Miasto Łomża sfinansuje transport i unieszkodliwienie azbestu

Strona główna » Aktualności

Miasto Łomża sfinansuje transport i unieszkodliwienie azbestu

Kolejne wyroby zawierające azbest mają szansę zniknąć z miasta. Prezydent Łomży wydał obwieszczenie dotyczące zasad dofinansowania zadań z zakresu usuwania azbestu z terenu miasta Łomża w roku 2012. Urząd Miejski przystępuje do tworzenia listy osób ubiegających się o takie dofinansowanie.

W 2011r. z 78 łomżyńskich nieruchomości wywieziono niemal 160 ton azbestu. Firma, która wygrała przetarg, na zlecenie Urzędu Miejskiego zdejmowała eternit i transportowała go na składowisko. W tym roku procedura będzie nieco inna – właściciel nieruchomości musi sam zadbać o demontaż eternitu, a Ratusz sfinansuje w pełnej wysokości koszty transportu i unieszkodliwiania odpadów azbestowych, powstałych w związku z wymianą pokryć dachowych lub elementów elewacji na budynkach mieszkalnych i gospodarczych. Wykonawcą prac naw terenie całego miasta będzie jedna firma wybrana przez Urząd Miejski, która na zlecenie UM dokonywać będzie odbioru powstałych odpadów azbestowych  i ich transportu  do  miejsca  unieszkodliwiania.
Miasto Łomża wygospodaruje na ten cel środki z własnego budżetu.

Osoby, które planują w 2012 r. wymianę pokryć dachowych i usunięcie eternitu z dofinansowaniem proszone są o dostarczenie do  Urzędu  Miejskiego w Łomży w terminie do dnia 10.04.2012 r. stosownego wniosku. Można go wysłać pocztą lub złożyć w Centrum Obsługi Mieszkańców. Wzór wniosku dostępny jest na stronie internetowej Urzędu w Biuletynie Informacji Publicznej w zakładce komunikaty oraz w siedzibie Urzędu  (w holu przy wejściu  w Punkcie   Obsługi Mieszkańców lub Referacie Ochrony Środowiska i Rolnictwa -  pokój nr 103) lub pod linkiem:

http://www.lomza.pl/bip/index.php?wiad=9158

Po ustaleniu listy osób uprawnionych  do uzyskania dofinansowania  Urząd Miejski w Łomży dokona wyboru wykonawcy zadania i  rozpocznie się odbiór  odpadów od  właścicieli nieruchomości.

Dodatkowe  informacje  i wyjaśnienia dotyczące zasad dofinansowania prac związanych z usuwaniem azbestu można uzyskać w Referacie Ochrony Środowiska i Rolnictwa  Urzędu Miejskiego w Łomży – Pan Karol Urbański, tel. (086) 215-67-94, e-mail :   k.urbanski@um.lomza.pl

2012-01-10 12:19 Opublikował: Anna Księżyk-Chojnacka

Urząd Miejski w Łomży

Stary Rynek 14; 18-400 Łomża
godziny pracy Urzędu:
poniedziałek - piątek 7:30 - 15:30
tel. 86 215 67 00
faks 86 216 45 56

Straż Miejska
ul. gen. W. Sikorskiego 176A
tel. 86 215 67 56 / 57 / 58

Konto UM do uiszczania opłat skarbowych

VeloBank S.A. nr
66 1560 0013 2294 6771 7000 0007


Copyright @ 2011 Urząd Miejski w Łomży!
Projekt i wykonanie SPEED