„Sprzedaliśmy” to co najlepsze, a mieliśmy dodatkowy powód do dumy, bowiem Tereny Sportowo - Rekreacyjne nad Narwią – Port Łomża w tym roku uzyskały miano Najlepszego Produktu Turystycznego Roku 2013 w województwie podlaskim. Rozdaliśmy kilkaset folderów, przewodników, w tym rowerowych, planów miasta i powiatu, broszur, ulotek, w tym ofert hoteli, moteli, restauracji, zajazdów, Łomżyńskiego Parku Krajobrazowego Doliny Narwi, Muzeum Północno - Mazowieckiego, w tym Skansenu w Nowogrodzie, Muzeum Przyrody w Drozdowie, MOSiR i innych podmiotów z branży okołoturystycznej. Stoisko cieszyło się dużym zainteresowaniem i zapewne było odwiedzane tym chętniej, ze można było na nim skosztować lokalnych przysmaków. Niektórzy znali nasze lokalne produkty, inni specjalnie wybrali się „do Łomży”, żeby spróbować sękacza. Do odwiedzenia miasta i regionu zachęcano i tych, którzy nie znają Łomży, jak i tych, którzy chcieli przyjechać ponownie, bądź planują przyjazd w przyszłym roku, ale również Łomżyniaków na stałe mieszkających w Poznaniu, a ciekawych zmian w naszym mieście.
Swoją obecnością i rozmowami targi uświetnili znani podróżnicy jak Martyna Wojciechowska, Marcin Kydryński i Marek Kamiński. Na specjalnej gali rozstrzygnięto plebiscyt na 7 Nowych Cudów Polski tzw. Złotą Siódemkę, której organizatorem były Międzynarodowe Targi Poznańskie i National Geographic TRAVELER. W rywalizacji zwyciężył Park Krajobrazowy Dolinki Krakowskie lezący w woj. małopolskim i śląskim z ilością głosów 24,74%. Z województwa podlaskiego V miejsce zajęła Wielka Synagoga w Tykocinie (5.05% głosów), a XX miejsce Twierdza Osowiec (1,15% głosów). W kategorii specjalnej NATURA zwyciężyła Dolina Noteci (30,24%) głosów z woj., wielkopolskiego, a z podlaskiego na VII miejscu znalazła się Puszcza Białowieska z 4,34% głosów.
Liczymy na to, że Łomża i jej otoczenie wzbudziły zainteresowanie turystów indywidualnych, touroperatorów jak również tych, którzy będą przejeżdżać przez Łomżę i zatrzymają się w niej na kilka godzin, bo warto!
tekst: Mariola Jabłonowska