Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 18 posiedzeniu w dniu 28 lutego 2012 roku

Komisja realizowała następujący porządek obrad:

 

 

1.    Przyjęcie protokołu nr 17/2012 z poprzedniego posiedzenia komisji

2.    Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2012 rok – druk nr 260, 260A

3.    Informacja Prezydenta Miasta na temat współpracy z LOT Ziemi Łomżyńskiej - druk nr 259

4.    Zaopiniowanie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie zwolnienia uczniów szkół i placówek oświatowych dla których organem prowadzącym jest miasto Łomża, których uczniowie realizują obowiązek nauki albo obowiązek szkolny, z opłat za korzystanie w ramach zajęć lekcyjnych z basenów miejskich w Łomży – druk nr 265, 265A

5.    Sprawy różne

Ad. 1

Przyjęcie protokołu nr 17/2012 z poprzedniego posiedzenia komisji

            Komisja nie wniosła uwag do protokołu nr 17/2012 i w wyniku głosowania przyjęła go jednogłośnie – 7 głosami za.

Ad. 2

Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2012 rok – druk nr 260, 260A

            Wniosek Prezydenta Miasta w w/w sprawie przedstawiła komisji Pani Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta – zgodnie z drukiem nr 260 – w załączeniu do protokołu.

            Radny Andrzej Wojtkowski - Przewodniczący obrad zwrócił się do Pani Skarbnik z zapytaniem czy w budżecie MOSiR nie ma środków na zadanie „Modernizacja drogi wjazdowej od ul. Zjazd na stadion i budowa parkingu przed hotelem oraz wykonanie ogrodzenia” i należy to wykonać za pieniądze miasta.

            Pani Skarbnik wyjaśniła, że MOSiR w uchwalonym przez Radę budżecie nie ma środków na w/w zadanie, należy je wykonać z dochodów własnych miasta.

Więcej uwag w tym temacie komisja nie zgłosiła i w wyniku głosowania jednogłośnie  pozytywnie – 7 głosami za zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie na 2012 rok.

 

Ad. 3

Informacja Prezydenta Miasta na temat współpracy z LOT Ziemi Łomżyńskiej - druk nr 259

            Informację w powyższej sprawie przedstawiła zebranym Pani Mariola Jabłonowska – Zastępca Naczelnika Wydziału Kultury, Promocji i Sportu, zgodnie z drukiem nr 259 – w załączeniu do protokołu. Uzupełniając przedłożoną informację stwierdziła, że współpraca LOT ZŁ z miastem układa się dobrze.

            Pan Andrzej Skarzyński – p.o. Prezesa LOT ZŁ zabierając głos w tym temacie stwierdził, że głównym zadaniem organizacji jest promocja Łomży i ziemi łomżyńskiej oraz współpraca w tym zakresie z samorządem miasta, samorządami ościennymi i organizacjami pozarządowymi działającymi w branży turystycznej. Urząd Miejski w Łomży jest członkiem LOT ZŁ, w związku z czym przekazuje na cel organizacji składkę członkowską, która zgodnie z przepisami wynosi 0,15zł od mieszkańca, co rocznie daje kwotę ok. 9tys.zł. LOT ZŁ jako członek Podlaskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej otrzymuje również od niej dotacje, które wykorzystuje na udział w targach turystycznych i innych imprezach promujących miasto Łomża i ziemię łomżyńską. Bardzo dużą ilość środków organizacja pozyskała również dzięki udziałowi w programach unijnych. Kontynuując wypowiedź stwierdził, że jeszcze cztery lata temu Łomża była białą plamą na mapie województwa. Dziś dzięki wspólnym działaniom LOT ZŁ, Urzędu Miejskiego – Wydziałem Promocji Miasta, z którym współpraca układa się bardzo dobrze. Następnie stwierdził, że jeśli chodzi o „Dom Pastora” – jego dzierżawa od miasta przez LOT ZŁ to była to decyzja niewyważona. LOT jako organizacja nie jest w stanie udźwignąć ciężaru utrzymania i remontu tego obiektu. W tej sprawie odbyły się już trzy spotkania z Panem Prezydentem Doboszem, których efektem będzie ponowne przekazanie Domu Pastora miastu. Bardzo dobry pomysł w sprawie tego obiektu wniósł Pan Starosta Kozicki, który zaproponował wspólne, tj. przez miasto i pozostałych członków stowarzyszenia, PROT i ościennymi gminami zebranie funduszy na remont obiektu, jego utrzymanie, aby był to obiekt użytku ponadregionalnego. LOT jako użyczający od miasta ten obiekt nie może się ubiegać o środki na jego remont np. z funduszy unijnych. Kończąc wypowiedź stwierdził, że pomimo rezygnacji z funkcji Prezesa LOT ZŁ organizacja działa cały czas, podejmuje działania, nowe zadania, porządkuje pewne sprawy, w tym sprawę Domu Pastora.

            Pani Monika Kosiorek-Olbryś – członek LOT ZŁ stwierdziła, że LOT za własne pieniądze wykonał projekt i kosztorys całej inwestycji Dom Pastora, przyłącze ciepła. Więcej zrobić nie jest w stanie, bo nie jest właścicielem obiektu, nie ma możliwości ubiegania się o środki z zewnątrz.

            Radna Bernadeta Krynicka poprosiła o wyjaśnienie, czy wszystkie zadania zapisane w przedłożonej komisji informacji zostały w roku 2011 zrealizowane. Poprosiła również o szersze wyjaśnienie zadania pn. „rajd rowerowy”, tj. ilu było uczestników rajdu, jego koszt, itp. Następnie zwracając się do Pana Skarzyńskiego poprosiła o wyjaśnienie, jakie działania podjął aby podpisać porozumienie z sąsiadującymi gminami w sprawie współpracy.

            Pan Andrzej Skarzyński – p.o. Prezesa LOT ZŁ stwierdził, że gminy jako członkowie organizacji, wspólnie z LOT realizują jej zadania statutowe. Działania na rzecz współpracy to zadanie statutowe LOT, więc porozumienia z gminami nie muszą być podejmowane. Następnie stwierdził, że należy podjąć działania w celu zwiększenia promocji miasta. W miesiącu marcu LOT przedłoży komisji plan miasta i okolic z aktualną bazą turystyczną, gastronomiczną, informatorem o wszystkich gminach, ich historią, zabytkami, itd.

            Pani Monika Kosiorek-Olbryś – członek LOT ZŁ odnosząc się do zapytania dot. rajdu organizowanego w 2011r. przez LOT wyjaśniła, że uczestniczyło w nim ok. 20 dzieci w wieku od 9 do 16 lat, część uczestników były to dzieci z Domu Dziecka.

            Pani Mirosława Kluczek – Zastępca Prezydenta Miasta zabierając głos w tym temacie wyjaśniła, że w umowa użyczenia Domu Pastora przez miasto dla LOT była zawarta na czas nieokreślony. LOT miał prawo na mocy tej umowy korzystać z obiektu i utrzymywać go w stanie niepogorszonym stanie technicznym, dokonywać remontów na koszt własny, a miasto jako organ użyczający obiekt do użytku nie ma obowiązku zwrotu nakładów poniesionych przez LOT na adaptację i naprawy budynku.

Radna Bernadeta Krynicka ponownie zabierając głos w dyskusji stwierdziła, że z w/w informacji nie jest zbytnio widoczna współpraca LOT z gminami.

            Pani Monika Kosiorek-Olbryś – członek LOT ZŁ odnosząc się do w/w stwierdzenia stwierdziła, że współpraca LOT z gminami jest bardzo dobra i owocna, bez gmin organizacja nic by nie osiągnęła. Dodała, że informacja przedłożona Radzie zatytułowana jest „Współpraca LOT z miastem …”, stąd informacje ściśle dotyczące tematu, a brak informacji o współpracy z gminami. Gdyby komisja prosiła o informację ogólną o działalności LOT, w tym dot. współpracy z gminami, na pewno otrzymałaby szczegółowe dane.

            Radny Andrzej Wojtkowski – Przewodniczący obrad stwierdził, że na jutrzejszej sesji Rada będzie analizowała temat współpracy miasta z LOT, stąd dzisiejsze zapytania o dotychczasowe osiągnięcia organizacji. Następnie poruszył sprawę info-kiosku, którego docelową siedzibę miał pełnić LOT z nową siedzibą w Domu Pastora. W związku z rezygnacją LOT z tego obiektu prawdopodobnie LOT info-kiosku nie będzie mógł przejąć. W związku z tym Centrum Informacji Turystycznej Narwia.pl przekazało pismo w sprawie możliwości utrzymania dla miasta Łomży możliwości lokalizacji info-kiosków /w załączeniu do protokołu.

            Radny Andrzej Grzymała zabierając głos w dyskusji stwierdził, że LOT ZŁ otrzymuje z miasta dofinansowanie, natomiast CIT Narwia.pl nie otrzymuje z miasta żadnych środków i mimo to promuje miasto i region w kraju i za granicą.

            Pani Mariola Jabłonowska – Zastępca Naczelnika Wydziału Kultury, Promocji i Sportu stwierdziła, że CIT Narwia.pl nie otrzymuje z miasta dotacji w formie konkretnych środków, otrzymuje natomiast z urzędu materiały promocyjne. Na każdy wyjazd CIT na targi miasto przekazuje materiały promocyjne. To też jest dotacja miasta. Dodała, że CIT jest prywatną inicjatywą. Ma ofertę handlową, komercyjną, którą miasto również „sprzedaje”, wspomaga biorąc ich ofertę i reklamując ją na targach. Na każde targi zabierane są wydawnictwa i wszelkiego rodzaju informacje dotyczące CIT. Odnośnie info-kiosku wyjaśniła, że miasto liczyło na to, że będzie on miał swoją siedzibę w nowej siedzibie LOT, tj. w Domu Pastora. W związku z tym przygotowany został projekt na info-kioski, jeżeli uzyska on akceptację, wszystkie podmioty tym tematem zainteresowane będą zadowolone i uzyskają środki na takie info-kioski.

            Pan Krzysztof Kozicki – Wicestarosta Łomżyński zabierając głos w dyskusji na wstępie wypowiedzi stwierdził, że ma nadzieję, że członkowie LOT ZŁ nie zostali na posiedzenie komisji zaproszeni tylko po to, żeby LOT rozliczano i aby złożyła tylko informację, ale również po to, aby wspólnie zastanowić się jakie podjąć wspólne działania, jak ją wspomóc, by zrobić jeszcze więcej dla promocji miasta i ziemi łomżyńskiej. Następnie przypomniał historię utworzenia LOT w Łomży, która na chwilę obecną skupia już 53 różne podmioty i w dotychczasowej działalności podjęła bardzo dużo działań. Promocja miasta poprzez LOT, współpracę z miastem i innymi podmiotami działającymi w tej branży przynosi efekty. Niebawem odbędą się \wybory władz LOT. Zachęcił przedstawicieli władz miasta, radnych do większego zaangażowania we władzach LOT ZŁ, bo wówczas można zrobić jeszcze więcej na rzecz rozwoju turystyki. LOT spełnia swoją rolę jako miejsce spotkania różnych podmiotów o różnym charakterze – prywatnych, samorządowych i osób fizycznych i jest to praca w 100% społeczna.

            Radny Andrzej Wojtkowski – Przewodniczący obrad ponownie zabierając głos w dyskusji stwierdził, że z wypowiedzi członków LOT wynika, że wszystko jest świetnie, a informacja przedłożona komisji mówi co innego. Następnie poprosił o wyjaśnienie dlaczego LOT zrezygnował z Domu Pastora i dlaczego ten obiekt był w użyczeniu od miasta. Miasto 2 lata temu oddając obiekt dla LOT chciało zaoszczędzić na remoncie obiektu, natomiast przez ten czas nic tam się nie działo, obiekt jeszcze bardziej podupadł i znowu do miasta trafiły koszty z tym związane.

            Pan Krzysztof Kozicki – Wicestarosta Łomżyński odnosząc się do w/w wypowiedzi stwierdził, że poprzedni Prezes miał plany inwestycyjne związane z pozyskaniem środków na remont tego obiektu. O tych planach pozostali członkowie Zarządu LOT dowiedzieli się o tym trochę po fakcie. Treść umowy nie była wszystkim znana. Kontynuując wypowiedź stwierdził, że jest dla niego oczywisty fakt, że obiekt powróci do miasta, bo żadne stowarzyszenie takiego projektu nie dostanie, bo nie ma odpowiedniego budżetu, który zapewniłby wkład własny organizacji w realizację zadania, nie ma też zatrudnionych na etat pracowników, a sami społecznicy w nim działają. Jedynym podmiotem, który jest w stanie udźwignąć remont Domu Pastora jest miasto.

            Pani Mirosława Kluczek – Zastępca Prezydenta Miasta stwierdziła, że Zarząd LOT ZŁ na spotkaniu z Prezydentem Doboszem dyskutował o próbie zdobycia środków na remont i adaptację pomieszczeń domu pastora. Padły też pytania czy ościenne gminy są w stanie dołożyć swoje środki do realizacji tego zadania. Jeżeli ten pomysł się nie powiedzie, tj. nie uda się wspólnie z LOT i ościennymi gminami zebrać środków, to miasto będzie musiało podjąć decyzję w kierunku sprzedaży czy oddania w użytkowanie wieczyste tego obiektu na określone cele, związane z turystyką. Problem domu pastora należy rozwiązać jak najszybciej, aby obiekt nie stał bezużytecznie i nie niszczał. Kończąc wypowiedź stwierdziła, że problem ogólny tkwi w tym, że organizacje działające w branży turystycznej nie bardzo potrafią się ze sobą dogadać, współpracować ze sobą.

            Pani Mariola Jabłonowska – Zastępca Naczelnika Wydziału Kultury, Promocji i Sportu wyjaśniła, że miasto oddając domek pastora w użyczenie LOT liczyło na współpracę, na to, że obiekt ten zostanie zagospodarowany, że miasto będzie miało możliwość organizowania w nim np. wystaw lokalnych, że będzie mogło korzystać z sali konferencyjnej, miejsc noclegowych, że powstanie tam kawiarenka, itp., a przede wszystkim, że LOT przejmie info-kiosk. Dodała, że LOT miał możliwość ubiegania się o środki na remont domu pastora w ramach środków przeznaczanych na rewitalizację zabytków, jednak takich wniosków do miasta nie składał.

            Przewodniczący obrad – radny Andrzej Wojtkowski stwierdził, że poprzedni Prezes LOT miał pomysł na zagospodarowanie domu pastora, jednak ten pomysł mu nie wyszedł i stał się to teraz problem miasta. Przypomniał, że kilka miesięcy temu komisja zajmowała się tematem rozwoju turystyki w mieście, głos w dyskusji zabrali przedstawiciele firm i organizacji turystyką się zajmujących w mieście, padło wiele słów i deklaracji, ale uważa, że od tamtego czasu nic w tym temacie w Łomży się nie zmieniło. Prezes LOT zrezygnował z funkcji, wiele założeń organizacja nie wykonała, w związku z tym pyta czy LOT istnieje, coś robi?

            Pan Krzysztof Kozicki – Wicestarosta Łomżyński odnosząc się do w/w wypowiedzi stwierdził, że LOT to pięćdziesiąt kilka podmiotów. Faktem jest, że Prezes zrezygnował z funkcji, ale organizacja nadal istnieje, za moment dokona wyboru nowych władz i ponownie zacznie aktywniej działać. Dodał, że LOT i bez prezesa działa, robi dobrą robotę. Przez pryzmat braku prezesa nie należy oceniać działalności organizacji.

            Radna Elżbieta Rabczyńska zabierając głos w tym temacie zauważyła, że temat dzisiejszego posiedzenia brzmi: „Informacja Prezydenta Miasta na temat współpracy z LOT Ziemi Łomżyńskiej”. Informacja została komisji przedłożona i to nad nią komisja powinna dyskutować i zastanowić. Komisja nie powinna mieć roszczeniowej postawy w stosunku do LOT ZŁ, której przedstawiciele zostali na dzisiejsze posiedzenie zaproszeni ale nie po to, bo rozliczać. Następnie poprosiła o wyjaśnienie zapisu zawartego w drugim akapicie na str. 2 informacji „Jak do tej pory nie ukazało się żadne wspólne wydawnictwo …”. Poprosiła o wyjaśnienie o co w tym zapisie chodzi.

Pani Mariola Jabłonowska – Zastępca Naczelnika Wydziału Kultury, Promocji i Sportu wyjaśniła, że jeżeli materiały promocyjne są opracowywane na temat ziemi łomżyńskiej, to jest to materiał zbiorowy opracowywany przez każdą gminę, w części dotyczącej jej atrakcji turystycznych, szlaków, itd., a potem powstaje z tego jeden duży materiał. Miasto swoją część materiału dla LOT przekazało i miał on służyć opracowaniu i wydaniu materiału całego województwa.

Radny Andrzej Grzymała zabierając głos w dyskusji nie zgodził się z wypowiedzią radnej Elżbiety Rabczyńskiej. Stwierdził, że chciałby wiedzieć na co LOT przeznaczył kwotę 9tys.zł jaką miasto przekazało organizacji w ramach składki. Następnie zwrócił się do Pani Marioli Jabłonowskiej o przekazanie informacji na temat info-kiosku. Uważa, że takie info-kioski w naszym mieście powinny być.

 Pani Mariola Jabłonowska – Zastępca Naczelnika Wydziału Kultury, Promocji i Sportu wyjaśniła, że w zostały złożone dokumenty  na 5 info-kiosków i jeśli ten projekt miasta zostanie zaakceptowany, to wszystkie podmioty tymi urządzeniami zainteresowane otrzymają je.

Następnie Przewodniczący obrad przedstawił pismo CIT Narwia.pl w sprawie info-kiosków /w załączeniu do protokołu/ i zaproponował przekazanie go do Prezydenta Miasta.

Komisja przez aklamacje opowiedziała się za przekazaniem pisma do Prezydenta Miasta.

Na tym komisja zakończyła dyskusję w tym punkcie obrad i przez aklamację przyjęła informację na temat współpracy miasta z LOT ZŁ.

Ad. 4

Zaopiniowanie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie zwolnienia uczniów szkół i placówek oświatowych dla których organem prowadzącym jest miasto Łomża, których uczniowie realizują obowiązek nauki albo obowiązek szkolny, z opłat za korzystanie w ramach zajęć lekcyjnych z basenów miejskich w Łomży – druk nr 265, 265A

Wniosek w powyższej sprawie przedstawiła komisji Pani Ewa Grygo – Naczelnik Wydziału Kultury, Promocji i Sportu – zgodnie z drukiem nr 265 – w załączeniu do protokołu.

Radna Bernadeta Krynicka zabierając głos w tym temacie stwierdziła, że wszyscy uczniowie szkół podstawowych, gimnazjalnych i średnich mają w ramach zajęć szkolnych wstęp wolny na basen. W związku z tym uważa, że wszystkie dzieci w wieku przedszkolnym również powinny mieć wstęp wolny na baseny, a nie tylko trzylatki. Następnie zgłosiła wniosek o zmianę zapisu & 1 pkt. 3 na zapis następującej treści: „Zwalnia się dzieci w wieku przedszkolnym, będące mieszkańcami Łomży z odpłatności za zajęcia ruchowe w wodzie z elementami nauki pływania, w pływalniach zarządzanych przez Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w wymiarze do jednej godziny tygodniowo”.

Więcej uwag w tym temacie komisja nie zgłosiła i w wyniku głosowania projekt uchwały w powyższej sprawie komisja zaopiniowała jednogłośnie pozytywnie – 7 głosami za, wraz z w/w, przyjętym przez komisję wnioskiem.

W związku z wyczerpaniem porządku dziennego Przewodniczący obrad zamknął posiedzenie komisji.

 

  • Data powstania: Data powstania: czwartek, 19 kwi 2012 09:04
  • Data opublikowania: czwartek, 19 kwi 2012 09:05
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej