Utworzenie w Wydziale Obsługi Urzędu stanowiska asystenta osób starszych i niepełnosprawnych przewiduje Regulamin Organizacyjny Urzędu Miejskiego w Łomży. - Już w poprzedniej kadencji, rady społeczne wnioskowały do mnie o zatrudnienie takiego pracownika, który pomagałby tym osobom w czynnościach związanych z załatwieniem sprawy w urzędzie, rezerwacji miejsca w systemie kolejkowym, dostarczeniu niezbędnych formularzy, czy też który asystowałby przy przemieszczaniu się w urzędzie i jego obrębie – informował w kwietniu prezydent Łomży Mariusz Chrzanowski.
Asystent osób starszych i z niepełnosprawnością uzyska pracę w formie zatrudnienia subsydiowanego z Funduszu Pracy i będzie świadczył pomoc m.in. w dostarczaniu niezbędnych formularzy, wypełnianiu druków i sporządzaniu pism, a także poruszaniu się po urzędzie i parkingu. Pomoże również skorzystać ze schodołazu i windy oraz wskaże właściwy wydział i odpowiednią osobę w danej sprawie.
Stanowisko asystenta osób starszych i niepełnosprawnych zostanie usytuowane w Punkcie Obsługi Mieszkańców na parterze Urzędu Miejskiego. Będzie oznaczone, aby zainteresowane osoby mogły w łatwy i szybki sposób skorzystać z pomocy.
tekst: Łukasz Chełchowski