W ramach projektu „Usprawnienia drogowych połączeń regionalnych w granicach Łomży – ul. Sikorskiego i Szosa do Mężenina – II etap” planowana jest realizacja ulic:
1) Szosa do Mężenina w ciągu drogi wojewódzkiej nr 679 na odcinku od Al. Legionów do granicy administracyjnej miasta – połączenie południowych obszarów Łomży z drogą krajową nr 63 i drogą krajową ekspresową nr S8.
2) Odcinek drogi wojewódzkiej nr 679 w ciągu ul. Sikorskiego od ul. Wojska Polskiego do ul. Nowogrodzkiej – element połączenia regionu z Olsztynem i Białymstoskiem.
3) Odcinek drogi powiatowej nr 2600B w ciągu ul. Sikorskiego od ul. Szosa Zambrowska do mostu – droga stanowi dojazd do alternatywnej przeprawy przez rzekę Narew przez drugi most, a następnie umożliwia włączenie się do drogi krajowej nr 64 i 61. Ten odcinek drogi ma duże znaczenie w ruchu tranzytowym przez Łomżę ze względu na przejęcie tego ruchu i wyprowadzenie go z centrum.
W roku 2012 rozpocznie się realizacja Szosy do Mężenina oraz ul. Sikorskiego od ul. Wojska Polskiego do ul. Nowogrodzkiej. Ponadto zostanie opracowana dokumentacja techniczna na ul. Sikorskiego od ul. Dwornej do nowego mostu. Planowany czas realizacji całego przedsięwzięcia w latach 2012-2014.
To drugi projekt drogowy realizowany w Łomży dzięki wsparciu z RPOWP. W roku 2011 Miasto Łomża zakończyło realizację projektu „Usprawnienia drogowych połączeń regionalnych w granicach Łomży – I etap”, w ramach którego przebudowano 6790 metrów ulic i wybudowano 950 metrów nowej drogi. Inwestycja objęła remont Alei Legionów na odcinku od ul. Piłsudskiego do granic miasta, modernizację ul. Piłsudskiego wraz z przebudową Ronda Solidarności na skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną, przebudowę ul. Spokojnej wraz z budową jej przedłużenia do Al. Legionów. Inwestycja kosztowała prawie 38 mln zł, z czego ponad 31 mln zł pochodziło ze środków RPOWP.