W Zespole Szkół Weterynaryjnych i Ogólnokształcących nr 7, przy współpracy z Wojewódzkim Ośrodkiem Ruchu Drogowego w Łomży, odbędzie się z udziałem uczniów pokaz użycia innowacyjnych technologii. Planowane są zawody sportowe i konkursy talentów, pokazy kulinarne, kosmetologii i wizażu, florystyczne, a także występy mażoretek i chilliderek.
W Zespole Szkół Ekonomicznych i Ogólnokształcących nr 6 będzie miała miejsce kampania antynikotynowa. Obejmuje ona konkurs na plakat o tematyce antynikotynowej w wersji elektronicznej, stacje zadaniowe sprawdzające aktywność i kreatywność uczniów oraz koło fortuny z pytaniami o szkodliwości palenia i atrakcyjnymi nagrodami. Rozegrany zostanie również mecz piłki nożnej.
Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących nr 4 przeprowadzi dla swoich uczniów prelekcję na temat profilaktyki przemocy rówieśniczej.
III Liceum Ogólnokształcące planuje m.in. quizy dotyczące historii Łomży na godzinach wychowawczych i rozstrzygnięcie konkursu fotograficznego „Łomża oczami młodzieży”. Odbędą się również lekcje muzealne dotyczące lokacji miasta średniowiecznego na przykładzie lokacji Łomży, a także ekspozycja na terenie placówki wystawy o naszym mieście wypożyczonej z Muzeum Północno – Mazowieckiego. Młodzież będzie mogła wziąć udział w turnieju tenisowym „jednej piłki”, klasowych starciach BINGO oraz występach muzycznych.
W festiwal włączyła się także społeczność Szkoły Podstawowej nr 1. W placówce zorganizowany został konkurs biblioteczny, mający na celu rozwijanie wiedzy na temat historii miasta i popularyzowanie czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży. Zorganizowano również wystawę literatury łomżyńskiej oraz wykonano gazetkę pod hasłem „Od średniowiecza do współczesności, czyli historia Łomży”. W ramach promowania zdrowego stylu życia, aktywności fizycznej oraz integracji społeczności szkolnej, 13 czerwca uczniowie klas IV wezmą udział w turnieju sportowo-rekreacyjnym pod hasłem „Jesteśmy aktywni dla Łomży”.
O artystach występujących na muszli koncertowej w ramach 2. Young Łomża Festiwalu można przeczytać --->TUTAJ<---