Na 13 posiedzeniu w dniu 29 października 2007 r. Komisja realizowała następujący porządek obrad:
Ad. 1
Przewodniczący Komisji poprosił o uwagi do protokołu z poprzedniego posiedzenia.
Komisja nie wniosła uwag i w wyniku głosowania 8 głosami za – jednogłośnie przyjęła protokół nr 12/07.
Ad. 2
Przewodniczący Komisji przedstawił wniosek i projekt uchwały w sprawie zmian w planie przychodów i rozchodów Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym na 2007 rok (w załączeniu). Poprosił o uwagi i wnioski.
Uwag nie zgłoszono i w wyniku głosowania 8 głosami za – jednogłośnie Komisja zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały zgodnie z drukiem 210 A.
Ad. 3
Przewodniczący Komisji przedstawił wniosek i projekt uchwały w sprawie przyznania dotacji celowych w sferze kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i tradycji (...) ( w załączeniu ). Poprosił o uwagi i wnioski.
Komisja nie wniosła uwag i w wyniku głosowania 8 głosami za – jednogłośnie zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały zgodnie z drukiem nr 216 A.
Ad. 4
Następnie Przewodniczący Komisji poprosił o uwagi do projektu uchwały w sprawie planu przychodów Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym na 2008 rok (w załączeniu).
Komisja również nie wniosła uwag i w wyniku głosowania 8 głosami za – jednogłośnie zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały zgodnie z drukiem 211 A.
Ad. 5
Pani Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta przedstawiła wniosek w sprawie wysokości podatków i opłat lokalnych na 2008 rok ( druk nr 208 w załączeniu).
Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.
Pan Zbigniew Lipski postawił wniosek, aby opłata za posiadanie psa w budownictwie wielorodzinnym wynosiła 100 zł, a kwota wynikająca z różnicy pomiędzy propozycją Prezydenta, a jego propozycją została przeznaczona dodatkowo na schronisko i zakup pojemników na psie odchody.
Pani Alicja Bandzul poparła wniosek radnego Lipskiego. Przypomniała, ze jest uchwała rady, której zapisy odnośnie porządku i utrzymania psów nie są egzekwowane. Uważa, że należy te sprawy uporządkować. Właściciel psa wchodząc na spacer z psem powinien uprzątnąć zanieczyszczenia spowodowane przez psa.
Pan Janusz Nowakowski stwierdził, że na początku podwyżka opłaty przełoży się na zwiększoną ilość psów schronisku i schronisko będzie musiało mieć większą ilość środków na swoje utrzymanie.
Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie wniosek postawiony przez radnego Lipskiego. Komisja w wyniku głosowania 8 głosami za – jednogłośnie wniosek przyjęła.
Pan Maciej Głaz odnosząc się do proponowanych stawek podatku od nieruchomości stwierdził, że podobnie jak na posiedzeniu Komisji Bezpieczeństwa wnosi o pozostawienie wysokości stawki podatku na poziomie bieżącego roku od budynków pozostałych lub ich części, w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej, statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego – pkt 6 wniosku w sprawie wysokości podatków i opłat lokalnych na 2008 rok.
Komisja w wyniku głosowania 8 głosami za – jednogłośnie przyjęła powyższy wniosek.
W dalszej części posiedzenia Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie projekty uchwał w sprawie określenia wysokości stawek podatku:
-
-
-
od nieruchomości – za – Komisja 8 głosami za – jednogłośnie zaopiniowała projekt uchwały zgodnie z drukiem 208 A pozytywnie wraz z przyjętym wnioskiem
-
od środków transportowych – Komisja 9 głosami za – jednogłośnie zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały zawarty w druku nr 208 B,
-
opłaty za posiadanie psa – Komisja 9 głosami za – jednogłośnie zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały (druk nr 208 C0 wraz z przyjętym wnioskiem.
-
-
Ad. 6
Nie zgłoszono.
W związku z wyczerpaniem porządku Przewodniczący zamknął posiedzenie Komisji.