Prezydent wnioskuje, aby na sesji 28 grudnia 2012r. nie były głosowane uchwały: w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości tej opłaty, w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, w sprawie podziału miasta na sektory w celu zorganizowania odnierania odpadów komunalnych od właścicieli niruchomości oraz regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Łomża.
W uzasadnieniu Prezydent podaje, że trwają intensywne prace legislacyjne nad zmianą ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, która dopuszcza możliwości ustalania opłat z wykorzystaniem różnych metod, w tym różnicowania stawek opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi w zależności od wielkości gospodarstwa domowego, liczby osób zamieszkujących nieruchomość oraz rodzaju zabudowy. „Uchwalone zmiany w ustawie stworzą prawną możliwość ponownego przeliczania stawek opłat według nowych zasad” - czytamy we wniosku.
W porządku obrad sesji nadal pozostanie punkt w sprawie powierzenia Miejskiemu Przedsiębiorstwu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Zakład Budżetowy w Łomży zadań własnych Miasta Łomża z zakresu utrzymania czystości i porządku oraz w sprawie upoważnienia dyrektora MPGKiM do załatwiania indywidualnych spraw z zakresu utrzymania czystości i porzadku.