Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 28 posiedzeniu w dniu 13 grudnia 2012 roku

 

Komisja realizowała następujący porządek obrad:

 

1.    Przyjęcie protokołu nr 27/2012 z poprzedniego posiedzenia Komisji

2.    Informacja o stanie organizacyjnym i finansowym MOSiR – sprawozdanie z działalności MOSiR za 10 miesięcy 2012 roku druk - nr 446

3.    Przyjęcie Planu Pracy Komisji oraz propozycji tematów na sesje Rady Miejskiej na 2013 rok

4.    Sprawy różne.

 

Ad. 1

Przyjęcie protokołu nr 27/2012 z poprzedniego posiedzenia Komisji

 

            Komisja nie wniosła uwag do protokołu nr 27/2012 z poprzedniego posiedzenia i w wyniku głosowania przyjęła go jednogłośnie – 5 głosami za.

 

Ad. 2

Informacja o stanie organizacyjnym i finansowym MOSiR – sprawozdanie z działalności MOSiR za 10 miesięcy 2012 roku druk - nr 446

 

            Informację o stanie organizacyjnym i finansowym MOSiR – sprawozdanie z działalności MOSiR za 10 miesięcy 2012 roku przedstawił Pan Sławomir Grygo – p.o. Dyrektora MOSiR – zgodnie z drukiem nr 446 – w załączeniu do protokołu.

 

Głos w dyskusji w tym punkcie obrad zabrali:

 

            Radna Bernadeta Krynicka poprosiła o wyjaśnienie kwestii siedzisk na trybunie dla VIP, jak też o przedstawienie % udziału dochodów do kosztów MOSiR.

             Pan Sławomir Grygo – p.o. Dyrektora MOSiR wyjaśnił, że Wydział Inwestycji UM ma pewną koncepcję dot. siedzisk na trybunach dla VIP. W nowym sezonie siedziska zostaną tak zamontowane, że będzie się na nich wygodnie siedziało.

            Pan Marian Czarkowski – główny księgowy MOSiR odnosząc się do zapytania radnej Krynickiej wyjaśnił, że 25% ogólnego budżetu MOSiR pokrywa własnymi dochodami. Dodał, że duża część kosztów MOSiR stanowi dochód miasta. MOSiR jest jednym z największych płatników podatku od nieruchomości oraz podatku za trwały zarząd.

            Radny Konrad Haponik zwrócił uwagę, że tak małe dochody MOSiR w stosunku do kosztów ponoszonych przez ośrodek wynika m.in. z uchwał podjętych przez Radę dot. bezpłatnych zajęć lekcyjnych na pływalniach dla uczniów przedszkoli i szkół łomżyńskich. Należy wziąć to pod uwagę.

            Radny Andrzej Modzelewski poprosił o wyjaśnienie, czy można wprowadzić karnety na górną część pływalni / przy ul. Wyszyńskiego i powiązać to z częścią dolną. Ponadto poddał pod rozwagę umieszczenie - do czasu uruchomienia części gastronomicznej, w budynku tej pływalni automatu do napojów, batonów. Takie rozwiązanie dałoby dodatkowy dochód, a przede wszystkim osoby korzystające z urządzeń znajdujących się na pływalni miałyby możliwość się czegoś napić.

            Radna Elżbieta Rabczyńska zabierając głos w dyskusji nawiązała do wypowiedzi radnego Konrada Haponika dot. darmowych wejść na pływalnię przez grupy przedszkolne i szkolne. Zwróciła się do przedstawicieli MOSiR z zapytaniem, czy jest możliwość podania konkretnej kwoty kosztów wydatkowanych przez MOSiR na daną placówkę przedszkolną i szkolną w danym miesiącu z wyszczególnieniem ilości dzieci, godzin i kosztów obsługi. Takie wyliczenie pokazałoby ile środków w danym miesiącu dołożył MOSiR /miasto/ do konkretnej placówki oświatowej.

            Pan Marian Czarkowski – główny księgowy MOSiR wyjaśnił, że istnieje możliwość dokonania takiego wyliczenia. MOSiR i jeżeli komisja sobie życzy, takie wyliczenie na kolejną komisję przygotuje.

            Radna Bernadeta Krynicka odnosząc się do w/w wypowiedzi stwierdziła, że w podanej radnym informacji dane dot. ilości bezpłatnych wejść zostały podane. Podana jest również cena biletów. Wystarczy te dane zastosować, dokonać stosownych obliczeń i będzie wiadomo ile ogólnie do bezpłatnych wejść miasto dokłada. Nie widzi potrzeby wyszczególniania tych danych na konkretne placówki. Wystarczą dane globalne – ile MOSiR by zarobił na bezpłatnych wejściach.  

            Następnie Pan Sławomir Grygo – p.o. Dyrektora MOSiR odnosząc się do kwestii umieszczenia automatów z napojami na pływalni wyjaśnił, że celowo takich urządzeń nie montowano, bo cały czas liczy na to, że w końcu zostanie uruchomiony lokal gastronomiczny i tam osoby korzystające z pływalni będą mogły napoje kupić. Wszystko jest na dobrej drodze i prawdopodobnie w styczniu, lutym 2013 roku gastronomia na pływalni nr 2 rozpocznie swoją działalność.

            Radny Konrad Haponik ponownie zabierając głos w tym punkcie obrad wyraził słowa uznania do pracy Pana Sławomira Grygo. Stwierdził, że w okresie czasu, w którym Pana Grygo zarządza MOSiR wiele rzeczy zostało zrobionych, w tym na stadionie, na pływalniach. Świadczy to o tym, że jeżeli ktoś chce pracować, podchodzi solidnie do swoich obowiązków, to efekty są widoczne.

            Kolejno głos w dyskusji zabrał Przewodniczący obrad – radny Andrzej Wojtkowski. Odniósł się do kwestii bezpłatnych wejść na basen obowiązujących na podstawie uchwał podjętych przez Radę. Poddał pod rozwagę odejście od bezpłatnych wejść na pływalnie przez dzieci z przedszkoli oraz uczniów łomżyńskich szkół, a zastosowanie symbolicznej opłaty. Zdaniem radnego rodzice płacą za różne zajęcia, w których uczestniczą ich dzieci i są to bardzo wysokie opłaty. Uważa więc, że gdyby zapłacili np. 5zł za naukę pływania, to nic by się nie stało. Nie uszczupliłoby to budżetu rodziny, a MOSiR by na tym zarabiał, odciążyłby tym samym budżet miasta.

            Pan Sławomir Grygo – p.o. Dyrektora MOSiR stwierdził, że obawiałby się wprowadzenia opłaty za basen, o której mówił Przewodniczący obrad. W sytuacji, gdy szkoły liczą każdy grosz obawia się, że uczniowie na basen przestaną przychodzić.

            Pani Prezydent odnosząc się do w/w wypowiedzi stwierdziła, że należy propozycję Przewodniczącego obrad rozważyć, przeanalizować „za” i „przeciw”. Jest Rada Sportu, temat przedyskutuje.

            Radna Bernadeta Krynicka zabierając głos w kwestii poruszonej przez Przewodniczącego Komisji stwierdziła, że w innych miastach dzieci i młodzież bezpłatnie korzysta z lekcji nauki pływania realizowanych w ramach zajęć szkolnych. Uważa, że w Łomży ten przywilej dzieciom też się należy. Nie jest rolą Rady zabieranie pieniędzy z rodzinnych portfeli. Takim rozwiązaniem budżetu MOSiR ani budżetu miasta się nie uratuje. Dzieci przestaną w ogóle chodzić na basen.

            Następnie Przewodniczący obrad, odnosząc się do przedłożonej informacji z działalności MOSiR stwierdził, że popiera stanowisko radnego Haponika, że w ośrodku wiele dobrego się zadziało w czasie, gdy zarządza nim Pan Sławomir Grygo. Wyraził nadzieję, że w nowym roku Pan Dyrektor podejmie kolejne działania, które przyczynią się do zwiększenia dochodów MOSiR. Następnie zwrócił się do Pani Prezydent z prośbą o podjęcie działań zmierzających wymiany okien w trzech pomieszczeniach znajdujących się w dolnej części pływalni nr 2. Znajduje się tam m.in. pomieszczenie Pani Kierownik basenu. Okna te są nie otwierane, brak jest wentylacji w tych pomieszczeniach. Poprosił o pozytywne rozwiązanie tego problemu.

            Radny Andrzej Modzelewski zabierając głos w kwestii małych dochodów MOSiuR stwierdził, że MOSiR nie jest instytucją komercyjną. Ani radni ani społeczeństwo Łomży nie powinno mieć pretensji o to, że działalność MOSiR należy dofinansowywać. Jest to instytucja, która spełnia funkcje społeczne, na rzecz mieszkańców i dzięki temu wiele w mieście się dzieje w dziedzinie sportu. W mieście jest wiele pięknych obiektów – baseny, korty, ścianka wspinaczkowa i wiele innych, z których wszyscy mieszkańcy mogą korzystać.

            Pan Sławomir Grygo – p.o. Dyrektora MOSiR odnosząc się do sprawy związanej z koniecznością wymiany okien w trzech pomieszczeniach na pływalni nr 2 wyjaśnił, że temat został zgłoszony do Wydziału Rozwoju i Funduszy Zewnętrznych UM. O podjętych działaniach i możliwości realizacji komisja zostanie powiadomiona. Następnie podziękował komisji za słowa uznania i ciepłe słowa uznania za wykonywaną pracę. Stwierdził, że zawdzięcza je podległym pracownikom. Dodał, że nie miał kłopotów z zarządzaniem MOSiR-em. Wszyscy pracownicy starają się pracować jak najlepiej. Kończąc wypowiedź podziękował komisji za współpracę i poinformował, że od tej chwili jego uprawnienia jako p.o. Dyrektora MOSiR wygasają. Od jutra wraca ze zwolnienia lekarskiego Dyrektor Zbigniew Sasinowski.

            Więcej uwag w tym temacie komisja nie zgłosił. Informację określoną drukiem nr 446 przyjęła przez aklamację.

Ad. 3

Przyjęcie Planu Pracy Komisji oraz propozycji tematów na sesje Rady Miejskiej na 2013 rok

 

 

            Komisja nie wniosła uwag do zaproponowanego przez Przewodniczącego planu pracy komisji oraz do propozycji tematów na sesje Rady Miejskiej  na 2013 rok i w wyniku głosowania jednogłośnie – 6 głosami za przyjęła następujący plan pracy /pogrubioną czcionką zaznaczono tematy na sesje/:

Styczeń – luty

1.    Przyjęcie planu pracy Komisji na 2013 rok oraz tematów na sesje Rady Miejskiej

2.    Informacja Prezydenta Miasta o zakończonym I etapie inwestycji „Bulwary Miejskie” - plan zagospodarowania dla celów turystycznych i rekreacyjnych

3.    Informacja o zgrupowaniach, obozach sportowych organizowanych przez UKS-y, kluby sportowe dotowane przez miasto Łomża podczas ferii zimowych 2013

4.    Informacja o majątku zarządzanym przez MOSiR - zawarte użyczenia, umowy najmu – pozyskiwane  dochody w ostatnich 3 latach

 

Marzec – Kwiecień

1.    Zaopiniowane sprawozdania z wykonania budżetu miasta za 2012 rok w działach merytorycznie podległych komisji

2.    Informacja Prezydenta Miasta na temat współpracy z LOT Ziemi Łomżyńskiej i organizacjami pozarządowymi działającymi w zakresie turystyki

3.    Przegląd i ocena obiektów sportowych i rekreacyjnych podległych MOSiR.

4.    Informacja Prezydenta Miasta na temat przyznanych dotacji klubom sportowym i stowarzyszeniom na 2013 rok i mechanizmy ich dotowania - pozyskiwane środki w ostatnich 3 latach

5.    Informacja dotycząca realizacji projektu – Domek Pastora – związana z jego przeznaczeniem i funkcjonowaniem

 

Maj – Czerwiec

1.    Informacja o przygotowaniu klubów sportowych i stowarzyszeń turystycznych dotowanych przez m. Łomża do obozów, zgrupowań wakacyjnych

2.    Informacja o przygotowaniu obiektów sportowych i rekreacyjnych do remontów podczas wakacji

3.    Analiza regulaminu stypendiów sportowych przyznawanych przez Prezydenta Miasta

4.    Informacja o organizacji i przebiegu imprez sportowych, rekreacyjnych i turystycznych w mieście Łomża

5.    Informacja z zakresu promocji miasta związanej z turystyką

 

Lipiec – Sierpień

1.    Ocena realizacji budżetu miasta Łomży za I półrocze 2013r. w działach merytorycznie podległych Komisji

2.    Informacja o przygotowaniu obiektów sportowych i rekreacyjnych do nowego sezonu

3.    Informacja o stanie sportu łomżyńskiego – debata

 

Wrzesień – październik

1.    Propozycje i analiza wniosków Komisji dotyczących budżetu na 2014r.

2.    Analiza możliwości powstania strategii turystyki dla Łomży

3.    Informacja dotycząca stowarzyszeń, klubów sportowych (sekcje sportowe, ilość zawodników, instruktorzy, trenerzy, osiągnięte sukcesy, turnieje ogólnopolskie, międzynarodowe, ligi międzywojewódzkie)

 

Listopad – Grudzień

1.    Zaopiniowanie Rocznego Programu Współpracy miasta Łomży z Organizacjami Pozarządowymi oraz Podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2013 rok

2.    Informacja o stanie organizacyjnym i finansowym MOSiR

3.    Zaopiniowane projektu budżetu miasta na 2014 r. w działach podległych Komisji

 

Ad. 4

Sprawy różne:

 

            Komisja nie zgłosiła żadnych spraw w tym punkcie obrad.

            W związku z wyczerpaniem porządku dziennego Przewodniczący obrad zamknął posiedzenie komisji.

Na tym protokół zakończono

 

 

 

  • Data powstania: Data powstania: środa, 16 sty 2013 08:33
  • Data opublikowania: środa, 16 sty 2013 08:36
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej