Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 25 posiedzeniu w dniu 24 września 2012 roku

 

Komisja realizowała następujący porządek obrad:

 

1.    Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji

2.    Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie Założeń Polityki Społeczno-Gospodarczej Miasta Łomża na 2013 rok – druk nr 377, 377A

3.    Informacja na temat zaawansowania budowy zaplecza socjalnego przy boisku piłkarskim ze sztucznej trawy przy ul. Zjazd – druk nr 386

4.    Informacja na temat wydatków finansowych na stowarzyszenia sportowe, turystyczno-rekreacyjne oraz MOSiR – druk nr 388

5.    Sprawy różne.

 

Ad. 1

Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji

 

Komisja nie wniosła uwag do protokołu nr 24/2012 z poprzedniego posiedzenia komisji i w wyniku głosowania przyjęła go  5 głosami za, przy braku głosów przeciw i 2 głosach wstrzymujących.

Ad. 2

Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie Założeń Polityki Społeczno-Gospodarczej Miasta Łomża na 2013 rok – druk nr 377, 377A

 

Projekt w/w założeń w działach merytorycznie podległych komisji przedstawił Pan Andrzej Kiełczewski – Naczelnik Wydziału Rozwoju i Funduszy Zewnętrznych – zgodnie z drukiem nr 377 – w załączeniu do protokołu.

W dyskusji głos zabrali:

            Radna Bernadeta Krynicka zwróciła się do Naczelnika Wydziału Rozwoju i Funduszy Zewnętrznych z zapytaniem jakie są szanse na zdobycie środków zewnętrznych na budowę sali gimnastycznej przy SP nr 7.

            Pan Andrzej Kiełczewski – Naczelnik Wydziału Rozwoju i Funduszy Zewnętrznych wyjaśnił, że z regionalnego programu nie ma możliwości pozyskania środków na budowę sal gimnastycznych. Istnieje natomiast możliwość ubiegania się o środki w ramach obszaru :”inwestycje w odnawialne źródła energii”, ewentualnie jeśli się programy z Ministerstwa Sportu, jak też z Totalizatora Sportowego. Dodał, że jeśli Rada w budżecie miasta na 2013 rok przyjmie zadanie pod nazwą budowa sali sportowej przy SP 7 to z pewnością urząd przystąpi do programów umożliwiających pozyskanie środków z zewnątrz na ten cel.

            Przewodniczący obrad zwrócił się z zapytaniem, na czym ma polegać zadanie zapisane w pkt. 2 działu „Turystyka, sport, promocja miasta” w brzmieniu: „Wspieranie działalności Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w celu efektywnego wykorzystania infrastruktury sportowej”.

            Pan Andrzej Kiełczewski – Naczelnik Wydziału Rozwoju i Funduszy Zewnętrznych wyjaśnił, że zadaniem miasta jest wspieranie MOSiR w realizacji zadań statutowych ośrodka. Jest to przede wszystkim wpieranie finansowe oraz jak najszersze promowanie MOSiR i zadań przez niego realizowanych, by jak najwięcej zarabiał na siebie, by miasto jak najmniej MOSiR finansowało.

            Pan Sławomir Grygo – p.o. Dyrektora MOSiR uzupełniając wypowiedź Naczelnika Wydziału Rozwoju i Funduszy Zewnętrznych wyjaśnił, że MOSiR podejmuje działania w zakresie pozyskiwania dodatkowych środków, żeby zwiększyć dochody własne. Jednym z działań jest m.in. poszerzenie bazy hotelu, chce również zwiększyć dochody na istniejących pływalniach. Problemem jest brak możliwości pozyskania dochodów ze stadionu, którego głównym użytkownikiem jest ŁKS, którego sytuacja finansowa jest ogólnie znana. Kończąc wyjaśnił, że generalnie obiekty zarządzane przez MOSiR są użyczane bezpłatnie dzieciom i młodzieży szkolnej na wszelkiego rodzaju zajęcia sportowe.

             Przewodniczący obrad ponownie zabierając głos w dyskusji zwrócił się do Dyrektora MOSiR z prośbą o informacje dot. planów związanych wykorzystaniem całej infrastruktury ośrodka poprzez uczestniczenie w programach unijnych i np.  organizowanie zgrupowań sportowych na stadionie. Dodał, że takie działanie przyczyniłoby się do większego wykorzystania obiektu i pozyskania dodatkowych środków.

Pan Sławomir Grygo – p.o. Dyrektora MOSiR wyjaśnił, że MOSiR będzie uczestniczył w projektach unijnych, jeśli takie będą ogłaszane. Odnosząc się do kwestii pozyskiwania dochodów wyjaśnił, że hostel przynosi dochody. Od lipca jest wykorzystywany w ok. 80% i przynosi spore zyski. Dodał, że MOSiR będzie zabiegał o lepsze wykorzystanie infrastruktury stadionu. Na stronie internetowej jest umieszczona oferta, zostanie ona poszerzona o dodatkowe elementy typu zgrupowania, obozy lekkoatletyczne, itp.. Ponadto wyjaśnił, że w budżecie na rok 2013 planuje zapisać środki na adaptację pomieszczeń w piwnicach i przenieść tam pomieszczenia biurowe MOSiR. Pozyskane w ten sposób lokale zostałyby przeznaczone na pokoje hotelowe.

Radny Konrad Haponik zabierając głos w dyskusji stwierdził, że do dnia 15 września br. miał być wykonany właściwie rów z wodą na stadionie. Poprosił o informację czy zostało to zrobione.

Pan Marek Raszczyk – Naczelnik Wydziału Inwestycji wyjaśnił, że w ramach gwarancji nie uda się wykonać tego zadania, gdyż w międzyczasie zmieniły się przepisy. Rów istniejący na stadionie jest zgodny z przepisami obowiązującymi na dzień realizacji. Miasto będzie musiało wykonanie tego zadania pokryć z własnych środków. Sprawa jest w toku.

Radna Elżbieta Rabczyńska zabierając Gos w tym punkcie obrad stwierdził, że obserwując przez dwa lata MOSiR doszła do wniosku, że ta instytucja zarządzana przez Urząd Miejski i dyrekcję MOSiR działa w ten sposób, że „co się stanie, to będzie”. Zaproponowała, aby Komisja Sportu, Turystyki i Rekreacji, być może w poszerzonym gronie  podjęła trudność przygotowania systemu zadaniowego pracy MOSiR. Miałoby to spowodować to, że wówczas musiałaby być promocja poszczególnych obiektów i komórek MOSiR. Dałoby to motywację dla dyrektora i całego kierownictwa MOSiR, bo w tej chwili ile pieniędzy trzeba, tyle urząd da. Nie widzi natomiast bezpośredniego działania ze strony MOSiR. Jako przykład podała sytuację sprzed kilku miesięcy, gdzie zabrakło karnetów na pływalnię nr 2 – brak karnetów, to brak, jak wydrukują to będą i najlepiej było obwinić za to informatyka. Pyta gdzie jest zarząd, kierownictwo ośrodka, menager? Kończąc wypowiedź stwierdziła, że należy się zastanowić nad opracowaniem systemu zadaniowego dla MOSiR.

Przewodniczący obrad odnosząc się do wypowiedzi radnej stwierdził, że nie komisja i radni powinni się zająć tematem opracowania budżetu zadaniowego dla MOSiR na przyszły rok, ale Pani Naczelnik Wydziału Kultury, Promocji i Sportu, a Wydział Kultury, Promocji i Sportu.

Pani Ewa Grygo – Naczelnik Wydziału Kultury, Promocji i Sportu stwierdziła, że przysłuchuje się toczącej się dyskusji z uwagą i z pewnością wszystkie sugestie weźmie pod uwagę. Wyjaśniła, że MOSiR jako jednostka budżetowa kieruje się swoimi zasadami finansowymi, w związku z czym pewnych rzeczy nie można narzucić, pewnych rozwiązań zastosować, itd. Kończąc wypowiedź stwierdziła, że cały czas jest w kontakcie z Dyrektorem MOSiR, zgłoszoną sugestię przyjmuje do rozpatrzenia i rozważenia możliwości realizacji przy konstruowaniu niebawem budżetu na rok 2013.

Radna Bernadet Krynicka zabierając głos w tym punkcie obrad stwierdziła, że Pan Sławomir Grygo – p.o. Dyrektora MOSiR wziął się do pracy i widać jego działania. Należy dać mu trochę czasu i uważa, że Pan Grygo w dalszym ciągu będzie się starał i sam przygotuje wizję rozwoju MOSiR, aby przynosił on większe dochody. Wiadomo, że pozyskiwane dochody nie zbilansują się z wydatkami, bo jest to niemożliwe. Dodała, że sytuacja jest trudna, bo Pan Grygo jest p.o. dyrektora, ale bardzo się stara i dotychczasowe działania dają bardzo pozytywne wrażenie.

Pan Sławomir Grygo – p.o. Dyrektora MOSiR odnosząc się do kwestii braku karnetów na pływalni nr 2, poruszonej przez radną Elżbietę Rabczyńską wyjaśnił, że sprawę wyjaśniał na ostatnim posiedzeniu zarządu. Z informacji jakie uzyskał od pracowników wynika, że producent nie dostarczył karnetów na czas. Dodał, że ostrzegł kierownika pływalni nr 2, że w przyszłości taka sytuacja nie może się powtórzyć. Dodał, że miało to miejsce nie za czasów, gdy pełnił obowiązki dyrektora ośrodka, jednak za zaistniałe utrudnienia przeprosił wszystkich mieszkańców miasta. Następnie poinformował komisję, że jeśli chodzi o promocję MOSiR, to w roku przyszłym dzięki współpracy z Wydziałem Kultury, Promocji i Sportu ukażą się dwa wydawnictwa związane z MOSiR. Są one w trakcie przygotowywania. Rozważana jest ponadto kwestia uruchomienia pływalni nr 1 w godz. od 6.00 do godz. 22.00. Ostateczna decyzja w tej sprawie zostanie podjęta ok. 15 listopada br., po zapoznaniu się z projektem budżetu ośrodka na rok przyszły. Dodał, że zwróci się w tym temacie o wsparcie do Rady, bo decyzja ta będzie wymagała zatrudnienia trzech dodatkowych etatów ratowników. Ponadto poinformował, że na obu pływalniach wprowadzona została działalność gospodarcza, tj. indywidualna nauka pływania będzie się odbywać bezpośrednio w ramach godzin instruktorskich. Dzięki takiemu rozwiązaniu zyski MOSiR wzrosną praktycznie o 100%. Ponadto w połowie października zostaną ogłoszone przetargi na prowadzenie zajęć grupowych nauki pływania. To będzie również kolejny dodatkowy dochód MOSiR, gdyż instruktor będzie prowadził zajęcia w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, a za udział w lekcji pływania każdy uczestnik zajęć zapłaci. Następnie poinformował, że na pływalni nr 2, w części górnej obiektu coraz więcej pomieszczeń jest zagospodarowanych. Będzie tam siłownia, fitness, itd. Dodał, że Prezydent Miasta wraz z radnym Bajno – Zastępcą Dyrektora Szpitala w Łomży byli w Białymstoku w NFZ w celu uzyskania dodatkowych środków na uruchomienie kriokomory. Jeśli szpital dostanie dodatkowe punkty, kriokomora ruszy. Jeżeli nie uda się pozyskać pieniędzy z NFZ, MOSiR podejmie próbę samodzielnego jej uruchomienia. Kolejno poinformował, że  MOSiR przeznaczy własne, wygospodarowane środki na rozwiązanie problemu belek do trójskoku. Potrzebne są tylko uzgodnienia z Wydziałem Inwestycji w tej sprawie i z wykonawcą. Ponadto wyjaśnił, że została opomiarowana rzutnia do kuli. Po wykonaniu naprawy rowu z wodą stadion będzie spełniał już wszelkie wymogi do uzyskania certyfikatu PZLA i procedura jego uzyskania zostanie wszczęta w możliwie najszybszym terminie.

Przewodniczący obrad pogratulował Panu Sławomirowi Grygo za krótką, ale bardzo owocną pracę na stanowisku p.o. Dyrektora MOSiR.

Więcej uwag w tym temacie komisja nie zgłosiła i w wyniku głosowania 4 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 wstrzymującym pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie Założeń Polityki Społeczno-Gospodarczej Miasta Łomża na 2013 rok w działach merytorycznie podległych komisji.

Ad. 3

Informacja na temat zaawansowania budowy zaplecza socjalnego przy boisku piłkarskim ze sztucznej trawy przy ul. Zjazd – druk nr 386

 

Informację w powyższej sprawie przedstawił Pan Marek Raszczyk – Naczelnik Wydziału Inwestycji – zgodnie z drukiem nr 386 – w załączeniu do protokołu. Uzupełniając wypowiedź poinformował Komisję, że nastąpiła komplikacja z ogrzewaniem budynku, bo jest problem z wykonaniem przyłącza gazowego. Pierwotny projekt zawierał przyłącze do istniejącego gazociągu, znajdującego się w pasie drogi należącej do WORD-u. Z uwagi na to, że WORD nie zgodził się na warunki gazowni, gazownia musiała przeprojektować linię przyłącza gazowego i w chwili obecnej na nowo go projektuje. W piśmie, jakie gazownia skierowała do urzędu zapewnia, że do końca roku gaz do tego budynku zostanie podłączony. Termin oddania budynku to 30 października br. Jest więc obawa, że budynek nie zostanie odebrany w wyznaczonym terminie bez wykonania prób kotłowni. Dodał, że urząd czyni starania w celu przyspieszenia realizacji przyłącza gazowego, ale na dzień dzisiejszy decyzja jest, że nastąpi to na pewno do końca tego roku.

Pan Sławomir Grygo – p.o. Dyrektora MOSiR poinformował komisję, że MOSiR złożył do Prezydenta Miasta ofertę zagospodarowania hangaru zakupionego na potrzeby lądowiska, tj. usytuowania go przy boisku bocznym celem przechowywania w nim sprzętu sportowego, jak też prowadzenia usług na rzecz mieszkańców – przechowywania łodzi, na okres zimowy, co dałoby możliwość uzyskania kolejnych przychodów MOSiR.

Komisja poparła propozycję Dyrektora Grygo i w wyniku głosowania jednogłośnie – 5 głosami za opowiedziała się za skierowaniem do Prezydenta Miasta wniosku w sprawie przekazania hangaru niezagospodarowanego zgodnie z zakupem na lądowisko, na potrzeby MOSiR w Łomży – wniosek w załączeniu do protokołu.

Przewodniczący obrad zabierając głos w tym temacie stwierdził, że to na wniosek komisji /sprzed prawie dwóch lat/ powstał budynek zaplecza socjalnego przy boisku piłkarskim. Cieszy się, że dzięki uporowi komisji i staraniom pracowników Wydziału Inwestycji ten budynek powstał i niebawem będzie służył dzieciom i młodzieży. Dzięki temu infrastruktura stadionu jest pełna.

Więcej uwag w tym temacie komisja nie zgłosiła i w wyniku głosowania pozytywnie – 4 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 wstrzymującym przyjęła informację na temat zaawansowania budowy zaplecza socjalnego przy boisku piłkarskim ze sztucznej trawy przy ulicy Zjazd.

 

Ad. 4

Informacja na temat wydatków finansowych na stowarzyszenia sportowe, turystyczno-rekreacyjne oraz MOSiR – druk nr 388

 

            Informację w powyższej sprawie przedstawiła Pani Ewa Grygo – Naczelnik Wydziału Kultury, Promocji i Sportu – zgodnie z drukiem nr 388 – w załączeniu do protokołu.

Komisja nie wniosła uwag do informacji w powyższej sprawie i w wyniku głosowania informację na temat wydatków finansowych na stowarzyszenia sportowe, turystyczno-rekreacyjne oraz MOSiR przyjęła jednogłośnie – 5 głosami za.

 

Ad. 5

 

Sprawy różne:

 

Radna Elżbieta Rabczyńska zgłosiła wniosek dotyczący opracowania i wydanie kalendarza ściennego na 2013 rok, promującego MOSiR w Łomży poprzez umieszczenie w kalendarzu na każdej karcie fotografii poszczególnych obiektów podległych MOSiR, w tym: pływalnia nr 1, pływalnia nr 2, stadion, „Orliki”, itd. Zdaniem radnej dynamiczny rozwój MOSiR i wszystkie podległe ośrodkowi obiekty należy promować.

            Komisja wniosek przyjęła jednogłośnie – 5 głosami za i skierowała go do Prezydenta Miasta – wniosek w załączeniu do protokołu.

            Więcej spraw różnych nie zgłoszono.

W związku z wyczerpaniem porządku dziennego Przewodniczący obrad zamknął posiedzenie komisji.

 

 

  • Data powstania: Data powstania: wtorek, 20 lis 2012 08:23
  • Data opublikowania: wtorek, 20 lis 2012 08:25
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej