Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 31 posiedzeniu w dniu 22 kwietnia 2013 roku

 

Komisja realizowała następujący porządek obrad:

 

  1. Przyjęcie protokołu nr 30/13 z poprzedniego posiedzenia komisji
  2. Sprawozdanie z realizacji Rocznego Programu Współpracy Miasta Łomży z Organizacjami Pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art.3 ust.3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie za 2012 rok. /druk nr 507/
  3. Informacja Prezydenta Miasta na temat współpracy z LOT Ziemi Łomżyńskiej i organizacjami pozarządowymi działającymi w zakresie turystyki /druk nr  504/
  4. Informacja Prezydenta Miasta na temat przyznanych dotacji klubom sportowym i stowarzyszeniom w latach 2011 – 2013 /druk nr 508/
  5. Informacja dotycząca realizacji projektu „Domek Pastora – centrum aktywności  turystycznej i kulturalnej" związana z jego przeznaczeniem i funkcjonowaniem /druk nr 501/
  6. Sprawy różne

 

Ad. 1

Przyjęcie protokołu nr 30/13 z poprzedniego posiedzenia komisji

 

Komisja nie wniosła uwag do protokołu nr 30/13 z poprzedniego posiedzenia i w wyniku głosowania przyjęła go jednogłośnie – 4 głosami za.

 

Ad. 2

Sprawozdanie z realizacji Rocznego Programu Współpracy Miasta Łomży z Organizacjami Pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art.3 ust.3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie za 2012 rok - druk nr 507

 

Sprawozdanie w w/w sprawie przedstawiła komisji Pani Ewa Grygo – Naczelnik Wydziału Kultury, Promocji i Sportu – zgodnie z drukiem nr 507 – w załączeniu do protokołu.

Przewodniczący obrad zabierając głos w tym temacie poprosił o wyjaśnienie dot. środków na turystykę, tj. czy kwota 73.650zł ma być przeznaczona na plażę miejską?

Pani Ewa Grygo – Naczelnik Wydziału Kultury, Promocji i Sportu wyjaśniła,  że ponad 60tys.zł przeznaczone jest na kąpielisko miejskie. Reszta kwoty na PTTK i ZHP – na formy typu zloty, rajdy, spływy organizowane przez te jednostki.

Następnie Przewodniczący komisji stwierdził, że z przedłożonego sprawozdania wynika, że w 2012 roku PCK otrzymało dość dużo pieniędzy. Poprosił o wyjaśnienie na jaki cel te środki PCK wydatkowało.

Pani Mirosława Matejkowska – inspektor Wydziału Spraw Społecznych i Zdrowia wyjaśniła, że w ramach profilaktyki alkoholowej w 2012r. TPD złożyło dwie oferty. Otrzymało dofinansowanie w kwocie 80tys.zł na funkcjonowanie całorocznej świetlicy oraz wypoczynku letniego dla dzieci z rodzin z problemem alkoholowym. Natomiast drugi program, na który TPD otrzymało dofinansowanie w kwocie 4tys.zł. dotyczył zorganizowania wigilii dla dzieci ze świetlic prowadzonych przez TPD. Oprócz tego stowarzyszenie to otrzymało dofinansowanie na promowanie zdrowego stylu życia poprzez prowadzenie zajęć korekcyjnych dla dzieci z zaburzonym rozwojem somatycznym. Program ten TPD realizuje od wielu lat. Biorą w nim udział dzieci z rodzin dysfunkcyjnych.

Radny Andrzej Modzelewski stwierdził, że od lat wiadomo, że potrzeby klubów i stowarzyszeń są o wiele większe niż środki na to przeznaczane z budżetu miasta. Komisja wniosek w tej sprawie zgłaszała już dwa lata temu ale nic w tej kwestii się nie zmieniło. W związku z tym zwrócił się do Pani Prezydent z zapytaniem czy istnieje szansa na zwiększenie tych środków.

Pani Mirosława Kluczek – Zastępca Prezydenta Miasta stwierdziła, że jest możliwe zwiększenie środków na kluby i stowarzyszenia sportowe, pod warunkiem, że Rada uchwali je w budżecie. Dodała, że w bieżącym roku na wszystkie zadania zawarte w budżecie zmniejszone zostały środki o 5%. Potrzeby finansowe są ogromne nie tylko na sport ale na inne dziedziny też, jednak brak jest środków i zadania są realizowane w takim zakresie, na ile pozwala budżet miasta.

Więcej uwag i zapytań w tym temacie komisja nie zgłosiła i w wyniku głosowania jednogłośnie - 4 głosami za przyjęła sprawozdanie   z realizacji Rocznego Programu Współpracy Miasta Łomży z Organizacjami Pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art.3 ust.3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie za 2012 rok – zgodnie z drukiem nr 507.

 

Ad. 3

Informacja Prezydenta Miasta na temat współpracy z LOT Ziemi Łomżyńskiej i organizacjami pozarządowymi działającymi w zakresie turystyki - druk nr  504

 

Informację Prezydenta Miasta na temat współpracy z LOT Ziemi Łomżyńskiej i organizacjami pozarządowymi działającymi w zakresie turystyki przedstawiła Pani Mariola Jabłonowska – Zastępca Naczelnika Wydziału Kultury, Promocji i Sportu – zgodnie z drukiem nr 504 – w załączeniu do protokołu.

Kolejno głos w tym punkcie obrad zabrał Pan Andrzej Skarzyński – Prezes LOT ZŁ. Wyjaśnił, że LOT ZŁ jest organizacją makroregionalną, a powstała w roku 2009 w celu wspierania miasta i ościennych gmin w zakresie promowania turystyki. Stwierdził, że w roku 2011 działalność LOT i współpraca z miastem nieco się ograniczyła ze względu na koszty. LOT w 2011 roku na rzecz LOT ZŁ został przekazany Dom Pastora. Wg obecnego zarządu LOT ZŁ nie była to dobra decyzja, bo tak malej organizacji jaką jest LOT ZŁ nie było stać na jego utrzymanie. Dzięki dobrej współpracy i życzliwości obecnych władz miasta LOT przekazał ponownie Dom Pastora na rzecz miasta. LOT nie miał pieniędzy na utrzymanie obiektu, na jego remont pomimo tego, że za składki członkowskie wykonana została już dokumentacja techniczna na jego remont. LOT nie miał pieniędzy na działalność, dlatego też współpraca z miastem i działalność organizacji w ostatnim czasie była bardzo ograniczona.  Nowy zarząd LOT skupił się na opracowaniu i wydaniu przewodnika „Łomża, ziemia łomżyńska i okolice”. Informator ten w niedługim czasie zostanie wydany i będzie służył mieszkańcom i turystom odwiedzającym Łomżę i okolice do poznania historii regionu, zabytków, szlaków turystycznych, itp. Ponadto poinformował, że LOT otworzył certyfikowany punkt informacji turystycznej. Dzięki temu otrzymał od PROT info kiosk i wejdzie w sieć ogólnopolskiej sieci informacji turystycznej.

Kolejno głos w dyskusji zabrała Pani Mirosława Kluczek – Zastępca Prezydenta Miasta. Wyraziła nadzieję, że współpraca między miastem a LOT się ułoży, bo wszystkim na tym zależy. Uważa, że nie należy patrzeć na to co kto zrobił i kto jakie zasługi sobie przypisuje, bo to nie o to chodzi. Wyraziła nadzieję, że nowy zarząd LOT w swojej aktywności spróbuje tak zadziałać, że m.in. powiększy swoje składki członkowskie, bo na dzień dzisiejszy praktycznie główna składka to składka miasta Łomża. Im większe środki LOT będzie miał na swoim koncie, tym więcej będzie mógł robić w zakresie swojej statutowej działalności. Miastu bardzo zależy na tym aby działania były wspólne, żeby służyły mieszkańcom Łomży, żeby w zakresie turystyki zrobiono więcej niż jest do tej pory.

Następnie Pan Wojciech Kordal – przedstawiciel LOT ZŁ przedstawił komisji film z uruchomienia łomżyńskiego Punktu Informacji Turystycznej.

Przewodniczący obrad zabierając głos w sprawie przedstawionego filmu stwierdził, że dostrzegł w nim tylko reklamę uczelni. Nie wspomniano w nim natomiast nic na temat miasta. Poza tym stwierdził, że Komisja Sportu, Turystyki i Rekreacji nie została zaproszona na otwarcie tego punktu, a uważa, że powinna skoro mowa o współpracy, o wspólnym działaniu na rzecz rozwoju turystyki miasta i skoro to miasto i Rada przekazują na rzecz LOT ZŁ największą składkę. Następnie zwrócił się do Naczelnik Wydziału Rozwoju i Funduszy Zewnętrznych z prośbą o przedstawienie informacji na temat Domu Pastora.

Pani Anna Kadłubowska – Naczelnik Wydziału Rozwoju i Funduszy Zewnętrznych stwierdziła, że z jej doświadczenia wynika, że Dom Pastora był przechodnią siedzibą LOT ZŁ. Z tego co pamięta LOT ZŁ otrzymał go i miał pozyskać środki z Regionalnego Programu Operacyjnego na wyremontowanie obiektu celem utworzenia w nim siedziby LOT. Po pewnym czasie LOT oddał miastu Domek Pastora. Miasto pozyskało środki i w tej chwili inwestycja znajduje się na początku realizacji. Trwa proces wyłaniania wykonawcy zadania i rozpatrywania oddania w użyczenie już wykonanego obiektu którejś z organizacji w drodze konkursu.

Pan Andrzej Skarzyński – Prezes LOT odnosząc się do w/w wypowiedzi stwierdził, że Pani Naczelnik od niedawna sprawuje zajmowane stanowisko i chyba niedokładnie zapoznała się z dokumentacją dot. Domu Pastora, bo sytuacja Nie była taka, jak ją Pani Kadłubowska przedstawiła. LOT otrzymał Dom Pastora w użyczenie, a tylko właściciel obiektu może wystąpić o środki unijne na jego remont.

Pani Anna Kadłubowska – Naczelnik Wydziału Rozwoju i Funduszy Zewnętrznych zwracając się do Prezesa LOT stwierdziła, że kwalifikowalność wydatków do RPO mówi o tym, że w użyczenie obiektu jest tak samo możliwość pozyskania dofinansowania na wyremontowanie obiektu i takie było założenie. Stan finansowy LOT nie pozwalał na zabezpieczenie środkami własnymi pokrycia i wystawienia weksla in blanco i tym podobnych zabezpieczeń, dlatego ten obiekt wrócił do miasta, został przez LOT miastu przekazany, bo LOT nie miał zdolności finansowej.

Pani Mirosława Kluczek – Zastępca Prezydenta Miasta odnosząc się do wypowiedzi Prezesa LOT stwierdziła, że po raz kolejny w swojej wypowiedzi Pan Prezes zamiast o współpracy mówił tylko o tym kto w czym zawinił. W związku z tym zwróciła się do Prezesa Skarzyńskiego z zapytaniem czy chce współpracować z miastem czy nie? Dodała, że zawsze jest daleka od oceny i krytykowania kogokolwiek, ale wypowiedzi Prezesa są nie na miejscu. Jeśli Pan Prezes nie chce współpracy z miastem, a chodzi mu tylko o obrzucanie zarzutami władz miasta i pracowników urzędu, to współpraca nie ma sensu. LOT nie musi się przecież z miastem „męczyć”. Miastu na dobrej współpracy zależy. Miastu zależy na tym aby coś z tego wyszło, a nie na „wytykaniu”, że to myśmy to zrobili, a wy tego nie zrobiliście. To jest dziecinada. Jeśli Pan Skarzyński i kierowany przez niego LOT chce rzeczywiście z miastem współpracować, niech zostawi to co było, a skupi się na tym, co należy zrobić i robi to wspólnie dobrze.

Przewodniczący obrad zabierając głos w dyskusji stwierdził, że dotychczasowa współpraca miasta z LOT układała się różnie. Wyraził nadzieję, że nowy zarząd LOT będzie starał się lepiej z władzami miasta i komisją współpracować. Dodał, że temat ten będzie również przedmiotem obrad najbliższej sesji, na której z pewnością odbędzie się też dyskusja na ten temat.

Kolejno głos w tym punkcie obrad zabrał radny Mariusz Chrzanowski zaprosił członków komisji, przedstawicieli urzędu i LOT ZM na konferencję na temat promocji miasta Łomża, która odbędzie się w siedzibie Państwowej Wyższej Szkoły Informatyki i Przedsiębiorczości. Dodał, że konferencja została przygotowana przez studentów i wykładowców uczelni.

Pan Andrzej Skarzyński – Prezes LOT ZŁ zwracając się do Pani Prezydent przeprosił jeśli w trakcie dyskusji powiedział coś nie tak. Podkreślił, że on osobiście, jak i wszyscy członkowie LOT ZŁ mają dobrą wolę współpracy z miastem na rzecz rozwoju turystyki. Następnie zaprosił Panią Prezyxdent, przedstawicieli miasta i komisji na walny zjazd sprawozdawczy stowarzyszenia, na którym proponuje ustalenie wspólnych zasad działania miasta i LOT ZŁ.

Więcej uwag w tym temacie komisja nie zgłosiła i w wyniku głosowania przyjęła ją jednogłośnie – 4 głosami za.

 

Ad. 4

Informacja Prezydenta Miasta na temat przyznanych dotacji klubom sportowym i stowarzyszeniom w latach 2011 – 2013 - druk nr 508

 

Informację w powyższej sprawie przedstawiła komisji Pani Ewa Grygo – Naczelnik Wydziału Kultury, Promocji i Sportu – zgodnie z drukiem nr 508 – w załączeniu do protokołu.

Przewodniczący obrad odnosząc się do w/w informacji zwrócił się do Pani Prezydent ponownie z apelem o zwiększenie procentowego udziału środków na kluby i stowarzyszenia sportowe w ogólnej puli środków budżetu miasta. Rozumie potrzeby całego miasta ale jest wielka potrzeba zwiększenia pieniędzy na sport dzieci i młodzieży. Dodał, że mówi o tym już teraz, bo to władze miasta przygotowują budżety miasta na kolejne lata i komisja z pewnością ponownie złoży wniosek o zwiększenie środków w budżecie miasta na rok 2014 na ten cel.

Pani Mirosława Kluczek – Zastępca Prezydenta Miasta zgodziła się z wypowiedzią Przewodniczącego obrad, że z całą pewnością potrzeby klubów i stowarzyszeń sportowych są dużo większe, natomiast możliwości budżetowe miasta są takie jakie są. Ponadto stwierdziła, że działalność sportowa w naszym mieście jest bardzo rozdrobniona. Jest bardzo dużo klubów i wszystkie one w zasadzie jeśli złożą poprawne wnioski, otrzymują z miasta dotację. W innych miastach natomiast coraz częściej zdarza się tak, że Prezydent Miasta wspiera wybrane dziedziny sportu i nie wspiera aż tylu klubów i wtedy są to inne pieniądze. Dzielenie środków na wszystkich, jak to ma miejsce w naszym mieście wygląda tak jak wygląda – otrzymują pieniądze wszyscy, którzy złożą prawidłowe wnioski, ale kwoty są małe.

Więcej uwag w tym temacie komisja nie zgłosiła i w wyniku głosowania jednogłośnie – 4 głosami za przyjęła informację Prezydenta Miasta na temat przyznanych dotacji klubom sportowym i stowarzyszeniom w latach 2011 – 2013.

 

Ad. 5

Informacja dotycząca realizacji projektu „Domek Pastora – centrum aktywności  turystycznej i kulturalnej" związana z jego przeznaczeniem i funkcjonowaniem - druk nr 501

 

Informację w powyższej sprawie przedstawiła komisji Pani Anna Kadłubowska – Naczelnik Wydziału Rozwoju i Funduszy Zewnętrznych zgodnie z drukiem nr 501 – w załączeniu do protokołu.

Przewodniczący obrad stwierdził, że jego zdaniem wyremontowany Dom Pastora stanowiłby bardzo dobrą siedzibę dla LOT ZŁ, więc powinna wziąć udział w konkursie jaki miasto zorganizuje na jego użyczenie.

Pan Andrzej Skarzyński stwierdził, że LOT ZŁ z pewnością do konkursu przystąpi.

Więcej uwag w tym temacie komisja nie zgłosiła i w wyniku głosowania informację dotyczącą realizacji projektu „Domek Pastora – centrum aktywności  turystycznej i kulturalnej" związana z jego przeznaczeniem i funkcjonowaniem przyjęła jednogłośnie – 4 głosami za.

 

Ad. 6

Sprawy różne:

 

Komisja nie zgłosiła żadnych tematów w tym punkcie obrad.

W związku z wyczerpaniem porządku dziennego Przewodniczący obrad zamknął posiedzenie komisji.

 

  • Data powstania: Data powstania: czwartek, 27 cze 2013 11:46
  • Data opublikowania: czwartek, 27 cze 2013 11:48
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej