- Korytarz wyglądał dotąd trochę ponuro, teraz będzie inaczej, bardziej radośnie. - Jeszcze trochę tego malowania nam zostało, ale na pewno się uda - mówiły Julia i Zuza z klasy VI b.
Kampania "Dulux Let’s Colour" organizowana jest rokrocznie przez światowego producenta farb, firmę Dulux. Od kilku lat zagościła także w Polsce. Jej celem jest nadawanie kolorytu szarym przestrzeniom oraz zachęcanie ludzi do wspólnego odmieniania rzeczywistości, w której żyją. Wszystkie te działania odbywają się za pomocą kolorów.
Po uzyskaniu przez Łomżę największej liczby głosów w ubiegłorocznej edycji, ozdobiona kolorami miała być początkowo Hala Targowa. Takie rozwiązanie nie przekonało jednak konserwatora zabytków. Rozpoczęły się więc poszukiwania kolejnych obiektów, w grę wchodził jeszcze budynek MDK-MDŚ, ale ostatecznie i tam realizacja planu nie doszła do skutku.
Pomysł na ożywienie wnętrza w SP 5 pojawił się całkiem niedawno. - Propozycję otrzymaliśmy w połowie maja. Skorzystaliśmy z niej, bo uważam, że jest to świetna rzecz. Nasi uczniowie byli zachwyceni. Myślę, że kolorowe otoczenie sprawi, że poczują się w szkole jeszcze cieplej i bardziej przyjaźnie – mówi Małgorzata Pietrusiewicz, dyrektor SP 5.
W malowaniu wzięło udział blisko 200 osób. W większości to uczniowie, którym pomagali nauczyciele, rodzice, jak również młodzież z innych szkół. Każdy, choć w małym stopniu, chciał dołożyć swoją cegiełkę do stworzenia tej niezwykłej pamiątki, która pozostanie w "piątce" na długie lata. Do akcji aktywnie włączyła się także zastępczyni Prezydenta Łomży, Agnieszka Muzyk. - Jest to bardzo cenna inicjatywa. Skorzystają na niej przede wszystkim dzieci, które będą miały nie lada frajdę, gdy widoczny będzie już efekt końcowy. - Takie przedsięwzięcia służą też budowaniu pozytywnej atmosfery w szkole – powiedziała.
Nad wszystkim czuwali koordynatorzy ze studia malarskiego, współpracującego z firmą Dulux. Poprzedniego dnia, do późnych godzin nocnych, projektowali jeszcze wzór muralu. Oprócz samego ozdabiania ściany, były również dodatkowe atrakcje. Dzieci poznały m.in. technikę barwienia ubrań tie-dye, na najmłodszych czekały zaś kolorowanki. Dużym zainteresowaniem cieszył się też owczarek staroangielski, nieodłączna ikona marki Dulux. Żywa maskotka absorbowała uwagę niemal wszystkich uczestników.
Całe przedsięwzięcie zostało zrealizowane za pośrednictwem hurtowni artykułów przemysłowych Farmal. Łomżyńska firma od lat współpracuje z Duluxem. - Myślę, że udało się to jakoś wszystko fajnie zorganizować. Powstał ciekawy projekt, dobrany kolorystycznie. Najważniejszą oceną będzie jednak opinia ludzi i otoczenia – podsumowuje właściciel Farmalu, Jerzy Włodkowski.