-Gdy składałem swój akces na dyrektora MPK, przedstawiłem koncepcję funkcjonowania zakładu i zarządzania nim, pewne jej elementy już zadziałały - mówił do radnych Janusz Nowawski. Rozpoczął od ostatniego punktu koncepcji, którym jest pełna i rzetelna informacja o systemie komunikacji miejskiej. Wskazał również na konieczność ustalenia jasnych zasad finansowania MPK oraz na kontynuację działań w kierunku przekształcenia zakładu budżetowego w spółkę prawa handlowego. -Redukcja zatrudnienia w MPK to ostateczny element ograniczania kosztów zakładu - mówił Janusz Nowakowski. Do działań naprawczych zaliczył racjonalne wykorzystanie potencjału pracowników, polegające na ich przesunięciach do innych działów i odpowiednim przekwalifikowaniu. Plan zakłada również ograniczenie przywilejów wynikających z układu zbiorowego. Stan zatrudnienia ulegnie zmniejszeniu - ze 106 osób pracujących w MPK w 2011 r. przez 100 w 2012 do 96 osób w 2013 r. MPK chce również ograniczać koszty przez organiczenie usług napraw zewnętrznych. - Duże rezerwy tkwią w naszym warsztacie, wcześniej kanały były zajęte przez stare autobusy, teraz trzeba przekwalifikować pracowników do napraw volvo i scani - mówił przyszły dyrektor MPK. Oszczędności przyniosła rezygnacja z samochodu osobowego, a dodatkowe przyniesie w przyszłości zmniejszenie norm paliwa i likwidacja nierentownych linii oraz ich modyfikacja do rzeczywistych potrzeb pasażerów. Janusz Nowakowski poinformował o planach korekty rozkładu jazdy i wprowadzenia linii, na wzór letniej, tzw. plażowej, czy cmentarnej z okazji 1 listopada. Nastąpić ma też korekta taryf biletowych, jednym z pomysłów jest wprowadzenie biletu długookresowego, np. kwartalnego, półrocznego czy rocznego. - Nam się będzie opłacać, bo dostaniemy pieniądze wcześniej, a pasażerowie, którzy korzystają z usług MPK systematycznie, zaoszczędzą czas, bo nie będą musieli co miesiąc nas odwiedzać, aby kupić bilet - tłumaczył Nowakowski. Wskazał na elementy promocji usług komunikacji miejskiej. Jednym z pomysłów jest połączenie legitymacji studenckiej czy wejściówki na pływalnię z e-biletem.
Poparcie dla działań przyszłego dyrektora wyraził przewodniczący zakładowej „Solidarności” Mirosław Bobowski. - Załoga jest świadoma problemów, rozumiemy potrzebę zmian, zwracamy się do Pana Prezydenta, Pani Skarbnik i do radnych, aby pomogli nam wyjść z zainstniałych problemów; zmiany już przynoszą stabilizację w przedsiębiorstwie - podkreślił.
Następnie radni jednogłośnie przyjęli uchwałę w sprawie uchwalenia stawek jednostkowych dotacji przedmiotowej do kosztów 1 wozokilometra dla MPK ZB w Łomży, przekazując 32 435 zł. Dodatowo, w ramach zlecenia wykonywania zadań organizatora publicznego transportu zbiorowego, na konto MPK trafi 290 000 zł.