Przewodniczący Zarządów Osiedli gościli w Ratuszu

Strona główna » Aktualności

Przewodniczący Zarządów Osiedli gościli w Ratuszu

Przewodniczący Zarządów Osiedli gościli w Ratuszu
Prezydent Łomży Mariusz Chrzanowski oraz Sekretarz Miasta Tamara Małachowska podczas spotkania z przewodniczącymi Zarządów Osiedli
W poniedziałek 20 kwietnia br. Prezydent Łomży Mariusz Chrzanowski spotkał się w Ratuszu z przewodniczącymi Zarządów łomżyńskich osiedli. W związku z mijającą kadencją omawiano m.in. ich dotychczasową działalność, podjęto również temat przyszłych zmian w strukturze oraz ustalono wstępnie terminy i miejsca zbliżających się wyborów. W spotkaniu uczestniczyła Sekretarz Miasta - Tamara Małachowska, która na skutek oddania do użytku nowych ulic, przedstawiła projekt nowego podziału terytorialnego osiedli.

- Cenimy Państwa zaangażowanie i doceniamy rolę, jaką pełnią Rady Osiedli. Chcielibyśmy żeby Rady Osiedlowe nadal funkcjonowały w strukturze samorządu miejskiego – mówił Prezydent Łomży.

Podczas spotkania przewodniczący przedstawili swoje postulaty, dotyczyły one m.in. połączenia niektórych Rad Osiedlowych. Padła również propozycja by Rady Osiedli miały przydzielony budżet na drobne inwestycje, np. place zabaw dla dzieci, znaki drogowe, chodniki. Z uwagi na to, że proponowane zmiany wymagają konsultacji społecznych, wniosków nie uda się zrealizować, może to nastąpić najwcześniej w przyszłej kadencji samorządów osiedlowych.

Ustalono też wstępne terminy i miejsca lokali wyborczych. Wybory mają zostać przeprowadzone pod koniec maja br. wyłącznie w lokalach jednostek podległych Miastu. Projekt zostanie przedstawiony Radnym na najbliższej sesji Rady Miasta.

Rady Osiedli są jednostkami pomocniczymi miasta Łomży. Do ich kompetencji należy m.in. organizowanie i wspieranie lokalnych inicjatyw społecznych, współdziałanie w tworzeniu projektu budżetu miasta w zakresie przedsięwzięć inwestycyjnych dotyczących osiedla, a także opiniowanie i zgłaszanie wniosków w sprawach skierowanych do Rady Osiedla przez Radę Miejską, Prezydenta Miasta czy rozpatrywanie wniosków mieszkańców.

 

2015-04-22 08:13 Opublikował: Grzegorz Daniluk

Urząd Miejski w Łomży

Stary Rynek 14; 18-400 Łomża
godziny pracy Urzędu:
poniedziałek - piątek 7:30 - 15:30
tel. 86 215 67 00
faks 86 216 45 56

Straż Miejska
ul. gen. W. Sikorskiego 176A
tel. 86 215 67 56 / 57 / 58

Konto UM do uiszczania opłat skarbowych

VeloBank S.A. nr
66 1560 0013 2294 6771 7000 0007


Copyright @ 2011 Urząd Miejski w Łomży!
Projekt i wykonanie SPEED