Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 32 posiedzeniu w dniu 25 czerwca 2013 roku

 

Komisja realizowała następujący porządek obrad:

 

 

  1. Przyjęcie protokołu nr 31/13 z poprzedniego posiedzenia komisji
  2. Informacja o przygotowaniu klubów sportowych i stowarzyszeń turystycznych dotowanych przez miasto Łomża do obozów, zgrupowań wakacyjnych – druk nr 552
  3. Informacja o przygotowaniu obiektów sportowych i rekreacyjnych zarządzanych przez Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Łomży do remontu podczas wakacji – druk nr 544
  4. Zaopiniowanie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie stypendium Prezydenta Miasta Łomży za szczególne osiągnięcia naukowe i sportowe oraz zasad jego udzielania, dla uczniów oraz studentów I roku uczelni publicznych i niepublicznych – druk nr 547, 547A
  5. Sprawy różne i wolne wnioski

Ad. 1

Przyjęcie protokołu nr 31/13 z poprzedniego posiedzenia komisji

Komisja nie wniosła uwag do protokołu nr 31/13 z poprzedniego posiedzenia i wyniku głosowania przyjęła go 3 głosami za, przy braku głosów przeciw i 3 głosach wstrzymujących.

Ad. 2

Informacja o przygotowaniu klubów sportowych i stowarzyszeń turystycznych dotowanych przez miasto Łomża do obozów, zgrupowań wakacyjnych – druk nr 552

Informację w powyższej sprawie przedstawiła Pani Mariola Jabłonowska – Zastępca Naczelnika Wydziału Kultury, Promocji i Sportu, zgodnie z drukiem nr 552 – w załączeniu do protokołu.

Radna Bernadeta Krynicka zwróciła się z zapytaniem czy istnieje możliwość udostępnienia w czasie wakacji boiska przy SP nr 9 i zapewnienia na nim bezpieczeństwa /opiekuna/ do godz. 16.

Pan Andrzej Piechociński – Naczelnik Wydziału Oświaty odnosząc się do w/w zapytania stwierdził, że trudno jest zagwarantować formalnie bezpieczeństwo. Nie można do tego celu zatrudnić osoby bezrobotnej w ramach prac interwencyjnych czy robót publicznych. Musi to być osoba z odpowiednimi kwalifikacjami, a to się wiąże z kosztami - dodatkowymi, płatnymi godzinami, a w budżecie miasta na ten cel nie zostały zabezpieczone środki.

Radna Elżbieta Rabczyńska zwróciła się z zapytaniem czy boisko musi być zamknięte, przed kim jest zamykane? Uważa, że dzieci i młodzież powinni mieć dostęp do boiska.

Pani Prezydent Kluczek i Naczelnik Wydziału Oświaty wyjaśnili, że w SP nr 9 jest ogrodzenie, jest furtka i w związku z tym ogrodzenie szkoły musi być zabezpieczone. Zajęcia na tym boisku mogłyby się odbywać tylko i wyłącznie pod opieką opiekuna z uprawnieniami pedagogicznymi. Takie jest prawo. W momencie kiedy zostałoby to udostępnione, a stałoby się na boisku coś złego, np. jakiś wypadek, to zająłby się sprawą prokurator.

Więcej uwag i zapytań w tym temacie komisja nie zgłosiła i informację przyjęła.

Ad. 3

Informacja o przygotowaniu obiektów sportowych i rekreacyjnych zarządzanych przez Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Łomży do remontu podczas wakacji – druk nr 544

Informację w w/w sprawie przedstawił Pan Sławomir Grygo – Zastępca Dyrektora MOSiR w Łomży, zgodnie z drukiem nr 544 – w załączeniu do protokołu.

Radny Konrad Haponik stwierdził, że na kole do pchnięcia kulą dla mężczyzn było kilka „wywrotek” z powodu śliskiej nawierzchni. Poprosił o wyjaśnienie czy Dyrektor MOSiR zna sprawę i czy problem został rozwiązany.

Pan Sławomir Grygo – Zastępca Dyrektora MOSiR w Łomży stwierdził, że problem nawierzchni koła do pchnięcia kulą dla mężczyzn nie został jeszcze rozwiązany. MOSiR tematem się zajmie i koło zostanie doprowadzone do właściwego stanu.

Radna Elżbieta Rabczyńska zabierając głos w tym punkcie obrad stwierdziła, że z informacji przedstawionej przez Dyrektora MOSiR wynika, że na obiektach sportowych i rekreacyjnych zarządzanych przez ośrodek nie ma żadnych zagrożeń. Nie zgodziła się z tą wypowiedzią, gdyż osobiście takie zagrożenia widzi. Jednym z takich zagrożeń są ścieżki rowerowe na bulwarach usytuowane tuż przy ławkach. Takie usytuowanie ich powoduje, że rowerzyści stanowią zagrożenie dla osób siedzących na ławkach. Zdaniem radnej tam gdzie jest ścieżka rowerowa powinna być ścieżka spacerowa - poprosiła o wyjaśnienie czy nie można tego w ramach reklamacji zgłosić i wykonać? Następnie zapytała ile razy w ciągu roku jest wymieniana woda w basenach oraz dlaczego nie ma wśród imprez organizowanych przez ośrodek Miejskiej Ligi Koszykówki?

Pan Marek Raszczyk – Naczelnik Wydziału Inwestycji odnosząc się do w/w zapytań wyjaśnił, że lokalizacja ławek na bulwarze była uzgadniana z MOSiR. Po otwarciu bulwarów pojawiły się głosy, że ławki znajdują się za blisko ścieżki rowerowej. Dodał, że prawdopodobnie zasadne byłoby przestawienie tych ławeczek ze ścieżki rowerowej, ale wtedy będą one stały tyłem do rzeki.

Pan Sławomir Grygo – Zastępca Dyrektora MOSiR w Łomży stwierdził, że był obecny przy wskazywaniu lokalizacji ławeczek na bulwarach. Dodał, że w momencie gdy oznakowywane były ścieżki, wystarczyło zamienić ścieżki rowerowe ze ścieżkami spacerowymi poprzez właściwe oznakowanie ich kolorami /czerwone ścieżki rowerowe, szare dla pieszych/ i nie byłoby problemu. Obecnie chcąc dokonać zamiany ścieżek, może wystąpić problem ze zmyciem ich oznakowania. Odnosząc się do zapytania dotyczącego zmiany wody na pływalniach wyjaśnił, że woda zawsze jest wymieniana w trakcie przeglądów technologicznych. Zgodnie z wymogami powinno to mieć miejsce co 3-5 lat. Na łomżyńskich basenach odbywa się to częściej, bo raz do roku, a w przypadku zanieczyszczenia, zakażenia wody np. bakteriologicznego, woda również jest na bieżąco zmieniana. Następnie odnosząc się do Miejskiej Ligi Koszykówki stwierdził, że MOSiR prowadzi ligę koszykówki i jest ona rozgrywana w SP nr 10.

Radna Elżbieta Rabczyńska stwierdziła, że bulwary to nowa inwestycja i należy ją doprowadzić do takiego stanu, aby rowerzyści nie stanowili zagrożenia dla osób korzystających ze ścieżek spacerowych i siedzących na ławeczkach. Następnie poprosiła o odpowiedź kto zawinił w tej sprawie? Dodała, że przy realizacji i odbiorze zadania byli obecni przedstawiciele miasta, MOSiR-u – pyta więc kto zawinił, kto jest odpowiedzialny za złe wykonanie zadania.

Przewodniczący obrad kończąc temat bulwarów poprosił Naczelnika Wydziału Inwestycji do przedstawienia na piśmie na następne posiedzenie komisji /do ok. 5-7 lipca/  informacji jak problem został rozwiązany.

Radna Bernadeta Krynicka stwierdziła, że problem należy rozwiązać jak najszybciej, bo zaraz zaczynają się wakacje, sezon urlopowy i na bulwary będzie chodziło wiele osób.

Następnie Przewodniczący obrad stwierdził, że 14 czerwca upłynął termin usuwania usterek na stadionie. Poprosił Naczelnika Wydziału Inwestycji o informację czy wszystkie usterki już zostały usunięte.

Pan Marek Raszczyk – Naczelnik Wydziału Inwestycji wyjaśnił, że 21 czerwca br. odbyło się posiedzenie komisji sprawdzającej usunięcie usterek. Komisja orzekła, że część usterek została usunięta poprawnie, jednak część wymaga ponownego naprawienia.  Dodał, że występują rozbieżności w opiniach wykonawcy i projektanta, do kogo należy usunięcie usterek. Projektant twierdzi, że projekt wykonał zgodnie z przepisami, wykonawca, że wykonał prace zgodnie z projektem. Trzeba będzie powołać eksperta, który wyda opinię w tej sprawie - do kogo należeć będzie wykonanie usterek.

Przewodniczący obrad poprosił o wyjaśnienie, jak sprawa usterek zostanie wykonana w sytuacji, kiedy wykonawca nie zgadza się na ich usunięcie.

Naczelnik Wydziału Inwestycji raz jeszcze stwierdził, że w niedługim czasie zostanie w tej sprawie powołany ekspert, który się wypowie po czyjej stronie leży wina – czy po stronie projektanta, czy po stronie wykonawcy - aby do końca br. wszystkie usterki na stadionie zostały usunięte. Następnie poinformował, że wszystkie usterki zewnętrzne zostały usunięte. Została zgłoszona nowa usterka dot. ubytku przy budynku z kasami biletowymi.

Radna Elżbieta Rabczyńska zwróciła się do pani Prezydent z zapytaniem w jakim trybie nastąpi wybór eksperta i z jakich środków zostanie uregulowana należność za pracę eksperta.

Naczelnik Wydziału Inwestycji wyjaśnił, że ekspert zostanie prawdopodobnie powołany w trybie zawierania umów o zamówienia publiczne do 14 tys. euro. Nad kwestią sfinansowania tego zamówienia trzeba się będzie zastanowić – być może pójdą na to środki pochodzące z oszczędności z przetargów.

Kolejno Przewodniczący obrad poruszył kwestię podestów na jednej z trybun stadionu. Stwierdził, że problem ten jest zgłaszany od początku kadencji, i dalej nic w tej kwestii nie zrobiono. Poprosił o wyjaśnienie kiedy nastąpi ostateczne wykonanie tego zadania.

Naczelnik Wydziału Inwestycji stwierdził, że jak tylko zapadnie decyzja o sposobie wykonania podestów, niezwłocznie przystąpi do procedury wyłonienia wykonawcy zadania.

Przewodniczący obrad zwrócił się do Naczelnika Wydziału Inwestycji z prośbą o rozpoznanie cenowe wykonania podnóżków i pisemną informację w tej sprawie na następne posiedzenie komisji.

Na tym komisja zakończyła omawianie w/w punktu i informację przyjęła.

Ad. 4

Zaopiniowanie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie stypendium Prezydenta Miasta Łomży za szczególne osiągnięcia naukowe i sportowe oraz zasad jego udzielania, dla uczniów oraz studentów I roku uczelni publicznych i niepublicznych – druk nr 547, 547A

Wniosek Prezydenta Miasta wraz z autopoprawką zaproponowaną przez Komisję Edukacji, a przyjętą przez Panią Prezydent jako autopoprawkę - przedstawił Pan Andrzej Piechociński – Naczelnik Wydziału Oświaty – zgodnie z drukiem nr 547, 547A – w załączeniu do protokołu.

Komisja nie wniosła uwag do przedłożonego projektu uchwały i w wyniku głosowania 4 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w powyższej sprawie wraz z autopoprawką.

Ad. 5

Sprawy różne i wolne wnioski:

Komisja nie wniosła żadnych spraw w tym punkcie obrad.

W związku z wyczerpaniem porządku dziennego Przewodniczący obrad zamknął posiedzenie komisji.

  • Data powstania: Data powstania: wtorek, 27 sie 2013 08:06
  • Data opublikowania: wtorek, 27 sie 2013 08:11
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej