Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 35 posiedzeniu w dniu 22 czerwca 2005 roku

Komisja realizowała następujący porządek obrad: 1. Przyjęcie protokołu nr 34/05 z poprzedniego posiedzenia komisji. 2. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia m.p.z.p. miasta Łomży – obszar „Bulwarów Nadnarwiańskich”, w obrębie lewego brzegu Narwi od rejonu starego mostu w ciągu ul. gen. Wł. Sikorskiego do nowego mostu w ciągu ul. Zjazd. 3. Informacja dotycząca realizacji promocji miasta w okresie od września 2003 r. do maja 2005 r. 4. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie przystąpienia do scalenia i podziału nieruchomości położonych w Łomży przy Szosie do Mężenina w sąsiedztwie ogrodów działkowych. 5. Informacja na temat stanu bezrobocia i sytuacji na rynku pracy w Łomży oraz działania zmniejszające bezrobocie”. 6. Ocena przekształceń własnościowych w jednostkach podległych Prezydentowi. 7. Sprawy różne.
Przed realizacją porządku obrad Pan Lesław Tomaszewski przedstawił aktualną sytuację po odmowie przez prokuratora wszczęcia postępowania w sprawie chlewni w Zawadach Przedmieście.


Ad. 1

Komisja nie wniosła uwag i w wyniku głosowania 6 głosami za – jednogłośnie przyjęła protokół nr 34/05 z poprzedniego posiedzenia.


Ad. 2

Przewodniczący komisji przedstawił wniosek i projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia m.p.z.p. miasta Łomży – obszar „Bulwarów Nadnarwiańskich” (w załączeniu do protokołu). Przypomniał, że koncepcje zagospodarowania bulwarów zostały przedstawione na jednym z poprzednich posiedzeń komisji.
Pan Andrzej Zajkowski – Architekt Miejski wyjaśnił, że podjęcie tej uchwały jest niezbędne do wyodrębnienia obszaru, co do którego w większości była już podjęta uchwała i to jest jedyny powód podjęcia tej uchwały.
Komisja nie wniosła uwag i w wyniku głosowania 8 głosami za – jednogłośnie zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały zgodnie z drukiem nr 463 A.


Ad. 3

Przewodniczący komisji poprosił o uwagi i pytania do informacji dotyczącej promocji miasta w okresie od września 2003 r. do maja 2005 r. (informacja w załączeniu do protokołu).
Pan Lech Kołakowski zabierając głos stwierdził, że 180 tys. zł to jest zbyt mała kwota na promocję gospodarczą naszego miasta tym bardziej, że szukamy inwestorów. którzy chcą zainwestować na ziemi łomżyńskiej. Uważa, że komisja winna wnioskować do przyszłego budżetu nie wie czy teraz, czy najpóźniej we wrześniu o zwiększenie przynajmniej dwukrotnie tej kwoty. Postawił wniosek o dwukrotne zwiększenie tej kwoty w budżecie miasta na rok 2006 mając na względzie uchwalona strategię. Uzasadniając stwierdził, że chodzi mu o ściągnięcie inwestorów, a tym samym o dodatkowe miejsca pracy. Dodał, że można ogłosić konkurs, w którym może wziąć udział np. pracownik UM, radny, mieszkaniec i jeżeli ktoś ściągnie do Łomży inwestora, który zatrudni określoną ilość ludzi, to można ufundować nagrodę.
Pan Zbigniew Szponarski stwierdził, że w ramach promocji miasta winien być umieszczany herb miasta Łomży np. na autobusach miejskich, koszulkach sportowych ŁKS-u, na taxi, przy wyjeździe i wyjeździe z miasta. Uważa, że promocja jest bardzo skromna.
Pani Wiesława Serwatko – Naczelnik WPGiI wyjaśniła, że realizując strategię promocji gospodarczej chciałaby mieć wyraźnie zaznaczoną tę promocje inną czyli np. wspomaganie grup sportowych. Muszą być na to środki z konkretnym określeniem na jaki cel one mają być przeznaczone. Dodała, że realizując strategie promocji mamy określone zadanie i środki na ten cel.
Przewodniczący komisji poddał pod głosowanie wniosek radnego Kołakowskiego o zwiększenie środków o 100 % w budżecie przyszłego roku na promocję miasta. Komisja w wyniku głosowania 6 głosami za przy braku głosów przeciw i 2 głosach wstrzymujących wniosek został przyjęty.


Ad. 4

Przewodniczący komisji przedstawił wniosek w sprawie podjęcia uchwały zmieniającej uchwałę przystąpienia do scalenia i podziału nieruchomości położonej w Łomży przy Szosie do Mężenina w sąsiedztwie ogrodów działkowych ( w załączeniu do protokołu). Poprosił o uwagi i pytania.
Członkowie komisji nie wnieśli uwag i zapytań. Komisja w wyniku głosowania 8 głosami za- jednogłośnie zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały zgodnie z drukiem nr 477 A.


Ad. 5

Przewodniczący komisji otworzył dyskusję na temat informacji o stanie bezrobocia i sytuacji na rynku pracy w Łomży oraz działań zmniejszających bezrobociu (informacja w załączeniu do protokołu).

Pan Lech Kołakowski zabierając głos stwierdził, że jego zdaniem powinno dojść do spotkania Powiatowej Rady Zatrudnienia z Radą Miejska, a przynajmniej z Komisją Rozwoju i Zagospodarowania Przestrzennego, celem wypracowania kierunków działania. Stwierdził, że jest to jego wniosek formalny.
Przewodniczący komisji poddał wniosek radnego Kołakowskiego pod głosowanie. W wyniku głosowania 4 głosami za, przy braku głosów przeciw i 4 głosach wstrzymujących komisja wniosek przyjęła.
Pan Janusz Nowakowski stwierdził, że dobrze będzie zorganizować takie spotkanie, aby wreszcie określić czy ktoś jest u nas odpowiedzialny na naszym terenie za to, żeby cokolwiek zrobić w tej mierze.
Innych uwag nie zgłoszono.


Ad. 6

Przewodniczący otworzył dyskusję na temat oceny przekształceń własnościowych w jednostkach podległych Prezydentowi Miasta (w załączeniu do protokołu).
Pan Janusz Nowakowski stwierdził, że w Łomży nie można prywatyzować żadnej usługi ze sfery komunalnej za wyjątkiem drobnych rzeczy i dyskutowałby tylko na temat śmieci. Jego zdaniem jest to jedyna rzecz, która przy prywatyzacji mogłaby się utrzymać i funkcjonować. Rynek usług łomżyńskich jest tak mały, że nie ma tutaj pola do popisu dla firm prywatnych. Ponadto nie chodzi o to, aby prywatyzować, ale wprowadzać konkurencję poprzez prywatyzację. Jeśli nie ma możliwości stworzenia konkurencji na rynku usług komunalnych, to nie myślmy o monopolu prywatnym, lepiej niech to będzie monopol Prezydenta Miasta.
Pan Lech Kołakowski poparł wypowiedź radnego Nowakowskiego. Zwrócił uwagę na str. 9 informacji i zapis dot. MPEC. Uważa, że nie jest to misja przedsiębiorstwa, a jego obowiązek. Dodał, że docierają do niego sygnały, że mieszkańcy, którzy mają podłączone budynki do MPEC, w związku z tym, że ceny są zbyt wysokie, zrywają umowy z przedsiębiorstwem. Jego zdaniem należałoby sprawdzić jak szerokie jest to zjawisko. Stwierdził, że zakłady komunalne są dla mieszkańców, a nie odwrotnie.
Pan Maciej Głaz stwierdził, że Komisja Rewizyjna na najbliższym posiedzeniu zajmie się analizą kosztów MPEC.
Przewodniczący komisji poddał pod głosowanie – kto jest za pozytywną oceną przekształceń własnościowych w jednostkach podległych Prezydentowi. W wyniku głosowania 6 głosami za, przy braku głosów przeciw i 2 głosach wstrzymujących komisja dokonała pozytywnej oceny zawartej w druku nr 474.

Ad. 7

Nie zgłoszono.

W związku z wyczerpaniem porządku Przewodniczący zamknął posiedzenie komisji.


  • Data powstania: Data powstania: poniedziałek, 16 sty 2006 10:38
  • Data opublikowania: poniedziałek, 16 sty 2006 10:42
  • Data przejścia do archiwum: wtorek, 19 gru 2006 10:29
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej