Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 22 posiedzeniu w dniu 19 maja 2008 roku

Komisja realizowała następujący porządek obrad: 1. Przyjęcie protokołu nr 21/08 z dnia 16 kwietnia 2008 roku. 2. Informacja o realizacji zadań wynikających ze Strategii Zrównoważonego Rozwoju Miasta do roku 2020 – druk nr 354 3. Prezentacja „Studium transportowego dla miasta Łomży z uwzględnieniem wpływu na ruch drogowy planowanych terenów rozwojowych”. 4. Sprawy różne.
 

Ad. 1

Przewodniczący Komisji poprosił o uwagi do protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji.

Komisja nie wniosła uwag i w wyniku głosowania 9 głosami za – jednogłośnie przyjęła protokół nr 21/08 z dnia 16 kwietnia 2008 roku.

Ad. 2

Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję dot. realizacji zadań wynikających ze Strategii Zrównoważonego Rozwoju Miasta do roku 2020 za 2007 rok (informacja w załączeniu). Zabierając głos w dyskusji poprosił o wyjaśnienie czy jest w fazie projektu, zamierzeń realizacja boiska lekkoatletycznego przy Zespolę Szkól Weterynaryjnych przy ul. Stacha Konwy.

Pan Marcin Sroczyński – Z-ca Prezydenta Miasta wyjaśnił, że zamierzenia są, są nawet pieniądze w budżecie na ten cel.

Pan Zbigniew Lipski zwrócił uwagę na realizację obiektu sportowego na terenie ŁSM. Stwierdził, że nie może zrozumieć biernego oczekiwania i braku wsparcia spółdzielni mieszkaniowej i zarządu spółdzielni. Obiekt należy wykonać, zagospodarować, a także znaleźć zarządcę tego obiektu. Zwrócił się z zapytaniem czy jest szansa, że obiekt ten będzie gotowy w tym lub następnym roku.

Pan Marcin Sroczyński – Z - ca Prezydenta wyjaśnił, że spółdzielnia interesuje się tematem. Poinformował, że na wiosnę rozpoczną się prace ziemne realizowane przez MPGKiM. W chwili obecnej gotowa jest podbudowa pod skate park. Są już urządzenia, na montaż których zostanie ogłoszony przetarg.

Pan Janusz Nowakowski odnosząc się do tematu obiektu sportowego poruszył kwestie finansowania zadania. Przypomniał, że w momencie kiedy taki obiekt był realizowany na terenie SM Perspektywa, spółdzielnia mieszkaniowa partycypowała w kosztach budowy w wysokości 60 %, miasto w ponad 30 %. W przypadku ŁSM te proporcje są odwrotne. Ponadto zwrócił uwagę, że przy tego typu inwestycjach bardzo ważna sprawą jest kwestia eksploatacji i nadzorowania obiektem. Sprawy te powinny być załatwiane na samym początku.

Innych uwag nie zgłoszono.

W związku z powyższym Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie przedłożoną informację. W wyniku głosowania 8 głosami za – jednogłośnie Komisja przyjęła informację zgodnie z drukiem nr 354.

Ad. 3

Pan Andrzej Karwowski – Naczelnik WGKOŚiR przedstawił Studium transportowe dla miasta Łomży z uwzględnieniem wpływu na ruch drogowy planowanych terenów rozwojowych. Wyjaśnił, że opracowanie składa się z dwóch części: rozpoznania planów rozwojowych, istniejącego układu komunikacyjnego, rozpoznania zagospodarowania przestrzennego oraz analizy dróg czyli sieci drogowej. Jeśli chodzi o stan istniejący układu komunikacyjnego, to wszyscy wiedzą jak wygląda sytuacja. Stwierdził, że największe natężenie ruchu jest na Al. Legionów między godziną 15.00, a 16.00. Do najbardziej obciążonych należy również ul. Piłsudskiego, ul. Zjazd, ul. Wojska Polskiego. Poinformował, że cała sieć drogowa Łomży była analizowana w dwóch wariantach. Pierwszy wariant zakłada budowę drogi ekspresowej Warszawa – Białystok, budowa obwodnicy po zachodniej stronie miasta. Przyjęto również budowę drogi ekspresowej wzdłuż ciągu drogi 677 na odcinku Ostrów Mazowiecka – Łomża i na odcinku drogi 61 Łomża – Augustów. Wariant pierwszy pasuje do Via Baltici. Natomiast wariant drugi jest to droga ekspresowa F 8 Warszawa – Białystok i droga ekspresowa 61 Warszawa – Łomża – Augustów, a to się nakłada na inny wariant Via Baltici, na wariant 42a. Na dzień dzisiejszy wszystko wskazuje, że jeden z tych wariantów zostanie zrealizowany. Przedstawił następnie obciążenie ruchem obwodnicy miasta w obu wariantach. Odnosząc się do rozkładu ruchu związanego z funkcjonowaniem galerii Weneda stwierdził, że analiza ruchu wskazuje, że w obu wariantach ruch będzie odbywał się na wlocie południowym - 330 pojazdów/h, na północy – 55 pojazdów/h, na wschodzie – 90 pojazdów/h i 315 pojazdów/h na ul. Zawadzkiej od strony Piłsudskiego. Przedstawił następnie wnioski końcowe opracowania (w załączeniu). Dodał, że wnioski te pokrywają się z naszymi pierwotnymi ustaleniami, własnymi analizami.

Przewodniczący Komisji poprosił o wyjaśnienie, kto płacił za to opracowanie.

Pan Marcin Sroczyński – Z-ca Prezydenta wyjaśnił, że za opracowanie zapłaciła firma Echo Investment. Zakres opracowania i nadzór sprawowało miasto.

Pan Jan Kleczyński zwrócił się z zapytaniem czy miasto zamierza ten materiał wykorzystać jako ważny argument w rozmowach z Generalną Dyrekcja Dróg.

Pan Andrzej Karwowski wyjaśnił, że już wykorzystuje.

Ad. 4

Nie zgłoszono.

W związku z wyczerpaniem porządku Przewodniczący zamknął posiedzenie Komisji.


 

  • Data powstania: Data powstania: piątek, 19 wrz 2008 09:30
  • Data opublikowania: piątek, 19 wrz 2008 09:34
  • Data przejścia do archiwum: wtorek, 21 gru 2010 11:15
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej