OŚWIADCZENIE PODMIOTU OBOWIĄZANEGO DO PONOSZENIA OPŁATY ZA USŁUGI WODNE Z TYTUŁU ZMNIEJSZENIA NATURALNEJ RETENCJI TERENOWEJ
Zgodnie ze znowelizowanym art. 552 ust. 2a pkt 2 ustawy – Prawo wodne podmioty obowiązane do ponoszenia opłat za usługi wodne mają obowiązek złożenia oświadczenia w terminie 30 dni od dnia, w którym upływa dzień przypadający na koniec każdego kwartału.
Oznacza to, że podmioty ponoszące opłaty z tytułu zmniejszonej retencji składają oświadczenia Prezydentowi miasta za każdy kwartał w terminie 30 dni od dnia ostatniego dnia kwartału tj. za 2025 rok kolejno:
I kwartał 1 – 30 kwietnia,
II kwartał 1 - 31 lipca,
III kwartał 1 - 31 października,
IV kwartał do 15 stycznia 2026 roku.
Oświadczenie należy przesłać na adres: Urząd Miejski w Łomży, Plac Stary Rynek 14 lub złożyć osobiście w Biurze Podawczym na parterze Urzędu.
Po uzyskaniu i zweryfikowaniu danych spełniających warunek naliczenia ww. opłaty tut. Urząd prześle stosowną informację o jej uiszczeniu, zawierającą także sposób obliczenia tej opłaty. Wniesienie opłaty powinno nastąpić w terminie 14 dni od dnia, w którym doręczono informację na rachunek bankowy urzędu miasta, wskazany w informacji.
W razie pytań i wątpliwości prosimy o kontakt z pracownikiem Referatu Ochrony Środowiska pod nr telefonu 86 2156792.
Wzór oświadczenia w załączeniu.