- Chciałbym, aby procedura przedłużania ważności Łomżyńskiej Karty Miejskiej dla osób posiadających Kartę Seniora przebiegała bez załatwiania dodatkowych formalności w Urzędzie Skarbowym. Okazane oświadczenie zastąpi te formalności i w ten sposób seniorzy będą mogli korzystać z bezpłatnych przejazdów na terenie miasta przez kolejny rok – tłumaczy prezydent Łomży, który podpisał stosowne zarządzenie w tej sprawie.
Oświadczenie nie obejmuje osób, które o wydanie Łomżyńskiej Karty miejskiej z biletem wolnej jazdy ubiegają się po raz pierwszy. Aby ją otrzymać muszą one potwierdzić fakt rozliczenia podatku od osób fizycznych jako mieszkańcy Łomży. Mogą to zrobić poprzez okazanie jednego z dokumentów:
- kopii pierwszej strony zeznania podatkowego opatrzonego pieczęcią urzędu skarbowego, w którym zostało ono złożone
- zaświadczenia z urzędu skarbowego potwierdzającego fakt rozliczenia podatku dochodowego od osób fizycznych wraz z informacją o adresie zamieszkania wskazanym w złożonym do urzędu PIT
- Urzędowego Potwierdzenia Odbioru (UPO) wraz z pierwszą stroną zeznania podatkowego z wygenerowanym numerem dokumentu zgodnym z identyfikatorem UPO – w przypadku składania PIT drogą elektroniczną
- w przypadku osób korzystających z rozliczenia podatku przez zakład pracy, albo ZUS lub KRUS – kopii zeznania podatkowego PIT-40 lub PIT-40A, otrzymanej od tych jednostek
Gotowe do wypełnienia oświadczenie jest dostępne w siedzibie MPK przy ul. Spokojnej. Jego treść dostępna jest także na stronie BIP Urzędu Miejskiego w Łomży.