dyskusji poprosił o wyjaśnienie odpowiedzi na interpelację, jaką złożył w sprawie belki do rozbiegu na stadionie i odpowiedzi jaką w tej sprawie uzyskał, tj. że koszt naprawy będzie wynosił 12tys.zł.

            Pan Sławomir Grygo – p.o. Dyrektora MOSiR wyjaśnił, że na warunki łomżyńskie źle zostały zamocowane belki na rozbiegu, tj. na 13m i rzadko to jest wykorzystywane. Na potrzeby łomżyńskie odbicie powinno być umocowane na 11m. Wydział Inwestycji UM zwrócił się do wykonawcy z prośbą o podanie kosztu wykonania tego i jak podano radnemu w odpowiedzi jest to suma 12tys.zł netto. Dodał, że gdyby MOSiR mógł sam wykonać to zadanie, zamknąłby się w koszcie ok. 5-6 tys.zł. Jednak MOSiR we własnym zakresie nie może tego zrobić, bo rozbieg jest na gwarancji. Jeśli MOSiR sam wykonałby to, to wówczas cały rozbieg zostanie zdyskwalifikowany i nie będzie na niego gwarancji.

            Przewodniczący komisji – radny Andrzej Wojtkowski ponownie zabierając głos w dyskusji stwierdził, że komisja wnioskowała do Prezydenta Miasta o podwyższenie ogrodzeń boiska bocznego na stadionie, jednak do dnia dzisiejszego nic się w tym temacie nie zadziało. Dodał, że były już przypadki, że piłka wypadała na jezdnię, poza boisko, bo siatka jest za niska. Jest to niebezpieczne. Poprosił Dyrektora MOSiR o wyjaśnienie, czy planowane jest podwyższenie tej części ogrodzenia boiska.

            Pan Sławomir Grygo – p.o. Dyrektora MOSiR potwierdził, że piłkochwyty od strony ulicy Zjazd są za niskie. Prezydent Miasta zlecił Wydziałowi Inwestycji UM opracowanie koncepcji i przedstawienie kosztu wykonania podwyższenia tego ogrodzenia. Wykonanie tego jest na uwadze Prezydenta i MOSiR i jest niezbędne.

            Radna Bernadeta Krynicka stwierdziła, że sprawa tak nisko umieszczonych piłko chwytów na boisku d strony ulicy Zjazd została przez kogoś zaniedbana już na etapie projektu.

            Dyrektor MOSiR wyjaśnił, że nie przewidziano w projekcie kto na tym boisku będzie grał. Jeśli dzieci grają – ogrodzenie w pełni zabezpiecza, natomiast jeśli dorośli – nie.

Radna Bernadeta Krynicka ponownie stwierdziła, że jest to zaniedbanie i teraz miasto musi ponosić dodatkowe koszty.

            Radny Andrzej Grzymała zwrócił się z prośbą o uzupełnienie drogowskazu usytuowanego przy ul. Dwornej o tabliczkę wskazującą możliwość dojazdu na Stary Rynek. Takie oznakowanie w tym miejscu jest potrzebne. 

Więcej uwag w tym temacie Komisja nie zgłosiła i w wyniku głosowania informację na temat  przygotowania bazy sportowej i rekreacyjnej na terenie miasta przed nowym rokiem szkolnym - druk nr 371 przyjęła - 3 głosami za, przy 1 głosie przeciw i 2 głosach wstrzymujących.

Ad. 3

Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na rok 2012  - druk nr 368, 368A, 368/1, 368B

            Wniosek Prezydenta Miasta w sprawie zmian w budżecie na 2012 rok w działach merytorycznie podległych komisji przedstawiła Pani Grażyna Kołodziejska – Skarbnik Miasta – zgodnie z drukami nr 368, 368A, 368/1, 368B – w załączeniu do protokołu.

Głos w dyskusji zabrali:

            Przewodniczący obrad poprosił Dyrektora MOSiR o wyjaśnienie, skąd wynika potrzeba tak dużego dofinansowania MOSiR, z czego ono wynika i na jaki cel środki dodatkowe mają być przeznaczone.

            Pan Sławomir Grygo – p.o. Dyrektora MOSiR wyjaśnił, że potrzeba zwiększenia środków na działalność ośrodka wynika ze zwiększonej ilości imprez niż planowano, przez co wykonanie bezosobowego funduszu za I półrocze br. wyniosło ok. 92%. Fundusz ten był głównie skierowany na opłacenie dodatkowej nauki pływania, doszły przedszkola, nauka indywidualna, grupowa, gdzie zatrudnione były dodatkowe osoby do prowadzenia tych zajęć. Ponadto wprowadzone do zadań MOSiR dodatkowe imprezy również musiały być finansowane z funduszu bezosobowego na sędziowanie i opiekę lekarską. Zwiększona ilość zadań spowodowała tak duże wykonanie funduszu bezosobowego i potrzebę jego zwiększenia o kwotę prawie 55tys.zł. Dodał, że obecnie MOSiR poszukuje rozwiązań w tym zakresie, tj. partnerów, by wspólnie z nimi prowadzić organizację imprez i ograniczyć wydatki funduszu bezosobowego. W tym celu np. planuje prowadzić gry czy imprezy na orlikach wspólnie z TKKF. Porozumienie już zostało podpisane, dzięki czemu piłka nożna powinna się już samofinansować w 90%, tylko ok. 10% środków MOSiR będzie dokładał na ten cel. Największy problem jest na pływalniach. Jeśli MOSiR nie otrzyma dofinansowania, o jakim mowa w projekcie uchwały, będzie zmuszony zdecydowanie ograniczyć prowadzone formy na basenach, tj. prowadzić tylko te, które są prowadzone w ramach etatów. Dodał, że formy pozaetatowe są zarobkowymi formami. Inwestowane w nie pieniądze, zwracają się z nawiązką, bo są to formy odpłatne. Otrzymanie kwoty 55tys.zł z miasta pozwoli MOSiR przetrwać rok 2012. Następnie poinformował, że rozważana jest kwestia wprowadzenia działalności gospodarczej na pływalniach – albo przez godziny instruktorskie, albo instruktorzy będą otwierać działalność gospodarczą, wynajmować od MOSiR pływalnie na swoje zajęcia i rozliczać się - płacić MOSiR. Kończąc wypowiedź poprosił komisję o przychylność, o pozytywne zaopiniowanie proponowanego dofinansowania MOSiR. Dodał, że w przyszłym roku sytuacja radykalnie się zmieni dzięki działaniom, o których wcześniej informował, tj., że część zadań przejdzie na samofinansowanie – czyli piłka nożna, piłka siatkowa, piłka koszykowa. Jeżeli uda się wprowadzić działalność gospodarczą na pływalnie, sytuacja będzie jeszcze korzystniejsza.

            Radna Bernadeta Krynicka zwróciła się do Pani Skarbnik z zapytaniem, skąd będą pochodziły środki na dofinansowanie zadań proponowanych w omawianym projekcie uchwały, w tym na MOSiR prawie 55tys.zł, czy kwotę 147.177zł na pokrycie kosztów wynikających z wyroku sądu z powództwa Zielonej Architektury w ramach zadania „Modernizacja Stadionu Miejskiego”. Ponadto poprosiła o wyjaśnienie o jakie koszty chodzi z wyroku sądu dot. Zielonej Architektury, z czym są one związane, czego dotyczą?

            Pani Grażyna Kołodziejska – Skarbnik Miasta stwierdziła, że nie ma przy sobie wyroku sądu ale z tego co się orientuje kwota ta dotyczy umowy zawartej w 2006r. za roboty budowlane w ramach zadania ”Modernizacja stadionu miejskiego – I etap”. Jeżeli chodzi o pieniądze na dofinansowanie zadań wymienionych w projekcie uchwały wyjaśniła, że nastąpiło zwiększenie środków w budżecie miasta z tytułu: zwrotu rozliczenia dotacji za 2011r. z MPK, wpływu odsetek od nieterminowych wpłat i rozliczeń, nie wykorzystania środków w ramach wydatków niewygasających za 2011 rok – zapis & 1 ust. 1 wniosku Prezydenta Miasta w sprawie zmian w budżecie na 2012 rok dokładnie wskazuje proponowane zwiększenie dochodów własnych.

            Radny Konrad Haponik zwrócił się do Dyrektora MOSiR z zapytaniem czy proponowana w projekcie uchwały kwota 80tys.zł dla MOSiR „załatwi” sprawę tego roku, a w roku przyszłym jeśli stworzy się odpowiednie warunki do prowadzenia zajęć typowo komercyjnych, to sytuacja się nie powtórzy, tj. MOSiR nie będzie wnioskował o dodatkowe środki? Ponadto poprosił o wyjaśnienie, jaki % bezosobowego funduszu płac stanowią wydatki na prowadzenie zajęć nauki pływania na basenie.

             Pan Sławomir Grygo – p.o. Dyrektora MOSiR wyjaśnił, że bezosobowy fundusz płac na rok 2013 będzie zupełnie inaczej planowany niż na rok bieżący, więc uważa, że nie będzie problemu, że środków zabraknie. Jeżeli od nowego roku dojdą formy działalności gospodarczej, system rozgrywek zespołowych będzie realizowany wspólnie z TKKF i będzie dużo łatwiej dysponować bezosobowym funduszem płac. Następnie stwierdził, że ok. ¾ bezosobowego funduszu płac idzie na naukę pływania. Jednak te środki się zwracają, a jak wejdzie działalność gospodarcza zarobek dla miasta z tego tytułu będzie jeszcze większy. Ponadto stwierdził, że planuje się od nowego roku podwyżkę cen biletów na basen, gdyż wzrosła cena ogrzewania, cena wody – należy więc to uwzględnić i podnieść koszty wejść na basen o ok. 10%. Koszty utrzymania obu basenów są ogromne. Wejść na obie pływalnie w roku 2012 w sumie jest ok. 200 tysięcy, jednak gro wejść jest bezpłatnych, realizowanych w ramach procesu dydaktycznego.

            Radna Elżbieta Rabczyńska zabierając głos w tym punkcie nawiązała do tematu poruszonego przez radną Bernadetę Krynicką dot. wyroku sądu i zobowiązań nieplanowanych na ten rok. Stwierdziła, że jest zaniepokojona tym, że Pani Skarbnik jako finansista nie zna treści pozwu. Radca prawny posiada komplet dokumentów. Skoro jest wyrok, musiał być też pozew do sądu a Pani Skarbnik tematu nie zna, nie wie nawet dokładnie czego dotyczyła sprawa, a może należało się odwołać w tej sprawie do sądu wyższej instancji. W związku z tym wniosła aby komisja otrzymała kserokopię wyroku sądu wraz z pozwami i aby w tej sprawie Rada otrzymała szczegółowe wyjaśnienia na sesji.

            Radna Bernadeta Krynicka poparła wypowiedź przedmówczyni. Dodała, że niepokojące jest to, że Pani Skarbnik nie wie dokładnie za co tak dużą kwotę miasto musi zapłacić.

            Radny Andrzej Grzymała zabierając głos w dyskusji stwierdził poprosił Dyrektora MOSiR o wyjaśnienie dlaczego zabrakło pieniędzy, skoro planując budżet zabezpiecza się środki o jakiś % większe, uwzględnia się podwyżkę wody, ciepła, itp.

            Pan Marian Czarkowski – główny księgowy MOSiR wyjaśnił, że ośrodek dobrze zaplanował budżet, uwzględnił podwyżkę mediów, jednak wzrost znaczny zadań, jakie ośrodek realizował w porównaniu z rokiem ubiegłym spowodował wzrost wydatków funduszu bezosobowego i potrzebę dofinansowania. Ponadto poinformował, że budżet MOPS planowany jest we wrześniu roku poprzedniego, więc w tym czasie trudno na 100% przewidzieć jak zakończy się bieżący rok, a tym bardziej przyszły. MOSiR zaplanował o 10% wydatków więcej na 2012 rok niż wyniosły one w 2011 roku. Gdyby nie dodatkowe, nieprzewidziane imprezy / m.in. półmaraton, Night Power, dodatkowe zajęcia w przedszkolach, strefa kibica/, zaplanowana kwota byłaby wystarczająca. Te imprezy dały przychód, trafił on do kasy miasta i teraz MOSiR prosi o jego wypłacenie.

            Przewodniczący obrad podsumowując dyskusję stwierdził, że MOSiR ma pomysły na lepszą realizację zadań, na pozyskiwanie środków, więc i planowany na rok kolejny budżet nie spowoduje konieczności dofinansowania ośrodka w trakcie roku. Zwrócił się do komisji z prośbą o przychylenie się do prośby dyrektora i wniosku Prezydenta Miasta o pozytywne zaopiniowanie omawianego projektu uchwały. Dodał, że sprawa środków wynikających z wyroku sądu zostanie komisji na pewno wyjaśniona na sesji w środę. Następnie poddał pod głosowanie projekt uchwały.

W wyniku głosowania komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2012 rok – zgodnie z drukiem nr 368B – 5 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym, w działach merytorycznie podległych komisji.

 

Ad. 4

Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie powołania przedstawiciela (delegata) mającego pełnić funkcję członka zwyczajnego w Stowarzyszeniu Szlak Wodny im. Króla Stefana Batorego - druk nr 367, 367A

Wniosek Prezydenta Miasta w powyższej sprawie przedstawiła Pani Mariola Jabłonowska – Zastępca Naczelnika Wydziału Kultury, Promocji i Sportu – zgodnie z drukiem nr 367 – w załączeniu do protokołu.

Radna Elżbieta Rabczyńska poprosiła o wyjaśnienie, czy przystąpienie miasta do w/w stowarzyszenia będzie generowało koszty miasta.

Pani Mariola Jabłonowska – Zastępca Naczelnika Wydziału Kultury, Promocji i Sportu stwierdziła, że miasto do Stowarzyszenia Szlak Wodny im. Króla Stefana Batorego przystąpiło dnia 14 lipca 2010 roku i już wówczas podjęła ryzyko ponoszenia kosztów z tym związanych. Dodała, że zazwyczaj składka członkowska zależna jest od ilości mieszkańców miasta. Dokładny koszt udziału miasta w tym stowarzyszeniu na dzień dzisiejszy nie jest znany, nie jest to jeszcze ustalone. Nastąpi to po zawiązaniu się rady programowej stowarzyszenia.

Radny Andrzej Grzymała poprosił o wyjaśnienie, jakie wymierne efekty przyniesie miastu udział w w/w stowarzyszeniu.

Pani Mariola Jabłonowska – Zastępca Naczelnika Wydziału Kultury, Promocji i Sportu wyjaśniła, że udział miasta w stowarzyszeniu pozwoli na: wspólne pozyskiwanie środków /jako stowarzyszenie, a nie samo miasto/ na rozwój turystyki, promocję koncepcji szlaku, w tym odcinka Narwi, rozpromowanie turystyczne miasta jako wspólnego szlaku, zachęcenie tym turystów do zwiedzenia Łomży, itp.

Więcej uwag w tym temacie Komisja nie zgłosiła i w wyniku głosowania  jednogłośnie pozytywnie – 6 głosami za zaopiniowała projekt uchwały w sprawie powołania przedstawiciela (delegata) mającego pełnić funkcję członka zwyczajnego w Stowarzyszeniu Szlak Wodny im. Króla Stefana Batorego - druk nr 367A.

 

 

 

Ad. 5

Sprawy różne:

            Radny Konrad Haponik zwrócił się do Pani Prezydent z prośbą o informację dot. inwestycji wykonanej w Zespole Szkół Ekonomicznych i Ogólnokształcących, tj. co to jest za inwestycja, ile kosztowała, z jakich środków została wykonana.

            Pani Mirosława Kluczek – Zastępca Prezydenta Miasta wyjaśniła, że w ZSEiO wykonano remont sali gimnastycznej – zewnętrzny instalacji, jak też remont małej sali gimnastycznej i siłowni. Cały zakres prac szkoła wykonała z własnych środków, zaplanowanych w budżecie szkoły, a część za środki przez szkołę pozyskane z zewnątrz.

            Radna Bernadeta Krynicka zabierając głos w tym punkcie obrad na ręce Pani Prezydent złożyła gratulacje władzom miasta za zorganizowanie w Łomży imprezy NIGHT POWER.

            Więcej spraw różnych komisja nie zgłosiła. W związku z powyższym Przewodniczący obrad zamknął posiedzenie komisji.

 

 

  • Data powstania: Data powstania: wtorek, 11 wrz 2012 07:42
  • Data opublikowania: wtorek, 11 wrz 2012 07:44
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej