Na 24 posiedzeniu w dniu 10 września 2012 roku
Komisja realizowała następujący porządek obrad:
1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji
2. Wytypowanie przedstawiciela komisji do składu komisji stypendialnej powołanej w celu przeprowadzenia procedury kwalifikacyjnej złożonych wniosków o przyznanie stypendium Prezydenta Miasta Łomży za szczególne osiągnięcia naukowe i sportowe w roku szkolnym 2011/2012, dla uczniów oraz studentów I roku uczelni publicznych i niepublicznych
3. Zaopiniowanie sprawozdania z wykonania budżetu miasta Łomża za I półrocze 2012 roku /druk nr 374/ wraz z informacją kształtowania się Wieloletniej Prognozy Finansowej, w tym przebiegu realizacji przedsięwzięć za I półrocze 2012r. /druk nr 376/
4. Sprawy różne.
Ad. 1
Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji
Komisja nie wniosła uwag do protokołu nr 23/2012 z poprzedniego posiedzenia komisji i w wyniku głosowania przyjęła go 3 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym.
Ad. 2
Wytypowanie przedstawiciela komisji do składu komisji stypendialnej powołanej w celu przeprowadzenia procedury kwalifikacyjnej złożonych wniosków o przyznanie stypendium Prezydenta Miasta Łomży za szczególne osiągnięcia naukowe i sportowe w roku szkolnym 2011/2012, dla uczniów oraz studentów I roku uczelni publicznych i niepublicznych
Radny Konrad Haponik zgłosił kandydaturę radnego Andrzeja Wojtkowskiego.
Więcej kandydatur nie zgłoszono.
W wyniku głosowania komisja 4 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym wytypowała radnego Andrzeja Wojtkowskiego – Przewodniczącego Komisji do składu komisji konkursowej powołanej w celu przeprowadzenia procedury kwalifikacyjnej złożonych wniosków o przyznanie stypendium Prezydenta Miasta Łomży za szczególne osiągnięcia naukowe i sportowe w roku szkolnym 2011/2012, dla uczniów oraz studentów I roku uczelni publicznych i niepublicznych.
Ad. 3
Zaopiniowanie sprawozdania z wykonania budżetu miasta Łomża za I półrocze 2012 roku /druk nr 374/ wraz z informacją z kształtowania się Wieloletniej Prognozy Finansowej, w tym przebiegu realizacji przedsięwzięć za I półrocze 2012r. /druk nr 376/
Sprawozdanie z wykonania budżetu miasta za I półrocze 2012r. /druk nr 374/ w działach merytorycznie podległych komisji wraz z informacją z kształtowania się Wieloletniej Prognozy Finansowej, w tym przebiegu realizacji przedsięwzięć za I półrocze 2012r. /druk nr 376/ przedstawiła komisji Pani Grażyna Kołodziejska – Skarbnik Miasta.
Komisja nie wniosła uwag do sprawozdania z wykonania budżetu miasta za I półrocze 2012 roku, jak też do informacji z kształtowania się Wieloletniej Prognozy Finansowej, w tym przebiegu realizacji przedsięwzięć za I półrocze 2012r. i w wyniku głosowania zaopiniowała je pozytywnie – 4 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym.
Ad. 4
Sprawy różne:
W tym punkcie obrad komisja poruszyła następujące sprawy:
Radny Andrzej Modzelewski złożył wniosek w sprawie zabezpieczenie terenu przylegającego bezpośrednio do „Orlika” przy ul. Katyńskiej pod cele rekreacyjno-sportowe tak, aby w przyszłości można było teren ten wykorzystać pod budowę zespołu boisk sportowych.
W wyniku głosowania komisja wniosek przyjęła jednogłośnie – 5 głosami za i skierowała go do Prezydenta Miasta.
Ponadto radny Andrzej Modzelewski zwrócił się do Pani Prezydent z prośbą, aby merytoryczne służby urzędu opracowały wstępny, szacunkowy kosztorys budowy boiska ze sztuczną trawą i przedstawiły to komisji na jedno z najbliższych posiedzeń.
Ponadto komisja poruszyła sprawę związaną z zajęciami piłki nożnej na „Orliku” przy ul. Katyńskiej. Członkowie komisji zwrócili się do Dyrektora MOSiR z prośbą o wyznaczenie jednego pracownika ośrodka na kierownika obiektu, aby osoba ta pilnowała ładu i porządku na obiekcie, aby przede wszystkim zwracała uwagę i reagowała na niewłaściwe zachowania się młodzieży, na co skarżą się często rodzice małych dzieci, również tam przebywających.
Pan Sławomir Grygo – p.o. Dyrektora MOSiR wyjaśnił, że z ramienia MOSiR jest wyznaczony opiekun „Orlika” przy ul. Katyńskiej. Jest też druga osoba do pomocy, a poza tym jest na tym obiekcie obecne ciało społeczne, założyciele tej ligi piłki nożnej, którzy również mają wpływ na funkcjonowanie tego obiektu.
Ponadto Przewodniczący Komisji zwrócił się do Dyrektora MOSiR z prośbą o podanie informacji na temat przyczyn ogłoszenia konkursu na kierownika basenu, z jakich powodów kierownik basenu został odwołany itd.
Pan Sławomir Grygo – p.o. Dyrektora MOSiR wyjaśnił, że od połowy czerwca basen nr 2 pozostał bez kierownictwa. Kierownik pełniący obowiązki kierownika pływalni poszedł na zwolnienie lekarskie, na którym przebywa do dnia dzisiejszego, wobec czego trzeba było zatrudnić poprzedniego p.o. kierownika pływalni – Pana Krasowskiego. Wobec zaistniałej sytuacji, aby basen właściwie funkcjonował zdecydował się na ogłoszenie konkursu. Konkurs został rozpisany, jednak nie został rozstrzygnięty. Żadna kandydatura nie spełniała zapisanych w konkursie wymagań dot. wykształcenia. Kolejny konkurs wobec tego został rozpisany i zostały złagodzone parametry dot. wykształcenia. Pozostało w parametrach określone, że wykształcenie wyższe, bez określenia jakie. Wachlarz pracy na basenie jest bardzo szeroki, to bardzo odpowiedzialna i wymagająca znajomości tematu praca związana z obsługą bardzo nowoczesnego sprzętu oraz nadzór nad pracą 45 osób zatrudnionych na tej pływalni.
Radna Bernadeta Krynicka stwierdziła, że jeżeli nikt kompetentny nie zgłosi się do konkursu i ponownie przeprowadzony konkurs nie zostanie rozstrzygnięty, to uważa, że należy rozważyć awans jednego z pracowników, który na to stanowisko się nadaje, zna pracę. Taką osobę można zatrudnić na stanowisko koordynatora i wówczas nie ma potrzeby ogłaszania kolejnego konkursu. Dodała, że np. w szpitalu nie organizuje się już konkursu na ordynatora oddziału, a zatrudnia się jednego z lekarzy jako koordynatora oddziału i to nie wymaga konkursu. Tak samo w większych szpitalach, gdzie nie ma już pielęgniarek oddziałowych, które wyłaniano z konkursu. Są koordynatorki personelu średniego pielęgniarek zatrudniane w ramach zatrudnionego personelu, bez konkursu.
Pani Mirosława Kluczek – Zastępca Prezydenta Miasta zabierając głos w w/w sprawie stwierdziła, że jeśli w drugim konkursie nie uda się wyłonić kierownika pływalni, wówczas będzie rozważana sprawa innego rozwiązania tego problemu. Wszystko musi się odbyć zgodnie z obowiązującym prawem.
Następnie radna Elżbieta Rabczyńska zwracając się do Dyrektora MOSiR przypomniała, że w I półroczu br. na pływalni nr 2 przez jakiś czas nie było w sprzedaży karnetów. Z tego tytułu MOSiR poniósł koszty. W związku z typ zwróciła się do Dyrektora MOSiR z prośbą o informację z czyjej winy zabrakło karnetów i jakie konsekwencje poniosła osoba którą źle koordynowała pracą.
Pan Sławomir Grygo – p.o. Dyrektora MOSiR stwierdził, że sprawy nie zna. Wyjaśni to i przedłoży komisji informację w możliwie najbliższym terminie.
Kolejno Przewodniczący komisji zwrócił się do Pani Prezydent z prośbą dotyczącą rozważenia możliwości zmiany regulaminu przyznawania stypendiów polegającą na wydłużenia czasu składania wniosków na stypendia za osiągnięcia sportowe. Stwierdził, że zgodnie z obowiązującym regulaminem wnioski te można składać do 31 czerwca każdego roku, a w czasie wakacji odbywają się imprezy sportowe i młodzież w nich uczestnicząca osiąga bardzo dobre wyniki. Poprosił Panią Prezydent o rozważenie w/w propozycji.
Pani Mirosława Kluczek – Zastępca Prezydenta Miasta stwierdziła, że sprawę wydłużenia terminu składania wniosków o stypendia można rozważyć, gdyż rok szkolny zamyka się z końcem sierpnia. Dodała, że przeanalizuje dokładnie regulamin i wraz z prawnikami w/w wniosek rozważy.
Więcej spraw różnych nie zgłoszono.
W związku z wyczerpaniem porządku dziennego Przewodniczący obrad zamknął posiedzenie komisji.