Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 24 posiedzeniu w dniu 10 września 2012 roku

 

Komisja realizowała następujący porządek obrad:

 

1.    Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji

2.    Wytypowanie przedstawiciela komisji do składu komisji stypendialnej powołanej w celu przeprowadzenia procedury kwalifikacyjnej złożonych wniosków o przyznanie stypendium Prezydenta Miasta Łomży za szczególne osiągnięcia naukowe i sportowe w roku szkolnym 2011/2012, dla uczniów oraz studentów I roku uczelni publicznych i niepublicznych

3.    Zaopiniowanie sprawozdania z wykonania budżetu miasta Łomża za I półrocze 2012 roku /druk nr 374/ wraz z informacją kształtowania się Wieloletniej Prognozy Finansowej, w tym przebiegu realizacji przedsięwzięć za I półrocze 2012r. /druk nr 376/

4.    Sprawy różne.

 

Ad. 1

Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji

 

            Komisja nie wniosła uwag do protokołu nr 23/2012 z poprzedniego posiedzenia komisji i w wyniku głosowania przyjęła go 3 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym.

 

Ad. 2

Wytypowanie przedstawiciela komisji do składu komisji stypendialnej powołanej w celu przeprowadzenia procedury kwalifikacyjnej złożonych wniosków o przyznanie stypendium Prezydenta Miasta Łomży za szczególne osiągnięcia naukowe i sportowe w roku szkolnym 2011/2012, dla uczniów oraz studentów I roku uczelni publicznych i niepublicznych

 

            Radny Konrad Haponik zgłosił kandydaturę radnego Andrzeja Wojtkowskiego.

            Więcej kandydatur nie zgłoszono.

 

            W wyniku głosowania komisja 4 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym wytypowała radnego Andrzeja Wojtkowskiego – Przewodniczącego Komisji do składu komisji konkursowej powołanej w celu przeprowadzenia procedury kwalifikacyjnej złożonych wniosków o przyznanie stypendium Prezydenta Miasta Łomży za szczególne osiągnięcia naukowe i sportowe w roku szkolnym 2011/2012, dla uczniów oraz studentów I roku uczelni publicznych i niepublicznych.

Ad. 3

Zaopiniowanie sprawozdania z wykonania budżetu miasta Łomża za I półrocze 2012 roku /druk nr 374/ wraz z informacją z kształtowania się Wieloletniej Prognozy Finansowej, w tym przebiegu realizacji przedsięwzięć za I półrocze 2012r. /druk nr 376/

 

            Sprawozdanie z wykonania budżetu miasta za I półrocze 2012r. /druk nr 374/ w działach merytorycznie podległych komisji wraz z informacją z kształtowania się Wieloletniej Prognozy Finansowej, w tym przebiegu realizacji przedsięwzięć za I półrocze 2012r. /druk nr 376/ przedstawiła komisji Pani Grażyna Kołodziejska – Skarbnik Miasta.

            Komisja nie wniosła uwag do sprawozdania z wykonania budżetu miasta za I półrocze 2012 roku, jak też do informacji z kształtowania się Wieloletniej Prognozy Finansowej, w tym przebiegu realizacji przedsięwzięć za I półrocze 2012r. i w wyniku głosowania zaopiniowała je pozytywnie – 4 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym.

 

Ad. 4

Sprawy różne:

 

W tym punkcie obrad komisja poruszyła następujące sprawy:

Radny Andrzej Modzelewski złożył wniosek w sprawie zabezpieczenie terenu przylegającego bezpośrednio do „Orlika” przy ul. Katyńskiej pod cele rekreacyjno-sportowe tak, aby w przyszłości można było teren ten wykorzystać pod budowę zespołu boisk sportowych.

W wyniku głosowania komisja wniosek przyjęła jednogłośnie – 5 głosami za i skierowała go do Prezydenta Miasta.

Ponadto radny Andrzej Modzelewski zwrócił się do Pani Prezydent z prośbą, aby merytoryczne służby urzędu opracowały wstępny, szacunkowy kosztorys budowy boiska ze sztuczną trawą i przedstawiły to komisji na jedno z najbliższych posiedzeń.

Ponadto komisja poruszyła sprawę związaną z zajęciami piłki nożnej na „Orliku” przy ul. Katyńskiej. Członkowie komisji zwrócili się do Dyrektora MOSiR z prośbą o wyznaczenie jednego pracownika ośrodka na kierownika obiektu, aby osoba ta pilnowała ładu i porządku na obiekcie, aby przede wszystkim zwracała uwagę i reagowała na niewłaściwe zachowania się młodzieży, na co skarżą się często rodzice małych dzieci,  również tam przebywających.

Pan Sławomir Grygo – p.o. Dyrektora MOSiR wyjaśnił, że z ramienia MOSiR jest wyznaczony opiekun „Orlika” przy ul. Katyńskiej. Jest też druga osoba do pomocy, a poza tym jest na tym obiekcie obecne ciało społeczne, założyciele tej ligi piłki nożnej, którzy również mają wpływ na funkcjonowanie tego obiektu.

Ponadto Przewodniczący Komisji zwrócił się do Dyrektora MOSiR z prośbą o podanie informacji na temat przyczyn ogłoszenia konkursu na kierownika basenu, z jakich powodów kierownik basenu został odwołany itd.

Pan Sławomir Grygo – p.o. Dyrektora MOSiR wyjaśnił, że od połowy czerwca basen nr 2 pozostał bez kierownictwa. Kierownik pełniący obowiązki kierownika pływalni poszedł na zwolnienie lekarskie, na którym przebywa do dnia dzisiejszego, wobec czego trzeba było zatrudnić poprzedniego p.o. kierownika pływalni – Pana Krasowskiego. Wobec zaistniałej sytuacji, aby basen właściwie funkcjonował  zdecydował się na ogłoszenie konkursu. Konkurs został rozpisany, jednak nie został rozstrzygnięty. Żadna kandydatura nie spełniała zapisanych w konkursie wymagań dot. wykształcenia. Kolejny konkurs wobec tego został rozpisany i zostały złagodzone parametry dot. wykształcenia. Pozostało w parametrach określone, że wykształcenie wyższe, bez określenia jakie. Wachlarz pracy na basenie jest bardzo szeroki, to bardzo odpowiedzialna i wymagająca znajomości tematu praca związana z obsługą bardzo nowoczesnego sprzętu oraz nadzór nad pracą 45 osób zatrudnionych na tej pływalni.

Radna Bernadeta Krynicka stwierdziła, że jeżeli nikt kompetentny nie zgłosi się do konkursu i ponownie przeprowadzony konkurs nie zostanie rozstrzygnięty, to uważa, że należy rozważyć awans jednego z pracowników, który na to stanowisko się nadaje, zna pracę. Taką osobę można zatrudnić na stanowisko koordynatora i wówczas nie ma potrzeby ogłaszania kolejnego konkursu. Dodała, że np. w szpitalu nie organizuje się już konkursu na ordynatora oddziału, a zatrudnia się jednego z lekarzy jako koordynatora oddziału i to nie wymaga  konkursu. Tak samo w większych szpitalach, gdzie nie ma już pielęgniarek oddziałowych, które wyłaniano z konkursu. Są koordynatorki personelu średniego pielęgniarek zatrudniane w ramach zatrudnionego personelu, bez konkursu.

Pani Mirosława Kluczek – Zastępca Prezydenta Miasta zabierając głos w w/w sprawie stwierdziła, że jeśli w drugim konkursie nie uda się wyłonić kierownika pływalni, wówczas będzie rozważana sprawa innego rozwiązania tego problemu. Wszystko musi się odbyć zgodnie z obowiązującym prawem.

Następnie radna Elżbieta Rabczyńska zwracając się do Dyrektora MOSiR przypomniała, że w I półroczu br. na pływalni nr 2 przez jakiś czas nie było w sprzedaży karnetów. Z tego tytułu MOSiR poniósł koszty. W związku z typ zwróciła się do Dyrektora MOSiR z prośbą o informację z czyjej winy zabrakło karnetów i jakie konsekwencje poniosła osoba którą źle koordynowała pracą.

Pan Sławomir Grygo – p.o. Dyrektora MOSiR stwierdził, że sprawy nie zna. Wyjaśni to i przedłoży komisji informację w możliwie najbliższym terminie.

Kolejno Przewodniczący komisji zwrócił się do Pani Prezydent z prośbą dotyczącą rozważenia możliwości zmiany regulaminu przyznawania stypendiów polegającą na wydłużenia czasu składania wniosków na stypendia za osiągnięcia sportowe. Stwierdził, że zgodnie z obowiązującym regulaminem wnioski te można składać do 31 czerwca każdego roku, a w czasie wakacji odbywają się imprezy sportowe i młodzież w nich uczestnicząca osiąga bardzo dobre wyniki. Poprosił Panią Prezydent o rozważenie w/w propozycji.

 Pani Mirosława Kluczek – Zastępca Prezydenta Miasta stwierdziła, że sprawę wydłużenia terminu składania wniosków o stypendia można rozważyć, gdyż rok szkolny zamyka się z końcem sierpnia. Dodała, że przeanalizuje dokładnie regulamin i wraz z prawnikami w/w wniosek rozważy.

Więcej spraw różnych nie zgłoszono.

W związku z wyczerpaniem porządku dziennego Przewodniczący obrad zamknął posiedzenie komisji.

 

 

  • Data powstania: Data powstania: wtorek, 25 wrz 2012 07:42
  • Data opublikowania: wtorek, 25 wrz 2012 07:43
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej