Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 3 posiedzeniu w dniu 27 lutego 2007 roku

Komisja realizowała następujący porządek obrad: 1. Przyjęcie protokołu nr 2/06 z dnia 29 stycznia 2007 roku. 2. Prezentacja zamierzeń produkcyjno-usługowych właścicieli hali po byłych Łomżyńskich Zakładach Bawełnianych „Narew” w Łomży – godz. 13.00 – 14.00. 3. Prezentacja Echo Investment S.A. projektu galerii Weneda na terenie położonym w Łomży przy ul. Zawadzkiej róg Gen. Wł. Sikorskiego – godz. 14.00 4. Sprawy różne
Ad. 1


Przechodząc do realizacji porządku obrad Przewodniczący Komisji poprosił o uwagi do protokołu nr 2/07. Komisja nie wniosła i w wyniku głosowania 8 głosami za – jednogłośnie przyjęła protokół nr 2/07 z dnia 29 stycznia 2007 roku.


Ad. 2

Przedstawiciel firmy „Mariola” dokonał prezentacji inwestycji planowanych do realizacji w hali po byłych Łomżyńskich Zakładach Bawełnianych „Narew” w Łomży. W pierwszej części prezentacji poinformował, że inwestorzy postanowili nie zmieniać nazwy własnej czyli pozostanie nazwa „Narew”. Wyjaśnił, że powierzchnia samej zabudowy galerii to 36 tys. m 2 z zabezpieczeniem 2.800 miejsc parkingowych. Podmiotem inwestycji są dwie firmy, firma „Gemark” oraz firma „Mariola” Panów Jerzego Wierzbowskiego i Artura Zawadzkiego. Kontynuując stwierdził, że w galerii będzie znajdować się hipermarket spożywczy o pow. ok. 12 tys. m 2 oraz market budowlany. Poza ok. 70 sklepami i butikami w galerii planowane jest zlokalizowanie usług krawieckich i pralni. Kolejnym zamierzeniem jest realizacja multipleksu kinowego i kręgielni. Wyjaśnił również, że aby kontynuować te inwestycje potrzebne są pewne pozwolenia, opinie i decyzje władz, na które oczekują inwestorzy. W drugiej części dokonano prezentacji multimedialnej wyremontowanych hal, w których na koniec marca przewidywane jest uruchomienie produkcji stolarki PCV oraz kabin łazienkowych. Przewidywane zatrudnienie to 100 osób przy produkcji płyt PCV i kabin łazienkowych. Kończąc stwierdził, że przedstawione zamierzenia przewidywane są do realizacji w przeciągu 24 miesięcy, natomiast planowany koszt całej inwestycji to 70 mln. zł i na to inwestorzy są gotowi.
Pan Zbigniew Lipski zabierając glos stwierdził, że z ust prowadzącego prezentacje padła wypowiedź, że inwestorzy czegoś oczekują od Rady. Chciałby wiedzieć czego konkretnie oczekują inwestorzy od Komisji od Rady. Dodał, że przedstawione zamierzenia i propozycje co do tego terenu zadawalają go. Chciałby jednak wiedzieć czy inwestorzy zamierzają zainwestować środki własne, czy też szukają kontrahenta.
Przedstawiciel firmy „Mariola” odpowiadając stwierdził, że inwestycje, które zamierza zrealizować inwestor wymagają pewnych pozwoleń.
Pan Jerzy Wierzbowski – właściciel firmy „Mariola” wyjaśnił, że jeśli chodzi o pozwolenia i aby galeria zafunkcjonowała musi być sklep wielkopowierzchniowy. Właśnie tu wymagana jest zgoda Rady Miejskiej, aby taki obiekt w tym miejscu powstał. Stwierdził następnie że obiekt został zakupiony za 2,5 mln. zł. Doprowadzone zostały wszystkie media, a produkcja, która uruchomiona zostanie pod koniec marca jest to inwestycja rzędu 5 mln. zł. Firmy, które tam wejdą będą musiały tam zainwestować. W tej chwili do obiektów doprowadzona jest woda i kanalizacja, zakupione zostały transformatory i jest projekt na przyłącze energetyczne i to wszystko robione jest z własnych środków. Kiedy uzyskamy zgodę na market wielkopowierzchniowy wtedy podpiszemy umowę z drugą firmą. Ponadto przystępujemy do zmiany planu zagospodarowania przestrzennego i w ciągu miesiąca są w stanie podać podmioty, które wejdą do galerii. Dodał, że w ciągu dwóch lat są w stanie zrealizować inwestycję.
Pan Tadeusz Zaremba zwrócił się z zapytaniem, jak Panowie Prezydenci zapatrują się na ten pomysł.
Pan Jerzy Brzeziński – Prezydent Miasta stwierdził, że z punktu widzenia emocji, jakie panują odnośnie budowy obiektów wielkopowierzchniowych ten teren jest terenem obojętnym. Wyjaśnił, że czekają na wniosek Pana Wierzbowskiego w sprawie określenia funkcji tego terenu. Wówczas należy dokonać zmiany studium, a następnie zmiany planu zagospodarowania przestrzennego. Uważa, że powstałaby piękna część miasta.
Pan Krzysztof Sychowicz zwrócił się z zapytaniem na ile procentowo inwestorzy mają zapewnione finansowanie tego projektu.
Pan Jerzy Wierzbowski wyjaśnił, że zamierzenie szacowane jest na 70 mln. zł i z tego 20 mln. zł wykładają oni jako właściciele nieruchomości.
Pani Agata Gołaszewska zabierając głos stwierdziła, ze planowana jest również budowa kina. Poprosiła o przedstawienie danych m.in. powierzchni, wielkości, ilości miejsc.
Pan Jerzy Wierzbowski wyjaśnił, że kino będzie zajmowało powierzchnię 2 tys. m 2 . Trudno mu mówić o ilości miejsc, ponieważ nie są jeszcze na takim etapie, aby określić ile tego będzie. Dodał, że ciągle trwają rozmowy, ponieważ nie mają pewności czy dostana wszelkie pozwolenia żeby to wszystko prowadzić.

Pan Jan Chojnowski jako radny tej dzielnicy stwierdził, że jest bardzo zadowolony, że inwestorzy łomżyńscy podjęli trud zagospodarowania obiektów w tej części miasta. Dodał, że ze strony radnych inwestorzy nie będą mieli żadnych problemów, a wręcz przeciwnie wszyscy są za tą inwestycją.
Przedstawiciel mieszkańców terenu przy ul. Zawadzkiej i Sikorskiego zwrócił się z zapytaniem czy przewidywana jest budowa marketu w tej części miasta. Stwierdził, że mieszkańcy czekają na zagospodarowanie tego terenu od 16 lat. Jak Rada i Pan Prezydent maja zamiar się ustosunkować do tego tematu w roku bieżącym.
Pan Jerzy Brzeziński – Prezydent Miasta odpowiadając wyjaśnił, że Rada Miejska poprzedniej kadencji podjęła uchwałę w sprawie zmiany studium, ponieważ taka była sentencja wyroku. W tej chwili trwają opracowania zmiany studium. Jeśli studium będzie gotowe przedłoży projekt pod obrady Rady Miejskiej i Rada zadecyduje czy taka zmiana zostanie dokonana. Jeśli Rada odrzuci, tematu nie ma. Jeśli przyjmie, będzie to temat do dyskusji nad lokalizacją centrum handlowego.
Przewodniczący Komisji kończąc dyskusję sformułował wniosek o pozytywne zaopiniowanie wniosku inwestora o przystąpienie do zmiany studium zagospodarowania przestrzennego dla terenów po byłych Zakładach Bawełnianych „Narew”.
Pan Zbigniew Lipski stwierdził, że zmiana studium i zmiana planu zagospodarowania przestrzennego wiąże się z kosztami. Chciałby wiedzieć kto pokryje koszty związane z procedurą .
Pan Jerzy Wierzbowski stwierdził, że inwestorzy nie będą obciążać podatników i pokryją koszty zmiany studium i planu zagospodarowania przestrzennego.
Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie przedstawiony wniosek. W wyniku głosowania 8 głosami za – jednogłośnie Komisja przyjęła powyższy wniosek.
Na tym protokół zakończono i podpisano.
  • Data powstania: Data powstania: środa, 7 mar 2007 10:09
  • Data opublikowania: środa, 7 mar 2007 10:13
  • Data przejścia do archiwum: wtorek, 21 gru 2010 11:12
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej