Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Protokół nr 29/13 z dnia 23 października 2013 r.

Posiedzenie Komisji otworzył i obradom przewodniczył Maciej Głaz– Przewodniczący Komisji Rozwoju, Przedsiębiorczości i Zagospodarowania Przestrzennego, który po zapoznaniu się z listą obecności i stwierdzeniu quorum przedstawił porządek obrad (w załączeniu). Poprosił o uwagi do zaproponowanego porządku obrad. Radna Bogumiła Olbryś przypomniała, że na poprzednim posiedzeniu Komisja została zapoznana ze sprawą Państwa Zabielskich dot. miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego – obszar P 7. Sprawa została otwarta i należałoby wrócić do niej i ją zakończyć tym bardziej, że Pani Zabielska, zgodnie z zaleceniem Komisji, przygotowała pismo, które w dniu dzisiejszym chciałaby przedstawić. Wniosła o uzupełnienie porządku obrad o pkt dotyczący rozpatrzenia pisma Państwa Zabielskich. Innych uwag nie zgłoszono. Komisja w wyniku głosowania 8 głosami za – jednogłośnie uzupełniła porządek obrad o pkt wnioskowany przez radną Olbryś, a następnie w wyniku głosowania 8 głosami za – jednogłośnie, przyjęła następujący porządek obrad: 1. Zaopiniowanie protokołów nr 27/13 z dnia 16 września 2013 r. oraz nr 28/13 z dnia 25 września 2013 r. z poprzednich posiedzeń Komisji. 2. Rozpatrzenie pisma Państwa Ewy i Sławomira Zabielskich z dnia 18.10.2013 r. 3. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie scalenia i podziału nieruchomości położonych w Łomży w dzielnicy przemysłowo – składowej w rejonie ulic Żabiej i Sikorskiego – druk nr 611, 611 A. 4. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie przyjęcia założeń polityki społeczno – gospodarczej na rok 2014 - druk nr 598, 598 A. 5. Zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie: a) określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2014 rok – druk nr 600, 600 A, b) opłaty od posiadania psów – druk nr 600, 600 B, c) określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych na 2014 rok - druk nr 600, 600 C. 6. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie wykonania przez Miasto Łomża działalności telekomunikacyjnej nie będącą działalnością gospodarczą – druk nr 596, 596 A. 7. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie powołania Łomżyńskiego Obszaru Funkcjonalnego – druk nr 599, 599 A. 8. Sprawy różne.

Ad. 1

Przewodniczący Komisji poprosił o uwagi do protokołów z poprzednich posiedzeń Komisji.

Członkowie Komisji nie wnieśli uwag do protokołu z poprzednich posiedzeń i w wyniku głosowania 8 głosami za - jednogłośnie, przyjęli protokół nr 27/13 z dnia 16 września 2013 roku oraz 8 głosami za – jednogłośnie przyjęli protokół nr 28/13 z dnia 25 września 2013 roku.

Ad. 2

Przewodniczący Komisji przedstawił pismo Państwa Ewy i Sławomira Zabielskich z dnia 18 października 2013 roku (w załączeniu). Otworzył dyskusję.

Radny Andrzej Grzymała poprosił o wyjaśnienie, czy Pani Zabielska była na rozmowie u Prezydenta w tej sprawie i co z tej rozmowy wynikło.

Ewa Zabielska – mieszkanka miasta wyjaśniła, że Pan Prezydent zakłada sytuację, że w momencie, kiedy mieszkańcy zasygnalizują ten sprzeciw, to będzie rozważana możliwość zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.

Radny Andrzej Grzymała stwierdził, że w związku z powyższym zaproponował, aby Komisja przyjęła pismo i skierowała je do Prezydenta Miasta.

Radny Witold Chludziński poprosił o odpowiedź, czy mieszkańcy składali zażalenie na etapie wyłożenia planu.

Ewa Zabielska – mieszkanka miasta wyjaśniła, że mieszkańcy nie składali protestu na etapie wyłożenia, ponieważ nie wiedzieli o trwających pracach nad planem zagospodarowania przestrzennego.

Radna Bogumiła Olbryś zwróciła uwagę, że mieszkańcy nie chcą tej ulicy. Uważa więc, że jest to ogromna oszczędność w budżecie miasta. Rozumie, że mieszkańcy przegapili termin, że zmiana planu związana jest z procedurami, ale trzeba się temu przyjrzeć i zrobić korektę.

Przewodniczący Komisji zakończył dyskusję. Zaproponował, aby zgodnie z propozycją radnego Grzymały, Komisja skierowała wniosek do Prezydenta Miasta z prośbą o rzetelne przeanalizowanie sytuacji i podanie możliwych rozwiązań, które zadowoliłyby mieszkańców. Dodał, że po otrzymaniu odpowiedzi, na następnym posiedzeniu, Komisja wróci do tematu.

Komisja, w wyniku głosowania 8 głosami za – jednogłośnie przekazała pismo Państwa Zabielskich do Prezydenta Miasta.

Ad. 3

Sławomir Jabłonowski - Inspektor ds. gospodarki nieruchomościami przedstawił wniosek i projekt uchwały w sprawie scalenia i podziału nieruchomości położonych w Łomży w dzielnicy przemysłowo – składowej w rejonie ulic Żabiej i Sikorskiego ( w załączeniu).

Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję. Odnosząc się do rozstrzygnięć zwrócił uwagę, że na 6 rozstrzygnięć 5 jest negatywnych. Rozumie, że taki stan rzeczy nie zagraża scaleniu.

Radny Ireneusz Cieślik poprosił o wyjaśnienie, czy doszło do porozumienia z Panem Weberem jaka to będzie kwota.

Sławomir Jabłonowski - Inspektor ds. gospodarki nieruchomościami wyjaśnił, że od strony prawnej każdemu uczestnikowi scalenia przysługuje za ten teren, który został pomniejszony nazywana ekwiwalentem gruntowym przysługuje działka ekwiwalentna bądź dopłata gruntowa oraz odszkodowanie za przejęty grunt pod drogi. Miasto występuje w scaleniu jako zwykły uczestnik postępowania. Wysokość dopłaty gruntowej została przegłosowana, natomiast wysokość odszkodowania za grunt przejęty pod drogi ma być wynegocjowana. Odnośnie porozumienia z p. Weberem wyjaśnił, że najpierw proponowana była stawka 44 zł za m², ale biorąc na wyrost, że ceny mogłyby pójść w górę, zaproponowana została stawka 80 zł za m².

Radny Andrzej Wojtkowski stwierdził, że nie wiemy jakie pieniądze będą zapłacone Panu Weberowi, czy Pan Weber zgodził się na taką sumę pieniędzy, a jeśli Rada podejmie uchwałę, a Pan Weber nie zgodzi się na taka sumę.

Sławomir Jabłonowski - Inspektor ds. gospodarki nieruchomościami stwierdził, że w takim przypadku zostanie wydana decyzja administracyjna. Dopiero po podjęciu uchwały, z mocy prawa, może dojść do wypłaty.

Radny Andrzej Grzymała, czy fakt, że Pan Cybula jest przeciwny powoduje, że cały proces zostanie wstrzymany.

Sławomir Jabłonowski - Inspektor ds. gospodarki nieruchomościami wyjaśnił, że w przypadku złożenia skargi uchwała dalej jest w obrocie prawnym. Dopiero prawomocny wyrok Sądu może wstrzymać działanie bądź, podczas złożenia skargi sąd z urzędu może wstrzymać wykonanie uchwały. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Innych uwag nie zgłoszono. W związku z powyższym Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie projekt uchwały. Komisja 6 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały zawarty w druku nr 611 A.

Ad. 4

Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję na temat założeń polityki społeczno – gospodarczej miasta Łomża na 2014 rok (wniosek i projekt uchwały w załączeniu).

Radna Bernadeta Krynicka stwierdziła, że jest przeciwna założeniom polityki społeczno – gospodarczym miasta na 2014 rok. Niektóre punkty są bardzo rozwinięte, szczegółowe, niektóre natomiast bardzo ogólne. Przede wszystkim jest przeciwna dlatego, że w projekcie założeń znalazł się zapis dotyczący przebudowy ul. Wojska Polskiego na odcinku od Placu Kościuszki do ul. Polnej. Nie wyobraża sobie, że za 3 mln. zł można przebudować sobie ul. Wojska Polskiego na takim odcinku. Jest to droga krajowa, a w związku z tym co miasto, Pan Prezydent zrobił w kierunku takim, aby rząd dał pieniądze na przebudowę tej drogi ? Uważa, że będzie to wyrzucenie pieniędzy w błoto, ponieważ nie da się przebudować ulicy za 3 mln. zł. Będą to jakieś klejenia, poprawki. Prezydent powinien zrobić wszystko, żeby zdobyć pieniądze na przebudowę drogi z dofinansowania krajowego. Mamy inne ważne, priorytetowe sprawy w mieście i pieniędzy na to nie ma, a tutaj, jest to wyrzucenie pieniędzy w błoto. Pan Prezydent ma dobre doświadczenia, ma znajomości na Wiejskiej w Warszawie i powinien zrobić wszystko, żeby zdobyć pieniądze na przebudowę tej ulicy, ponieważ ona jest „potworna” i wszyscy o tym wiedzą. I ulica i chodniki należy przebudować, wykonać gruntowną przebudowę. Jeżeli Prezydent mówi o łataniu dziur, wybieraniu asfaltu, to nie godzi się na to. Zablokujmy ulicę, róbmy protesty, aby rząd dał pieniądze, ponieważ jest to droga krajowa.

Radny Ireneusz Cieślik poinformował, że w dniu wczorajszym, na posiedzeniu Komisji Gospodarki Komunalnej byli prawie wszyscy członkowie Komisji Rozwoju, Przedsiębiorczości i Zagospodarowania Przestrzennego. W związku z powyższym poprosił o wyjaśnienie, czy na każdej Komisji musimy wertować cały czas to samo. Uważa, że powinny wypowiedzieć się tylko te osoby, którzy wczoraj nie uczestniczyli w posiedzeniu, aby szanować czas i innych członków Komisji.

Radna Bernadeta Krynicka stwierdziła, że uczestniczy w pracach 7-u Komisji i jak będzie trzeba, to będzie powtarzała na każdej Komisji to samo, a kolejny raz na sesji Rady Miejskiej i nikt nie może jej tego zabronić. Po to jest Komisja, aby każdy temat przedyskutować. Uważa, że taka jest jej rola. W przypadku ul. Wojska Polskiego jest przekonana o błędnej decyzji i kierunku w jakim idzie miasto. Dlatego też robi wszystko, aby przekonać radnych, że takiego zadania nie powinno być w założeniach polityki społeczno – gospodarczych miasta na 2014 rok.

Radny Witold Chludziński stwierdził, że obowiązkiem włodarzy jest utrzymanie ulic znajdujących się granicach administracyjnych miasta. W dniu wczorajszym, na posiedzeniu Komisji Gospodarki Komunalnej Pan Prezydent Dobosz tłumaczył, że nie będzie to żadne łatanie. Będzie to zdjęcie dwóch warstw, wykonanie warstwy podkładowej i wykonanie warstwy ścieralnej bez modernizacji rond i skrzyżowań.

Radna Bernadeta Krynicka zwracając się do radnego Chludzińskiego stwierdziła, że Pan radny jako budowlaniec powinien wiedzieć jaki zakres robót można wykonać za 3 mln. zł. Pan Prezydent wspomniał o przebudowie skrzyżowania ul. Polowej z ul. Wojska Polskiego. Jej zdaniem to są kpiny, a Pan radny powinien wiedzieć, jaki kawałek drogi można zrobić za 3 mln. zł. Powtórzyła, że jest to wyrzucenie pieniędzy w błoto, a radni maja stać na straży, żeby pieniędzy nie wyrzucać. Lepiej wybudować ulicę od podstaw, a za 3 mln. zł można wybudować 6 ulic miejskich.

Radny Witold Chludziński zwrócił się z zapytaniem, czy radni rozmawiają o polityce Prezydenta, o tym, co Prezydent ma robić i pieniądze zarabiać, czy o założeniach polityki społeczno – gospodarczej. Uważa, że rozmawiamy o założeniach.

Radna Bernadeta Krynicka postawiła wniosek o usunięcie pkt-u 5 z działu Transport i Łączność w brzmieniu: Przebudowa ul. Wojska Polskiego na odcinku od Placu Kościuszki do ul. Polnej (w załączeniu).

Radna Bogumiła Olbryś wyjaśniła, że powstał Komitet Obrony Obwodnicy Miasta Łomży, którego jednym z zadań jest sytuacja związana z naprawą ul. Wojska Polskiego. Ulica jest bardzo zniszczona, pękają ściany budynków,. Sądzi, że założenia, które są maja swój ewidentny cel wpisujący się w działania komitetu. Każdy ma prawo do uzasadniania swoich racji. Wie, że będzie to jedno z zadań w sensie obrony obwodnicy miasta Łomży i wiele osób się w to zaangażowało. Uważa, że dla wszystkich Łomżyniaków kluczową i istotną kwestią jest budowa obwodnicy miasta i działania winny być ku temu skierowane. Jeśli jedno z tych zadań, zawarte w założeniach polityki społeczno-gospodarczej, miałoby się dopełnić w tym dodatkowych zadaniach, to jest jak najbardziej za. Wszyscy żądamy obwodnicy miasta. Dodała, że radni są zobligowani do ustosunkowania się do założeń w jakimś kształcie w formie głosowania.

Radny Andrzej Grzymała poinformował, że w dniu wczorajszym na posiedzeniu Komisji Gospodarki Komunalnej postawił wniosek dotyczący kontynuacji działań na rzecz budowy obwodnicy miasta.

Przewodniczący Komisji zgłosił następnie trzy wnioski o dodanie do założeń polityki społeczno – gospodarczej miasta:

1. w dziale Turystyka, sport i promocja miasta pkt-u 4 w brzmieniu: Utworzenie, z udziałem klubów sportowych, Łomżyńskiego Centrum Sportów Walki (w załączeniu),

2. w dziale Bezpieczeństwo publiczne pktu-3 w brzmieniu: Zapewnienie środków finansowych na patrole ponadnormatywne Komendy Miejskiej Policji (w załączeniu),

3. w dziale Polityka finansowa pkt-u 7 w brzmieniu: Utworzenie budżetu obywatelskiego w kwocie 300 tys. zł na 2014 rok. Opracowanie programu korzystania z tych środków (w załączeniu).

Zwrócił również uwagę na zapis w dziale Gospodarka nieruchomościami dotyczący ul. Meblowej. Poprosił o wyjaśnienie, czy Pan Prezydent ma zamiar wywłaszczać właścicieli gruntów. Ma to być droga dwupasmowa i tam nie ma zgody, a poza tym czy jest ona potrzebna.

Anna Kadłubowska – Naczelnik WRF wyjaśniła, że w założeniach jest mowa o zakupie gruntu. Nie umie odnieść się do kwestii, czy potrzebna tam jest ulica dwupasmowa. Plan zagospodarowania przestrzennego tego terenu mówi, że tam jest wyznaczona droga dwupasmowa i ma stanowić obwodnicę wewnętrzną miasta. Wykupy gruntów pod tą ulice są dokonywane zgodnie z tym planem.

Radny Witold Chludziński zwrócił uwagę, że dofinansowanie na ul. Meblową w ramach RPO wynosi 90 % z tego część jest na wykup gruntów.

Przewodniczący Komisji stwierdził, że rozumie, iż dofinansowanie jest kuszące, ale jeśli wybudujemy dwupasmówkę w pole i dalej nie będzie środków, to będą to pieniądze wyrzucone.

Anna Kadłubowska – Naczelnik WRF wyjaśniła, że III etap jest na razie w planach. Ul. Meblowa powstała w pierwszym momencie, mamy projekt i mamy dofinansowanie w wysokości 72 %, czyli budujemy pierwszy odcinek zagwarantowany dofinansowaniem, natomiast zakup gruntu jest w kolejnym projekcie, który ma otrzymać dofinansowanie i będzie to kontynuacja budowy ulicy. W dalszej części wypowiedzi przeprosiła za pomyłkę dotyczącą wysokości dofinansowania i potwierdziła, że dofinansowanie jest w wysokości 90 %.

Radna Bogumiła Olbryś stwierdziła, że wielu mieszkańców zadaje sobie pytanie, po co aż taka arteria. Padło stwierdzenie, że będzie to mała obwodnica, a przecież małą obwodnicę mamy od ul. Spokojnej do al. Legionów.

Radna Bernadeta Krynicka stwierdziła, że jeżeli chodzi o podstrefę ekonomiczną, to jest to „na wodzie pisane” i może tak być, że tej podstrefy nie będzie. Trudno budować ulice pod strefę, której nie będzie. Gdyby ulica była jednopasmowa, to miasto dużo mniej by zapłaciło. Dodała, że ludzie w mieście śmieją się, że budowany jest taki odcinek, za takie ogromne pieniądze, a tymczasem odcinek ul. Sikorskiego od ul. Wojska Polskiego do ul. Nowogrodzkiej jeden kierunek budowany jest pół roku. Uważa, że to jest śmieszne.

Anna Kadłubowska – Naczelnik WRF wyjaśniła, że założenia polityki społeczno-gospodarczej wskazują na to, co może być zrealizowane, na co Rada daje przyzwolenie, aby podjąć działania. Założenia mają na celu aby nie stosować „wrzutek”, a prowadzić gospodarkę planową i wskazujemy, że mamy zamiar taką inicjatywę podjąć.

Radny Witold Chludziński zwrócił uwagę, że założenia polityki społeczno – gospodarczej powinny mieć ogólny zarys, zawierać określone hasła bez rozdrabniania. Będziemy wprowadzać ul. Reymonta, bo chodzi o ul. Reymonta, a jest dział, który to wszystko zawiera.

Przewodniczący Komisji stwierdził, że albo trzymamy się szczegółów albo ogółów, a że założenia zawierają i to i to, to proponuje wcześniej postawione wnioski. Zakończył dyskusję , a następnie poddał pod głosowanie zgłoszone wnioski. Jako pierwszy poddał pod głosowanie wniosek radnej Krynickiej dot. usunięcia pkt-u 5 z działu Transport i Łączność w brzmieniu: Przebudowa ul. Wojska Polskiego na odcinku od Placu Kościuszki do ul. Polnej. Komisja, w wyniku głosowania 4 głosami za, przy 2 głosach przeciw i braku głosów wstrzymujących wniosek przyjęła.

Radny Witold Chludziński poprosił o wyjaśnienie jaka będzie sytuacja kiedy wypada wniosek, nowy rząd znajduje pieniądze na remont ul. Wojska Polskiego, którego nie będzie w założeniach polityki społeczno-gospodarczej, co wtedy zrobimy.

Radny Andrzej Grzymała stwierdził, że w takiej sytuacji robimy zmiany w budżecie miasta.

Posiedzenie Komisji opuścili radny Witold Chludziński i radny Ireneusz Cieślik. W związku z obecnością 4 członków Komisji, a więc brakiem quorum, Przewodniczący Komisji przerwał obrady.

Po przybyciu na posiedzenie radnej Elżbiety Rabczyńskiej, Przewodniczący Komisji wznowił obrady po przerwie i po stwierdzeniu quorum poddał pod głosowanie wnioski zgłoszone przez siebie do założeń polityki społeczno-gospodarczej miasta Łomży na 2014 r. w sprawie dodania:

1. w dziale Turystyka, sport i promocja miasta pkt-u 4 w brzmieniu: Utworzenie, z udziałem klubów sportowych, Łomżyńskiego Centrum Sportów Walki – Komisja 5 głosami za – jednogłośnie wniosek przyjęła,

2. w dziale Bezpieczeństwo publiczne pktu-3 w brzmieniu: Zapewnienie środków finansowych na patrole ponadnormatywne Komendy Miejskiej Policji – Komisja 4 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym wniosek przyjęła,

3. w dziale Polityka finansowa pkt-u 7 w brzmieniu: Utworzenie budżetu obywatelskiego w kwocie 300 tys. zł na 2014 rok. Opracowanie programu korzystania z tych środków – Komisja, 4 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym wniosek przyjęła.

W dalszej części posiedzenia Komisja w wyniku głosowania 4 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały zawarty w druku nr 598 A wraz z przyjętymi wnioskami.

Ad. 5 a,b,c

Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję na temat wysokości podatków i opłat lokalnych na 2014 rok ( wniosek i projekt uchwały w załączeniu).

Radna Bernadeta Krynicka stwierdziła, że jest przeciwna podwyższaniu podatków. Uzasadniając swoje stanowisko wyjaśniła, że ościenne miasto np. Ostrołęka od lat nie podwyższa podatków. Przedsiębiorca przyjeżdża do Łomży, orientuje się w cenach i ma do wyboru Ostrołękę. Są takie sytuacje, że w Ostrołęce rejestrowane są samochody transportowe ze Śląska. Wożą materiały i węgiel ze Śląska, ale podatki płacą w Ostrołęce, ponieważ stawki podatków od środków transportowych są niskie. My zniechęcamy ludzi i właściciele będą rejestrować pojazdy gdzie indziej, a użytkować w Łomży. Podobnie wygląda sytuacja z przedsiębiorcami, którzy prowadzą zakłady pracy na dużej powierzchni i płaci podatek od dużej powierzchni, to nie zrobi tego w Łomży, bo to są naprawdę duże kwoty. Podnosząc podatki nie zdobędziemy przedsiębiorców kogoś, kto będzie chciał zainwestować. Dalej w mieście będzie marazm, brak pracy i rozwoju tego miasta.

Przewodniczący Komisji zwrócił uwagę, że wzrost stawek podatku proponowany jest o wskaźnik inflacji tj. o 0,9 %. Jak to przekłada się kwotową.

Barbara Supińska – Kierownik Oddziału Podatków UM wyjaśniła, że w przypadku podatku od nieruchomości od osób fizycznych jest to kwota 207. 692 zł, a od osób prawnych 378.750 zł.

Radny Andrzej Grzymała stwierdził, że inflacja na dzień dzisiejszy wynosi 0,9 %, a my chcemy podwyższać podatki mając nadwyżkę z poprzedniego roku. Jest to dla niego dziwne. Uważa, że poprzez nie podnoszenie podatków Łomża staje się przyjazna przedsiębiorcom i inwestorom. W Ostrołęce od 7 lat nie są podnoszone podatki. W Łomży podatek od nieruchomości pod działalność gospodarczą wynosi 21 zł, w Ostrołęce 17 zł, niedługo będziemy mieli różnicę 5 zł, a 5 zł przy tej formie podatku to jest bardzo dużo. Przy 1 tys. m ² powierzchni mamy 5 tys. zł różnicy między Łomżą, a Ostrołęką.

Radna Elżbieta Rabczyńska stwierdziła, że z uwagi na to, że nie ma programu oszczędnościowego, nie ma zgody na podwyższanie podatków.

Przewodniczący Komisji stwierdził, że miasto Łomża oscyluje cały czas w górnych granicach stawek podatkowych, a inne miasta potrafią sobie radzić nie podnosząc podatków. W związku z powyższym postawił wniosek o pozostawienie wysokości stawek podatków na poziomie 2013 roku.

Poddał pod głosowanie wniosek o pozostawienie stawek podatku od nieruchomości w 2014 rok na poziomie stawek podatku obowiązujących w 2013 roku. Komisja, w wyniku głosowania 5 głosami za – jednogłośnie, przyjęła powyższy wniosek.

Następnie poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie opłaty od posiadania psów, terminów płatności oraz zwolnień na 2014 r. Komisja w wyniku głosowania 4 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym, zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały zgodnie z drukiem nr 600 B.

Poddał pod głosowanie wniosek w sprawie pozostawienia stawek podatku od środków transportowych w 2014 roku na poziomie stawek podatku obowiązujących w 2013 roku. Komisja, w wyniku głosowania 5 głosami za – jednogłośnie powyższy wniosek przyjęła.

Ad.6

Anna Kadłubowska – Naczelnik WRF przedstawiła wniosek i projekt uchwały w sprawie wykonania przez Miasto Łomża działalności telekomunikacyjnej nie będącą działalnością gospodarczą (w załączeniu).

Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

Głosów w dyskusji nie zgłoszono. Komisja, w wyniku głosowania 5 głosami za – jednogłośnie, zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały zgodnie z drukiem nr 596 A.

Ad.7

Anna Kadłubowska – Naczelnik WRF przedstawiła wniosek i projekt uchwały w sprawie powołania Łomżyńskiego Obszaru Funkcjonalnego (w załączeniu).

Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

Radny Andrzej Grzymała odnosząc się do § 3 projektu uchwały poprosił o wyjaśnienie znaczenia zapisu „instytucjonalna forma partnerstwa”.

Anna Kadłubowska – Naczelnik WRF wyjaśniła, że chodzi o to, że dla działalności obszaru musimy zmienić formę organizacyjną i albo może to być stowarzyszenie, albo związek. Aby taką organizację powołać musimy podjąć czynności prawne, pozwalające na określenie czy może to być związek gmin, czy stowarzyszenie. Musi być akceptacja i pozwolenie Rady, aby można było rozpatrywać jakąkolwiek formę zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym. Zgodnie z ustawą jeżeli będzie to związek gmin zgadzamy się zgodnie z ilością mieszkańców na świadczenia na rzecz tej jednostki. Prezydent prosił o przekazanie, że w chwili obecnej jeśli będzie zgoda Rady, mamy złożony wniosek i możliwość sfinansowania tej organizacji w ramach RPO. Jeśli utworzy się taki ośrodek w Łomży, będzie musiał wyrazić zgodę i wydzielić środki z RPO.

Przewodniczący Komisji poprosił o wyjaśnienie, czy powołana forma instytucjonalna będzie posiadała statut.

Anna Kadłubowska – Naczelnik WRF stwierdziła, że jest to uchwała intencyjna, która pozwoli na dalsze prace. Przedstawione zostaną Radzie statut, regulamin i formę prawna w postaci stowarzyszenia bądź związku gmin, ale to będzie w kolejnej uchwale. Na ten moment zainteresowane są 4 gminy: miasto Łomża, gmina Łomża, gmina Nowogród i gmina Piątnica.

Radny Andrzej Grzymała zauważył, że podobna sytuacja była z Łomżyńskim Parkiem Przemysłowym, gdzie obiecywano „złote góry”, a wyszło jak wyszło.

Innych uwag nie zgłoszono.

Komisja, w wyniku głosowania 5 głosami za – jednogłośnie, zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały zawarty w druku nr 599 A.

Ad. 8

Przewodniczący Komisji poinformował, że wpłynęła odpowiedź na wniosek Komisji dot. wysokości czynszu w lokalach na Starym Rynku. Stwierdził, że jeśli będą jakieś uwagi Komisja wróci do tematu w sprawach różnych. Stwierdził następnie, że Komisja nie otrzymała odpowiedzi na wniosek dot. wyciągnięcia konsekwencji służbowych w stosunku do Naczelnika COI.

Radna Elżbieta Rabczyńska dodała, że Komisja nie otrzymała również odpowiedzi na wniosek dot. sprawy braku dojazdu do posesji przy ul. Nowogrodzkiej.

W związku z powyższym Przewodniczący zaproponował, aby Komisja poinformowała Pana Prezydenta o braku odpowiedzi, a jednocześnie ponowiła oba wniosków i poprosiła o udzielenie odpowiedzi w możliwie najkrótszym terminie.

Członkowie Komisji 5 głosami za – jednogłośnie przyjęli propozycję Przewodniczącego Komisji.

W związku z wyczerpaniem porządku Przewodniczący zamknął posiedzenie Komisji.

  • Data powstania: Data powstania: czwartek, 21 lis 2013 09:43
  • Data opublikowania: czwartek, 21 lis 2013 09:45
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej