Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Protokół nr 40/14 z dnia 22 wrzesnia 2014 r.

Posiedzenie Komisji otworzył i obradom przewodniczył Maciej Głaz – Przewodniczący Komisji Rozwoju, Przedsiębiorczości i Zagospodarowania Przestrzennego, który na podstawie listy obecności (w załączeniu) stwierdził prawomocność obrad. Przedstawił następnie pismo Zastępcy Prezydenta B. Dobosza, w którym Prezydent Dobosz informuje o swojej nieobecności na dzisiejszym posiedzeniu Komisji w związku z tym, że przebywa na urlopie wypoczynkowym (pismo w załączeniu). Przewodniczący przedstawił porządek obrad (w załączeniu). Poprosił o uwagi do zaproponowanego porządku obrad. Komisja nie wniosła uwag i w wyniku głosowania 5 głosami za – jednogłośnie, przyjęła następujący porządek obrad: 1. Przyjęcie protokołu nr 39/14 z dnia 25 sierpnia 2014 r. 2. Zaopiniowanie sprawozdania z wykonania budżetu miasta za I półrocze 2014 roku – druk nr 819. 3. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie przyjęcia Założeń polityki społeczno – gospodarczej miasta Łomża na 2015 rok – druk nr 834, 834 A. 4. Informacja o pozyskanych środkach zewnętrznych za I półrocze 2014 r. – druk nr 836. 5. Sprawy różne.

Ad. 1

Przewodniczący Komisji poprosił o uwagi do protokołu z poprzedniego posiedzenia  Komisji.

Członkowie Komisji nie wnieśli  uwag i w wyniku głosowania 5 głosami za – jednogłośnie, przyjęli  protokół nr 39/14 z dnia 25 sierpnia  2014 roku.

 

Ad. 2

Bożena Szypulska  - Wydział Skarbu i Budżetu – przedstawiła sprawozdanie z wykonania budżetu miasta za I półrocze 2014 roku (w załączeniu) w działach merytorycznie podległych Komisji.

Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

Radny Andrzej Grzymała poprosił o odpowiedź na pytanie, czy Wydział Skarbu posiada sprawozdanie za I półrocze 2014 roku, czy też dane dotyczące kosztów utrzymania Parku Przemysłowego Łomża.

Bożena Szypulska  - Wydział Skarbu i Budżetu – wyjaśniła, że Park Przemysłowy Łomża jest spółką prawa handlowego i przedstawia tylko sprawozdanie końcowe, czyli bilans, który służy do określenia wyniku finansowego spółki, aby ewentualnie określić dywidendę. Bilans taki dodawany jest do łącznych bilansów zakładów i jednostek budżetowych, aby sporządzić bilans skonsolidowany. Bilans za 2014 rok będzie sporządzony w czerwcu 2015 roku. W ciągu roku spółki nie przedstawiają żadnych sprawozdań. Tylko jednostki kultury i zakłady budżetowe są zobligowane do przedkładania sprawozdań.

Radna Bernadeta Krynicka nawiązując do wypowiedzi radnego Grzymały poprosiła o podanie wyniku finansowego PPŁ za 2013 rok.

Bożena Szypulska  - Wydział Skarbu i Budżetu – stwierdziła, że spółka ta nie jest wyszczególniona w budżecie miasta . Zobowiązała się do przedstawienia takiej informacji przed najbliższą sesją Rady Miejskiej w dniu 24 września br.

Innych uwag nie zgłoszono.

Przewodniczący Komisji zamknął dyskusję i poddał pod głosowanie sprawozdanie w wykonania budżetu. Komisja, w wyniku głosowania 2 głosami za, przy 2 głosach przeciw i 1 głosie wstrzymującym nie zajęła stanowiska w sprawie sprawozdania zawartego w druku nr 819

 

 

Ad. 3

Anna Kadłubowska – Naczelnik WRF – przedstawiła Założenia polityki społeczno – gospodarczej miasta Łomża na 2015 rok ( w załączeniu).

Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

Radna Bernadeta Krynicka odnosząc się do przedstawionego materiału, dział: gospodarka komunalna i ochrona środowiska, poprosiła o wyjaśnienie jakie środki finansowe planowane są na modernizację hali targowej oraz na zadanie ujęte w pkt-e 9. Odnosząc się do działu : rozwój przedsiębiorczości poprosiła o wyjaśnienie pkt-u 3 – uruchomienie i promocja Parku Przemysłowego Łomża.

Anna Kadłubowska – Naczelnik WRF – wyjaśniła, że są to założenia i nie można w chwili obecnej mówić o środkach finansowych, które określi budżet miasta na 2015 rok. Odnosząc się do PPŁ wyjaśniła, że zadanie to podlega Centrum Obsługi Inwestora. PPŁ będzie promowany jako spółka miejska i nie będzie to dodatkowa reklama.

Następnie radna Bernadeta Krynicka poprosiła o wyjaśnienia dot. budowy klastra spożywczego. Czy klaster działa, czy będziemy go reanimować? Zwróciła uwagę, że do klastra „przyklejony jest” PPŁ.

Anna Kadłubowska – Naczelnik WRF – wyjaśniła, że klaster spożywczy jako taki działa w Łomży i przypuszcza, że będzie chodziło o jego wzmocnienie. Łomżyński klaster spożywczy działał bardzo prężnie, ale nie można zaprzestać  działalności prowadzonej przez przedsiębiorców i zaniechać tego, co zostało zrobione. Nasz region stoi na przetwórstwie spożywczym i trudno jest nie popierać tej działalności. Odnośnie PPŁ wyjaśniła, że na to pytanie może odpowiedzieć prezes spółki. Nadzór prowadzi Naczelnik COI. PPŁ został powołany do wspierania przedsiębiorczości i trudno, żeby tej spółki tutaj nie było.

Radna Bernadeta Krynicka stwierdziła, że założenia są podstawą do tworzenia budżetu. Radni tak naprawdę nie wiedzą na jakim etapie trwa współpraca z wyższymi uczelniami i przedsiębiorstwami budowlanymi w zakresie budowy klastra, ile spotkań i gdzie one się dobyły. W chwili obecnej nie ma nikogo, kto mógłby odpowiedzieć na jej pytania i jeśli za chwile będzie tworzony budżet, to chciałaby wiedzieć na jakim etapie jest ta współpraca teraz. Uważa, że w posiedzeniu Komisji powinna uczestniczyć osoba, która odpowie na jej pytania.

Przewodniczący Komisji stwierdził, że spotkania na pewno były. Rozmawiamy o tym, czy powinniśmy to kontynuować, czy zaprzestać.

Radna Bernadeta Krynicka odnosząc się do działu: oświata i wychowanie stwierdziła, że mamy dokumentację techniczna na budowę sali gimnastycznej przy SP nr 7, ale nie wzmianki w założeniach, że będziemy ją budować. W związku z powyższym postawiła wniosek o uzupełnienie założeń polityki społeczno – gospodarczej i zapis w brzmieniu: budowa sali gimnastycznej przy Szkole Podstawowej nr 7 (wniosek w załączeniu).

Anna Kadłubowska – Naczelnik WRF – wyjaśniła, że zadania do działu:  oświata i wychowanie zgłaszane są przez Wydział Oświaty, który proponuje zadania, jakie ma zamiar wykonać w budżecie 2015 roku. Jeśli radni uważają, że istnieje potrzeba innych zadań, to proszę bardzo.

Radny Andrzej Grzymała odnosząc się do działu: rozwój przedsiębiorczości stwierdził, że jego zdaniem przedsiębiorczość to m.in. handel. Zajmuje się tym rodzajem przedsiębiorczości i już kiedyś upominał się o zapis w założeniach dotyczący handlu, ale handel jest w dalszym ciągu  pomijany. W związku z powyższym postawił wniosek o  wprowadzenie do założeń polityki społeczno – gospodarczej na 2015 rok zapisu w brzmieniu: wspieranie rodzimego handlu i usług (wniosek w załączeniu).

Radny Ireneusz Cieślik  odnosząc się do wniosku radnej Krynickiej stwierdził, że boisko przy ZSMiO było planowane w tym samym czasie, co boisko przy ZSWet. Zwrócił uwagę, że boisko przy ZSWet, jest w trakcie realizacji, natomiast boisko przy ZSMiO zostało odłożone. Z tego, co wie, dokumentacja na salę sportową przy SP nr 7 była wykonywana w roku bieżącym, natomiast dokumentacja na boisko przy ZSMiO była wykonana 2 lata temu. Zmierza do tego, czy będziemy w stanie zakończyć budowę tych wszystkich boisk i doprowadzić do budowy tych, którym kończy się pozwolenie na budowę i  jeszcze dodatkowo wprowadzać zadanie dot. budowy sali sportowej przy SP nr 7. Uważa, że powinniśmy się  nad tym zastanowić, bo budżet jest tylko budżetem. Przypomniał, że w prognozie długoterminowej mamy ograniczać od przyszłego roku wydatki.

Radna Bernadeta Krynicka stwierdziła, że jeśli miasto nie będzie płaciło milionowych kar za swoje postępowanie, to będziemy mieli pieniądze na budowę hali sportowej. Gospodarność i rozsądne gospodarowanie finansami miasta i będą pieniądze na halę gimnastyczną.

Radna  Elżbieta Rabczyńska stwierdziła, że w założeniach znajdują się zadania na 2015 rok i w tych materiałach nie ma w ogóle wzmianki  odnośnie budynku  komunalnego. Postawiła wniosek o  wprowadzenie do założeń polityki społeczno – gospodarczej zapisu w brzmieniu: budowa budynku komunalnego dla ludności najuboższej (wniosek w załączeniu). Odnosząc się do ostatniego punktu dot. środków finansowych  poprosiła  o wyjaśnienie  jakie planowane są kredyty w założeniach. Materiał opiera się na  wieloletniej prognozie długoterminowej, ale chciałaby wiedzieć na ten temat już teraz jakie są założenia na najbliższy rok.

Anna Kadłubowska – Naczelnik WRF – wyjaśniła, że założenia do budżetu są budowane i wskazują na źródła zewnętrzne. Nie jest w stanie powiedzieć, które z tych działań będą objęte kredytem.

Bożena Szypulska  - Wydział Skarbu i Budżetu – stwierdziła, że projekt budżetu będzie dopiero przygotowywany. Termin opracowania projektu budżetu upływa 15 listopada br. Jeżeli zmieścimy się w dochodach, które zaplanujemy, to nie będziemy zaciągać kredytu. Jeżeli będzie potrzeba realizacji inwestycji, a nie zostaną zbilansowane dochody i wydatki, to pewnie kredyt się pojawi. Odpowiedź na to pytanie może być udzielona w momencie skonstruowania projektu budżetu na 2015 rok.

Przewodniczący Komisji zamknął dyskusję i poddał pod głosowanie zgłoszone w trakcie dyskusji  wnioski:

  1. Radnego Andrzeja  Grzymały – Komisja przyjęła 7 głosami za – jednogłośnie,
  2. Radnej Bernadety Krynickiej – Komisja przyjęła 5 głosami za, przy 2 głosach przeciw i braku głosów wstrzymujących,
  3. Radnej Elżbiety Rabczyńskiej – Komisja przyjęła 5 głosami za, przy 1 głosie przeciw i 1 głosie wstrzymującym.

Następnie Komisja, w wyniku głosowania 5 głosami za, przy 2 głosach przeciw i braku głosów wstrzymujących, zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały zawarty w druku nr  834 A wraz z przyjętymi wnioskami.

 

Ad. 4

Anna Kadłubowska – Naczelnik WRF – przedstawiła  informację o pozyskanych środkach zewnętrznych za I półrocze 2014 roku (w załączeniu).

Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

Głosów w dyskusji nie zgłoszono. Komisja w wyniku głosowania 7 głosami za – jednogłośnie przyjęła informację o pozyskanych środkach zewnętrznych za I półrocze 2014 r. zgodnie z drukiem nr 836.

Ad. 5

Przewodniczący Komisji przedstawił wniosek  Pana Stanisława Cichosza z dnia 17 września 2014 roku w sprawie umorzenia podatku od nieruchomości położonej w Łomży przy ul. Przykoszarowej 24 A (wniosek w załączeniu). W związku z tym, że organem podatkowym jest Prezydent Miasta zaproponował, aby Komisja przekazała  pismo  do Prezydenta z prośbą o uwzględnienie  wniosku Pana Cichosza. Komisja w wyniku głosowania 7 głosami za – jednogłośnie, przyjęła propozycję Przewodniczącego Komisji.

W związku z wyczerpaniem porządku  Przewodniczący zamknął posiedzenie Komisji.

 

 

  • Data powstania: Data powstania: piątek, 24 paź 2014 10:42
  • Data opublikowania: piątek, 24 paź 2014 10:44
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej