Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Prorokół nr 17/12 z dnia 28 sierpnia 2012 r.

Posiedzenie Komisji otworzył i obradom przewodniczył Maciej Głaz– Przewodniczący Komisji Rozwoju, Przedsiębiorczości i Zagospodarowania Przestrzennego, który po zapoznaniu się z listą obecności i stwierdzeniu quorum przedstawił porządek obrad (w załączeniu). Poprosił o uwagi do zaproponowanego porządku obrad. Komisja nie wniosła uwag i w wyniku głosowania 7 głosami za – jednogłośnie przyjęła następujący porządek obrad: 1. Przyjęcie protokołu nr 16/12 z dnia 15 maja 2012 r. 2. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części miasta Łomża (rejon ulic: Wojska Polskiego, Poznańskiej i projektowanej ulicy stanowiącej przedłużenie ulicy Meblowej) - druk nr 369, 369A. 3. Informacja dotycząca wniosków złożonych przez Wydział Rozwoju i Funduszy Zewnętrznych UM w Łomży do funduszy zewnętrznych w 2011 i 2012 roku – druk nr 333. 4. Sprawy różne.

Ad. 1                

Przewodniczący Komisji poprosił o uwagi do protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji.            Członkowie Komisji nie wnieśli uwag do protokołu nr 16/12 z dnia 15 maja 2012 roku i w wyniku głosowania 6 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym, przyjęli powyższy protokół. 

Ad. 2            

Marek Jankowski – Architekt Miejski przedstawił wniosek Prezydenta Miasta i projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części miasta Łomża (rejon ulic: Wojska Polskiego, Poznańskiej i projektowanej ulicy stanowiącej przedłużenie ulicy Meblowej)  (w załączeniu). Dodał, że proponowana zmiana wynika z konieczności dostosowania terenów  inwestycyjnych do wymogów SSSE oraz przyszłych inwestorów.            Przewodniczący Komisji przedstawił wniosek mieszkańców ul. Poznańskiej w sprawie  zmiany przebiegu ul. Meblowej ( w załączeniu).             Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta Miasta wyjaśnił, że pismo to wpłynęło również do Prezydenta Miasta. Przedstawił następnie odpowiedź udzieloną zainteresowanym (w załączeniu).            Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.            Radna Elżbieta Rabczyńska stwierdziła, że nie rozumie jednej sprawy. Państwo Kiersztan budując się musieli mieć zgodę  Urzędu Miasta, pozwolenie na budowę. Czy urzędnicy Urzędu Miejskiego nie wiedzieli, nie znali planów zagospodarowania przestrzennego.            Marek Jankowski – Architekt Miejski wyjaśnił, że urzędnicy muszą kierować się przepisami prawa, a nie swoimi domysłami. Nie było planu, który wskazywałby, że w tym miejscu jest planowana droga. Państwo ci mieli prawo wybudować się i to nie są działania urzędników, a obowiązujące prawo miejscowe. Są to budynki gospodarcze, za które miasto będzie musiało zapłacić odszkodowanie.              Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie, czy Komisja przyjmuje odpowiedź Pana Prezydenta jako satysfakcjonującą Komisję. Komisja, w wyniku głosowania 7 głosami za – jednogłośnie, uznała  odpowiedź za satysfakcjonującą. Jednocześnie Komisja stwierdziła, że nie widzi potrzeby organizowania wyjazdowego posiedzenia Komisji sugerowanego przez wnioskodawców.            Radny Andrzej Grzymała poprosił o wyjaśnienie jakich konsekwencji może spodziewać się miasto.            Marek Jankowski – Architekt Miasta wyjaśnił, że celowo nie dotykamy tej drogi i droga ta nie będzie stanowić istoty zmiany planu. Odszkodowanie może być za likwidację budynku, za przejęcie gruntów, za uciążliwości.            Przewodniczący Komisji zamknął dyskusję, a następnie poddał pod głosowanie projekt uchwały. Komisja w wyniku głosowania 7 głosami za – jednogłośnie, pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały zawarty w druku nr 369 A.  

Ad. 3, 4            

Radna Elżbieta Rabczyńska zabierając głos w sprawach różnych poinformowała, że otrzymała petycję od jednego z mieszkańców z osiedla, na którym mieszka w sprawie planu zagospodarowania przestrzennego terenu pomiędzy ul. Wojska Polskiego, a Nowogrodzką. Stwierdziła, że plan ten przewiduje m.in. ścieżkę pieszo-rowerową wzdłuż ogrodów przylegających do ul. Chętnika. Inwestor budujący obiekt handlowo-usługowy przy ul. Wojska Polskiego, podniósł teren na całej szerokości do ogrodzenia i dalej ten teren jest podwyższany. Zwróciła się z zapytaniem, co miasto zamierza zrobić, aby utrzymać przyjęty uchwałą Rady Miejskiej plan zagospodarowania przestrzennego tego terenu zarówno wobec trwającej inwestycji, jak i przyszłych inwestycji w uwzględnieniem interesów mieszkańców i miasta. Postawiła wniosek o interwencję Pana Prezydenta w przedstawionej sprawie.                Marek Jankowski – Architekt Miejski potwierdził, że zaplanowana jest realizacja ścieżki rowerowej i będzie realizowana poprzez wykup tych terenów. Nie wie, czy wykup terenów nastąpił, czy nie, ponieważ wykupy nie są w jego gestii. Inwestor miał określony teren pod swoją inwestycję i uzyskał pozwolenie na budowę budynku. Nie jest w stanie powiedzieć, czy buduje zgodnie z pozwoleniem, czy nie. Kontrola inspektora nadzoru budowlanego wyjaśni, czy ten budynek jest lokalizowany we właściwy sposób i czy zakres wszystkich robót budowlanych na terenie objętym pozwoleniem jest właściwy. Jeżeli inwestor wykonuje jakieś roboty ziemne, to wychodzi poza pozwolenie i kontrola inspektora nadzoru budowlanego powinna to wyjaśnić. Urzędnicy nie posiadają narzędzi, aby wejść na budowę i nakazać takie, a nie inne działania.             Przewodniczący Komisji odnosząc się do wniosku radnej Rabczyńskiej stwierdził, że komisja może przekazać wniosek do Pana Prezydenta z prośbą o podjęcie działań.             Radny Andrzej Modzelewski poprosił o wyjaśnienie, czy jest możliwa wspólna koncepcja renowacji elewacji kamienic na Starym Rynku w kwestii kolorystyki, wykończenia. Przedstawił przykład Bolesławca wspólnej koncepcji renowacji starego miasta.             Marek Jankowski – Architekt Miejski stwierdził, że jednolita wizja kolorystyki elewacji byłaby najlepszym rozwiązaniem, ale problemem jest egzekwowanie realizacji takiego projektu. Konserwator zabytków nie może narzucać pewnych spraw. Takie uprawnienia ma przy zabytkowych obiektach, a przy tego typu obszarze jak Stary Rynek już jest gorzej. Miasto mogłoby opracować jednolita kolorystykę, gdyby posiadało narzędzia finansowe, z którego jeśli ktoś chciałby skorzystać, musiałby dostosować się do wymogów narzuconych przez miasto.             Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta Miasta wyjaśnił, że nie ma żadnej podstawy prawnej, aby przekazać, jak w przypadku zabytków, jakąś kwotę wsparcia na elewację, czy remont kamienic. Nie można również zastosować formuły dofinansowania w ramach inicjatyw lokalnych, ponieważ formuła ta dotyczy terenów publicznych, miejskich,  a nie prywatnych.  Rozważana była propozycja, aby miasto było najemcą powierzchni reklamowej do celów promocyjnych, a dotyczyłoby to pierzei pod filarami. Miasto mogłoby podpisać umowy cywilno-prawne z właścicielami kamienic, na mocy których właściciele zgodziliby się wykonać remont elewacji kamienic zgodny z ustalonym wzorem przez miasto uzgodnionym z konserwatorem zabytków w zamian miasto wynajęłoby np. na okres 10 lat wynająć powierzchnie reklamową w zamian za określona kwotę i wykorzystywałoby ją raz na jakiś czas.              Przewodniczący Komisji przedstawił informację dotycząca wniosków złożonych przez Wydział Rozwoju i Funduszy Zewnętrznych UM w Łomży do funduszy zewnętrznych w 2011 i 2012 roku ( w załączeniu). Poprosił o uwagi i zapytania do przedstawionego materiału.            Radny Andrzej Grzymała poprosił o wyjaśnienie pkt-u z adnotacją „negatywna” w części budżetowej.            Andrzej Kiełczewski – Naczelnik WRF wyjaśnił, że wniosek został rozpatrzony negatywnie ze względu na nieadekwatność nakładów do uzyskanych efektów, czyli chcieliśmy tak jak w I etapie  wybudować sieć, a tak naprawdę program jest dedykowany do osób wykluczonych poza społeczeństwo. Wniosek zostanie poprawiony, zwiększymy beneficjentów o 100 osób plus to co było dotychczas i wniosek zostanie złożony w terminie do 15 września br.   Dodał, że wniosek dotyczący III etapu został zaakceptowany pozytywnie i aktualnie odbywają się konsultacje społeczne.             Innych uwag nie zgłoszono. Komisja w wyniku głosowania 6 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym przyjęła informację zawarta w druku nr 333.            Radna Elżbieta Rabczyńska przedstawiła treść zgłoszonego wcześniej wniosku (w załączeniu)            Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie – kto jest za przekazaniem wniosku radnej Elżbiety Rabczyńskiej Prezydentowi Miasta celem rozpatrzenia i podjęcia działań. Komisja w wyniku głosowania  7 głosami za – jednogłośnie, przekazała wniosek do Prezydenta Miasta.

W związku z wyczerpaniem porządku obrad Wiceprzewodniczący zamknął posiedzenie Komisji.                                                                                                                               

Przewodniczący                                                                                   

Komisji Rozwoju, Przedsiębiorczości                                                                                    

i Zagospodarowania Przestrzennego                                                                                                  

Maciej Głaz                                                                                     

  • Data powstania: Data powstania: czwartek, 11 paź 2012 08:05
  • Data opublikowania: czwartek, 11 paź 2012 08:07
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej