Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Protokół nr 5/11 z dnia 9 maja 2011 r.

Posiedzenie Komisji otworzył i obradom przewodniczył Pan Maciej Głaz– Przewodniczący Komisji Rozwoju, Przedsiębiorczości i Zagospodarowania Przestrzennego, który po zapoznaniu się z listą obecności i stwierdzeniu quorum przedstawił porządek obrad (w załączeniu). Zaproponował uzupełnienie porządku obrad o informację z realizacji zadań strategicznych w „Strategii Zrównoważonego Rozwoju Miasta Łomża do 2020 r.” za 2010 rok. Poprosił o uwagi do zaproponowanego porządku obrad. Komisja nie wniosła uwag i w wyniku głosowania 7 głosami za – jednogłośnie, przyjęła następujący porządek obrad: 1. Przyjęcie protokołu nr 4/11 z dnia 19 kwietnia 2011 roku. 2. Zaopiniowanie sprawozdania z wykonania budżetu miasta za 2010 rok w działach merytorycznie podległych Komisji – druk nr 71. 3. Analiza sposobu przydzielania i ubiegania się o koncesję na sprzedaż alkoholu przez lokalnych i zewnętrznych przedsiębiorców. 4. Informacja z realizacji zadań strategicznych w „Strategii Zrównoważonego Rozwoju Miasta Łomża do 2020 r.” za 2010 rok. 5. Sprawy różne.
Ad. 1             Przewodniczący Komisji poprosił o uwagi do protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji.            Członkowie Komisji nie wnieśli uwag i w wyniku głosowania 8 głosami za – jednogłośnie przyjęli protokół nr 4/11 z dnia 19 kwietnia 2011 roku.  Ad. 2             Teresa Morawska – WSiB  przedstawiła sprawozdanie z wykonania budżetu miasta za 2010 (w załączeniu).            Przewodniczący Komisji  otworzył dyskusję.            Głosów w dyskusji nie zgłoszono. Komisja w wyniku głosowania 3 głosami za, przy braku głosów przeciw i 6 głosach wstrzymujących zaopiniowała pozytywnie realizację budżetu miasta za 2010 rok w działach merytorycznie podległych Komisji.   Ad. 3                 Przewodniczący Komisji przedstawił informację nt sposobu przydzielania i ubiegania się o koncesję na sprzedaż alkoholu przez lokalnych i zewnętrznych przedsiębiorców (w załączeniu). Przedstawił również zasady zgłaszania wniosków zawarte w załączniku nr 3 do uchwały Rady Miejskiej (w załączeniu).  Dodał, że na  posiedzeniu  Komisji Bezpieczeństwa pracownik merytoryczny wyjaśnił, że  wnioski, które złożono przed uprawomocnieniem się uchwały w sprawie zwiększenia miejsc sprzedaży napojów alkoholowych, zostały zwrócone, a wnioskodawcy zostali poinformowani co mają zrobić, aby skutecznie złożyć wnioski.             Bagiński Waldemar – PHU „Alex” stwierdził, że istnieje przepis, wg którego jeden przedsiębiorca posiada jeden punkt sprzedaży. Czy nie można tego przepisu zmienić ?             Radny Witold Chludziński stwierdził, że jeśli będzie to sklepy wielobranżowe z wydzielonymi stoiskami na sprzedaż alkoholu, to jeden przedsiębiorca może mieć tych punktów więcej, ale jeśli będzie to sklep tylko i wyłącznie z samym alkoholem, to jego zdaniem, ta zasada powinna być utrzymana.            Przewodniczący Komisji stwierdził, że kwestia wprowadzenia zapisu, który mówi to, co przedstawił radny Chludzińskii jest możliwa do wprowadzenia. Komisja zajmie się wprowadzeniem ewentualnych zmian w uchwale zgodnie z obowiązującym prawem. Uważa, że swoje uwagi powinni zgłosić, w porozumieniu z Cechem,  również przedsiębiorcy, ponieważ to oni najlepiej wiedzą, co jest nie tak jeżeli chodzi o obowiązujące zasady.             Andrzej Wojtkowski zgodził się z wypowiedzią radnego Chludzińskiego. Zwrócił jednak uwagę, że należy tak przydzielać koncesje, aby na jednej ulicy nie było 3,4 sklepów z alkoholem, a w innym rejonie miasta nie było żadnego.             Radna Bogumiła Olbryś stwierdziła, że jednym z aspektów  są wpływy do budżetu miasta. Podatki ze sklepów sieciowych  idą poza obręb miasta. Uważa więc, że priorytetem powinni być lokalni przedsiębiorcy. Ponadto jej zdaniem powinna być prowadzona zaostrzona kontrola mająca na celu uwalnianie koncesji. W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek nieprawidłowości, koncesja winna być odbierana.             Radna Elżbieta Rabczyńska przedstawiając  załącznik nr 3 do uchwały Rady Miejskiej nr 14/III/10 stwierdziła, że to Prezydent Miasta decyduje tak naprawdę o przydzieleniu koncesji.             Radny Andrzej Modzelewski  zgłosił na piśmie wniosek dot. powiadamiania przedsiębiorców o zbliżającej się opłacie koncesyjnej (wniosek w załączeniu).             Przewodniczący Komisji zakończył dyskusję, a następnie poddał pod głosowanie wniosek radnego Modzelewskiego.  Komisja, w wyniku głosowania 8 głosami za, przy braku głosów przeciw i 2 głosach wstrzymujących, wniosek przyjęła.  Ad. 4             Przewodniczący Komisji przedstawił informację z realizacji zadań strategicznych w „Strategii Zrównoważonego Rozwoju Miasta Łomża do 2020 r.” za 2010 rok (w załączeniu). Otworzył dyskusję.            Głosów w dyskusji nie zgłoszono. Komisja w wyniku głosowania 6 głosami za – przy braku głosów przeciw i 4 głosach wstrzymujących przyjęła informacje zawarta w druku nr 96.                        Ad. 5             Nie zgłoszono.            W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący zamknął posiedzenie Komisji.                                                                                                    Przewodniczący                                                                                    Komisji Rozwoju, Przedsiębiorczości                                                                                     Zagospodarowania Przestrzennego                                                                                                   Maciej Głaz                                                                                     Protokołowała:J. Zawiśniewska 
  • Data powstania: Data powstania: piątek, 16 wrz 2011 08:26
  • Data opublikowania: piątek, 16 wrz 2011 08:28
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej