Protokół nr 39/14 z dnia 25 sierpnia 2014 r.
Ad. 1
Przewodniczący Komisji poprosił o uwagi do protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji.
Członkowie Komisji nie wnieśli uwag i w wyniku głosowania 7 głosami za – jednogłośnie, przyjęli protokół nr 38/14 z dnia 8 lipca 2014 roku.
Przewodniczący Komisji stwierdził, że kolejne dwa tematy porządku obrad dotyczą nieruchomości położonych przy al. Legionów, zabudowanych pawilonami handlowo – usługowymi. W związku z powyższym poprosił o przedstawienie tych dwóch tematów łącznie.
Ad. 2, 3
Henryka Pezowicz – Naczelnik WGN przedstawiła wniosek i projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie – oddanie w użytkowanie wieczyste nieruchomości stanowiących własność Miasta Łomża (w załączeniu) oraz wniosek i projekt uchwały w sprawie przyznania pierwszeństwa w nabyciu nieruchomości stanowiących własność Miasta Łomża (w załączeniu).
Przewodniczący Komisji otwierając dyskusję zwrócił się z zapytaniem do właścicieli pawilonów, czy są usatysfakcjonowani zapisami przedstawionych projektów uchwał.
Przedstawiciele właścicieli pawilonów handlowo – usługowych, obecni na posiedzeniu Komisji, stwierdzili, że są usatysfakcjonowani zapisami obu projektów uchwał. Jacek Malanowski, w imieniu wszystkich właścicieli pawilonów złożył podziękowania radnym oraz Prezydentowi Miasta. Dodał, że właściciele pawilonów nie będą teraz żyć w niepewności i przy pomocy władz miasta mają nadzieję na pozytywne sfinalizowanie przedsięwzięcia zgodnie z przedstawioną wcześniej koncepcją.
Głosów dyskusji nie zgłoszono.
W związku z powyższym Przewodniczący Komisji zamknął dyskusję i poddał pod głosowanie projekty uchwał w sprawie wyrażenia zgody na zbycie – oddanie w użytkowanie wieczyste nieruchomości stanowiących własność Miasta Łomża oraz w sprawie przyznania pierwszeństwa w nabyciu nieruchomości stanowiących własność Miasta Łomża. Komisja, w wyniku głosowania 9 głosami za – jednogłośnie, zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały zawarty w druku nr 807 A, a następnie w wyniku głosowania 9 głosami za – jednogłośnie, zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały opatrzony drukiem nr 808 A.
Przewodniczący Komisji zwrócił uwagę, że kolejne dwa punkty porządku obrad również łączą się ze sobą. W związku z powyższym poprosił o przedstawienie ich razem.
Ad. 4,5
Anna Kadłubowska – Naczelnik WRF przedstawiła wniosek i projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie przyjęcia Wieloletniego Planu Inwestycyjnego Miasta Łomża na lata 2010 – 2018 oraz wniosek i projekt uchwały w sprawie przyjęcia środków z Funduszu Spójności z Priorytetu IX – Infrastruktura energetyczna przyjazna środowisku i efektywność energetyczna w ramach działania 9.3 – Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej – plany gospodarki niskoemisyjnej (PGN) (Konkurs nr 2/PO IiŚ/9.3/2013) (w załączeniu).
Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.
Komisja nie wniosła uwag i w wyniku głosowania 9 głosami za – jednogłośnie, zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały zawarty w druku nr 803 A. Następnie Komisja, w wyniku głosowania 9 głosami za – jednogłośnie zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały zgodnie z drukiem nr 804 A.
Ad. 6
Marek Raszczyk – Naczelnik WIN przedstawił informację na temat realizacji inwestycji w ramach środków niewygasających z 2013 roku zapisanych na 2014 rok (informacja w załączeniu).
Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję. Poprosił o wyjaśnienie na temat czego nie udało się zrealizować.
Radna Bernadeta Krynicka poprosiła natomiast o informację o co chodzi z tymi ulicami, które nie mogą być budowane przez ul. Kamienną.
Marek Raszczyk – Naczelnik WIN wyjaśnił, że ulice: Rubinowa, Szafirowa i Turkusowa mają zaprojektowaną kanalizację deszczową, która wpięta jest do kanalizacji deszczowej ul. Kamiennej. Na części ul. Kamiennej jest istniejąca kanalizacja deszczowa. Przy istniejących trzech sięgaczach ul. Kamiennej nie ma kanalizacji deszczowej. Warunkiem podłączenia tych sięgaczy jest wykonanie brakującego odcinka kanalizacji deszczowej w ul. Kamiennej. Cały czas jest jednak wnoszony protest Wspólnoty Mieszkaniowej „Jarzębina” odnośnie przebiegu tej drogi. Wspólnota zaskarżyła miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego, a ponadto odwołuje się od wydanych decyzji.
Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta przedstawił informację na temat realizacji zadań z zakresu polityki planistycznej miasta w ramach środków niewygasłych zapisanych na 2014 rok (informacja w załączeniu).
Radny Andrzej Grzymała odnosząc się do pisma Spółdzielni Mieszkaniowej „Perspektywa” w sprawie przydziału nieruchomości powstałej w wyniku scalenia i podziału nieruchomości w części dotyczącej terenów pomiędzy ulicami: Zawadzką, Sikorskiego, Szosą Zambrowską i Księżnej Anny zwrócił się z zapytaniem, dlaczego to pismo zostało złożone i kto jest w radzie scaleniowej.
Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta wyjaśnił, że rada scaleniowa nie odpowiada na tego typu wnioski, natomiast odnosi się do wniosków, wyrażając swoją aprobatę lub dezaprobatę do propozycji poszczególnych uczestników scalenia w materiale, który otrzymali radni. Nie ma korespondencji, wnioski wpływają, a rada scaleniowa nie odpowiada. Zbiera wszystkie wnioski i odnosi się do nich w projekcie uchwały. To nie Prezydent decyduje, czy wniosek jest zasadny, czy nie. Prezydent, jako uczestnik scalenia, deleguje swojego przedstawiciela do rady scaleniowej, którym w tym przypadku jest Krzysztof Jarzyło. Miasto podlega takim samym regułom jak wszyscy uczestnicy scalenia. Odpowiedź jak rada scaleniowa odniosła się do wniosku SM „Perspektywa” znajduje się w przedłożonym Radzie Miejskiej materiale.
Przewodniczący Komisji dodał, że rada scaleniowa jest organem zupełnie niezależnym od Prezydenta. Wnioski do Prezydenta wpływają w momencie przystąpienia do procedury uchwalania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, a przy scaleniu wnioski rozpatruje rada scaleniowa.
Innych uwag Komisja nie wniosła i w wyniku głosowania 5 głosami za, przy braku głosów przeciw i 5 głosach wstrzymujących przyjęła informacje zawarte w drukach nr 798, 798/1.
Ad. 7
Radny Zbigniew Lipski stwierdził, że bardzo się cieszy, że przy inwestycjach, które wykonuje miasto, a jest ich bardzo dużo, powstają ścieżki rowerowe. Zwrócił jednak uwagę, że są odcinki jednak bardzo zarośnięte, które wymagają uporządkowania przez firmę odpowiedzialną za utrzymanie ciągów pieszo-jezdnych. Zaniedbania, które są, powodują, że ogólna ocena tego, co zostało wykonane, jest znacznie obniżona. Zwrócił również uwagę na brakującą cześć chodnika po prawej stronie al. Legionów za stacją STATOIL. Uważa, że wykonanie chodnika to nieduże pieniądze, a ocena tego, co się robi będzie zupełnie inna.
Przewodniczący Komisji wracając do pisma Prezydenta w sprawie zdjęcia z porządku obrad Komisji pkt-u 2 , zwrócił się do Prezydenta z prośbą o wystąpienie z wnioskiem o zdjęcie tematu z porządku obrad sesji Rady Miejskiej.
Radna Bogumiła Olbryś stwierdziła, że bardzo się cieszy, że radny Lipski wspomniał o ścieżkach rowerowych. Ścieżek rowerowych przybywa, jest ich ok. 38 km w mieście i w związku z tym uważa, że w momencie planowania budżetu należy pamiętać o firmie, która zajmuje się utrzymaniem m.in. ścieżek rowerowych. Dodała, że chodników, ścieżek rowerowych przybywa, a finanse na ten cel pozostają na niezmienionym poziomie.
Radny Witold Chludziński stwierdził, że radni powinni patrzeć na ogół całego miasta. Utrzymuje się porządek i ukwieca główne ciągi komunikacyjne, a zapomina się o Łomżycy, o zakątkach m.in. o ul. Kierzkową i innych dzielnicach.
Radna Bogumiła Olbryś poprosiła o ujęcie w protokole jej wypowiedzi. Stwierdziła, że kolega Chludziński ciągle nie rozumie jej wypowiedzi, ale dzięki Bogu 22 osoby rozumieją i jest jej bardzo miło, że jej nie rozumie. Wypowiedziała się na temat całego miasta, ponieważ jest radną miasta Łomży. Poprosiła radnego Chludzińskiego, aby nie imputował jej, że nie dba o Łomżycę.
W związku z wyczerpaniem porządku Przewodniczący zamknął posiedzenie Komisji.