Podlaska Marka to jeden z najstarszych i najbardziej prestiżowych plebiscytów odbywających się na terenie regionu, organizowany nieprzerwanie od 2004 r. przez Marszałka Województwa Podlaskiego i niezmiennie cieszący się dużym zainteresowaniem regionalnych producentów i konsumentów. Jest to przegląd nowych rozwiązań, trendów, smaków, które dzięki obecności na rynku i swojej doskonałej jakości, przyczyniają się do promocji Podlaskiego w kraju i poza granicami Polski.
W tym roku do nagrody w kategorii „Inwestycja” Miasto Łomża zgłosiło Halę Kultury. Przed przebudową była to hala targowa, będąca miejscem handlu o ograniczonej estetyce i ilości odwiedzających osób. Dzięki przebudowie budynek znajdujący się w strefie ścisłej ochrony konserwatorskiej zyskał nowy estetyczny wygląd zewnętrzny, nawiązujący do historycznego oraz zupełnie nowe zagospodarowanie wnętrza. Nowatorstwo tej inwestycji polegało na całkowitej zmianie dotychczasowej funkcji hali targowej, jako miejsca handlu na Halę Kultury, w której działania nakierowane są głównie na kulturę i edukację. Oferta obiektu kierowana jest do zróżnicowanej grupy odbiorców: dzieci, młodzieży, dorosłych, seniorów, osób niepełnosprawnych, grup defaworyzowanych. Zawiera ona nowe formy uczestnictwa w kulturze, dotychczas nie oferowane przez instytucje kultury w Łomży.
Głosowanie na Podlaską Markę Konsumentów odbywa się za pomocą kodów SMS. Szczegóły dostępne są na stronie internetowej https://podlaskamarka.pl/kandydaci/hala-kultury-w-lomzy/?kid=14456. Zachęcamy do udziału w tym plebiscycie.
O tytuł Podlaskiej Marki Roku w kategorii „Inwestycja” nominowane są także Autobusy CNG w Mieście Suwałki oraz Biblioteka w Różanymstoku realizowana przez Urząd Miejski w Dąbrowie Białostockiej. W ubiegłym roku zwycięzcą w tej kategorii zostało Miejskie Centrum Przesiadkowo – Komunikacyjne w Łomży.