Zmniejszenie naturalnej retencji terenowej

Strona główna » Aktualności

Zmniejszenie naturalnej retencji terenowej

Zgodnie z art. 269 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. – Prawo wodne (t.j. Dz.U.2024.1087, dalej jako: „Prawo wodne”) opłatę za usługi wodne uiszcza się za zmniejszenie naturalnej retencji terenowej (dalej jako: „opłata za zmniejszenie retencji”) na skutek wykonywania na nieruchomości o powierzchni powyżej 3500 m2 robót lub obiektów budowlanych trwale związanych z gruntem, mających wpływ na zmniejszenie tej retencji przez wyłączenie więcej niż 70% powierzchni nieruchomości z powierzchni biologicznie czynnej na obszarach nieujętych w systemy kanalizacji otwartej lub zamkniętej.

OŚWIADCZENIE PODMIOTU OBOWIĄZANEGO DO PONOSZENIA OPŁATY ZA USŁUGI WODNE Z TYTUŁU ZMNIEJSZENIA NATURALNEJ RETENCJI TERENOWEJ

Zgodnie ze znowelizowanym art. 552 ust. 2a pkt 2 ustawy – Prawo wodne podmioty obowiązane do ponoszenia opłat za usługi wodne mają obowiązek złożenia oświadczenia w terminie 30 dni od dnia, w którym upływa dzień przypadający na koniec każdego kwartału.

Oznacza to, że podmioty ponoszące opłaty z tytułu zmniejszonej retencji składają oświadczenia Prezydentowi miasta za każdy kwartał w terminie 30 dni od dnia ostatniego dnia kwartału tj. za 2025 rok kolejno:
I   kwartał 1 – 30 kwietnia,
II  kwartał 1 - 31 lipca,
III kwartał 1 - 31 października,
IV kwartał do 15 stycznia 2026 roku.
Oświadczenie należy przesłać na adres: Urząd Miejski w Łomży, Plac Stary Rynek 14 lub złożyć osobiście w Biurze Podawczym na parterze Urzędu.

Po uzyskaniu i zweryfikowaniu danych spełniających warunek naliczenia ww. opłaty tut. Urząd prześle stosowną informację o jej uiszczeniu, zawierającą także sposób obliczenia tej opłaty. Wniesienie opłaty powinno nastąpić w terminie 14 dni od dnia, w którym doręczono informację na rachunek bankowy urzędu miasta, wskazany w informacji.

W razie pytań i wątpliwości prosimy o kontakt z pracownikiem Referatu Ochrony Środowiska pod nr telefonu 86 2156792.

Wzór oświadczenia w załączeniu.

 

2025-01-30 11:35 Opublikował: Lukasz Czech

Urząd Miejski w Łomży

Stary Rynek 14; 18-400 Łomża
godziny pracy Urzędu:
poniedziałek - piątek 7:30 - 15:30
tel. 86 215 67 00
faks 86 216 45 56

Straż Miejska
ul. gen. W. Sikorskiego 176A
tel. 86 215 67 56 / 57 / 58

Konto UM do uiszczania opłat skarbowych

VeloBank S.A. nr
66 1560 0013 2294 6771 7000 0007


Copyright @ 2011 Urząd Miejski w Łomży!
Projekt i wykonanie SPEED