Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Protokół nr 1/11 z dnia 10 stycznia 2011 r.

Porządek posiedzenia: 1. Informacja na temat realizacji bulwarów nadnarwiańskich. 2. Zaopiniowanie projektu budżetu miasta na 2011 rok – druk nr 1, 1/1, 1 A. 3. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Łomża na lata 2011 – 2014 - druk nr 2, 2 A. 4. Propozycje tematów do planu pracy Komisji na 2011 rok. 5. Sprawy różne.
Ad. 1             Anna Armista – Naczelnik Wydziału Inwestycji przedstawiła dokumentację techniczną bulwarów oraz informację dot. łomżyńskich bulwarów wraz z planowanymi wydatkami w ramach  projektu (w załączeniu). Wyjaśniła, że I etap przewiduje wykonanie bulwarów na terenach będących własnością miasta. W związku z tym miasto nie ponosi wydatków na wykup gruntów. Dodała, że decyzja środowiskowa wydana jest na całość bulwarów od jednego do drugiego mostu i na całość jest opracowana koncepcja.             Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.            W dyskusji głos zabrali: radny Witold Chludziński, który poruszył kwestię regulacji linii brzegowej rzeki i kwestię własności gruntów. Zwrócił się z zapytaniem, czy w  sytuacji finansowej, w jakiej obecnie znajduje się miasto i przy takim zadłużeniu, stać nas na wydawanie pieniędzy na realizację bulwarów.             Radna Elżbieta Rabczyńska zwróciła się z zapytaniem, kto wykonywał projekt bulwarów.             Radny Ireneusz Cieślik poprosił o wyjaśnienie, czy inwestycja zamknie się w przewidywanych kwotach, czy też trzeba będzie dofinansowywać inwestycję w trakcie realizacji.            W dyskusji głos zabrał również radny Andrzej Wojtkowski, zdaniem którego należy zastanowić się, czy w ramach budowy bulwarów nie zrobić parkingu dla kibiców.  Radny Janusz Nowakowski zgodził się z wypowiedzią radnego Wojtkowskiego. Stwierdził, że okazją, którą należy wykorzystać jest teren za stadionem i tam zlokalizować parking. Uważa, że jest to pierwsza sprawa, którą trzeba załatwić.             Anna Armista odnosząc się do wypowiedzi radnego Chludzińskiego wyjaśniła, że generalnie miasto jest na swoim gruncie. Tylko 30 arów wzdłuż brzegu rzeki należy do RZGW. Odpowiadając na pytanie radnej Rabczyńskiej poinformowała, że projekt został wykonany przez SGGW Instytut Geoinżynierii. Prace nad projektem trwały dość długo, ale było to spowodowane opracowaniem raportu w związku z Naturą 2000. Decyzja środowiskowa ogranicza realizację tej inwestycji tj. w chwili obecnej realizować ją można do końca lutego, a następnie od 1 sierpnia. Natomiast w okresie od 1 marca do końca lipca inwestycji tej realizować nie można. Odnosząc się do kosztów inwestycji Naczelnik Wydziału Inwestycji wyjaśniła, że wykonawca, po rozstrzygnięciu przetargu wystąpił do miasta o aneks do umowy o 1 % podatku VAT. Jest to niezależne od wykonawcy, ponieważ podatek ten wzrósł. Dodała, że jest to przetarg na ryczałt i będziemy starali się, aby inwestycja została zrealizowana w zakładanych kosztach.             Beniamin Dobosz - Z-ca Prezydenta Miasta odnosząc się do kosztów realizacji inwestycji wyjaśnił, że bez współfinansowania ze strony UE tego typu projekt nie mógłby być realizowany ze środków własnych miasta. 27 mln. zł na wejściu, miasto aplikowało o 70 %. Wersja aktualna, podpisana umowa z końcem roku, która zapewnia na dzień dzisiejszy ponad 52 % tj. 13.983 tys. zł przy kosztach prac budowanych wynikających z przetargu na kwotę na poziomie 13.600. Na ten moment miasto ma zapewnione 100 % finansowanie prac budowlanych, ale urząd marszałkowski nie będzie w stanie tego utrzymać i należy oczekiwać, że nastąpi zmiana w tym zakresie. Istotne jest, że Pan Prezydent uzyskał zapewnienie, że będziemy mieli współfinansowanie ze środków unijnych na poziomie  co najmniej 70 % kosztów kwalifikowanych. Na dzisiaj miasto ma zapewnione finansowanie od strony pieniężnej, nie ma w  umowie zapewnionego finansowania procentowego. Odpowiadając na pytanie radnego Chludzińskiego, czy nas na to stać stwierdził, że jak najbardziej miasto stać jest na tą inwestycję. Poinformował, że radny Chludziński otrzyma odpowiedź na piśmie.            Przewodniczący Komisji zakończył dyskusję. Ad. 2             Przewodniczący Komisji poprosił o uwagi i wnioski do projektu budżetu miasta na 2011 rok (w załączeniu do protokołu).             Andrzej Grzymała – radny poprosił o przedstawienie różnicy pomiędzy rokiem 2010, a 2011.            Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta w odpowiedzi przedstawiła dane zawarte na str. 57 projektu budżetu miasta.  Dodała, że na str. 126 projektu jest opis dot. obszarów, które objęte są planem zagospodarowania przestrzennego.            Radna Elżbieta Rabczyńska  poprosiła o odpowiedź na pytanie czy przewidziane są środki na naprawę nawierzchni ul. Wojska Polskiego. Wyjazd np. z ul. Glogera jest utrudniony, można nawet oberwać podwozie.             Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta wyjaśnił, że nie udał się w roku ubiegłym przetarg na frezowanie nawierzchni. W związku z tym koleiny nie zostały usunięte. Ponadto frezowanie nie może odbywać się w warunkach zimowych i po trzecie nawierzchnia ul. Wojska Polskiego w wielu miejscach jest w takim stanie, że doprowadziłoby to do odsłonięcia kolejnych warstw, co równałyby się z degradacją drogi. Mimo przygotowanej dokumentacji na przebudowę całej ul. Wojska Polskiego, najistotniejszym problemem jest znalezienie właściwego źródła dofinansowania ze środków zewnętrznych. Koszt przebudowy całości opiewa na 62 mln. zł. W chwili obecnej pozostają rozwiązania doraźne. Jeśli nie znajdzie się źródło finansowania, to miasto stanie przed dylematem albo całkowita degradacja drogi i oczekiwanie na nową perspektywę finansowania  albo podejście w sposób gospodarczy czyli dzielenie ulicy na odcinki i próbę finansowania realizacji ze środków własnych.            Innych uwag nie zgłoszono.            Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie projekt budżetu na 2011 rok.            Komisja, w wyniku głosowania    9 głosami za – jednogłośnie, zaopiniowała projekt budżetu miasta na 2011 rok w działach merytorycznie podległych Komisji.    Ad. 3             Przewodniczący Komisji poprosił o uwagi i wnioski do projektu uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Łomża na lata 2011 – 2014  (wniosek i projekt uchwały w załączeniu).            Komisja nie wniosła uwag i w wyniku głosowania 9 głosami za – jednogłośnie zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały zgodnie z drukiem 2 A.  Ad. 4             Przewodniczący Komisji przedstawił projekt planu pracy Komisji na 2011 rok (w załączeniu). Zaproponował również tematy do planu pracy Rady Miejskiej na 2011 rok ( w załączeniu).   Poprosił o uwagi i ewentualne propozycje  tematów do zaproponowanego planu pracy.             Radny Andrzej Grzymała zaproponował, aby Komisja prowadziła stałe konsultacje z przedstawicielami organizacji, stowarzyszeń, które zajmują się handlem, przedsiębiorczością na terenie Łomży. Jego zdaniem taki punkt winien znaleźć się planie pracy Komisji w I kwartale.            W trakcie dyskusji ustalono, że w ramach współpracy,  przedstawiciele instytucji zrzeszających biznesmenów tj. ŁIPH oraz Cech Rzemiosł Różnych, będą zapraszani na posiedzenia Komisji.             W związku z brakiem innych uwag Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt planu pracy. Komisja w wyniku głosowania 9 głosami za – jednogłośnie przyjęła plan pracy Komisja na 2011 rok wraz z propozycjami tematów do planu pracy Rady Miejskiej na 2011 rok.  Ad. 5             Radny Andrzej Grzymała poprosił o wyjaśnienie, czy  miasto dalej będzie myślało poszerzeniu granic, czy nie. Jego zdaniem temat jest bardzo ważny.             Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta wyjaśnił, że nie wszedł jeszcze w tą tematykę. Może wyrazić tylko swój pogląd, że są to potężne interesy poszczególnych grup, osób i na pewno nie są one zbieżne. Czy i na ile argumenty merytoryczne o korzyściach płynących dla mieszkańców mogą przełamać opory, tego w tej chwili nie wie. Uważa,  ze podczas poprzedniego projektu popełniono błędy i prawdopodobnie chciano zbyt wiele. Temat jest przyszłościowy.            Następnie Marek  Jankowski - Architekt Miejski przedstawił stan zaawansowania prac nad poszczególnymi planami zagospodarowania przestrzennego.             Natomiast Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta Miasta przedstawił aktualną sytuacją jeśli chodzi o budowę marketów w mieście. Wyjaśnił, odnośnie galerii Veneda, że w chwili obecnej  zostało złożone odwołanie od decyzji środowiskowej. SKO w terminie 30 dni ma podjąć stosowną decyzję, co do zatwierdzenia tej decyzji środowiskowej, która stanowi nieodłączny element pozwolenia na budowę samego obiektu. W przypadku, kiedy nie ma decyzji środowiskowej, inwestor nie może ubiegać się o pozwolenie na budowę.             Przewodniczący Komisji poinformował, że co miesiąc do Komisji wpływa informacja z Powiatowego Urzędu Pracy o sytuacji na lokalnym rynku pracy, i że informacja taka będzie do wglądu w Biurze Rady. W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący zamknął posiedzenie Komisji.                                                                                                        Przewodniczący                                                                                    Komisji Rozwoju, Przedsiębiorczości                                                                                     Zagospodarowania Przestrzennego                                                                                                   Maciej Głaz                                                                                     
  • Data powstania: Data powstania: piątek, 4 mar 2011 08:55
  • Data opublikowania: piątek, 4 mar 2011 09:00
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej