Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 20 posiedzeniu w dniu 14 maja 2012 roku

 

Komisja realizowała następujący porządek obrad:

 

1.    Zaopiniowanie sprawozdania z wykonania budżetu miasta za 2011 rok – druk nr 289

2.    Sprawy różne

Ad. 1

Zaopiniowanie sprawozdania z wykonania budżetu miasta za 2011 rok – druk nr 289

            Sprawozdanie z wykonania budżetu miasta w działach merytorycznie podległych komisji przedstawiła komisji Pani Grażyna Kołodziejska – Skarbnik Miasta – zgodnie z drukiem nr 289 – w załączeniu do protokołu.

Komisja nie wniosła uwag do w/w sprawozdania i w wyniku głosowania zaopiniowała je pozytywnie 6 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 wstrzymującym się.

Ad. 2

Sprawy różne:

1.    Rozpatrzenie pisma rodziców dzieci i młodzieży grup przedszkolnych i szkolnych rozpoczynających oraz kontynuujących naukę pływania w sekcjach pływackich na pływalni nr 1 i nr 2 w Łomży – pismo w załączeniu do protokołu.

Wyjaśnień w tej sprawie udzielił komisji radny Konrad Haponik. Stwierdził, że kontaktował się w tej sprawie z przedstawicielką rodziców oraz z instruktorami nauki pływania, których dotyczy przedmiotowe pismo. Wyjaśnił, że sprawa dotyczy umów zlecenie, a nie umów o pracę. Wiadomości o zwolnieniach wymienionych w piśmie nauczycieli nauki pływania docierały do rodziców poprzez dzieci. Rodzice zareagowali na te informacje myśląc, że instruktorzy zostaną zwolnieni, co nie jest prawdą. Sprawą rodzice się zajęli, ponieważ bardzo sobie chwalą pracę trzech wymienionych w piśmie ratowników ze swoimi dziećmi. Próbował dotrzeć do ratowników, udało mu się dopiero wczoraj i z wyjaśnień ratownika wynika, że nie ma mowy o żadnych zwolnieniach, że ratownicy mają etaty na pływalniach. Sprawa dotyczy umów zlecenie, a są one zawierane wówczas, kiedy są osoby chętne do korzystania z tych zajęć. Kończąc wypowiedź stwierdził, że ratownicy wystraszyli się, za pośrednictwem rodziców przekazali informację, że nie chcą uczestniczyć w posiedzeniu komisji i dyskusji w temacie poruszonym na piśmie, ponieważ boją się o swoją pracę. Z wyjaśnień instruktora z którym rozmawiał wynikało, że ratownicy o całej sprawie dowiedzieli się w momencie, kiedy pismo zostało już do komisji, do Prezydenta i pozostałych jego adresatów wysłane. Byli tym zaskoczeni i wystraszyli się. W związku z takim stanowiskiem ratowników rodzice również odmówili udziału w posiedzeniu komisji i dalszym zajmowaniem się sprawą oraz przeprosili za zaistniałe zamieszanie.

Przewodniczący obrad zabierając głos w tym temacie stwierdził, że pomimo tego, że zarówno rodzice, jak i instruktorzy ze sprawy się wycofali sądzi, że należy przypuszczać, że coś złego się na pływalniach dzieje, że coś tam jest nie tak.

Radny Andrzej Grzymała stwierdził, że zastanawia się czy przypadkiem nie miał tam miejsca mobbing. Sprawa zaistniała, a potem wszystkie strony się z tego wycofały – czy nie zaistniały tam jakieś groźby, szantaż, itd.? Uważa, że należy  to sprawdzić.

  Pani Mirosława Kluczek – Zastępca Prezydenta Miasta zobowiązała się sprawę ze swojej strony poznać i wyjaśnić. Dodała, że oczywistą sprawą jest, że umowa zlecenie dotyczy określonego czasu, określonej pracy i nikt nie gwarantuje jej ciągłej kontynuacji, bo jest to umowa czasowa.

2.    Radna Bernadeta Krynicka zgłosiła wniosek o ogłoszenie konkursu na nadanie imienia nowo budowanej mariny nad rzeką Narew w Łomży. Uzasadniając stwierdziła, że w związku z pojawieniem się informacji w mediach odnośnie nadania imienia nowo budowanej mariny jej zdaniem to komisja konkursowa powołana przez Prezydenta Miasta powinna wyłonić zwycięską nazwę.

W wyniku głosowania komisja jednogłośnie /7 głosami za/ przyjęła powyższy wniosek i przekazała Prezydentowi Miasta z prośba o realizację – wniosek w załączeniu do protokołu.

3.    Radna Elżbieta Rabczyńska poinformowała komisję, że w dniu 16 kwietnia br. zwróciła się do Dyrektora MOSiR z zapytaniem dot. przyczyny braku karnetów na basen. Otrzymała odpowiedź podpisaną przez Pana Czarkowskiego, że karnety będą w sprzedaży w dniach 27-30 kwietnia br. W związku z powyższym zwróciła się do pani Prezydent z zapytaniem czy karnety na basen są już w sprzedaży. Dodała, że MOSiR generuje ogromne koszty z budżetu miasta, więc powinien dbać o to, by karnety były zawsze w sprzedaży, bo są to zyski, na tym pływalnie przecież zarabiają.

Pani Mirosława Kluczek – Zastępca Prezydenta Miasta poinformowała Komisje, że w dniu dzisiejszym Prezydent Miasta miał się spotkać z Dyrektorem MOSiR w związku z audytem ośrodka. Z informacji jakie uzyskała od Prezydenta Miasta wynika, że do spotkania nie doszło, bo Dyrektor MOSiR przebywa na zwolnieniu lekarskim. Odnosząc się do kwestii karnetów stwierdziła, że sprawy nie zna.  Zobowiązała się do uzyskania informacji i przekazania jej w najbliższym czasie komisji. Ponadto stwierdziła, że na baseny łomżyńskie wejść jest bardzo dużo, jednak przychody pływalni nie są odpowiednio wielkie ze względu na ilość osób, które na basen mają wejście całkiem bezpłatne lub płatne tylko w niewielkim stopniu. Gdyby wszyscy korzystający z basenów ponosili pełną odpłatność za korzystanie z nich zysk z tego tytułu dla miasta byłby znacznie większy.

Radny Konrad Haponik wyjaśnił, że karnety są już w sprzedaży. Taką informację uzyskał przed chwilą telefonicznie od kierownika pływalni.

4.    Przewodniczący obrad poinformował komisję o przebiegu pierwszego spotkania Rady Sportu powołanej przez Prezydenta Miasta. Dodał, że Komisja Sportu, Turystyki i Rekreacji będzie ściśle z Radą Sportu współpracowała, będzie jej organem opiniodawczym. Następnie stwierdził, że na jednym z najbliższych posiedzeń Rady Sportu będzie analizowany regulamin Łomżyńskiego Lauru Sportowego. Komisja Sportu również została poproszona o ewentualne uwagi i wnioski do tego regulaminu. W związku z powyższym przekazał wszystkim członkom komisji regulamin z prośbą o zapoznanie się i zgłaszanie uwag.

5.    Radna Bernadeta Krynicka zwróciła się do Pani Prezydent z prośbą o informacje dot. budowy Sali sportowej przy SP nr 7. Następnie poprosiła Przewodniczącego komisji o informacje dot. organizacji Półmaratonu Łomżyńskiego

Pani Mirosława Kluczek – Zastępca Prezydenta Miasta wyjaśniła, w sprawie budowy sali gimnastycznej przy SP nr 7 nie ma nowych decyzji. Zadanie to jest w budżecie miasta, zgodnie z uchwalonym przez Radę budżetem. Odpowiadając na zapytanie dot. półmaratonu stwierdziła, że półmaraton się odbędzie. Jego organizatorem będzie Łomżyński Klub Biegowy oraz MOSiR. Prezydent Miasta w trybie pozakonkursowym przyznał na ten cel kwotę 10tys.zł.

Przewodniczący komisji zobowiązał się do zapoznania się ze szczegółami związanymi z organizacją półmaratonu i przekazania ich komisji jeszcze przed najbliższą sesją Rady. Następnie w związku z wyczerpaniem porządku dziennego zamknął posiedzenie komisji.

 

  • Data powstania: Data powstania: piątek, 15 cze 2012 07:53
  • Data opublikowania: piątek, 15 cze 2012 07:56
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej