Wydział Komunikacji Medialnej i Promocji został utworzony w sierpniu ub.r. W jego skład wchodzą osoby zajmujące się promocją miasta oraz kontaktami z mediami. We wcześniejszej strukturze Urzędu Miejskiego (w tym w poprzednich kadencjach), tego typu sprawami zajmowały się zawsze co najmniej cztery osoby zatrudnione na stanowiskach urzędniczych. Były one jednak przypisane do różnych wydziałów. Przed ostatnią reorganizacją struktury Urzędu Miejskiego osoby odpowiedzialne za kontakt z mediami były pracownikami Wydziału Organizacji i Obsługi, zaś osoby odpowiedzialne za Promocję Miasta były zatrudnione w Wydziale Kultury, Promocji i Sportu.
Warto również zwrócić uwagę, że średnie wynagrodzenie pracowników Wydziału Komunikacji Medialnej i Promocji (3583 zł brutto) nie odbiega od średniej płacy w Ratuszu, a jest nawet minimalnie niższe. Kwestie płac w Urzędzie Miejskim reguluje Obwieszczenie Prezesa Rady Ministrów w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych oraz Zarządzenie Prezydenta Miasta Łomża z dnia 12 czerwca 2009 roku w sprawie regulaminu wynagradzania pracowników Urzędu Miejskiego z póż. zm.
Odnośnie Asystenta Prezydenta należy zwrócić uwagę, że nie jest on pracownikiem Wydziału Komunikacji Medialnej i Promocji. Osoby ze środowiska dziennikarskiego na stanowiskach doradców lub asystentów zatrudniali również poprzednicy obecnego Prezydenta Miasta.