- Zaprosiliśmy Państwa, aby przedstawić koncepcję funkcjonalną obiektu, poinformować Państwa, na jakim etapie są prace projektowe. Chcielibyśmy wiedzieć, jakie jest potencjalne zainteresowanie przedsiębiorców wynajęciem lokali w wyremontowanej hali targowej – mówił, witając gości, zastępca Prezydenta Łomży Beniamin Dobosz. Przypomniał zasadniczą ideę, jaka przyświecała władzom Łomży, gdy decydowały one o rozpoczęciu procesu rewitalizacji starówki. - Dostrzegliśmy konieczność i potrzebę zmiany funkcji i wizerunku Starego Rynku, takiej zmiany, która przyniosłaby poprawę jego atrakcyjności, zwiększyłaby możliwości tworzenia podmiotów gospodarczych lub zmiany charakteru już istniejących, zwiększenia ich przychodów – wyliczał Beniamin Dobosz.
Hala targowa na Starym Rynku w Łomży, zgodnie z koncepcją, na łącznej pow. 1800 m2 pełnić ma funkcje gastronomiczne, kulturalne, usługowe i turystyczne. Jej założenia przedstawił przedsiębiorcom Marek Raszczyk, naczelnik Wydziału Inwestycji. Koncepcja uwzględnia dwupoziomową restaurację, klubo-kawiarnię, punkt z pamiątkami i galerię sztuki, a w jej ramach salę konferencyjną.
Sugestie przedsiębiorców dotyczyły m.in. umiejscowienia w hali targowej funkcji kulturalno-rozrywkowych oraz organizacji przed obiektem imprez artystycznych, które mogłyby skupiać widzów, a tym samym potencjalnych klientów okolicznych sklepów. Dyskusja toczyła się również wokół kwestii dostępności lokali handlowych, cen najmu, miejsc parkingowych oraz oddziaływania handlu wielkopowierzchniowego na rozwój centrum miasta.
Zastępca Prezydenta Łomży Beniamin Dobosz zaproponował rozwinięcie sugestii przedsiębiorców poprzez kontakt mailowy, aby móc przeanalizować ich pomysły z projektantami i uzyskać kompromisową funkcjonalność obiektu.