Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 40 posiedzeniu w dniu 21 listopada 2005 roku

Komisja realizowała następujący porządek obrad: 1. Zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie: a) określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2006 rok oraz zwolnień w tym podatku – druk nr 544, 544 A, b) określenia wysokości rocznych stawek podatku od środków transportowych na 2006 rok – druk nr 544, 544 B, c) określenie wysokości stawek podatku od posiadania psów na 2006 rok – druk nr 544, 544 C. 2. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie przyjęcia Wieloletniego Planu Inwestycyjnego na lata 2005-2009 – druk nr 553, 553 A. 3. Sprawy różne.
Ad. 1

Pan Marcin B. Sroczyński – Z-ca Prezydenta Miasta przedstawił wniosek w sprawie określenia stawek podatków i opłat lokalnych na 2006 rok (w załączeniu do protokołu). Dodał, że proponowane stawki podatków mają charakter inflacyjny. Poinformował również, ze przygotowany jest projekt uchwały w sprawie stosowania ulg w podatku dla osób rozpoczynających działalność gospodarczą i dla osób zwiększających zatrudnienie.
Przewodniczący komisji poprosił o uwagi. Komisja nie wniosła uwag i w wyniku głosowań zaopiniowała pozytywnie projekty uchwał w sprawie:

a) określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2006 rok oraz zwolnień w tym podatku – za - 3, przeciw – 0, wstrz. – 1 zgodnie z drukiem nr 544 A,
b) określenia wysokości rocznych stawek podatku od środków transportowych na 2006 rok – za – 4 – jednogłośnie zgodnie z drukiem nr 544 B,
c) określenie wysokości stawek podatku od posiadania psów na 2006 rok – za – 3, przeciw – 1, wstrz. – 0 zgodnie z drukiem nr 544 C.


Ad. 2


Pan Marcin B. Sroczyński – Z-ca Prezydenta Miasta wprowadzając do tematu wyjaśnił, że Wieloletni Plan Inwestycyjny musi być corocznie zmieniany i dostosowywany do realiów. Tak też jest w projekcie WPI przedłożonym Radzie Miejskiej. Zostały również wpisane konkretne kwoty realizowanych zamierzeń w latach 2006 - 2009.
Przewodniczący komisji otworzył dyskusję.
Pan Zbigniew Szponarski zabierając głos stwierdził, że od 2003 roku wnioskuje o przeznaczenie kwoty 70 tys. zł na zakończenie remontu ul. Księżnej Anny. W projekcie WPI ulica ta ujęta jest do realizacji w 2007 roku. Postawił wniosek o ujęcie tego zadania w roku 2006 i przeznaczenie kwoty minimum 70 tys. zł na zakończenie realizacji ul. Księżnej Anny. Kwotę powyższą zaproponował zdjąć z zadania modernizacja Placu Jana Pawła II.
Pan Marcin B. Sroczyński – Z-ca Prezydenta Miasta wyjaśnił, że ul. Księżnej Anny najprawdopodobniej zostanie zakończona ze środków z bieżącego utrzymania dróg jeżeli ta kwota, która jest w budżecie pozostanie i nie będzie zdjęta na inne zadania.
Pan Zbigniew Szponarski stwierdził, że takie zapewnienia padały wcześniej. Ul. Ks. Anny miała być już realizowana z bieżącego utrzymania z innych środków i w dalszym ciągu nie została zrealizowana. W związku z powyższym uważa, że zadanie to znalazło się konkretnie w budżecie z zapisaną kwotą 70 tys. zł. Ponowił swój wniosek i poprosił o przegłosowanie. Dodał, że podobna sytuacja jest z ul. Ks. Janusza, która była w planie remontów tego roku i nie ma jej w projekcie WPI na rok przyszły. Kolejna sprawa to monitoring miasta z kwotą 100 tys. zł. Z tego co wie nie było żadnej zmiany w budżecie miasta jeśli chodzi o to zadanie. Poprosił o wyjaśnienie.
Pan Marcin B. Sroczyński – Z-ca Prezydenta Miasta wyjaśnił, że omawiany projekt WPI jest na lata 2006 – 2009. Przetarg na ul. Księcia Janusza organizowany jest w tym roku, a więc zadanie to nie mogło znaleźć się w WPI.
Pani Wiesława Serwatko – Naczelnik WPGiI odnosząc się do zadania monitoring miasta wyjaśniła, że zapisana kwota 100 tys. zł wynikła z nieuwagi pracownika i zostanie to skorygowane w autopoprawce. Zmiany w budżecie nie było i nie będzie jeśli chodzi o to zadanie.
Przewodniczący komisji poddał pod głosowanie wniosek radnego Szponarskiego. Komisja w wyniku głosowania 4 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym przyjęła powyższy wniosek.
Następnie Pan Paweł Borkowski stwierdził, że jest mocno zaskoczony tym, że modernizacja ul. Kierzkowej znalazła się w WPI dopiero na 42 pozycji, a była obiecywana realizacja tej ulicy rok po roku. Poprzedni Prezydent wykonał ¾ tej inwestycji, a obecny nie może wykonać ¼. Postawił wniosek o ujęcie ul. Kierzkowej w 2006 roku z kwotą 250 tys. zł. Proponuje powyższą kwotę zdjąć z budowy ratusza.
Przewodniczący komisji poddał wniosek radnego Borkowskiego pod głosowanie. W wyniku głosowania 3 głosami za, przy 1 głosie przeciw i 1 głosie wstrzymującym komisja przyjęła powyższy wniosek.
W dalszej części posiedzenia Pan Maciej Głaz – Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził, że nie znalazł w WPI ul. Dobrej. Przypomniał, że przy konstruowaniu budżetu padł wniosek, aby realizować inwestycje, które maja aktualne projekty. Dokumentacja na ul. Dobrą, jeśli ulica ta nie zostanie ujęta w budżecie, straci ważność w 2006 roku i miasto poniesie koszty. Nie rozumie więc dlaczego ta ulica nie została ujęta skoro taka zasada była przyjęta przez Radę. Poprosił komisje o wprowadzenie ul. Dobrej do WPI do realizacji na 2006 rok.

Pan Marcin B. Sroczyński – Z-ca Prezydenta Miasta wyjaśnił, że są ujęte inwestycje, które mają projekty i te, na które starczy pieniędzy. Projektu nie ma ul. Rycerska, ale spółdzielnia mieszkaniowa opracuje projekt do końca roku. Na ul. Cegielnianą i ul. Fabryczną nie jest wymagany projekt tylko koncepcja. Ponadto na ul. Bema i Prusa przygotowywany jest projekt przez ŁSM. Dodał, że wystarczy postawić wniosek, aby nie dopuścić do tego, aby jakakolwiek dokumentacja przedawniła się w roku 2006. Złożył zapewnienie i zobowiązał się, że nie dopuści do tego, aby dokumentacja się przedawniła i to na 100 %, a w jaki sposób inwestycja zostanie zrealizowana, temat wymaga przemyślenia. W pierwotnej wersji budżetu ulica ta znajdowała się w planie, ale po przeliczeniu, zabrakło pieniędzy i coś trzeba było zdjąć.
Przewodniczący komisji poddał pod głosowanie projekt Wieloletniego Planu Inwestycyjnego na lata 2006-2009 łącznie z przyjętymi przez komisję wnioskami. Komisja w wyniku głosowania 5 głosami za – jednogłośnie zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały zgodnie z drukiem nr 553 A wraz z przyjętym wnioskiem radnego Szponarskiego i radnego Borkowskiego.


Ad. 3

Nie zgłoszono.

W związku z wyczerpaniem porządku Przewodniczący zamknął posiedzenie komisji.


  • Data powstania: Data powstania: poniedziałek, 16 sty 2006 12:32
  • Data opublikowania: poniedziałek, 16 sty 2006 12:36
  • Data przejścia do archiwum: wtorek, 19 gru 2006 10:28
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej