Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 46 posiedzeniu w dniu 22 września 2014 roku

 

Komisja realizowała następujący porządek obrad:

  1. Przyjęcie protokołu nr 45/2014 z poprzedniego posiedzenia komisji
  2. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na rok 2014 - druk nr 832, 832A
  3. Sprawozdanie z wykonania budżetu miasta Łomża za I półrocze 2014 roku – druk nr 819
  4. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie przyjęcia założeń polityki społeczno-gospodarczej miasta Łomża na rok 2015 – druk nr 834, 834A
  5. Informacja o przygotowaniu obiektów sportowych i rekreacyjnych do nowego sezonu – druk nr 800
  6. Sprawy różne i wolne wnioski

Ad. 1

Przyjęcie protokołu nr 45/2014 z poprzedniego posiedzenia komisji

Komisja nie wniosła uwag do protokołu nr 45/2014. W wyniku głosowania komisja w/w protokół przyjęła jednogłośnie – 5 głosami za.

Ad. 2

Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na rok 2014 - druk nr 832, 832A

Wniosek w sprawie zmian w budżecie miasta na rok 2014 w działach merytorycznie podległych komisji przedstawiła Pani Grażyna Kołodziejska – Skarbnik Miasta, zgodnie z drukiem nr 832 – w załączeniu do protokołu.

Komisja nie wniosła uwag i w wyniku głosowania 2 głosami za, przy 2 głosach przeciw i 1 głosie wstrzymującym negatywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na rok 2014 w działach merytorycznie podległych komisji.

Ad. 3

Sprawozdanie z wykonania budżetu miasta Łomża za I półrocze 2014 roku – druk nr 819

 

Sprawozdanie z wykonania budżetu miasta za I półrocze 2014 roku w działach merytorycznie podległych komisji przedstawiła Pani Grażyna Kołodziejska – Skarbnik Miasta, zgodnie z drukiem nr 819 – w załączeniu do protokołu.

Komisja nie wniosła uwag i zapytań do w/w sprawozdania.

W wyniku głosowania komisja 2 głosami za, przy 3 głosach przeciw i braku głosów wstrzymujących negatywnie zaopiniowała sprawozdanie z wykonania budżetu miasta Łomży za I półrocze 2014 roku w działach merytorycznie podległych komisji.

 

Ad. 4

Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie przyjęcia założeń polityki społeczno-gospodarczej miasta Łomża na rok 2015 – druk nr 834, 834A

Wniosek Prezydenta Miasta w powyższej sprawie przedstawiła Pani Anna Kadłubowska – Naczelnik Wydziału Rozwoju i Funduszy Zewnętrznych, zgodnie z drukiem nr 834 – w załączeniu do protokołu.

Radna Bernadeta Krynicka zgłosiła wniosek o ujęcie w projekcie „Założeń …” w dziale „Oświata i wychowanie” punktu „Budowa sali gimnastycznej przy Szkole Podstawowej nr 7”. Dodała, że w roku 2014 została wykonana dokumentacja techniczna w/w sali gimnastycznej, w związku z czym należy kontynuować podjęte działania.

Radny Andrzej Grzymała poprosił o wyjaśnienie czy będą realizowane kolejne etapy bulwarów.

Pani Anna Kadłubowska – Naczelnik Wydziału Rozwoju i Funduszy Zewnętrznych wyjaśniła, że MOSiR zgłaszał dalszy etap budowy bulwarów, natomiast „Założenia …” mają charakter ogólny charakter, nie wyliczają literalnie poszczególnych inwestycji. „Założenia …” obejmują katalogi zadań, nie są wskazaniem poszczególnych działań na rzecz tylko i wyłącznie dalszego etapu budowy bulwarów.

Radny Andrzej Grzymała odnosząc się do w/w wypowiedzi stwierdził, że bulwary powinny być kontynuowane tym bardziej, że zostały opracowane ich projekty techniczne. Dodał, że wykonany został tyko jeden etap bulwarów i powinna nastąpić kontynuacja realizacji tego zadania. Budowa kolejnego etapu bulwarów bez względu na to czy znajdą się na ten cel środki w przyszłorocznym budżecie czy nie, powinna w „Założeniach …” się znaleźć.

Pani Grażyna Kołodziejska – Skarbnik Miasta wyjaśniła, że „Założenia …” mówią ogólnie o głównych kierunkach, o tym jakie działania ogólnie będą realizowane przez miasto w roku 2015. Dopiero przy konstrukcji budżetu będzie można mówić o tym na co miasto będzie stać przy realizacji przyszłorocznego budżetu.

Radny Andrzej Grzymała stwierdził, że wiele zadań w „Założeniach …” zostało wymienionych konkretnie, np. kontynuacja projektu „przygotowanie terenów inwestycyjnych II etap rejon ulic Ciepła, Wojska Polskiego …” itd.

Pani Grażyna Kołodziejska – Skarbnik Miasta wyjaśniła, że wymienione zostały szczegółowo tylko te zadania, które muszą być kontynuowane ze względu na rozpoczęte zadania inwestycyjne, tj. zadania, które miasto musi dokończyć chociażby ze względów ekonomicznych. Żadne nowe zadania do „Założeń …” nie zostały wpisane. Będzie o tym mowa przy konstruowaniu budżetu miasta na rok 2015.

Radna Elżbieta Rabczyńska poprosiła o wyjaśnienie w jakim % na dzień dzisiejszy zostało zrealizowane zadanie „Stop wykluczeniu cyfrowemu” i w jakim % odbędzie się realizacja tego zadania w roku 2015.

Pani Anna Kadłubowska – Naczelnik Wydziału Rozwoju i Funduszy Zewnętrznych wyjaśniła, że na dzień dzisiejszy do wykonania w/w zadania została kwota ok. 500tys.zł, która przejdzie do zakończenia realizacji projektu w tym roku. Dodała, że kontynuacji projektu nie będzie, ponieważ trzykrotnie był składany wniosek i nie uzyskał on akceptacji. Stawiano miastu zarzuty, że nie ma podstaw do dofinansowania jednostek szkoleniowych na działania koordynacyjne. W tym projekcie był zakup 125 komputerów na działania koordynacyjne do miejskich szkół, natomiast w każdym kolejnym wniosku nie pozwolono miastu na doposażanie placówek edukacyjnych. Dodała, że na ten moment trwają podłączenia i odbiory instalacji i całej infrastruktury. Kończąc wypowiedź stwierdził, że do końca realizacji projektu pozostała miastu kwota 700tys.zł.

Radna Bernadeta Krynicka poprosiła o wyjaśnienie czy osoby zainteresowane projektem mogą składać jeszcze wnioski.

Pani Anna Kadłubowska – Naczelnik Wydziału Rozwoju i Funduszy Zewnętrznych wyjaśniła, że osoby zainteresowane nadal mogą składać wnioski, nabór trwa do wyczerpania, do zamknięcia listy.

Przewodniczący obrad – radny Andrzej Wojtkowski poprosił o podanie bliższych informacji na temat zadania pn. „wykonanie mobilnego przewodnika turystycznego”.

Pani Ewa Grygo – Naczelnik Wydziału Kultury, Promocji i Sportu wyjaśniła, że jest to zadanie z zakresu promocji. Będzie to przewodnik turystyczny, którym będzie można się posługiwać w Internecie, będzie można ściągnąć go w formie aplikacji na telefon komórkowy.

Przewodniczący obrad – radny Andrzej Wojtkowski odnosząc się do w/w wypowiedzi stwierdził, że w takim razie niecelowe jest chyba zadanie pn. „rozszerzenie oferty wydawniczej w zakresie wielonakładowych materiałów reklamowych w różnych wersjach językowych”. Dodał, że skoro będzie aplikacja mobilna to nie ma potrzeby wydatkowania dodatkowych pieniędzy na papierowe przewodniki.

Pani Ewa Grygo – Naczelnik Wydziału Kultury, Promocji i Sportu wyjaśniła, że ciągle jest zapotrzebowanie na papierowe formy przewodników, broszur turystycznych. Dodała, że nie każdy turysta i mieszkaniec miasta ma dostęp do Internetu. Codzienne życie pokazuje, że taka forma promocji miasta jest bardzo potrzebna.

Więcej uwag w tym temacie komisja nie zgłosiła.

Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie wniosek radnej Bernadety Krynickiej o ujęcie w projekcie „Założeń …” w dziale „Oświata i wychowanie” punktu „Budowa sali gimnastycznej przy Szkole Podstawowej nr 7”.

W wyniku głosowania Komisja w/w wniosek przyjęła jednogłośnie – 5 głosami za.

Następnie Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie projekt uchwały.

W wyniku głosowania Komisja jednogłośnie pozytywnie – 5 głosami za zaopiniowała projekt uchwały w sprawie przyjęcia założeń polityki społeczno-gospodarczej miasta Łomża na 2015 rok, wraz z w/w, przyjętym przez komisję wnioskiem.

Ad. 5

Informacja o przygotowaniu obiektów sportowych i rekreacyjnych do nowego sezonu – druk nr 800

 

Informację o przygotowaniu obiektów sportowych i rekreacyjnych do nowego sezonu przedstawił komisji Pan Sławomir Grygo – Dyrektor MOSiR, zgodnie z drukiem nr 800 – w załączeniu do protokołu.

Radna Elżbieta Rabczyńska zwróciła się z zapytaniem, czy w tym roku wzrosło w MOSiR zatrudnienie.

Pan Sławomir Grygo – Dyrektor MOSiR wyjaśnił, że od zatrudnienie w ośrodku oscyluje cały czas w granicach 110 osób, a pełnych etatów jest 106. W przyszłym roku planuje zwiększenie zatrudnienia o dwa etaty w związku z bardzo rozszerzoną działalnością MOSiR.

Następnie radna Elżbieta Rabczyńska stwierdziła, że w sprawozdaniu z wykonania budżetu miasta za I półrocze 2014 roku w poz. „kultura fizyczna” zadanie „dodatkowe wynagrodzenie roczne” zostało wykonane na poziomie 91%. W związku z powyższym poprosiła o wyjaśnienie czy należy się spodziewać, że to dodatkowe wynagrodzenie będzie podwojone?

Pan Sławomir Grygo – Dyrektor MOSiR wyjaśnił, że dodatkowe wynagrodzenie to tzw. „trzynastka”. Została ona wypłacona jednorazowo na początku br.

Przewodniczący obrad – radny Andrzej Wojtkowski zwracając się do Dyrektora MOSiR stwierdził, że najważniejszym zadaniem do realizacji w roku przyszłym jest wykonanie nagłośnienia. Następnie zapytał czy nie można zwrócić się z zapytaniem do Urzędu Marszałkowskiego i ubiegać się o likwidację kriokomory, na którą ośrodek co miesiąc wydatkuje 1600zł. Dodał, że wcześniej zgłaszany był problem braku okien w pomieszczeniach biurowych na basenie. Wyjaśniano, że jest to inwestycja unijna, że nie ma możliwości zmian, itd., a jednak dziś okna w biurach zostały zamontowane. Czy i w przypadku kriokomory nie można podjąć stosownych działań w celu jej likwidacji.

Pani Krystyna Łukasiuk – Zastępca Dyrektora MOSiR wyjaśniła, że okres trwałości obiektu basenu wynosi 5 lat. W tej chwili pływalnia skończyła 3 lata, więc żeby miasto nie zapłaciło kary, pływalnia musi funkcjonować tak jak została zbudowana. Dodała, że nie można porównywać montażu okien w pomieszczeniach biurowych z likwidacją kriokomory. Są to zupełnie innego rzędu zadania. Dodała, że z umów które zna uważa, że likwidacja kriokomory nie jest możliwa.

Pani Anna Kadłubowska – Naczelnik Wydziału Rozwoju i Funduszy Zewnętrznych potwierdziła wypowiedź przedmówczyni. Stwierdziła, że czym innym jest przedmiot zamówienia, który mówi, że nie jest to zasadnicza zmiana przedmiotu zamówienia, tj. montaż okien, a czym innym jest usunięcie kriokomory. Te dwa elementy projektu są zupełnie innej rangi.

Więcej uwag i zapytań w tym temacie komisja nie zgłosiła.

Komisja informację przyjęła.

Ad. 6

Sprawy różne i wolne wnioski:

 

Radny Andrzej Grzymała ponownie poprosił o przedstawienie kwestii dalszej realizacji bulwarów nadnarwiańskich.

Pani Anna Kadłubowska – Naczelnik Wydziału Rozwoju i Funduszy Zewnętrznych wyjaśniła, że trzykrotnie Prezydent Miasta występował do Urzędu Marszałkowskiego z wnioskiem o umożliwienie miastu realizacji kolejnego etapu bulwarów, ponieważ miasto ma dokumentację techniczną, pozwolenie na budowę. Urząd Marszałkowski dwukrotnie odpowiedział miastu na piśmie, że nie widzi możliwości realizacji projektu, bo nie jest to projekt, który przyniesie wpływ do budżetu miasta, bo jest to projekt nastawiony na zapotrzebowanie wypoczynkowe, a nie rozwojowe. Zdaniem władz miasta nie są to perspektywy stricte wypoczynkowe, bo rozwój bulwarów umożliwiłby rozwój np. małej przedsiębiorczości, rozwoju wypoczynku rekreacyjnego, itp. Kończąc wypowiedź stwierdziła, że miasto po raz kolejny wystąpi do UM z wnioskiem o rozbudowę bulwarów, wskazując na ogromne powiązania, na możliwość rozwoju w połączeniu z ościennymi gminami.

Więcej spraw w tym punkcie nie zgłoszono.

W związku z wyczerpaniem porządku dziennego Przewodniczący obrad zamknął posiedzenie komisji.

  • Data powstania: Data powstania: środa, 29 paź 2014 07:35
  • Data opublikowania: środa, 29 paź 2014 07:37
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej