Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Protokół nr 24/13 z dnia 28 maja 2013 r.

Posiedzenie Komisji otworzył i obradom przewodniczył Maciej Głaz– Przewodniczący Komisji Rozwoju, Przedsiębiorczości i Zagospodarowania Przestrzennego, który po zapoznaniu się z listą obecności i stwierdzeniu quorum przedstawił porządek obrad (w załączeniu). Poprosił o uwagi do zaproponowanego porządku obrad. Komisja nie wniosła uwag i w wyniku głosowania 6 głosami za – jednogłośnie, przyjęła następujący porządek obrad: 1. Przyjęcie protokołu nr 23/13 z dnia 23 kwietnia 2013 r. 2. Informacja z realizacji zadań strategicznych w „Strategii Zrównoważonego Rozwoju Miasta Łomża do 2020 roku” za 2012 rok – druk nr 535 3. Informacja Prezydenta Miasta na temat wniosków złożonych przez miasto Łomża do funduszy zewnętrznych i programów operacyjnych. 4. Informacja Prezydenta Miasta na temat przygotowań i realizacji miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego miasta Łomża. 5. Sprawy różne.

Ad. 1

Przewodniczący Komisji poprosił o uwagi do protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji.

Członkowie Komisji nie wnieśli uwag do protokołu z poprzedniego posiedzenia i w wyniku głosowania 6 głosami za - jednogłośnie, przyjęli protokół nr 23/13 z dnia 23 kwietnia 2013 roku.

Ad. 2

Anna Kadłubowska – Naczelnik WRF przedstawiła informację z realizacji zadań strategicznych w „Strategii Zrównoważonego Rozwoju Miasta Łomża do 2020 roku” za 2012 rok ( w załączeniu).

Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

Radna Bernadeta Krynicka odnosząc się do informacji stwierdziła, że bardzo mało korzystamy z funduszy europejskich i jej zdaniem projektów jest zbyt mało. Czy nie można byłoby więcej?

Anna Kadłubowska – Naczelnik WRF wyjaśniła, że ilość ta wynika z możliwości finansowych miasta. Uważa, że projektów jest sporo, jest to tylko 2012 rok. Generalnie realizowane są 22 projekty, a 2012 roku miasto „przerobiło” 197 mln. zł. 2013 rok jest ostatnim rokiem naboru i realizacji programów.

Radny Andrzej Grzymał stwierdził, że z zadań zrealizowanych w 2012 roku były wyjazdy zagraniczne m.in. do Wielkiej Brytanii, Japonii, Korei Pd. czy Francji. Co wynikło z tych wyjazdów.

Anna Kadłubowska – Naczelnik WRF wyjaśniła, że jest to część informacji opracowana przez Wydział Promocji i Kultury bądź Centrum Obsługi Inwestora i nie może odpowiadać za zadania realizowane przez inne wydziały i co inne wydziały wniosą do informacji. .

Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta wyjaśnił, że zawsze można twierdzić, że nie ma właściwego rozpoznania albo nie ma konkretnych efektów, ale tak się zachowują wszyscy. Uważa, że promocja miasta ma też duże znaczenie i w przyszłości będą z tego owoce. Promocja jest to inwestowanie w wizerunek i markę miasta. Nikt nie przywozi listu intencyjnego w sprawie budowy fabryki czy konkretnego inwestora.

Przewodniczący Komisji poprosił o wyjaśnienie, czego nie udało się zrealizować w 2012 roku.

Anna Kadłubowska – Naczelnik WRF wyjaśniła, że wszystkie zadania wpisane w strategii tak naprawdę występują i były realizowane. Z tego, co zauważyła, to dialog jest najmniej opisywany w działaniach, ale są to działania miękkie.

Ponownie zabierając głos radny Andrzej Grzymała poprosił o informację dot. suwalskiej strefy ekonomicznej.

Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta poinformował, że 3 czerwca br. jest spotkanie z przedsiębiorcami, którzy złożyli listy intencyjne i noszą się z zamiarem uczestniczenia w przetargach na grunty będące przedmiotem strefy. Dodał, że ze strony formalnej, geodezyjnej i wszystkich szczegółów technicznych strefa jest dopięta na ostatni guzik. Z chwilą, kiedy zapadnie decyzja, natychmiast ruszamy z ogłoszeniami przetargów. Zaproszenie dla przedsiębiorców na spotkanie jest pewnego rodzaju przygotowaniem do sprzedaży nieruchomości. Z chwilą natomiast uprawomocnienia się rozporządzenia Rady Ministrów nastąpi otwarcie strefy.

Innych uwag nie zgłoszono. W związku z powyższym Przewodniczący Komisji zamknął dyskusję.

Następnie Komisja, w wyniku głosowania 7 głosami za – jednogłośnie przyjęła informację zawartą w druku nr 535.

Ad. 3

Przewodniczący Komisji przechodząc do realizacji kolejnego punktu porządku obrad wyjaśnił, że zarówno pkt 3 jak i pkt 4 wynikają z planu pracy Komisji na 2013 rok. Dodał, że Komisja nie otrzymała informacji w postaci pisemnej.

Anna Kadłubowska – Naczelnik WRF wyjaśniła, że informacja miała być przedstawiona w formie ustnej, a nie pisemnej i z tego względu nie przedstawiono tego w wersji pisanej. Poinformowała następnie, że w 2013 roku baza projektów zwiększyła się tylko o jeden wniosek. Dodała, że w październiku 2012 roku była składana informacja dot. wniosków złozonych przez miasto do funduszy zewnętrznych i ta informacja winna być uzupełniona o ten jeden wniosek, który dotyczy budowy mostu na rzece Łomżyczce w ciągu ul. Poznańskiej. Łączna wartość projektu to kwota 1.453 tys. zł. Począwszy od 2010 roku do maja 2013 roku łączna wartość projektów wynosi 178.653.228 zł.

Przewodniczący Komisji zwrócił uwagę, że Komisja nie oczekuje ustnych informacji. Plany pracy Komisji są przekazywane na początku roku, w miesiącu styczniu. Obowiązkiem Komisji nie jest przypominanie jakich materiałów, w jakim terminie Komisja oczekuje, natomiast obowiązkiem naczelników wydziałów jest dostarczenie takich materiałów. Otworzył dyskusję na temat przedstawionej informacji.

Radny Ireneusz Cieślik poprosił o przedstawienie jakie projekty zostały zgłoszone i czekają w najbliższym czasie na rozpatrzenie.

Radny Zbigniew Lipski zwracając się do Naczelnik WRF dodał, że radnemu Cieślikowi chodzi o rozliczenie kwoty ponad 178 mln. zł na poszczególne projekty od 2010 do 2013. Jak Pani Naczelnik to widzi ?

Anna Kadłubowska – Naczelnik WRF przedstawiła bazę projektów oraz informację o pozyskanych środkach zewnętrznych wg stano na maj 2013 rok (w załączeniu).

Innych uwag nie zgłoszono. Przewodniczący zamknął dyskusję i poddał pod głosowanie przedstawiona informację. Komisja, w wyniku głosowania 8 głosami za – jednogłośnie przyjęła informację na temat wniosków złożonych przez miasto Łomża do funduszy zewnętrznych i programów operacyjnych.

Ad. 4.

Marek Jankowski – Architekt Miejski przedstawił informację na temat przygotowań i realizacji miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego miasta Łomża (w załączeniu).

Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta stwierdził, że ma nadzieje, iż studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania zostanie przyjęte w tej kadencji. Ponadto powstanie pomiędzy ul. Nowogrodzką, a ul. Wojska Polskiego nowy obszar urbanistyczny budownictwa wielorodzinnego i jednorodzinnego tzw. Osiedle Zachód.

Radny Ireneusz Cieślik poprosił o wyjaśnienie kwestii farmy, czy planowane jest budowa wiatraków.

Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta stwierdził, że ma być to farma paneli słonecznych na obszarze położonym między działkami, a zabudową równoległą do ul. Słowikowej. Jest to podmokły teren. Dodał, że jest to w chwili obecnej projekt. Energie elektryczna będzie pozyskiwana za pomocą paneli słonecznych. Mamy jeszcze za mało informacji, a jeśli zapadnie decyzja, teren zostanie sprzedany, ponieważ inwestor nie rozpocznie żadnych działań dopóki nie będzie miał prawa własności.

Marek Jankowski – Architekt Miejski uzupełniając wyjaśnił, że teren ten w planie zagospodarowania przestrzennego zarezerwowany jest pod inwestycje z zakresu sportu i rekreacji. Ta farma być może będzie inwestycją, która najmniej wpłynie jeśli chodzi o ukształtowanie terenu.

Innych uwag nie zgłoszono. Przewodniczący Komisji zamknął dyskusję, a następnie poddał pod głosowanie przedstawiona informację. Komisja w wyniku głosowania 8 głosami za – jednogłośnie przyjęła informację na temat przygotowań i realizacji miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego miasta Łomża.

Ad. 5

Nie zgłoszono.

W związku z wyczerpaniem porządku obrad Wiceprzewodniczący zamknął posiedzenie Komisji.

  • Data powstania: Data powstania: środa, 11 wrz 2013 12:45
  • Data opublikowania: środa, 11 wrz 2013 12:47
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej